Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Hun har ødelagt kjolen min og vil ikke erstatte den.

• Logg inn for å svare
14 svar til dette emnet

#1 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 567 961 Innlegg:

Skrevet 05 april 2012 - 10:59

Venninnen min skulle i bryllup og har i lengre tid mast om å få låne en kjole jeg har som er skreddersydd til meg, i silke, den kostet meg nesten 2500 kroner.
Jeg prøvde lenge å snakke det bort, men gnålet ga seg ikke. Og når hun til slutt sa at hun visste hvor redd jeg var for kjolen min og lovet at hun skulle være kjempeforsiktig med den så lot jeg meg overtale.

Dumt viste det seg....

Utpå kvelden hadde mannen hennes blitt så drita at han kastet opp over hele kjolen. Hun sa ingenting til meg men leverte kjolen til rens som vi hadde avtalt.

Men så måtte hun komme krypende fordi renseriet allerede da hun leverte den hadde sagt at dette var de redd de ikke kunne få helt tilbake til slik kjolen skal være.

Og det hadde de rett i, det er fortsatt flekker og ujevnheter i fargen på kjolen. Jeg ble kjempelei meg, og hun fortalte meg først at det var noen barn i bryllupet som hadde sølt mat på henne.
Det at mannen hennes hadde tømt hele mageinnholdet sitt over kjolen min fikk jeg vite av noen andre venner som var i bryllupet.

Kjolen er ubrukelig! Og enda mer motbydelig blir det av å vite at flekkene stammer fra en voksen manns magesyre.

Jeg har sagt at jeg vil hun skal erstatte den, men hun mener jeg er urimelig og at "uhell kan skje" og at jeg burde vært klar over det da jeg lånte den bort.

Nå er jeg bare trist.... og litt forbanna...

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 567 961 Innlegg:

Skrevet 05 april 2012 - 11:02

Uhell kan skje og det bør hun, OG mannen, ta konsekvensene av når de låner til av andre og de må erstatte kjolen.

#3 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 567 961 Innlegg:

Skrevet 05 april 2012 - 11:03

Det burde da virkelig være inneforstått at DE skal erstatte kjolen når hun låner den! Herremin.. Ufordragelige voksne som ikke tar ansvar irriterer meg grenseløst. Her må du stå på ditt HI!

#4 ♥♥♥InMyHeart♥♥♥

♥♥♥InMyHeart♥♥♥

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 4 629 Innlegg:

Skrevet 05 april 2012 - 11:04

Huff, jeg hadde nok blitt mer enn litt forbanna!

Om man ødelegger noe, skal man erstatte det - alltid. I mine øyne er det du som har rett, og jeg hadde nok slitt med å være like god venninne i etterkant av en sånn hendelse.

Det er klart at vennskap er mer verd enn døde ting, men med den reaksjonen hennes hadde jeg kanskje følt at hun ikke var en så god venninne som jeg i utgangspunktet trodde og hadde nok trukket meg litt unna henne en stund.

Jeg hadde nok ikke laget en større sak av det, men sagt fra at da ser vi to helt forskjellig på dette, og latt det være med det. Og ikke lånt henne så mye som et lommetørkle i all fremtid.

#5 Rosepus™

Rosepus™

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 394 Innlegg:

Skrevet 05 april 2012 - 11:10

Om jeg hadde lånt en kjole og ødelagt den, så hadde jeg såklart erstattet den! Uansett hvem jeg hadde lånt den av. Skulle bare mangle.

Skjønner virkelig ikke hvorfor hun løy om hvordan kjolen ble ødelagt...

Håper det ordner seg!
"Yesterday is history, tomorrow is a mystery. Today is a gift - that is why it is called the present."

#6 Gjest_uni kum_*

Gjest_uni kum_*
  • Gjest

Skrevet 05 april 2012 - 11:46

Selvsagt skal hun erstatte den, er ikke noe å diskutere! Frekke kvinnemenneske!

#7 Gjest_overlord_*

Gjest_overlord_*
  • Gjest

Skrevet 05 april 2012 - 12:47

Selvsagt skal hun erstatte den.

#8 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 567 961 Innlegg:

Skrevet 05 april 2012 - 12:51

Blir helt målløs av denne venninna di...

#9 FrkKværner

FrkKværner

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 226 Innlegg:

Skrevet 05 april 2012 - 12:52

For ei frekk venninne. Hun lånt kjolen, hun ødela den, hun skal betale for det.. For ei frekk venninne du har.

Håper det ordener seg til slutt. Uansett utrolig kjedelig:(

#10 Scaniabusslastebilmjau

Scaniabusslastebilmjau

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 603 Innlegg:
  • StedEidsvoll

Skrevet 05 april 2012 - 12:59

Hadde jeg vært den venninna som hadde ødelagt en lånt kjøle, hadde jeg vært skikkelig lei meg, tilbudt meg å erstatte den hadde vært det første jeg hadde gjort.

For ei venninne du har, skjønner ikke hva slags oppdragelse hun har fått som har en sånn holdning..... Tragisk.

#11 lillelykkelig ♥ jenten min ♥

lillelykkelig ♥ jenten min ♥

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 865 Innlegg:

Skrevet 05 april 2012 - 13:03

Helt utrolig at hun sier at du burde visst at uhell kunne skje, det var jo derfor hun måtte overtale deg i utgangspunktet. Hadde jeg hatt en sånn venninne, hadde ikke vi vært mye venninner etter dette, kun bekjente. Stå på ditt!! :)
Av og til er det godt å ta en pause i jakten på lykken, og bare være lykkelig...

#12 Soon to be mum

Soon to be mum

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 627 Innlegg:

Skrevet 05 april 2012 - 17:06

Enig med alle de andre her. Hun og mannen har bare med å erstatte kjolen etter min mening.

#13 Mrs Smith

Mrs Smith

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 505 Innlegg:

Skrevet 05 april 2012 - 17:11

Bare det at hun maste seg til å låne kjolen din er frekt ! Og attpåtil nekte å erstatte kjolen når hun ødelegger den, ulykke eller ikke  - toppen av frekkhet !

#14 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 567 961 Innlegg:

Skrevet 05 april 2012 - 17:16

Venninnen din høres så sær ut at jeg nesten tror hele innlegget er trolling;)

Uansett: jeg hadde blitt fly forbanna og krevd penger så jeg kunne fikse meg ny. Nekter hun hadde jeg jammen tatt kontakt med spyeren direkte. Makan til oppførsel.

#15 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 567 961 Innlegg:

Skrevet 05 april 2012 - 17:26

Burde vært en selvfølge at man erstatter det man ødelegger.

Hadde vurdert å distansert meg fra denne venninnen. Hun høres ikke ut som noen god venninne ihvertfall