Gå til innhold

Wox i håret på en 2 1/2 åring?


Mimmi84

Anbefalte innlegg

Hva synes dere om å putte wox i håret på gutungen når han er så liten? Typ i familiebursdager og slikt. Jeg tenker da på å gjøre et så lite barn "tøff og kul". Kan det være uheldig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ser ikke på det som problematisk i det hele tatt. Så lenge ikke det blir sånn hver dag i barnehagen-greie :)

Jeg krølla håret på jentungen min rundt juletider. Noen mnd før hun ble 4 år da.. Bare kos å kunne dille og dalle litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde ikke gjort det når eg skulle sende han i barnehagen men i selskap og div anledninger ser eg ingen grunn til hvorfor ikke ? :) tøft det vell ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjør det på gutten her. Kun spesielle anledninger da. Han ser at pappaen gjør det, og vil j gjerne gjøre alt pappaen gjør. :P

 

 

Så lenge det ikke er hver dag, så er det jo ikke skadelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tåplig som å sminke dem, men det er tross alt enkelt å få ut igjen. Jeg har ike motforestillinger mot det slik jeg har mot for eksempel å lage hull i ørene eller andre steder på ungene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ikkesant. ja, akurat sånn har jeg også tenkt det. Han ser så søt ut med bustehåret sitt ;) Da gjør jeg det med godt samvittighet. Ikke for det, hadde vel gjort det uasett hva folk svarte, men er greit å ha en liten pekepin på hva omverden mener!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes i grunnen ikke det er på linje med å sminke dem. hadde aldri sminka veslejenta mi, men man setter jo opp håret på jentene! De har spenner, fletter, hestehale, hårbøyle, sløyfer+++.. alt mulig. Det eneste man kan gjøre på gutta, er jo å butte i wox!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vist vi skal i bursdag så bruker vi litt spray i håret til guttungen :) han er 19 mnd, han har sett at brødrene gjør det å syns det er kjempe star når jeg fikser håre hannes så han kan se seg selv i speile etterpå.. sprayer bare litt på midten og bak, så han får sånn "hanekam" lignende sveis.. fryktelig stas syns han selv.

ser ikke at det er noe galt ved dette.

hadde han ikke likt det hadde jeg ikke gjort det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både voks, hårfarge og sminke går ut på å kline inn ungene (eller seg selv) med kjemikalier for å få dem til å se penere ut. Det er samme greia.

Er ikke ungene pene nok som de er, er det forstålig. Det er ikke så farlig heller. Som regel kan det bare vaskes av. Jeg synes det er et dårlig signal til ungene da det lærer dem at de må endre utseendet for å bli bra nok, men det finnes mange værre ting de blir utatt for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei venninne av meg retter ut krøllene til jenta si på ETT år. Det er sykt det!

Ikke bare er det varmt og farlig, men å rette ut håret til en ettåring er bare feil...FEIL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei venninne av meg retter ut krøllene til jenta si på ETT år. Det er sykt det!

Ikke bare er det varmt og farlig, men å rette ut håret til en ettåring er bare feil...FEIL

 

Da har i hvertfal jenta fått inprentet fra hun er ung nok at hun ikke er pen nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet det, det er helt sykt. Forteller henne hele tiden at hun må jo ha de vakre krøllene sine, men det fungerer ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa her på snart 4 er en skikkelig dolle, hun har sin egne "lipgloss" (Lepomade) og får lakke neglene om hun skal noe... ellers elsker hun at jeg steller håret hennes, bruker ikke produkter da, annet enn en fuktighetsspray, den gjør at flokene er lettere å gre, og fremhever hennes nydelige krøller...

 

Hadde jeg hatt en gutt ville voks vert alternativet dersom han hadde hatt lyst å pynte seg litt...

 

Det gir abselutt ikke noe signal om at de ikke er bra nok, noen overtenker ALT!

Det er helt naturlig å ville pynte seg litt, og se litt ekstra fine ut. Så lenge man holder det innenfor en viss grense, f.eks, bare spesielle andledninger og ikke mye =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...