Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

NY TRÅD ca 6 MND (fra gamle 4 mnd februar)

• Logg inn for å svare
206 svar til dette emnet

#121 Leelo

Leelo

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 362 Innlegg:

Skrevet 27 april 2012 - 19:52

krysse fingre...hun sovnet nettopp, men sover veldig lett...så jeg sitter her litt til...opp og ned ca 6 ganger...
  Hvor mange timer bør det gå før hun får mat når hun våkner igjen? Er vant med mat på natten, vil ikke nekte henne det enda...

Annonsebilag
Annonsebilag

#122 Shushu

Shushu

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 22 Innlegg:

Skrevet 27 april 2012 - 21:00

Vis innlegg-lykken er 3- skrev 27 april 2012 - 09:20:

Var på kontroll i går med mini- er blitt en stor gutt nå :) Hele 9 kg og 70 cm! Hvor stor er deres små nå? ( er ca. 6 1/2 mnd)

Lille jenta mi er 6 mnd og 1 uke: ble 7675 kg og 63,5 cm :)

#123 ozbaby

ozbaby

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 63 Innlegg:

Skrevet 28 april 2012 - 13:45

Hvordan gikk det til slutt Leelo?

#124 Leelo

Leelo

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 362 Innlegg:

Skrevet 28 april 2012 - 16:17

Hei! Jo det var ikke så ille. Hun sovnet ca 20.45, våknet igjen for en rap 21.15, la henne ned igjen og hun sovnet. Samme skjedde 21.45 (hadde spist middagsglass med løk i, kanskje det var luft pga dette, vet ikke helt). Våknet igjen 23, da virket hun sulten (mener jeg kjente igjen den type gråt), ammet, og så sov hun til 04. Fikk mat igjen da, et par ganger opp og ned, og så sov hun til 06.40 (våkner stort sett alltid på denne tiden, klar for dagen).
   Så håper det går like greit i kveld, helst bedree:)

#125 ♥ Min engel ♥

♥ Min engel ♥

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 275 Innlegg:

Skrevet 30 april 2012 - 09:56

Hei jenter. Rapport fra nattavenningen våres:

Vi hatt nattavenning i 2 dager (netter) Første natt så våknet hun i totiden og ville ha pupp. Var faktisk jeg som tok meg av henne, pappaen var helt utslitt etter mye jobbing. Gikk helt fint.  Roet seg ikke til smokken så jeg tok henne opp og koste med henne. (Hadde det mørkt på rommet). Med en gang hun roet seg la jeg henne ned igjen i sengen. Holdt på i en time og 15 min. Var tydelig at det var puppen hun ville ha. Men likevel så syns jeg ikke griningen var så gale, hadde forventet mye mer skriking egentlig. Når hun sovnet sov hun til nesten halv seks. Da tok jeg henne opp og gav pupp. Sov videre til åtte ca :)

Neste natt (altså inatt) la vi henne ca halv åtte. Hun sov til to ca før hun våknet og ville ha mat. Roet seg ikke til smokken eller kosekluten så jeg tok henne opp litt. Koste litt med henne og gav henne smokk og la henne ned igjen når hun var rolig. Hun sovnet med en gang omtrent, OG SOV TIL KVART OVER SEKS! :D Denne natten tok meg maks 8 min! Jeg var helt rystet når jeg så på klokken!!! :D I tillegg sov hun da etter puppen videre til 08.30 :))))

Så foreløpig vil jeg si at denne nattavenningen har vi vært heldig med! Trodde det kom til å bli ett mareritt! Så nå bare håper jeg det fortsetter :D

#126 Leelo

Leelo

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 362 Innlegg:

Skrevet 30 april 2012 - 13:56

Så kjekt at det går bra for dere!
   Her kan jeg ikke si at det har gått så bra, men det er nok min egen skyld. Planen var at hun skulle sovne av seg selv på rommet i senga, har jo brukt vugge i stue før. Det har forsåvidt gått fint å amme, få henne til å rape og så legge henne.
MEN så har det begynt med oppvåkninger etter 2 timer, og da har hun fått pupp(er rett og slett så trøtt for tiden, og nattavvenning har ikke vært planen enda, men tror det blir det.)Dette har gjentatt seg flere ganger per natt...og i dag tidlig tok jeg henne opp i sengen og lot henne få melk mens jeg sov videre....hun har aldri vært i vår seng før, men jeg var så trøtt at jeg rett og slett ikke klarte å holde meg våken... Hun sov 1 time lenger enn vanlig vedsiden av meg, men det kommer ikke til å bli en vane.
   Så nå går jeg i litt tanker om vi skal ta halv nattavvenning fra i natt av....men ja...ush...motivasjonen er ikke helt der den bør være:((

#127 ozbaby

ozbaby

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 63 Innlegg:

Skrevet 30 april 2012 - 16:55

vi gikk inn med stahet og tålmodighet for nattavvenning for 2 1/2 uke siden. Det var igrunn ikke mange lyspunkter de første 2 ukene. Følte vi hadde prøvd alt, pappa hadde tatt henne, jeg hadde tatt henne, begge hadde, søster tok henne en natt. Men hun ville ikke sove igjen etter oppvåkning. Vært mange søvnløse netter, og jeg har fått kronisk hodepine.
Ikke mye hylgrining, men myye sutring. Like sta som mor denne jenta. Til slutt fant jeg ut av vi må vente litt, kanskje ingen er klar enda. I to netter fikk hun pupp rett etter hun våknet (rundt 1 og 2) og sov til 6-7. Var igrunn fornøyd, for det har vært en kjempeframgang uansett, men ikke nattavvent.
Så i natt da, så slo hun til! Sov fra 19-05.15 uten å våkne en eneste gang. Tenker hun lo godt inni seg, mamma har gitt opp, så nå vant jeg!:) Selv om det bare blir for den ene natten, så kan jeg i allefall leve på det lenge.

#128 Leelo

Leelo

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 362 Innlegg:

Skrevet 01 mai 2012 - 08:05

Vi prøvde igjen i går. Ammet og la henne våken i sengen 20.30. Litt leking, sutring og opp-ned, sovnet 21. Våknet 22.30, 5 min opp-ned, sovnet. Våknet igjen 01, fikk mat. Våknet 03, fikk vann, litt grining og mange ganger opp-ned. Sovnet 04, og sov til 07.30:)) Så nå er jeg litt mer optimistisk, og skal prøve det samme i kveld. Ett nattmåltid er det lenge siden vi har hatt:))

#129 ♥ Min engel ♥

♥ Min engel ♥

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 275 Innlegg:

Skrevet 03 mai 2012 - 19:27

Noen som har erfaring med tannfrembrudd her? Snuppa har siden tirsdag vært veeldig grinete (vanligvis en veldig blid baby). Våkner veldig mange ganger om natten. Og idag hadde hun 6! besjebleier!!! Hun er svett og rød i kinnene, men har ikke feber. Fikk henne kun til å sove en halvtime idag, hver gang hun hadde sovnet våknet hun etter 5-10 min :(( Er så trist når jeg ikke vet hva jeg skal gjøre for at hun skal ha det bedre! Har prøvd med dentinox og det syns jeg ikke virker. Vet jo ikke om det er tenner heller da jeg ikke ser noe :-/ Noen med gode råd?

#130 mamma til Håvard

mamma til Håvard

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 30 Innlegg:

Skrevet 03 mai 2012 - 19:32

Vis innlegg♥ Min engel ♥ skrev 03 mai 2012 - 19:27:

Noen som har erfaring med tannfrembrudd her? Snuppa har siden tirsdag vært veeldig grinete (vanligvis en veldig blid baby). Våkner veldig mange ganger om natten. Og idag hadde hun 6! besjebleier!!! Hun er svett og rød i kinnene, men har ikke feber. Fikk henne kun til å sove en halvtime idag, hver gang hun hadde sovnet våknet hun etter 5-10 min :(( Er så trist når jeg ikke vet hva jeg skal gjøre for at hun skal ha det bedre! Har prøvd med dentinox og det syns jeg ikke virker. Vet jo ikke om det er tenner heller da jeg ikke ser noe :-/ Noen med gode råd?

Noen synes det lindrer litt med sånn bitering med vann i som du kjøler i kjøleskap først, men har ikke prøvd så mye på min baby..

#131 Leelo

Leelo

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 362 Innlegg:

Skrevet 03 mai 2012 - 20:03

Ikke enkelt når man ikke vet hva det er...:( Jeg trodde for en del uker siden at det var tenner pga utallige grønne bleier som gav sår stump, litt feber og mye våkning...men det var bare "noe som gikk"...
   Håper det blir bedre, selv om jeg ikke har gode råd...

#132 ozbaby

ozbaby

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 63 Innlegg:

Skrevet 03 mai 2012 - 20:10

her har snuppa fått 4 tenner på en måned (3 i løpet av 1 1/2 uke).  Den første var værst, og kjenner igjen symptomene du beskriver. Hun ble rød i kinna og også litt snørrete. Her har jeg et par biteringer jeg bytter på å legge noen minutter i frysa, eller så gir jeg henne flaske med kaldt vann. Nå skal det også sies at symptomene kom evigheter før tanna.

#133 ♥ Min engel ♥

♥ Min engel ♥

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 275 Innlegg:

Skrevet 03 mai 2012 - 20:10

Ja, er jo ikke sikkert det er tenner. Kan jo være hun bare er syk. Syns det er så kjipt når ingenting hjelper :( Men våkner hun snart og jeg ikke klarer å roe henne gir jeg en parasett. Hun har jo ikke sovet så mye disse dagen stakkars. Er tydelig at det er noe som plager henne.
Og vi som hadde så god rutine på dag og natt nå, så kommer dette og ødelegger :-/ Jaja, får se hvordan den kampen blir når hun er frisk igjen! Nå skal hun få så mye kos hun bare vil, både dag og natt! <3

#134 ♥ Min engel ♥

♥ Min engel ♥

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 275 Innlegg:

Skrevet 03 mai 2012 - 20:13

Huff, er det tenner blir det nok noen harde uker forstår jeg :-/ Jaja, får bite tennene sammen mens det står på. Har bare en bitering, men skal sannelig be samboer kjøpe en til imorgen så vi hele tiden har en som er kald :D

#135 ♥ Min engel ♥

♥ Min engel ♥

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 275 Innlegg:

Skrevet 03 mai 2012 - 20:15

Vis innleggLeelo skrev 01 mai 2012 - 08:05:

Vi prøvde igjen i går. Ammet og la henne våken i sengen 20.30. Litt leking, sutring og opp-ned, sovnet 21. Våknet 22.30, 5 min opp-ned, sovnet. Våknet igjen 01, fikk mat. Våknet 03, fikk vann, litt grining og mange ganger opp-ned. Sovnet 04, og sov til 07.30:)) Så nå er jeg litt mer optimistisk, og skal prøve det samme i kveld. Ett nattmåltid er det lenge siden vi har hatt:))
Hvordan går det på natten med dere nå da?

#136 Leelo

Leelo

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 362 Innlegg:

Skrevet 03 mai 2012 - 20:16

Ja, tannfrembrudd kommer ofte i sammenheng med en infeksjon, men det er ikke bevist at tannfrembruddet i seg selv skaper feber ol.
   Jeg gav også paracet, slik at hun fikk sove/slappe av. Kos med henne, er jo ikke sikkert at det blir problem igjen når hun er frisk:))

#137 Leelo

Leelo

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 362 Innlegg:

Skrevet 03 mai 2012 - 20:21

Hos oss går det sånn noenlunde. Funker fint med "opp-ned"-metoden, og har kun gitt henne mat 1 gang per natt pluss et tidlig måltid hvis hun har våknet kl 05...(da har jeg vært så trøtt atte...). MEN hun har våknet OFTE, så blir ikke mye sammenhengende søvn på meg for tiden, men tenker at jeg må gjøre en innsats i en del dager til...hovedmålet var jo å få henne til å sovne uten pupp, og det har jo gått fint i alle fall to kvelder. Har og begynt å legge seg i 20-tiden, mot nærmere 22 før...
   Nå har hun sovet 1 time, så venter egentlig bare på at hun skal våkne:)

#138 ♥ Min engel ♥

♥ Min engel ♥

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 275 Innlegg:

Skrevet 03 mai 2012 - 20:36

Vis innleggLeelo skrev 03 mai 2012 - 20:21:

Hos oss går det sånn noenlunde. Funker fint med "opp-ned"-metoden, og har kun gitt henne mat 1 gang per natt pluss et tidlig måltid hvis hun har våknet kl 05...(da har jeg vært så trøtt atte...). MEN hun har våknet OFTE, så blir ikke mye sammenhengende søvn på meg for tiden, men tenker at jeg må gjøre en innsats i en del dager til...hovedmålet var jo å få henne til å sovne uten pupp, og det har jo gått fint i alle fall to kvelder. Har og begynt å legge seg i 20-tiden, mot nærmere 22 før...
   Nå har hun sovet 1 time, så venter egentlig bare på at hun skal våkne:)
Så bra da. Er så deilig når man ser at det man gjør faktisk funker :) Selv om det pleier å ta litt tid. Halv-nattavenningen våres brukte vi lengre tid på (ca en uke tror jeg) enn helnattavenningen ;) Opp-ned metoden syns jeg og funker kjempe fint.

Jeg og bare venter på at min skal våkne. Hun har allerede våknet to ganger etter leggetid 18.30. Så neste gang gir jeg parasett og legger meg samtidig så får vi begge forhåpentligvis en god natts søvn :)

#139 Leelo

Leelo

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 362 Innlegg:

Skrevet 04 mai 2012 - 06:27

"Min engel": håper det gikk fint med dere i natt, og at hun kanskje er litt bedre i dag?
   Hos oss gikk det ganske bra. Hun våknet etter 1,5 time, måtte bare løfte henne opp og ned to ganger, så sovnet hun igjen. Sov til 01 og fikk mat, sovnet fint igjen, og våknet kl 05 og fikk mat. Da sov hun bare en liten stund til, tok henne opp i sengen og lot henne sutte litt så jeg kunne halvsove videre. Men er fornøyd med natten:))

#140 Sjetnejenta

Sjetnejenta

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 128 Innlegg:

Skrevet 04 mai 2012 - 08:29

Heisann!
Gruer meg til tennene jeg og, trodde det var noe på gang i går, ungen så helt forstyrra ut da tunga hans hele tia gikk fram i munnen og ned til venstre! Haha! Raringen. Var sikkert bare et rusk. Mamman lette og lette etter noe i munnen, men fant ingenting.

Jeg er av den mening at når man ikke vet skal man spørre..
Hva er opp-ned-metoden? Kan det være så enkelt at øya til ungen blir mot magen når man ammer liggende?