Gå til innhold

Dere som har biler som er like store som hytter


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor har dere det? Føler dere at dere er bedre enn de som kjører i små og vanlige biler? Hva er vitsen med å kjøpe så store og dyre biler?

Opplys meg.

 

Jeg synes det ser utrolig desperat ut med sånne monsterbiler og smiler godt for meg selv når jeg ser middelaldrende menn som prøver å se så kule ut i de bilene. Og damer som kjører rundt i dem har jo ikke akkurat betalt dem selv tenker jeg.

 

Det er rett og slett show off!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Misunnelig much? Nå har ikke jeg sånn bil selv, men om jeg hadde hatt råd til det så hadde jeg glatt kjøpt en :)

 

De er flotte å se på, har god plass til alt man trenger og de er trygge biler. Har lyst på en Volvo xc70, men så mye penger får jeg aldri... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er sikrere, bedre komfort og har mere plass.

Tre gode grunner.

 

At du vil kjøre en liten bil passer kanskje deg, men noen trenger mere plass og vil gjerne vinne om de får en bil inn i seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne aldri ha tenkt meg en sånn bil selv, hadde ikke følt meg vel i en sånn bil.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke det - og jeg er ikke sikker på hvilke biler du sikter til. Er det f.kes SUVer eller HiAce?

 

De jeg kjenner som har SUVer har enten hytte på fjellet, og trenger å komme seg fram i all slags føre og vær, eller de har campingvogn, og dermed behov for en bil med god trekkevne.

 

De jeg kjenner som har HiAce eller slike, har enten store familier eller behov for godt lasterom pga jobb.

 

Hvorfor i all verden tenker du at damene som kjører rundt i slike biler ikke har betalt dem selv? Det er en tankegang som passer inn i 1970, ikke i 2012...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Status status status....

 

Hilsen stolt Ford eier:)

 

Nemlig! At dere gidder sier jeg bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hemmeliganonym

Når jeg en gang får råd til det skal jeg ha en Volvo xc60. Ikke fordi jeg tror jeg er bedre enn andre, men fordi jeg synes den bilen er drit fin!

Men foreløpig får jeg vel nøye meg med lille Golfen min fra 1999 med tre dører og ødelagt demper foran :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir vel stor monsterbil på meg :P

 

Må jo ha mulighet for å komme meg bak rattet vet du ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en Jeep Grand Cherokee (hvis det går under det du karakteriserer som stor bil). Vi har tre barn, og en veldig aktiv hverdag. Mye ute, og mye utstyr som skal med. Trygg er den også, noe som naturligvis betyr mye når man kjører med verdens mest verdifulle last. Tenker overhodet ikke på status, men trenger en bil som er praktisk for våre formål. Kunne aldri klart oss med en liten bil, da måtte vi hatt tilhenger nesten uansett hvor vi skulle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få plass til bikjebur, barnevogner, hadnelposer, svigermor..

 

...og når man skal på hytta så må man også ha plass til katteburet, bagasje, ski, akebrett, matvarer, drikkevarer, osv osv osv osv....

 

Thats why!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en slik bil for jeg vil ha god plass til bagasje, dyrebur, unger, vogner osv. Vil og at alle skal ha god plass inni bilen. i tillegg så kjører jeg mye her jeg bor, og oppover i landet. Kjører over fjellet 4-7ganger i løpet av en vinter, sånn at jeg må ha en god bil med gode kjøreegenskaper. Vil ha 4wd og store gode dekk. Liker å komme meg frem i en sikker bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har dere det? Føler dere at dere er bedre enn de som kjører i små og vanlige biler? Hva er vitsen med å kjøpe så store og dyre biler?

Opplys meg.

 

Jeg synes det ser utrolig desperat ut med sånne monsterbiler og smiler godt for meg selv når jeg ser middelaldrende menn som prøver å se så kule ut i de bilene. Og damer som kjører rundt i dem har jo ikke akkurat betalt dem selv tenker jeg.

 

Det er rett og slett show off!

 

 

IDIOT!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en liten bil, men har jeg hatt råd. Så har jeg kjøpt en stor bil, de er mye sikrere i en bilkræsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har dere det? Føler dere at dere er bedre enn de som kjører i små og vanlige biler? Hva er vitsen med å kjøpe så store og dyre biler?

Opplys meg.

 

Jeg synes det ser utrolig desperat ut med sånne monsterbiler og smiler godt for meg selv når jeg ser middelaldrende menn som prøver å se så kule ut i de bilene. Og damer som kjører rundt i dem har jo ikke akkurat betalt dem selv tenker jeg.

 

Det er rett og slett show off!

 

 

IDIOT!!!

 

Denne sier egentlig alt. Tipper den som har komentert med "IDIOT" kjører stor bil og følte seg veldig truffet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har dere det? Føler dere at dere er bedre enn de som kjører i små og vanlige biler? Hva er vitsen med å kjøpe så store og dyre biler?

Opplys meg.

 

Jeg synes det ser utrolig desperat ut med sånne monsterbiler og smiler godt for meg selv når jeg ser middelaldrende menn som prøver å se så kule ut i de bilene. Og damer som kjører rundt i dem har jo ikke akkurat betalt dem selv tenker jeg.

 

Det er rett og slett show off!

 

 

IDIOT!!!

 

Denne sier egentlig alt. Tipper den som har komentert med "IDIOT" kjører stor bil og følte seg veldig truffet.

 

Tipper at du som skrev dette har en liten, råtten bil og føler deg misunnelig.

 

Bare til opplysning så har jeg en slik bil fordi:

 

1. Vi har tre barn

2. Alle tre er gutter og spiller ishockey (for de som ikke kan noe om dette så er utstyrsbagene deres ca. dobbelt så store som guttene selv)

3. Jeg har hund som reiser i hundebur

4. Jeg har to katter som reiser i kattebur

5. Jeg er opptatt av sikkerhet

6. Vi har hytte på fjellet og kjører ellers mye i fjellet, både vinter og sommer

7. Vi drar ofte på sommerferie med bil

8. Bortsett fra hockey så er barna mine opptatt av andre sports-og friluftsaktiviteter, slik som: ski, slalom, terrengsykling, fisking, camping, etc.

9. Jeg har råd til det

10. Jeg har lyst på det

 

Bare til nok en opplysning: Nå har det slik at vi har to biler - en hver. Det vil si at jeg FAKTISK HAR BETALT FOR MIN BIL SELV. (selv om jeg delvis forstår de over her som tror at kvinner som kjører dyre biler ikke har betalt ei krone av den selv).

 

Vennligst opplys meg dersom jeg burde skamme meg over å eie en slik bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du egentlig med stor og flott bil?

 

Vi har Volvo XC90. Går den under den kategorien?

 

I så fall har vi ikke den for show off. Vi har tre små barn, og da er det begrenset hvilke biler som har plass til tre barneseter bak. I tillegg må vi jo også ha plass til vogn og annet utstyr. Kjekt med stor bil når man skal på ferie. Og veldig praktisk med mulighet for 7 seter om barna skal ha med seg noen hjem fra barnehagen etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi de er tryggere og har bedre plass.

Grunn nok?

 

Forøvrig har jeg betalt bilen selv. Begge to faktisk.

50-tallet er over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har ikke stor bil nå. men har hatt det og kommer til og kjøpe det igjen..

det pga den er sikker. og bedre på veiene.

 

tenker det og si at kvinner ikke har råd til slike biler blir veldig feil. vi lever i 2012. og det er mange kvinner som har god råd. flere som også tjener mer enn mannen sin..

 

mannen går og drømmer om dagen om hummer, men den er litt vell stor etter min smak. men den er sikker, og kommer lett frem..

 

syns alle må kunne få ha biler etter sitt behov eller drømme bilen sin om de ønsker. alle må få ha sin egen bil uten at andre skal dømme dem for og kjøre biler som ligner på hytter pga str.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har verken bil eller lappen. Så ikke si at jeg har stor bil å føler meg truffet når jeg skriver dette. Men jeg tro HI har en liten dritt bil å er misunnlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stor bil. Dyr bil. Ganske så ny bil. Siden jeg kjøpte den (helt selv, tenk deg det!!) da jeg var alenemor uten avlastning og uten noen som kunne skru på bilen, var det viktig for meg at den var driftsikker og ikke medførte enorme utgifter ved å ha den på verksted annenhver uke. Sønnen min driver med snøscootercross, ergo må bilen være god til å trekke tilhenger, pluss at man må ha plass til utstyr til begge ungene i bagasjerommet. Vi tenker å få oss hund snart, ganske stor en, som også må ha plass i bilen. Vi drar også en del på tur med snøscooter med slede på vinteren/våren, og det er ikke alltid løypene begynner rett utenfor huset her i nord. Her er det også ganske dårlig med brøyting på veiene, så det er praktisk med bil som har høy bakkeklaring og 4hjulstrekk. Slik at man slipper å stå i veikanten og se dum ut i 30 minus med 2 unger på slep fordi bilen har satt seg fast midt i veien eller spant ut av veien.

 

Store nye biler kommer bedre ut av kollisjon, særlig front, enn små og gamle blikkbokser. Og at damene ikke betaler bilene sine selv? Nei, det gjør de vel ikke. De tar opp billån i banken som de betaler ned på trutt og jevnt. Og når de er ferdige med billånet, så har bilen enda litt verdi, noe som man kan bruke som innbytte ved kjøp av ny bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske jeg også hadde en sånn diger bil. Har for så vidt stor bil nå, nyere Ford Mondeo. Men kulere med større bil ;-)

 

MEN kan ikke ha diger bil. Må ha bilen inn i hagen og får ikke en høy bil gjennom porten (kan ikke bygges om nei), så da beholder jeg heller Mondeoen som i og for seg dekker behovene våre med både unger og bikkjebur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører rundt i en monsterbil og jeg elsker det. Plenty med plass til barna, vogn og varer. Jeg har god oversikt i trafikken og merkelig nok viker alltid småbilene når jeg kjører på smale veier.

 

Betalt selv? Vi har fellesøkonomi. Mannen liker små biler best, så han fiser rundt i en mini.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med miljøet? Vi solgte vår 530 BMW og har kjøpt oss en liten Tayota corolla. Må si jeg er meget imponert av den lille toyotaen. Selve kupen er ikke så mye mindre. Barna er blitt så store at de ikke trenger barnevogn. Den bruker ca 0,4-0,5 liter drivstoff per mil. BMWen brukte mellom 1.3-1,6. Tenk hva vi kunne spart miljøet for om alle hadde kjørt litt mindre biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...