Kylte en runde med mm i nesa i natt, da fikk han (og vi) sove rolig noen timer utpå morraskvisten..
NY TRÅD ca 6 MND (fra gamle 4 mnd februar)
Skrevet 17 april 2012 - 08:28
Kylte en runde med mm i nesa i natt, da fikk han (og vi) sove rolig noen timer utpå morraskvisten..
Snarvei til forumene
Skrevet 17 april 2012 - 09:03
Føler oss helt hjelpesløse. Det går virkelig ingen vei. Hun spiser 3 fulle måltider nå, og er ikke sulten om natta. Vil bare ha puppekos. I dag har jeg pumpet litt, så skal prøve å gi mm på flaske i stedet for pupp når hun våkner. Jeg er altfor sta til å gi opp nå.
Skrevet 17 april 2012 - 18:59
Maybeline skrev 11 april 2012 - 19:27:
Nettene har blitt helt umenneskelige... Hun legger seg kl 20 og våkner annenhver time hele natten. Roer seg kun ved puppen. Klokka 06 er hun lys våken og skal stå opp, ellers er det hyling og skriking. Slik har jeg hatt det i flere måneder og snart går jeg på veggen. Kunne jeg bare fått 4 timer sammenhengende søvn innmellom. Er jo ikke alltid jeg sovner med en gang etter amming heller og dermed bare 1 time til hun våkner igjen...
Er dette noe som stabiliserer seg snart ???
ps: Jeg ammer 2-3 hver time dagen lang + hun får 2 porsjoner grøt og fruktmos. Hun sover 1 time morgen og 1 time ettermiddag.
Noen som kjenner seg igjen, eller kan komme med noen gode tips ??? Trenger sårt litt søvn,....
Men nå vet jeg ikke hvordan din er, men min er veeeldig viljesterk. Merket på gråten at hun var sinna fordi hun ikke fikk det som hun ville. Var helsesøster som sa at hun våknet av vane, ikke fordi hun trengte mat. Og det er nok sant, er en stor jente jeg har nemlig
Så kanskje dere bare skal bestemme dere for at nok er nok? Så lenge du vet at det ikke er noe annet som plager henne så kan dere jo prøve noen kvelder? Høres jo ut som at hun får nok mat i løpet av dagen, så er nok ikke derfor hun våkner
Skrevet 17 april 2012 - 20:43
Jeg er så heldig nå at småen sover fra ca kl 19 til ca 7.30, med ett måltid i 1-2 tiden. Ofte oppvåkninger gjennom natten, men sovner stort sett med en gang han får smokken. Han er ikke sulten når vi står opp om morningen, vil ikke ha mat før han har vært våken en times tid. Bare siste ca 3 ukene han har greid seg med bare ett nattmåltid. Syns liksom ikke jeg kan forvente at han skal sove 12 timer uten mat??
Skrevet 17 april 2012 - 22:38
Det er mulig guttungen min er rar, men jeg tror han holder på å nattavvende seg sjøl! Plutselig kan han finne på å sove i 11 timer.
Skrevet 17 april 2012 - 22:38
Babymama♡ skrev 17 april 2012 - 06:43:
Vi var også i varmere strøk for ikke lenge siden og erfarte som deg at det fikk fart på bevegelsesutviklingen.
Når det gjelder forkjølelsen; har du prøvd å heve hodet hennes litt om natten? Det hjelper på tett nese, og forebygger andre øre/nese/hals problemer.
Vi hadde første natt borte fra snuppa i helgen. Jeg gruet meg veldig, men det gikk jo selvfølgelig heeeelt fint. De (min mor og lillesnupp) hadde koset seg masse sammen
Ikkeno tenner her heller btw.
Bra det er flere som ikke har fått tenner
Skrevet 17 april 2012 - 22:46
mamma til Håvard skrev 17 april 2012 - 20:43:
Jeg er så heldig nå at småen sover fra ca kl 19 til ca 7.30, med ett måltid i 1-2 tiden. Ofte oppvåkninger gjennom natten, men sovner stort sett med en gang han får smokken. Han er ikke sulten når vi står opp om morningen, vil ikke ha mat før han har vært våken en times tid. Bare siste ca 3 ukene han har greid seg med bare ett nattmåltid. Syns liksom ikke jeg kan forvente at han skal sove 12 timer uten mat??
Skrevet 17 april 2012 - 22:48
Skrevet 18 april 2012 - 21:06
Ellers så spiser han nå to fulle grøtmåltider og i tillegg noe middagsmat og fruktmos. Dette har automatisk resultert i at han sover bedre på natta, så nå våkner han kun 2-3 ganger mellom kl 19-06. Tidlig morgen på oss. Har begynt å ikke gi pupp før etter kl tolv på natta. Det går stort sett greit.
Jeg er usikker på hvor mye fast føde jeg skal gi. Han spiser som sagt to fulle grøtmåltider. Hvor mye gir dere til middag? Heldigvis er han matglad og spiser alt han får servert, selv om jeg jo ser at noe går fortere ned enn andre ting.
Skrevet 19 april 2012 - 09:04
Skrevet 19 april 2012 - 10:15
Skrevet 19 april 2012 - 21:06
Skrevet 20 april 2012 - 08:19
Tulla her har blitt forkjølet så vi har hatt en urolig natt av den grunn her
Skrevet 20 april 2012 - 09:19
Her er også forkjølelse, men hadde kun feber en dag. Hører på gråt og latter at hun er litt hes også.
Skrevet 20 april 2012 - 09:39
Skrevet 20 april 2012 - 13:01
Leelo skrev 19 april 2012 - 21:06:
Ang utviklingsprang og søvn så vet jeg ikke helt. Men har som deg hørt at det kan forstyrre søvnen til de små.
Skrevet 20 april 2012 - 13:04
ozbaby skrev 20 april 2012 - 09:39:
Gleder meg sånn til den dagen/dagene hvor snuppa endelig bestemmer seg for å sove heeele natten lang uten å våkne!
Skrevet 20 april 2012 - 13:39
Skrevet 20 april 2012 - 19:33
Maybeline skrev 20 april 2012 - 13:39:
Ja, ikke kjekt med syke barn, har hatt et par runder her og. Men det er ikke farlig å ta de ut i vogn selv om de har feber, bare sørg for at hun ligger lunt(men ikke for varmt) nede i vogna, så skal det gå helt fint. Jeg har gjort det med jenta mi, og helsesøster sa det bare er godt med frisk luft:)
Skrevet 21 april 2012 - 18:49
Guttungen ble forkjøla forrige helg, og hadde problemer med ammes, da tetta alt seg, stakkar. I tillegg hadde han et par netter hvor han bestemte seg for å være våken i et par timer midt på natta igjen. Blid som ei lerke da, men vil ikke ligge alene og være stille.. Sånt er slitsomt. Og så, helt plutselig, natt til i går.. jeg tassa i vei klokka NI og la meg (samboer'n sa jeg burde vært tatt bilde av..) og neste gang jeg titter på klokka er den tre minutter på seks om morran. Guttungen skjønte visst at mamman trengte litt søvn!
Så ja, her hender det en gang i mellom at han sover rundt. Innimellom sover han fra åtte til rundt fire-fem, så jeg er veldig heldig når det kommer til søvn asså. Bare innmari slitsomt de gangene han er våken så lenge om natta.
God bedring (host host) til oss alle!