Gå til innhold

faste aktiviteter


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Siste året i barnehagen har vi begynt, da har det blitt barneidrett eller allidrett som det heter noen steder i idrettsklubben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren min er 4 år. Inntil nå har jeg vurdert at hun ikke har hatt det store behovet for faste organiserte aktiviteter utenom barnehagen.

Men jeg tenker på om vi skal bli med i et lokalt familiekor fra høsten av. Hun elsker sang og musikk og det vil være noe vi kan gjøre sammen. Grunnet en del ettermiddag/kveld/helgejobbing er det perioder hvor vi ikke er så mye sammen som vi begge ønsker. Da tenker jeg at det kunne være fint å ha en sånn ting som vi gjør sammen.

Andre aktiviteter tenker jeg kommer til den dagen hun selv ytrer ønske om det - eller den dagen besteveninden skal starte på noe som jenten vår også har lyst til å prøve....

Lillebror er 2,5 år - og han har ikke behov for sånnt ennå. Om Storesøster blir med på noe som passer for ham også så kan det jo være det vækker interessen, men foreløbig virker det som om vanlige familieaktiviteter og barnehage er nok. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Da han var 2,5 gikk vi noen måneder på turn, men vi opplevde at det ikke fungerte. Han syntes det var moro en stund, men så var det ikke gøy lenger. Dvs, han dro gjerne og hadde det fint, men han gadd ikke konsentrere seg, sitte i ring osv... Ble til at han løp rundt. å gå på turning og ende med å mase på han hele tiden for at han skal være med i aktivitetene... Det gadd vi ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge barna har gått på svømming fra de var ca3mnd og det har de fortsatt med. Eldste er straks 5år og svømmer fortsatt. Til høsten er det mulig han begynner på fotball i tillegg, men da må vi se an om vi får det til å gå. Vi kommer til å prøve begge deler et halvår og heller vurdere om han skal fortsette med begge deler etter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Storesøster startet på fotball nå i 1.klasse.

 

Lillebror skal få begynne på barneidretten til høsten om han vil. Vi sliter sånn med å få han ut av sofaen om høsten og vinteren etter barnehagen for han er veldig sliten. Han har astma og det går faktisk en del utover nattesøvn og energi så han har bare ikke overskudd til noe. Men tror det hjelper på at storesøster går og gir så masse positive tilbakemeldinger for nå har han også lyst. Tror også at det vil gi mersmak når han bare kommer i gang :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...