Gå til innhold

Slankepress!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Første for 5,5 mnd. siden og jeg er ikke feit, men har fortsatt noen kilo for mye synes jeg. Det synes tydeligvis mange andre også. Får stadig kommentarer at det er på tide å gå ned i vekt og at magen er stor.

 

Jeg har alltid hatt stor mage når jeg sitter, selv når jeg var 10 kilo lettere for jeg har bare en stor bilring, ikke mange små!

Når jeg fødte veide jeg 81, nå veier jeg 69/70.

Synes det er slitsomt med det slankepresset fra alle rundt meg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvem som er så ufølsom at de kommenterer at du må gå ned i vekt?

Hva du synes selv er en annen sak; det viktigste er at du selv føler deg ok. Hvis du skal slanke deg, så gjør det for din egen skyld, ikke for de som kommer med sårende kommentarer i alle fall. 5,5 mnd er jo ikke allverdens tid etter fødsel da, og ammer du skal du være forsiktig m slanking.

Lukk ørene og ta ting i ditt tempo:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drit i ka andre sier! For noen idioter å komme med slike kommentarer! Jeg har da enda litt mage igjen etter svangerskap (straks ett år siden) selv om jeg ellers er normalvektig, og faktisk så gjør det meg ingenting! På en måte liker jeg det at det enda vises litt på kroppen min at jeg har bært og født et barn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke hva som har blitt sagt,- eller HVORDAN,- eller i hvilke situasjoner.

 

Men fakta er den at man bør jobbe for og komme seg ned til (tilnærmet) utgangspunkt etter en graviditet. Ikek lett, og man må tenke at man brukte 9 mdr på og få det på, og man må beregne minst det samme for og få det av...Kanskje legge til en måned eller 3 også, man kan gjerne ikke begynne og trene effektivt før da...

 

Selvsagt skal man ikke stresse med og gå ned iv ekt, men man skal vel ikke dermed bare gi blaffen i vekta, sette seg i sofaen og spise det man har lyst på, "fordi man fortjener" det,- og fordi "man likevel er feit"???? Man må begynne og tenke sundt kosthold og aktivitet (aller helst bør man ha tenkt det UNDER svangerskapet også...mem, men) så fort man har kommet seg hjem fra sykehus,- ikke for vekta sin del, men for kroppen sitt fysiske og psykiske velvær....Har flere tilfeller i omgangskretsen hvor de liksom "stresser" med vekta, men gjør ikke annen fysisk aktivitet enn og trille 15 min til en kafe,- og hjem igjen...Og spiser det de vil og tilbringer dagene i sofaen, mer eller mindre....OG "de går ikke ned"..Og er oppgitt over dette. Så prøver de ei uke eller to og tenke på sunn mat, men fordi ikke 10 kilo "fordufter" fra kroppen i løpet av den tiden, "er det ingen vits".

 

Har du tenkt etter på om du etter fødsel er blitt mindre aktvi? Har kostholdet endret seg til det verre? Snakker du selv en del om misnøye over kropp og vektøkning du har hatt? KAN det være at de vil minne deg på at du lever faktisk ikke særlig sundt som du gjør, og at det ikke er bra i lengden..Ikke at du mener du ser "feit og stygg" ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer aldri til å slanke meg igjen til den opprinnelige vekten (dette er plantet på anonym over som mener man bør komme tilbake til opprinnelig vekt raskest mulig etter fødsel). hvorfor? Fordi jeg i tenårene før jeg ble gravid med nr 1 hadde BMI på 17.5 og så ut som skjelett. Slik ønsker jeg ikke å se ut flere ganger, så jeg stortrives med mine 4-5 kilo mer på kroppen til vanlig. Er noe fyldigere nå på grunn av det såkalte "samboertillegget" (les: begynt å spise mer mat på kveldene etter at jeg fikk samboer istedet for å skippe kveldsmaten helt), men skal ned et par kilo.

 

Og samme anonym som mener at man skal trene, være i aktivitet osv osv hele tiden rett etter fødsel, har du hatt kolikkunge noen gang? Enn brystbetennelse? Unge som må ammes hver 2. time HELE døgnet slik at søvn er et eventyr fra fortiden? Jeg synes ikke man skal trene og være aktiv på bekostning av helsa. Man stresser nok fra før, og bør ikke tenke masse på vekten og ha dårlig samvittighet for å ikke trene når man er utslitt, syk eller har mye vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk aldri bort magen skikkelig etter sist fødsel. Den må nok i så fall opereres bort, og det er et altfor drastisk skritt å ta for min del. Magen bestod selv om jeg gikk ned mer enn ti kg utenom babyvekten på 23 kg :) Jeg gikk på Grete Roede og har aldri vært så sunn og aktiv noen gang.

 

Magen er 1 "bilring", som henger litt, selv om jeg var slank (er gravid på nytt nå da). Men trøster meg med at det er vel så og si det eneste "merket" kroppen min har etter svangerskapet, jeg slapp unna strekkmerker feks! Og ser så og si lik ut ellers.

 

Anonym over; du er da ganske så bastant. Selv om DU mener at DU burde gå ned i vekt fortest mulig etter fødsel er det da ikke alle som hverken vil gå ned alt eller klarer der - av ulike grunner. Pass på deg selv du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjipt og høre fra andre at du har mage enda.

jeg har mage jeg og. men heldigvis for meg så er jeg ikke alene i familien.

 

svigermor har stor mage. etter og ha født 4 barn.

min mor har stor mage,rompe, lår. aldri brydd seg om og trene.

 

søstrene til mannen min er større enn meg i hofter, de har ikke fått barn enda.

 

yngste her er 1 år og 6 måneder.

har det ikke travelt med og få bort siste kg. trener flere ganger i uka. og sykler en del turer med barna om dagen.

 

veier 74 kg.

veide ca 59 før jeg ble gravid med siste.

 

 

ta tiden du trenger selv. og ignorer andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...