Gå til innhold

hvor ville dere bodd av disse 2 alternativene??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Alternativ 1- En stor gård på heia uten naboer, i umiddelbar nærhet til ferskvann og sjø. Deilig stillhet, fri boltreplass, skog og de dyrene man vil ha. Lite hus

 

Alternativ 2- En liiiiiten gård i nærhet av folk, skole og nærbutikk? Barna har lekekammerater og skole i nærheten, usjenert men likevel kun 50m til nærmeste nabo. Stort nytt hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi det er mer praktisk å bo i nærheten av skole og venner for barna. Mindre stress i hverdagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nr.2

Badeplass kan man reis til.

Nærhet til skole og barnas venner er viktigere. Samt å ha en del boltreplass inne når været er dritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tilda med to små <3

Uten tvil alt. 2. Jeg kan ikke forstå hvordan dere kan vurdere noe annet engang ;-)

Lekekamerater og skole i nærheten er i mine øyne veldig viktig når barna er i skolealder. Mye lettere for andre barn å søke kontakt med dine barn når de er i nærheten. Stort hus er i hvertfall et pluss i mine øyne. Hverdagen vil gå mer knirkefritt når man bor i nærheten av "alt". Da sparer dere også mye tid som ellers ville gått bort i kjøring til/fra aktiviteter, skole osv. Med en liten gård vil dere jo kunne ha endel dyr, selv om dere bor sentralt.

 

Nå skal det sies at jeg er en person som trives best med å bo i byen, og ville sett med gru på å bo langt unna folk. Så det preger jo svaret mitt ;-)

 

Lykke til med avgjørelsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar !

 

Greit med andres synspunkter også..

Det som holder meg/oss igjen er denne friheten som følger med 1eren- gå rett ut døra på jakt, ski, fiske- verdiene av å kunne klare seg selv av det naturen har å by på..

 

men med nr 2 så er tanken på stort nytt hus og lekekammerater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykke Fryd ♥

Alternativ nr.2. Venner og lekekamerater er viktig for barn. Ville ikke bosatt meg slik at det ble langt til nærmeste barn og at ungen min ble en "outsider" på fritiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig hadde jeg valgt alt nr 2, vi ønsker å ha barn i nærheten som ungene kan leke med uten at vi må kjøre og planlegge hele tiden. Vi vil at ungene kan løpe inn og ut av dørene her, og veldig mye greiere for oss når de blir større når vi ahr flere barn.

 

Når dere vurderer alt nr 1 så må dere tenke på hvor mye dere har mulighet til å ha besøk av vennene til ungene deres, hvor mye dere ønsker og kan kjøre hit og dit hver dag. Jobber dere til fire hver dag og må så hente unger i barnehage og skole, så forsvinner fort tid. Når dere itilegg skal kjøre unger på aktiviteter, og kjøre og hente hos venner flere dager i uka så forsvinner veldig mye av tiden dere som familie har sammen. Så tenk over tiden dere ønsker å bruke på alt dette, det er ikke så ille når ungene er små men blir mye etterhvert som de vokser til.

 

Vi ønsker å flytte langt unna mennesker når ungene begynner å flytte ut av huset, vi bor her vi bor pga ungene og hva vi ønsker med hverdagen vår. Stranden kan vi kjøre til, skogen har vi rett uten for døra, men vi har også skolen, butikker og igrunn alt mulig annet også rett uten for døra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sug lut

Alternativ 1. Man har da bil, man kan kjøre til venner og aktiviteter, men man bør få ha det viktigste nærmest, nemlig fred og skog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venner til barna hadde jeg ikke vært bekymret for. Barna mine skal begynne på en privatskole, der elevene kommer fra hele kommunen samt nabokommuner. Da må vi kjøre og hente hos venner. Tror ikke det blir noe stort problem for oss akkurat ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det spørs hvor øde nr 1 er. Veldig greit å ha ting i nærheten. Om ikke gangavstand, så 5-15 min i bil. Hilsen ei som ikke bare kan gå over til naboen, men som likevell har alt innenfor en radius på 15-20 min med bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lett nr 2

 

fortsatt en gård med nok plass men stort hus det er i huset dere er mest. viktig for barna med leke og skole kamerater og aktiviteter og 50 meter til nabo gir privat liv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...