Gå til innhold

De som ikke ble invitert...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi skal gifte oss til sommeren og har nå sendt ut alle invitasjonene. vi har prioritert kun familie og forlovere til middag, siden vi skal være på et hotel og det koster ganske mye per pers. I tillegg til disse har vi invitert nærmeste venner til kaffe etter middagen. Noe vi også må betale for per pers.

 

Alle som er invitert har nå fått invitasjonen. Så i dag fikk vi en sms fra noen som tidligere var gode venner , men som vi ikke har hatt noe kontakt med på flere år, vi har heller ikke vært invitert i barnedåp som de har hatt. I denne smsen sier de at de holder på å planlegge ferie og lurer på om de er invitert i bryllupet.

 

Vi ble helt satt ut vi.... hva svarere man på en sånn sms? Er ikke det litt frekkt å spørre om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

da har dere jo tatt et valg... svar at de ikke er bedt. at dere kun har bedt de helt nærmeste og at de ikke trenger ta hensyn til dere ifht ferietur...

 

jo det er litt frekt, men samtidig vil de jo ikke få svar hvis de ikke spør...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke normalt å bli bedt i barnedåp til bekjente eller fjerne venner. De fleste har jo bare familie og evt noen nærme venner.

 

Ellers, så var det en frekk sms på en måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at de spør. Tenk om de faktisk var invitert, men ikke kunne komme fordi de hadde bestilt ferietur et annet sted samtidig?

Det er vel ikke verre enn å svare at dere skal ha et lite bryllup, og at dere har begrenset gjestelisten til familie og venner dere har daglig kontakt med. Jeg hadde ihvertfall ikke blitt sur for et sånt svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal gifte oss til sommeren og har nå sendt ut alle invitasjonene. vi har prioritert kun familie og forlovere til middag, siden vi skal være på et hotel og det koster ganske mye per pers. I tillegg til disse har vi invitert nærmeste venner til kaffe etter middagen. Noe vi også må betale for per pers.

 

Alle som er invitert har nå fått invitasjonen. Så i dag fikk vi en sms fra noen som tidligere var gode venner , men som vi ikke har hatt noe kontakt med på flere år, vi har heller ikke vært invitert i barnedåp som de har hatt. I denne smsen sier de at de holder på å planlegge ferie og lurer på om de er invitert i bryllupet.

 

Vi ble helt satt ut vi.... hva svarere man på en sånn sms? Er ikke det litt frekkt å spørre om?

 

 

 

Hvis du ikke har hatt kontakt med de på flere år, så hadde jeg ikke giddet å svare på den meldingen engang.

 

Evt så kan du jo bare skrive som sant er, at det er de ikke. Ikke gi de noen grunn for hvorfor de ikke er invitert, for det har de strengt tatt ikke noe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke det var frekt. Du kan vel bare være høflig og si at de ikke er invitert, trenger ikke forklare hvorfor.

Kan noen forklare meg hvorfor dette skulle være frekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ehh nei, det er ikke frekt. De forsøker å ta hensyn til dere når de planlegger ferien sin. Det er absolutt ikke frekt å forsøke å ta hensyn.

 

Det er også normal høflighet å svare på sms og si at dere bare skal ha et lite bryllup og at de derfor ikke er invitert.

 

Og i min vennekrets er det ikke vanlig å be andre enn nærmeste familie i dåp. Svært sjelden venner blir invitert, det er i så fall kun hvis de skal være faddere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt merkelig kanskje, men siden de spør så direkte så kan du svare like direkte. Det er helt kurant å svare at man kun har bedt de nærmeste så de kan planlegge ferien sin akkurat slik de vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke uvanlig å invitere noen som tidligere har vært nære venner, i bryllupet. Men da må det selvsagt være et ganske stort bryllup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...