Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online
Foto

Dere som har biler som er like store som hytter

• Logg inn for å svare
49 svar til dette emnet

#1 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 081 421 Innlegg:

Skrevet 03 april 2012 - 09:54

Hvorfor har dere det? Føler dere at dere er bedre enn de som kjører i små og vanlige biler? Hva er vitsen med å kjøpe så store og dyre biler?
Opplys meg.

Jeg synes det ser utrolig desperat ut med sånne monsterbiler og smiler godt for meg selv når jeg ser middelaldrende menn som prøver å se så kule ut i de bilene. Og damer som kjører rundt i dem har jo ikke akkurat betalt dem selv tenker jeg.

Det er rett og slett show off!

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 081 421 Innlegg:

Skrevet 03 april 2012 - 09:59

Misunnelig much? Nå har ikke jeg sånn bil selv, men om jeg hadde hatt råd til det så hadde jeg glatt kjøpt en :)

De er flotte å se på, har god plass til alt man trenger og de er trygge biler. Har lyst på en Volvo xc70, men så mye penger får jeg aldri... :)

#3 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 081 421 Innlegg:

De er sikrere, bedre komfort og har mere plass.
Tre gode grunner.

At du vil kjøre en liten bil passer kanskje deg, men noen trenger mere plass og vil gjerne vinne om de får en bil inn i seg.
  • Vogndilla, ღTyrkiskPepperღ og Liv & Røre liker dette

#4 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 081 421 Innlegg:

Status status status....

Hilsen stolt Ford eier:)

#5 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 081 421 Innlegg:

Skrevet 03 april 2012 - 10:01

Jeg kunne aldri ha tenkt meg en sånn bil selv, hadde ikke følt meg vel i en sånn bil.

HI

#6 najaden

najaden

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 943 Innlegg:

Vi har ikke det - og jeg er ikke sikker på hvilke biler du sikter til. Er det f.kes SUVer eller HiAce?

De jeg kjenner som har SUVer har enten hytte på fjellet, og trenger å komme seg fram i all slags føre og vær, eller de har campingvogn, og dermed behov for en bil med god trekkevne.

De jeg kjenner som har HiAce eller slike, har enten store familier eller behov for godt lasterom pga jobb.

Hvorfor i all verden tenker du at damene som kjører rundt i slike biler ikke har betalt dem selv? Det er en tankegang som passer inn i 1970, ikke i 2012...
  • Lexi_ liker dette
termin 23. april!

#7 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 081 421 Innlegg:

Status status status....

Hilsen stolt Ford eier:)

Nemlig! At dere gidder sier jeg bare.

#8 Gjest_Hemmeliganonym_*

Gjest_Hemmeliganonym_*
  • Gjest

Skrevet 03 april 2012 - 10:03

Når jeg en gang får råd til det skal jeg ha en Volvo xc60. Ikke fordi jeg tror jeg er bedre enn andre, men fordi jeg synes den bilen er drit fin!
Men foreløpig får jeg vel nøye meg med lille Golfen min fra 1999 med tre dører og ødelagt demper foran :P

#9 Tauriel

Tauriel

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 860 Innlegg:
  • StedMirkwood

Skrevet 03 april 2012 - 10:05

Blir vel stor monsterbil på meg :P

Må jo ha mulighet for å komme meg bak rattet vet du ;p

"When did we allow evil to become stronger than us?"

#10 Iselilja

Iselilja

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 546 Innlegg:

Skrevet 03 april 2012 - 10:11

Vi har en Jeep Grand Cherokee (hvis det går under det du karakteriserer som stor bil). Vi har tre barn, og en veldig aktiv hverdag. Mye ute, og mye utstyr som skal med. Trygg er den også, noe som naturligvis betyr mye når man kjører med verdens mest verdifulle last. Tenker overhodet ikke på status, men trenger en bil som er praktisk for våre formål. Kunne aldri klart oss med en liten bil, da måtte vi hatt tilhenger nesten uansett hvor vi skulle.
  • ღTyrkiskPepperღ liker dette
Nothing is impossible, the word itself says "I'm possible" Audrey Hepburn

#11 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 081 421 Innlegg:

Skrevet 03 april 2012 - 10:13

For å få plass til bikjebur, barnevogner, hadnelposer, svigermor..

...og når man skal på hytta så må man også ha plass til katteburet, bagasje, ski, akebrett, matvarer, drikkevarer, osv osv osv osv....

Thats why!
  • ღTyrkiskPepperღ liker dette

#12 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 081 421 Innlegg:

Skrevet 03 april 2012 - 10:14

Har en slik bil for jeg vil ha god plass til bagasje, dyrebur, unger, vogner osv. Vil og at alle skal ha god plass inni bilen. i tillegg så kjører jeg mye her jeg bor, og oppover i landet. Kjører over fjellet 4-7ganger i løpet av en vinter, sånn at jeg må ha en god bil med gode kjøreegenskaper. Vil ha 4wd og store gode dekk. Liker å komme meg frem i en sikker bil.

#13 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 081 421 Innlegg:

Skrevet 03 april 2012 - 10:14

Hvorfor har dere det? Føler dere at dere er bedre enn de som kjører i små og vanlige biler? Hva er vitsen med å kjøpe så store og dyre biler?
Opplys meg.

Jeg synes det ser utrolig desperat ut med sånne monsterbiler og smiler godt for meg selv når jeg ser middelaldrende menn som prøver å se så kule ut i de bilene. Og damer som kjører rundt i dem har jo ikke akkurat betalt dem selv tenker jeg.

IDIOT!!!
  • Vogndilla og valkyrien liker dette

#14 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 081 421 Innlegg:

Skrevet 03 april 2012 - 10:18

Jeg har en liten bil, men har jeg hatt råd. Så har jeg kjøpt en stor bil, de er mye sikrere i en bilkræsj.

#15 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 081 421 Innlegg:

Skrevet 03 april 2012 - 10:23

Opplys meg.

IDIOT!!!

Denne sier egentlig alt. Tipper den som har komentert med "IDIOT" kjører stor bil og følte seg veldig truffet.

#16 Flate pupper

Flate pupper

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 150 Innlegg:

Skrevet 03 april 2012 - 10:54

Opplys meg.

IDIOT!!!

Denne sier egentlig alt. Tipper den som har komentert med "IDIOT" kjører stor bil og følte seg veldig truffet.

Tipper at du som skrev dette har en liten, råtten bil og føler deg misunnelig.

Bare til opplysning så har jeg en slik bil fordi:

1. Vi har tre barn
2. Alle tre er gutter og spiller ishockey (for de som ikke kan noe om dette så er utstyrsbagene deres ca. dobbelt så store som guttene selv)
3. Jeg har hund som reiser i hundebur
4. Jeg har to katter som reiser i kattebur
5. Jeg er opptatt av sikkerhet
6. Vi har hytte på fjellet og kjører ellers mye i fjellet, både vinter og sommer
7. Vi drar ofte på sommerferie med bil
8. Bortsett fra hockey så er barna mine opptatt av andre sports-og friluftsaktiviteter, slik som: ski, slalom, terrengsykling, fisking, camping, etc.
9. Jeg har råd til det
10. Jeg har lyst på det

Bare til nok en opplysning: Nå har det slik at vi har to biler - en hver. Det vil si at jeg FAKTISK HAR BETALT FOR MIN BIL SELV. (selv om jeg delvis forstår de over her som tror at kvinner som kjører dyre biler ikke har betalt ei krone av den selv).

Vennligst opplys meg dersom jeg burde skamme meg over å eie en slik bil!
  • Lexi_, B-real, Kosedottene og 2 andre liker dette

#17 Lady Tired mama

Lady Tired mama

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 604 Innlegg:

Skrevet 03 april 2012 - 11:02

Hva mener du egentlig med stor og flott bil?

Vi har Volvo XC90. Går den under den kategorien?

I så fall har vi ikke den for show off. Vi har tre små barn, og da er det begrenset hvilke biler som har plass til tre barneseter bak. I tillegg må vi jo også ha plass til vogn og annet utstyr. Kjekt med stor bil når man skal på ferie. Og veldig praktisk med mulighet for 7 seter om barna skal ha med seg noen hjem fra barnehagen etc.

#18 Liv & Røre

Liv & Røre

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 478 Innlegg:

Skrevet 03 april 2012 - 11:03

Fordi de er tryggere og har bedre plass.
Grunn nok?

Forøvrig har jeg betalt bilen selv. Begge to faktisk.
50-tallet er over.
  • Vogndilla liker dette

#19 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 081 421 Innlegg:

Skrevet 03 april 2012 - 11:10

vi har ikke stor bil nå. men har hatt det og kommer til og kjøpe det igjen..
det pga den er sikker. og bedre på veiene.

tenker det og si at kvinner ikke har råd til slike biler blir veldig feil. vi lever i 2012. og det er mange kvinner som har god råd. flere som også tjener mer enn mannen sin..

mannen går og drømmer om dagen om hummer, men den er litt vell stor etter min smak. men den er sikker, og kommer lett frem..

syns alle må kunne få ha biler etter sitt behov eller drømme bilen sin om de ønsker. alle må få ha sin egen bil uten at andre skal dømme dem for og kjøre biler som ligner på hytter pga str.

#20 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 081 421 Innlegg:

Skrevet 03 april 2012 - 11:12

Jeg har verken bil eller lappen. Så ikke si at jeg har stor bil å føler meg truffet når jeg skriver dette. Men jeg tro HI har en liten dritt bil å er misunnlig