Gå til innhold

Dere som har biler som er like store som hytter


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hehe, jeg kjører en Suzuki swift, og for de som ikke vet det er den bitteliten. Jeg elsker bilen min og vil ikke bytte den ut for alt i verden, men jeg har et lite problem da..... Jeg har fire barn, hvor de to minste fremdeles sitter i barnesete, så jeg får faktisk ikke alle sammen med meg i bilen på en gang. Når du har to bilseter bak i en swift er det ikke plass til en tenåring mellom de altså ;)

 

Så vi har en stor bil også, en bil med plass til alle seks samtidig så vi kan gjøre ting sammen, f.eks reise på ferie. I den er det også plass til litt handlevarer osv.

Mannen min trenger også skikkelig trekkevne siden han stadig kjører med tunge hengere i jobbsammenheng.

 

Så jatakk, begge deler, sier jeg. Alt til sitt bruk.

 

Jeg trenger ingen stor bil for å kjøre til barnehagen med de minste og videre til jobb, men mannen trenger en stor bil på sin jobb i tillegg til at vi trenger stor bil når hele familien skal på tur.

 

Og når du ser meg i den store bilen så skal du vite at hadde det ikke vært for min lønn så hadde vi aldri hatt råd til den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Antar Caravellen går under den kategorien? Den er i hvertfall stor ;)

 

Jeg spør tilbake jeg:

 

Hvordan hadde du fraktet en familie på 6 personer + alt utstyr som følger med når en har baby (nå har vi jo ikke baby lenger, men vi hadde) på en mest mulig sikker måte? Vi kunne valgt en 7-seters, men da hadde det blitt vanskelig å få plass til alt når vi skal på ferie ol + at de ikke er like sikker for den som må sitte helt bakerst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk får ha de bilene de vil ha. Jeg skulle bare ønske at de med veldig brede biler tenkte seg litt om når de parkerte. Her en dag kom jeg ikke inn i bilen min, en helt alminnelig Primera, parkert midt i parkeringsruta, fordi det på den ene siden sto en Hummer med hjula på de hvite strekene, og på andre siden en annen diger bil som hadde eglet seg innpå min del av plassen. Veldig festlig med Hvis man velger å ha en stor og ruvende bil, så må man kanskje velge bort enkelte parkeringsplasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en stor bil, men så er vi også en stor familie med baby, og vi sliter med å få plass nå når vi skal på påskeferie, med reiseseng, vogn, ski, akebrett etc etc til tross for den store bilen.

 

Jeg liker ikke å kjøre den, men den er nødvendig pga plass og sikker på veien. Har ikke tenkt at det er status i det hele tatt, men det er kanskje bare dere som ikke har råd til det som tenker i den retningen...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldrene mine har en suv og den har virkelig overraskende dårlig komfort i baksetet og overraskende liten plass i bagasjerommet.

 

Vel.. Når det er sagt så tviler jeg sterkt på at HI er misunnelig. Merkelig at det kortet alltid skal dras opp. Antakelig har hun bare ganske enkelt andre interesser enn de med store biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldrene mine har en suv og den har virkelig overraskende dårlig komfort i baksetet og overraskende liten plass i bagasjerommet.

 

Vel.. Når det er sagt så tviler jeg sterkt på at HI er misunnelig. Merkelig at det kortet alltid skal dras opp. Antakelig har hun bare ganske enkelt andre interesser enn de med store biler.

 

Eller færre barn :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tullmusa83

Tror Hi må være hjemmeværende husmor uten billappen. Hvorfor skulle hun ellers være så sikker på at damer ikke kjøper bilen selv.

 

Selv om det er mange her på forumet som ikke tjener noe. Skal vi ikke overse at det ellers i samfunnet er endel damer med høy inntekt og god utdannelse, men Hi ser vel kanskje ikke på dette som damer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler det mangler en definisjon her HI?

 

Stor bil er vel ikke umiddelbart det samme som en statusbil? Jeg regner med at caravelle og lignende ikke akkurat var det du mente? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri tenkt på caravellen vår som statusbil, men det er jo en gladnyhet for meg.... Trenger plassen til unger, barnevogn og alt annet man må ha med seg når storfamilien er på tur. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri tenkt på caravellen vår som statusbil, men det er jo en gladnyhet for meg.... Trenger plassen til unger, barnevogn og alt annet man må ha med seg når storfamilien er på tur. :-)

 

 

Det er neppe caravelle HI mener. Caravellen er superpraktisk for storfamilier, men mer usexy bil skal du da lete lenge etter... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig, skaffet meg ikke caravelle fordi den var estetisk tiltalende.... Men faktisk er de kjempedyre, sikkert like dyre som div mer lukseriøse SUVer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal kjøpe ny bil i sommer og ender sikkert opp med en Land Cruiser. Dette er fordi vi planlegger barn i løpet av neste år og vil ha noe trygt. I tillegg har vi råd til det.

 

Jeg føler meg nok ikke bedre enn andre bare fordi jeg skal kjøre stor bil. Jeg er bare glad vi har råd til det. Jeg har full forståelse for at andre ikke har råd eller velger å prioritere andre ting. Bil er dyrt og en lite lønnsom investering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier seg selv ut fra spørsmålet ditt, for at vi kan sitte der oppe og se NED på dere som suser rundt i små miljøfjerter.

 

Eller kan det være fordi vi bor et sted der brøyting er ukjent og det hadde vært kjekt å komme seg opp bakken selv om den starter med en brøytekant? Trafikksikkerhet? God komfort, plass og veldig mye bedre sikt rundt bilen.

 

Hm... vanskelig å si du....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjører lastebil. Den er større enn de fleste andres bile. Eneste grunnen til det er at det er eneste måten jeg har for å frakte varene mine til grosisten. Ugreit å frakte 120 paller grønsaker i uka til Oslo med en liten personbil ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Filifjonka

 

Vel.. Når det er sagt så tviler jeg sterkt på at HI er misunnelig. Merkelig at det kortet alltid skal dras opp. Antakelig har hun bare ganske enkelt andre interesser enn de med store biler.

 

Kan det ha noe å gjøre med måten hun formulerte seg på i hovedinnlegget tro? Det var jo ikke akkurat et åpent spørsmål, det var ganske hånlig og nedlatende skrevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Det er neppe caravelle HI mener. Caravellen er superpraktisk for storfamilier, men mer usexy bil skal du da lete lenge etter... ;)

 

Hehe... Enig der, selv om jeg synes vår Caravelle er fin, men de er faktisk veldig dyre biler! Antagelig minst like dyre som den type biler som HI sikter til, om ikke dyrere. En ny Caravelle i dag koster over 600 000 kr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at HI mener caravelle.. De er jo langt i fra statusbil.

 

Kjører selv suburban, det er stor bil, men ikke spesielt dyr.

 

Lurer veldig på hvilke biler HI sikter til?

 

 

 

 

Det er neppe caravelle HI mener. Caravellen er superpraktisk for storfamilier, men mer usexy bil skal du da lete lenge etter... ;)

 

Hehe... Enig der, selv om jeg synes vår Caravelle er fin, men de er faktisk veldig dyre biler! Antagelig minst like dyre som den type biler som HI sikter til, om ikke dyrere. En ny Caravelle i dag koster over 600 000 kr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører en Honda CRV. For en stund siden kræsjet jeg med en Fiat Uno, min hadde bare noen bulker, Fiaten var totalvrak og ble kondemnert. Den ulykken gjorde meg enda mer sikker enn før på at større biler er tryggere. Jeg trenger absolutt ikke så stor bil egentlig, men jeg føler meg veldig trygg i den. Betalt den selv har jeg og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppfatter ut fra HI at det er SUV hun tenker på, populært kalt børstraktor.... Jeg forstår at det er en del som har dette fordi se har behov for en bil som kommer lett fram i terreng og snø, men det er jo ikke til å stikke under en stol at mange kjøper dette kun fordi de synes det er fint, og i mine øyne statussymbol. Jobber i Bærum og er drittlei damer med digre biler de ikke klarer å parkere ordentlig og bruker hundre år på å sette den helt skeivt på plassen. Kjøp en bil du kan takle tenker jeg da.

 

Syns det er rart at mange mener de har sånne biler pga bagasjeplass. Da hadde det vel vært bedre med en stasjonsvogn? Vet om flere SUVer med forholdsvis dårlig plass bak. Den er høy og bred, men du får ikke mer inn i baggasjen enn i en stasjonsvogn. Men smaken er som baken.

 

Driftsikkert er det nok, men da blir et jo også rart å sammenligne med de minste bilene. Det er vel som oftest ikke alternativet til SUV.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har dere det? Føler dere at dere er bedre enn de som kjører i små og vanlige biler? Hva er vitsen med å kjøpe så store og dyre biler?

Opplys meg.

 

Jeg synes det ser utrolig desperat ut med sånne monsterbiler og smiler godt for meg selv når jeg ser middelaldrende menn som prøver å se så kule ut i de bilene. Og damer som kjører rundt i dem har jo ikke akkurat betalt dem selv tenker jeg.

 

Det er rett og slett show off!

HAHAHAHAHA! HVORFOR skulle ikke damer betalt bilen selv? Her er det jeg som har betalt begge bilene. Ja, tror du trenger å opplyses ja...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjører rundt i en snerten liten passat sedan nå, men vi skal ha ny bil til nestemann ankommer i september. Og da skal vi ha SUV. Regner med vi går for en Nissan Xtrail.

 

Er dette en statusbil? Neppe. Men de er gode å kjøre, det er god plass. Vi har allerede ødelagt kallesjen på storesøsters vogn fordi vi må trøkke den sammen i et alfor lite bagasjerom, og det er greit med plass til handlevarer og andre ting også! Dessuten er det ikke til å stikke under en stol at under en evt.kollisjon, kommer man bedre ut av det i en SUV enn i en liten toyota aygo. Dessuten liker jeg å sitte høyt og ha bedre oversikt i trafikken.

 

Men gjør dette meg til en statusjeger fordi jeg tenker sikkerhet og komfort? Vil da ikke si at Nissan Xtrail er en statusbil. Og hadde jeg hatt råd, så hadde jeg kjøpt en Porsche Cayenne;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har det av flere grunner. i hovedsak fordi vi liker følelsen av en solid kjerre, er bare fint at den har litt status og viser tyngde. Er det noe galt i det? Alle har sin måte å pakke seg inn på.

 

Så har vi tre små barn og trenger litt plass i baksetet og i bagasjerommet. Vi må vi ha firhjulstrekk pga. vi har bratte og smale veier som er dårlig strødd og brøytet på vinterstid. Her går det barn og er en del trafikk, så vi må kunne stoppe bilen fort og alikevel kunne komme oss videre oppover. Men det kan faktisk flere biler klare, så det er ikke det som er hovedgrunnen. Hovedgrunnen for å ha store flotte biler er at vi liker det. Det er noe vi prioriterer til tross for at det er et pengesluk og enkelte ikke er glad for det enten pga. de tror det er dårlig for miljøet eller de er misunnelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke vår bil går under hytte, men vi har den fordi vi fikk den billig av svigers. Da vår ford begynte å bli noe tilårskommen fikk vi tilbud om å kjøpe svigerfars lite, og pent brukt suv til ca 200 000. Var vel verdt nærmere 300 000, da hadde vi ikke råd til å si nei :)

 

Noen luksusbil er den da ikke, den er traust innvendig, men fin å se til utenfra da. Vi betaler den da sammen, fellesøkonomi. Om jeg hadde jobbet 100% hadde jeg tjent bedre enn min mann, så kanskje det er han som kjører rundt i en bil HAN ikke har betalt, hihihi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...må le litt. Her i familien har vi begge Landrover. Far kjører Discovery og mor (jeg) kjører freelander. Jeg har vært heldig med valg av mann med andre ord. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...