Gå til innhold

NY TRÅD ca 6 MND (fra gamle 4 mnd februar)


Leelo

Anbefalte innlegg

Merker produksjonen er litt liten på dagtid her også. Men jeg må rett og slett ta snuppa inn på rommet i mørket for å amme. Uten en eneste lyd rundt oss. Da klarer hun å amme lenge.

Men flere som syns utrivningsrefleksen bruker lengre tid nå når vi ammer mindre?

 

Idag nektet snuppa å sove på lur nr to! Brukte nesten halvannen time før jeg bare tok henne opp og bare lot henne være våken. Da var jeg lei av å gå frem og tilbake på rommet. Dvs at hun var våken fra klokken 11-18 uten en eneste lur! Hun sovnet til og med i matstolen når hun var mett og god av grøten (har aldri skjedd før)!! Så da ble det tidlig seng på snuppa idag. Spent på natten iom at alt ble så rart idag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her ammer jeg et annet sted når det er andre rundt. En ting som er litt vittig er at hun følger så mye med under ammingen (når hun ikke er trøtt), at hun kikker opp på meg, og når jeg kikker ned og enten gjør en grimase eller smiler, så begynner hun å le...:)

Har ikke merket noen ting på utdrivningsrefleksen, men jeg har jo ammet masse på nattestid den siste uken, så kanskje jeg merker mer til det etterhvert. På dagtid ammer jeg ca 3-4 ganger + kveldsammingen.

 

Får håpe alle får en fin natt:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en liten periode med lite amming og lite melk, er produksjonen på topp igjen. Har nesten spreng til tider:) Så snuppa er ivrig. Ikke noe ammeslutt her med det første.

Hun vet akkurat hvor hun finner puppen. Hvis jeg har henne på fanget kan hun finne på å rive av meg klærne. Eller hun kan krabbe bort og begynne å "mase".

Da jeg gikk gravid tenkte jeg at jeg kom til å amme til rundt 7-8mnd. Men det er jo verdens mest koselige ting, og den eneste måten jeg kan få kos av lillesnupp om dagen.

Hun får også pupp 2-3 ganger etter leggetid (så bra gikk nattavvenning liksom), men jeg har et lite håp om det plutselig skal gå over av seg selv:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O

Etter en liten periode med lite amming og lite melk, er produksjonen på topp igjen. Har nesten spreng til tider:) Så snuppa er ivrig. Ikke noe ammeslutt her med det første.

Hun vet akkurat hvor hun finner puppen. Hvis jeg har henne på fanget kan hun finne på å rive av meg klærne. Eller hun kan krabbe bort og begynne å "mase".

Da jeg gikk gravid tenkte jeg at jeg kom til å amme til rundt 7-8mnd. Men det er jo verdens mest koselige ting, og den eneste måten jeg kan få kos av lillesnupp om dagen.

Hun får også pupp 2-3 ganger etter leggetid (så bra gikk nattavvenning liksom), men jeg har et lite håp om det plutselig skal gå over av seg selv:) :)

 

Høres ut som som ammingen fungerer fint og du koser deg:) Man må jo ikke nattavvenne hvis man ikke ønsker det selv:)

Viktigste er å gjøre det som er best for hver enkelt, ikke hva alle andre gjør:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, helt enig. Jeg hadde ikke giddet å slutte å nattavenne hadde det ikke vært for at jeg sliter så fælt med søvnen selv (har alltid gjort det). Det tar det så lang tid for meg å sovne etter hver amming. Hadde det ikke vært for det så hadde jeg også ikke stresset med nattavenningen :)

 

Men snuppa har inatt ikke forstått at nattamming er det slutt på, holdt det gående i halvannen time. Da var klokken blitt fem så da gav jeg meg :-/ Vet ikke om det var så lurt... hmm.. Ikke lett å vite.. Hun er så utrolig bestemt min lille, blir så sinna når hun ikke får viljen sin. Er redd hele nabolaget vekkes når hun hyler midt på natten ;-P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kl 5 er jo for noen babyer morning, så jeg hadde også gitt meg... Her sov hun til halv to, da fikk hun mat og sov til halv fem. Men begynte å tulle kl 5, så da tok jeg henne opp i sengen og ammet og sov videre.

 

SKAL VI FORRESTEN LAGE NY TRåD?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...