Gå til innhold

vending av barn i seteleie. vondt? hjelp...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Lille tass i magen har ikke snudd seg enda og skal på ny kontroll i neste uke. er da i uke 36. lege sa viss han forsatt låg med rumpa ned så ville ho henvise meg til gyn. for å prøve å vende barnet. Jeg mener jeg har hørt at det er ganske så ubehagelig vondt. Noen som erfaringer så dere vil dele med meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ei venninne fikk snudd babyen hvorav hun snudde seg tilbake.

De måtte snu en gang til, opg hun ble født i hodeleie.

Jeg har født i både hode- og seteleie, hvor jeg synes sete var best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare anbefale deg å lese på nettsidene www.spinningbabies.com :) Mange fine tips til hvordan å få barnet til å snu seg på egenhånd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det var bare kjempevondt,gjør det aldri igjen.Hadde ingen virkning heller,da barnet bare snudde seg tilbake og de ble haste ks tilslutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei venninne fikk snudd babyen hvorav hun snudde seg tilbake.

De måtte snu en gang til, opg hun ble født i hodeleie.

Jeg har født i både hode- og seteleie, hvor jeg synes sete var best.

 

Samme her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er merkelig. Min gutt på 2 år lå i sete siste 4-5 uker av svangerskapet og på Rikshospitalet var de veldig klare: De vender IKKE fostere pga komplikasjoner som kan oppstå. Vet at i f.eks USA er det utenkelig å gjøre det, England også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samme erfaring har jeg fra Rikshospitalet. De ville ikke vende pga fare for komplikasjoner for foster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri gått med på vending! Det er flere risikoer involvert, og flere sykehus i Norge praktiserer ikke dette med vending.

Det finnes øvelser (ufarlige) du kan gjøre selv hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var inne og snudde lillebror. Nektet å få den sprøyta som de vanligvis gir pga det kunne være en risiko for at fødselen starta og samboeren min var timesvis unna på jobb :P

 

Jeg synes ikke det var vondt i det hele tatt. Kjente ikke ubehag en gang. Det har litt med hvor stor plass det er. Jeg hadde en svær baby, men hadde også veldig masse fostervann og lillebror han snudde seg rett som det var inni der uten at jeg merka noe. På slutten var det faktisk helst om nettene, men jeg merka bare hvilken vei han lå når han hadde hikken :D

 

Jeg hadde vondt etter de hadde snudd når jeg skulle gå. Akkurat som om bekkenløsningen var verre en stund etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nektet!

 

På sykehuset her vender de heller ikke pga faren for komplikasjoner, men de gjorde det da jeg fikk første barnet for 11 år siden.

 

Da fikk jeg beskjed om å komme med fødebaggen i tilfelle fødselen startet eller det ble komplikasjoner som morkakeløsning, blødninger e.l. så de måtte ta et hastesnitt. Fikk beskjed om at jeg måtte være på sykehuset i 2 timer etter vendingen og ha en ny ul før jeg reiste hjem for sikkerhets skyld. Det var også fare for at navlestrengen kom rundt halsen når de vendte..

 

Jeg var redd og veldig usikker på om jeg ville la dem gjøre dette, men så snudde ungen seg selv rett etter uke 36, heldigvis.

 

Nå har de sluttet å vende på sykehuset her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er utrolig at enkelte sykehus praktiserer dette når det faktisk er forbundet med stor risiko for foster. Når et stort sykehus som Rikshospitalet ikke gjør det pga risiko for foster da skjønner jeg ikke hvorfor andre sykehus gjør det. I tillegg er de fleste sykehus i Europa, samt USA et ikke praktiserende ting de gjør pga. risiko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk vite at jeg selv kunne velge om vending skulle forsøkes. Det ble ikke noe alternativ for meg, siden vekstavvik og dårlig blodgjennomstrømning i navlestengen ble påvist, og jeg dermed måtte ta keisersnitt istedet. (Kombinasjonen vekstavvik og seteleie gir keisersnitt).

 

Husker i hvert fall at de sa at man får en muskelavslappende sprøyte før snuingen. Visstnok ganske ubehagelig, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet det praktiseres ved sykehuset i Kristiansund og vet om flere som har fått det utført. Har vært helt uproblematisk. Men jeg tror man får velge snuing eller ks ved sete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...