Noen andre som har reist fra sine over natten ennå? Hvordan gikk det?
NY TRÅD ca 6 MND (fra gamle 4 mnd februar)
Skrevet 11 april 2012 - 07:46
Snarvei til forumene
Skrevet 11 april 2012 - 17:05
men ett spørsmål. jeg ammer, men har lest at det er mange som mister melken etter de har introdusert fast mat. mitt spørsmål da er. er det nan2 som skal brukes da?
ha en fin kveld videre
Skrevet 11 april 2012 - 17:19
missnordheim skrev 11 april 2012 - 17:05:
men ett spørsmål. jeg ammer, men har lest at det er mange som mister melken etter de har introdusert fast mat. mitt spørsmål da er. er det nan2 som skal brukes da?
ha en fin kveld videre
Det skal vel gå fint å amme en god stund selv om man har begynt med fast føde? Melkemengden vil jo gå ned, men trenger ikke opphøre. Vet noen som bare ammer morgen og kveld (og har gjort det i månedsvis..), og melkemengden tilpasser seg. Men vet ikke hvilken erstatning du skal bruke om du mister melken...
Skrevet 11 april 2012 - 17:22
Babymama♡ skrev 11 april 2012 - 07:46:
Småen min har vært på overnattingsbesøk hos onkelen sin (som aldri hadde byttet bleie før hehe) og det gikk helt fint! Er nok mye værre for mammaen ;-)
Skrevet 11 april 2012 - 17:27
Fru Monalisa skrev 10 april 2012 - 09:09:
Her har første tann kommet. Den kom med feber og snørring og ufattelig mange bæsjebleier. Hun er litt snørrete enda og i natt skfita jeg ikke mindre enn tre bæsjebleier... Gleder meg litt til det stabiliserer seg...
Pupper henne i søvn enda, og i kveld skal vi egentlig prøve å legge henne på eget rom (har stadig funnet unnskyldninger). Men tipper hun kommer til å havne i vår seng ved første mating etter vi har lagt oss. Hun får fremdeles mat nokså hyppig på natta.
Hun spiser nå to grøtmåltider og smaker på diverse annet. All mat går ned, selv om apetitten har vært litt dårlig nå siste uka. Kan vel ha noe med tennene å gjøre?
Ellers er det titting på vogner og bilsete nr 2 som gjelder om dagen. Har prøvd sportsdelen til emmaljungan noen ganger (når det var varmere), men den er tung! Vil derfor ha en lettere liggende i bilen og til turer. Er så utrolig mange valg, men tror jeg har landa på city mini gt - den har ikke kommet enda, men tror den virker bra.
Når det gjelder bilsete har jeg snust på cybex sirona, som heller ikke har kommet enda, men det ser utrolig kjekt ut!!! Det kan snus på basen og dermed brukes begge veier og det kan også snus mot deg når barnet tas ut og inn av bilen. Men er litt skeptisk siden det ennå ikke har kommet i forhold til resultater i kollisjonstester osv...
Dette blei laaaangt
Jeg ser også på bilseter, for 9-18 kg kom hts besafe izi bra ut på test av bakovervendte seter. Andre som har undersøkt bilseter/erfaringer?
Skrevet 11 april 2012 - 18:14
ha en fin kveld videre
Ja, nan 2, står vel fra 4 mnd? Med førstemann gav jeg grøt fra 4 mnd, men ammet frem til 10 mnd. Produksjonen regulerte seg fint etter hvor ofte han spiste, så det var ikke noe problem å amme kun et par ganger i døgnet, helt på slutten var det bare om kvelden. Tenkte gjøre det samme denne gangen, men nå er ikke jenta mi superglad i fast føde enda...og drikker ikke av flaske:(
Skrevet 11 april 2012 - 18:18
mamma til Håvard skrev 11 april 2012 - 17:27:
Fru Monalisa skrev 10 april 2012 - 09:09:
Her har første tann kommet. Den kom med feber og snørring og ufattelig mange bæsjebleier. Hun er litt snørrete enda og i natt skfita jeg ikke mindre enn tre bæsjebleier... Gleder meg litt til det stabiliserer seg...
Pupper henne i søvn enda, og i kveld skal vi egentlig prøve å legge henne på eget rom (har stadig funnet unnskyldninger). Men tipper hun kommer til å havne i vår seng ved første mating etter vi har lagt oss. Hun får fremdeles mat nokså hyppig på natta.
Hun spiser nå to grøtmåltider og smaker på diverse annet. All mat går ned, selv om apetitten har vært litt dårlig nå siste uka. Kan vel ha noe med tennene å gjøre?
Ellers er det titting på vogner og bilsete nr 2 som gjelder om dagen. Har prøvd sportsdelen til emmaljungan noen ganger (når det var varmere), men den er tung! Vil derfor ha en lettere liggende i bilen og til turer. Er så utrolig mange valg, men tror jeg har landa på city mini gt - den har ikke kommet enda, men tror den virker bra.
Når det gjelder bilsete har jeg snust på cybex sirona, som heller ikke har kommet enda, men det ser utrolig kjekt ut!!! Det kan snus på basen og dermed brukes begge veier og det kan også snus mot deg når barnet tas ut og inn av bilen. Men er litt skeptisk siden det ennå ikke har kommet i forhold til resultater i kollisjonstester osv...
Dette blei laaaangt
Jeg ser også på bilseter, for 9-18 kg kom hts besafe izi bra ut på test av bakovervendte seter. Andre som har undersøkt bilseter/erfaringer?
Skrevet 11 april 2012 - 19:27
Nettene har blitt helt umenneskelige... Hun legger seg kl 20 og våkner annenhver time hele natten. Roer seg kun ved puppen. Klokka 06 er hun lys våken og skal stå opp, ellers er det hyling og skriking. Slik har jeg hatt det i flere måneder og snart går jeg på veggen. Kunne jeg bare fått 4 timer sammenhengende søvn innmellom. Er jo ikke alltid jeg sovner med en gang etter amming heller og dermed bare 1 time til hun våkner igjen...
Er dette noe som stabiliserer seg snart ???
ps: Jeg ammer 2-3 hver time dagen lang + hun får 2 porsjoner grøt og fruktmos. Hun sover 1 time morgen og 1 time ettermiddag.
Noen som kjenner seg igjen, eller kan komme med noen gode tips ??? Trenger sårt litt søvn,....
Skrevet 11 april 2012 - 19:57
Maybeline skrev 11 april 2012 - 19:27:
Nettene har blitt helt umenneskelige... Hun legger seg kl 20 og våkner annenhver time hele natten. Roer seg kun ved puppen. Klokka 06 er hun lys våken og skal stå opp, ellers er det hyling og skriking. Slik har jeg hatt det i flere måneder og snart går jeg på veggen. Kunne jeg bare fått 4 timer sammenhengende søvn innmellom. Er jo ikke alltid jeg sovner med en gang etter amming heller og dermed bare 1 time til hun våkner igjen...
ps: Jeg ammer 2-3 hver time dagen lang + hun får 2 porsjoner grøt og fruktmos. Hun sover 1 time morgen og 1 time ettermiddag.
Noen som kjenner seg igjen, eller kan komme med noen gode tips ??? Trenger sårt litt søvn,....
Skrevet 12 april 2012 - 06:43
Dagene våre er også ganske like:) I helga skal jeg tvinge pappan til å hjelpe meg med nattavvenning, for nå orker jeg snart ikke mer.
Skrevet 12 april 2012 - 07:40
Maybeline skrev 11 april 2012 - 19:27:
Huff det hørtes slitsomt ut ja
Hvis hun både spiser 2xgrøt og fruktmos i tillegg til amming om natten kan jeg ikke skjønne at hun skal trenge pupp så hyppig om natten.
Nå er jeg på ingen måte ekspert, men høres kanskje ut som dere må bestemme dere for å avvenne henne med dette?
Feks bestem dere for at hun skal ammes 2 ganger ila natten, ca kl xx og ca kl xx. Når hun våkner utenom de bestemte tidene kan Pappan ha ansvar for å dytte inn smokken/bysse (du må nok hold deg unna). Blir sikkert slitsomt de første nettene, men dersom det funker blir det jo happy days senere
Skrevet 12 april 2012 - 07:44
ha en fin kveld videre
Melkemengden din vil nok automatisk regulere seg etter babyen sitt behov. Det går fint å bare amme noen ganger om dagen
Skrevet 12 april 2012 - 09:01
Merker forøvrig at jeg har mye mindre melk nå etter at han har begynt med grøt og fruktmos. Har forsøkt noen middagsglass, men det har ikke gått helt hjem hos prinsen.
Når begynner de å få brød og den maten vi spiser uten at vi moser det.
Har også fått to små tenner nede og det kjenner jeg av og til kan man si... han biter og drar puppen utover.. og når jeg sier au, smiler han med puppen fastbitt i munnen sin.... he he....
Skrevet 16 april 2012 - 22:20
ozbaby skrev 08 april 2012 - 07:58:
♥ Min engel ♥ skrev 04 april 2012 - 11:11:
ozbaby skrev 03 april 2012 - 13:38:
♥ Min engel ♥ skrev 03 april 2012 - 10:48:
Lykke til når dere også skal prøve
Ps: Merket at snuppa spiste mer på dagen når hun ikke fikk de 2 ammingene tidlig på kvelden etter hun var lagt
Etter i natt er det nok for oss også. Jeg har nesten ikke sovet og hun har vært på puppen hele natta. Hun spiser 2 fulle grøtmåltider nå, pluss 3 isterninger med middag og frukt i tillegg til amming i løpet av dagen nå. Så hun kan jo umulig være så sulten på natta:)
Problemet er at hun ikke tar smokk, og har prøvd å gi henne vann i senga og da ble hun illsint. Men vi får bare stå i det.
Kom hjem fra syden igår, så sorry sent svar. Denne uken i syden har leggetidene vært helt noe annet enn hjemme. Da vi gikk ut å spiste middag rundt den tiden snuppa pleier å legge seg. Så dermed gikk vi opp til 3 lurer og leggetid ca 21-22 og jeg har i tillegg ammet henne masse iløpet av natten, mistenker at væskeinntaket på dagtid ikke var tilstrekkelig, derfor hun tok det litt igjen på natten. Idag så har snuppa kun hatt en lur (våknet sent, lang reisetid igår) så dermed fikk jeg henne i seng til litt før 19.00. Sov 3 timer og våknet. Jeg gav henne vann og smokk men nektet å sovne videre. Så jeg tok henne opp og bysset på rommet. Ligger henne alltid ned igjen når hun har roet seg. Nå er klokken 23.10 og hun sovnet vel for vel 10 min siden. Tok henne sikkert opp av sengen 10 ganger tilsammen da jeg syns sutringen ble til gråt. Liker ikke at hun gråter, da tar jeg henne alltid opp. Så med litt tålmodighet håper jeg vi er tibake der vi var før vi dro. Da våknet hun som regel en gang om natten mellom 02-04. Noen ganger 2 ganger hvis hun våknet til mat klokken 02.00. Men bare det at jeg hadde kvelden igjen var veldig deilig, så dere må bare holde ut
Blir ikke lenge til vi begynner med helnattavenning, må opp i hel porsjon middag først
Skrevet 16 april 2012 - 22:25
Leoliten skrev 08 april 2012 - 18:50:
Skikkelig ekkelt når babyen min er syk for første gang! Han som pleier å være så blid og smiler og ler hele tiden, smiler nesten ikke i det hele tatt.
har knapt hør han gråte siden han ble født og nå er det mye gråt hele dagen og natten.. stakker lille prinsen min! Håper det gir seg snart.
Har hatt høy feber i 2 dager nå, og det er ikke så lenge men det er lenge nok når babyen min har det vondt!
Skrevet 16 april 2012 - 23:02
Kom hjem fra syden igår. Hatt en kjempe kjekk uke. Flyreisen gikk mye bedre enn forventet, selv om det var trangt! Ble litt avsporing på alt av rutiner, men gjorde ingenting så lenge snuppa var smilende og glad. Så idag var det tilbake til hverdagen, og det likte ikke snuppa særlig godt. Ble en del skriking idag når hun våknet etter 3 timer men tar vel noen dager før hun er tilbake til vanlig hverdagsrutine igjen.
Merket hvor mye hun utviklet seg i syden. Mye mer babling, mye mer mobil. Ikke at hun beveger seg fremover, men beveger seg rundt til sidene for å hente fatt i leker. Hun satt seg opp i krabbestilling to ganger også. I tilleg så snudde hun seg en gang fra mage til rygg. Hun pleier kun å snu seg fra rygg til mage. Er nok lite bekledning som har hjulpet til på utviklingen. Hun har jo lagt i kortarmet body heeele dagen og sprellet
Ingen tenner enda her. Er min den eneste uten tann her nå?
Snuppa har vært forkjølet leenge nå. Blir liksom aldri kvitt denne forkjølelsen. En dag i syden hadde hun i tillegg feber
Det verste er vel egentlig at hun våker litt oftere om natten av tett nese. Syns det er fælt å høre henne slite med pusten pga tett nese. Gir henne saltvann, men syns ikke det er så veldig mye hjelp i dette.Ellers så dagen virker hun heldigvis ikke plaget
Prøvde igjen med middag til snuppa idag (har ikke vært så glad i dette). Og idag gapte hun som bare det
Litt langt innlegg, men hadde masse å dele etter en uke dib-fri
Dette innlegget har blitt redigert av ♥ Min engel ♥ : 16 april 2012 - 23:03
Skrevet 17 april 2012 - 06:43
Vi var også i varmere strøk for ikke lenge siden og erfarte som deg at det fikk fart på bevegelsesutviklingen.
Når det gjelder forkjølelsen; har du prøvd å heve hodet hennes litt om natten? Det hjelper på tett nese, og forebygger andre øre/nese/hals problemer.
Vi hadde første natt borte fra snuppa i helgen. Jeg gruet meg veldig, men det gikk jo selvfølgelig heeeelt fint. De (min mor og lillesnupp) hadde koset seg masse sammen
Ikkeno tenner her heller btw.
Skrevet 17 april 2012 - 07:30
Stakkars liten, han er så snørrete at det halve kunne vært nok. Nå har han uten å protestere godtatt å sitte i vippestol med babygym foran seg.. Tenker det er greit med en stilling hvor han ikke blir så tett. De to siste nettene har vært lange..
Men jeg lurte på.. øya hans renner veldig. Er dette normalt når ungene er forkjøla?
..ingen tenner her heller, forresten.
Skrevet 17 april 2012 - 07:57
Forkjølet her også, feber i natt = lite søvn. Hun våkner mye om natta for tiden:( Da ammer jeg henne, og hun virker sulten. Prøver å gi henne godt med mat på dagtid, men enda orker hun bare 1/2 porsjon (som oftest mindre) av grøt eller middag. Er veldig glad i puppen enda...
Har utviklet seg veldig motorisk de siste to uken, åler, setter seg opp uten støtte, reiser seg fra krabbestilling og opp på alle fire(får ikke til å krabbe enda, men ser at hun har lyst). Så har også tenkt at søvnen kan være påvirket av alt dette...
SJetnejenta; jeg vet ikke ang øynene, men morsmelk kan du prøve både i øyne og nese.
Skrevet 17 april 2012 - 08:19
Sjetnejenta skrev 17 april 2012 - 07:30:
Stakkars liten, han er så snørrete at det halve kunne vært nok. Nå har han uten å protestere godtatt å sitte i vippestol med babygym foran seg.. Tenker det er greit med en stilling hvor han ikke blir så tett. De to siste nettene har vært lange..
Men jeg lurte på.. øya hans renner veldig. Er dette normalt når ungene er forkjøla?
..ingen tenner her heller, forresten.
Hei!
Normalt at det renner fra øynene, virus som gir forkjølelse kan også sette seg på øynene og gi renning og røde øyne, går over! Om øynene blir fulle av puss kan det være bakterier, kan være lurt å få øyedråper av legen da
Legg bøker under beina i hodeenden av senga slik at barnet ligger med hodet høyere, letter trykket i nese og ører