♥ Min engel ♥ skrev 07 april 2012 - 09:12:
Babymama♡ skrev 04 april 2012 - 17:10:
♥ Min engel ♥ skrev 04 april 2012 - 11:20:
Babymama♡ skrev 03 april 2012 - 18:28:
Hun spiser grøt til formiddags og kvelds, og vi har nettopp innført middag i 14-15 tiden i tillegg.
Grøt lager jeg av hirsemel og banan, men litt aprikos eller sviskemos til dessert pga vitamin c (for å nyttiggjøre jernet i hirsemelet maximalt).
Til middag har hun hittil fått moste grønnsaker, og alt har gått ned på høykant: gulrot, potet, avokado, søtpotet, kålrabi... Tydelig en liten matelsker
I dag fikk hun for første gang et helt "måltid" (altså ikke bare moste grønnsaker). Lagde pastasaus av tomater, brokkoli, spinat, gulrot, hvitløk, løk og kidneybønner. Kokte fullkornspasta, og kjørte det hele til en ganske jevn småklumpete guffe med stavmixer. Hun ELSKET det
Tilbyr vann til hvert måltid, men hun drikker bare ørlittegrann ved å gnage litt på flasken.
Ammer én gang ila natten (i 3-4 tiden vanligvis) og igjennom dagen. Håper å kunne avvenne nattammingen snart! Tar gjerne imot tips på hvordan best ordne det! Momma needs some solid zzz zzzz
Tenkte å begynne å lage hjemmelaget grøt også. Foreløpig går det i nestle. Men vil lage hjemmelaget der også etterhvert. Syns kjøpegrøt er litt vel dyrt nå når vi er oppe i to porsjoner på dagen!
Du kan jo kanskje prøve å blande noen grønnsakssorter for å få henne til å like flere? Jeg blandet feks gulrot og vanlig potet - det gikk ned på høykant
Hehe, og jeg som er så glad i grønnsaker og vil at hun og skal like det.
Får prøve å blande andre typer når vi kommer hjem fra ferie. Skal ha i henne grønnsaker om jeg så må holde på i måndesvis!