Gå til innhold

Åkei nå trenger jeg å sparre med dere- dagsoving 9,5 mnd!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Snuppis på 9,5 mnd våkner tidligere og tidligere på morgenen,, mellom 0530 og 0600. Legger seg kl 1830 men sovner aldri før kl 19. Altså blir det 10,5 til 11 timer på natten, og dette skulle jeg gjerne forlenger litt, Hun sover 2 t på morgenen (ca 2 t etter at hun har våknet fra natten) og 1 t om ettermiddagen fra 1430 til 1530.

 

SÅ da jenter, lurer jeg på: Bør morgenduppen være kortere, ettermiddagsluren være lengre eller tidligere, eller bør jeg gjøre noe annet smart for å få jenta til å sove lengre på morgenen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke helt om jeg har noen tips men. Mini på ti mnd er veldig lik på nattesøvn. Sovner rundt sju og driver nå og våkner tidligere og tidligere for dagen. Våkner nå rundt 6 som regel. Sover mye mindre på dagen da, ca tre kvarter av gangen og våken 3-4 timer i mellom. Første dupp rundt halv ti og andre runst halv to. Er i tillegg en del våken om natta. Har lurt litt på å kutte til en dupp, men er litt i tvil om han vil klare det så tror vi venter litt til med å prøve det. Tror kanskje mini våkner tidligere fordi det blir tidligere lyst, går ikke å få det helt mørkt på rommet. Kan det være noe der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei jente på 9, 5 mnd som er nesten helt lik din. Legger seg 7, sover til halv 7 ca. To timer etter hun har våknet sover hun to timer. Andre dupp er på 1 - 1 1/2 time, men den er avsluttet senest 14.30. Sover hele natta. Min jente våkner også stadig tidligere, og jeg tror også det har med at det blir tidligere lyst. Hun våkner nemlig med det samme det blir lyst. Tidligere sov hun til halv 8 (med samme rutine på sovinga), og hun er stup trøtt når hun våkner, tydelig at hun ikke er ferdigsovet. Jeg hadde hengt opp fersienner eller tykke gardiner, se om det hjelper! :) Kanskje siste dupp er litt tett opp mot natta i tillegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hengt opp en lystett gardin,men den har en stor glippe som slipper inn lys, så enig at det kan være årsaken. Og tenkte også på det med siste økt- så prøver å legge den til litt tidligere idag! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om hun ikke viser tegn til å være overtrøtt kan det jo bare være hun har sovet nok. Så hva med å ikke endre søvnen hennes som vi må gjøre når vi nå skal stille klokka? Altså bare fortsette som om klokka aldri ble stilt. Da vil hun jo være oppe til 19.30 på kvelden, i følge "ny" tid, men hun vil jo også sove tilsvarende lenger. Det tenker vi å gjøre, så vi kan sove litt lengre på morraen..heldiggrisen pappaen som skal ut i permisjon om 1 uke, og faktisk får sove litt på morraen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...