Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Faen jeg hater bf, verdens største drittsekk...

• Logg inn for å svare
15 svar til dette emnet

#1 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 557 961 Innlegg:

Skrevet 21 mars 2012 - 21:14

Har aldri ungene hos seg. Har fast samvær hjemme hos meg og som oftest må jeg være til stedet. Han har de aldri over natten og blir sur hvis jeg får barnepass til de. Noe jeg har hatt 3 ganger på 2,5 år, er en hore som går på byen å puler alle ifølge han( noe jeg faktisk ikke gjør)
Går jeg ut på trening eller til venner så er det garantert at han ringer etter en liten stund og sier jeg må komme. Svarer jeg ikke på tlf når han ringer så sender han Mld som at jeg er en hore, fitte, gris osv.
ikke betaler han barnebidrag heller fast, betaler som det passer han!! Fikk det gjennom NAV før, men de stoppet det og sa jeg måtte få Privat avtale med han..
Ene barnet mitt har en diagnose som gjør at h*n får hjelpestønad på litt over 2200kr mnd. For at barnet skulle få ut pengene sa NAV vi måtte åpne konto til barnet som begge foreldre MÅTTE disponere, dette ville ikke jeg pga jeg vet bf ville ta pengene selv(spillegal, bruk dop når han fester, mye gjeld og ingen kontroll over egen økonomi) men neida NAV brydde seg ikke om det. Første utbetalingene på hjelpestønad til ungen var på litt over 15 000( var for flere måneder) jeg viste ikke at de var utbetalt før jeg fikk brev fra NAV, men da var de allerede overført til hans konto. Nå har han faen med tatt de 2223 kr barnet fikk igår. Jeg pleier å overføre de til min konto siden ellers tar han de. Jævla drittsekk.. Dette er penger som skal være til godet for barnet
Vårt, til bleier, klær( klærene til barnet blir veldig fort ødelagt) også sparer jeg resten til barnet.
Han var her isted, spurte om jeg kunne melde adresse endring for han, siden han har flyttet igjen!!( klarer ingen til selv) skulle logge inn, men sa at altinn er nede pga feil. Da klikket han fordi han hadde bedt meg om å gjøre det for 1 uke siden. Han satt i sofaen med det ene barnet og sa : ta ****( barnets navn) vekk din ekle gris. Jeg sa jo at du skulle gjøre set foreige uke!!
så slo han til meg i skulderen, hardt og gikk.

Ungene elsker han, han er alltid snill med de. Kjøper frukt osv når han kommer
For å ha samvær med de. Leker med de og de er alltid glad når han er her, men  mot meg så er han så stygg.. Sier masse stygt til meg, spytter på
Eg( aldri foran barna) var første han i dag.
Vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Jeg hater han så inni helvete mye. Egoistiske ekle drittsekk. Men kan ikkestenge han ute av barna sitt liv, for han er snill mot de og de er så glad i han. Gruer meg hver gang til å se han..

Vet ikke hva jeg ville, bare få ut litt frustrasjon..

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 557 961 Innlegg:

Skrevet 21 mars 2012 - 21:16

Sorry for alle skrive feilene, skriver fra mobilen..

Hi

#3 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 557 961 Innlegg:

Skrevet 21 mars 2012 - 21:42

Unnskyld at jeg sier det - men hvorfor har du skaffet deg barn med en sånn mann, da?

#4 holahopp

holahopp

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 010 Innlegg:

Skrevet 21 mars 2012 - 21:46

Få tak i en advokat og be de se på avtalene dere har.

Hadde ikke akseptert at han tok pengene som var tilegnet ungene på denne måten.

Jobber han?

Så vidt jeg vet kan ikke nav si at dere må ordne en privat avtale. Få det gjennom nav igjen.

Du kan snakke med familiekontoret at dere må ha en ny mekling for at du ikke kan være der sammen med han pga han trakasserer deg. Er det en annen person du stoler på som kan være der samtidig med bf?

Du må ikke finne deg i dette, det er jo helt på trynet! Ingen voksne mennesker skal oppføre seg sånn og slutt å hjelp han med ting. La han ordne selv.

#5 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 557 961 Innlegg:

Skrevet 21 mars 2012 - 22:38

Uff, dette hørtes uholdbart ut. Hva er grunnen til at han har samvær med ungene bare hjemme hos deg?
Ingen skal være nødt til å akseptere sånn behandling! Ikke engang for at ungene skal få treffe pappan..det må gå an å oppføre seg såpass voksent og ta alle diskusjoner langt fra ungene.
Jeg hadde nok kontaktet familievernkontoret i første omgang, spurt de til råds. Ellers kan du sikkert anmelde han for trakkasering.

#6 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 557 961 Innlegg:

Skrevet 22 mars 2012 - 00:42

Vis innleggAnonym bruker skrev 21 mars 2012 - 21:42:

Unnskyld at jeg sier det - men hvorfor har du skaffet deg barn med en sånn mann, da?

For han var virkelig ikke slik før. Han var en fantastisk person da vi var sammen. Men han hadde en periode i 2010 hvor han brukte mye kokain, og hang med en del kriminelle. Men han fikk psykolog hjelp, og en del annen hjelp og kom seg vekk fra det miljøet. Nå bruker han ikke stoff( så jeg skrev det i hovedinnlegget, men det er feil) avgir urinprøver hver uke tror jeg det var pga han fikk samfunsstjeneste for noen mnd siden etter hAn ble tatt med stoff i slutten av 2010.
Etter det så har han forandret personlighet til de grader at jeg kjenner han ikke igjen. Han er snill med ungene, men ikke mot meg:(

#7 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 557 961 Innlegg:

Skrevet 22 mars 2012 - 00:54

Vis innleggholahopp skrev 21 mars 2012 - 21:46:

Få tak i en advokat og be de se på avtalene dere har.

Hadde ikke akseptert at han tok pengene som var tilegnet ungene på denne måten.

Jobber han?

Så vidt jeg vet kan ikke nav si at dere må ordne en privat avtale. Få det gjennom nav igjen.

Du kan snakke med familiekontoret at dere må ha en ny mekling for at du ikke kan være der sammen med han pga han trakasserer deg. Er det en annen person du stoler på som kan være der samtidig med bf?

Du må ikke finne deg i dette, det er jo helt på trynet! Ingen voksne mennesker skal oppføre seg sånn og slutt å hjelp han med ting. La han ordne selv.

Truet med å anmelde han for å ha stjålet pengene til barnet vårt på melding isted. Han har dom på seg som sier at hvis han gjør noe straffbart i løpet av 2 år så må han 45 dager i fengsel. Fikk mld 1 time senere og da skrev han bare: sjekk kontoen til***( barnets navn) han har overført 20 000, 3000 mer enn han har tatt. Regner med han fikk panikk nå:) så nå var i hvertfall det ordnet.

Jo fikk brev fra NAV at de kom til å stoppe forskudd på barnebidrag og at vi måtte ordne dette gjennom privat avtale:s men får vel høre med de igjen.
har ingen som kan være her under samvær med bf:(
Hi

#8 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 557 961 Innlegg:

Skrevet 22 mars 2012 - 01:04

Vis innleggAnonym bruker skrev 21 mars 2012 - 22:38:

Uff, dette hørtes uholdbart ut. Hva er grunnen til at han har samvær med ungene bare hjemme hos deg?
Ingen skal være nødt til å akseptere sånn behandling! Ikke engang for at ungene skal få treffe pappan..det må gå an å oppføre seg såpass voksent og ta alle diskusjoner langt fra ungene.
Jeg hadde nok kontaktet familievernkontoret i første omgang, spurt de til råds. Ellers kan du sikkert anmelde han for trakkasering.

Er flere grunner til at vi har samvær hjemme hos meg. Ene grunnen er at han i en periode brukte stoff(sluttet nå) og da fikk han være her når han ikke var ruset, brukte det egentlig mest i helgene men jeg ville være sikker på at han var rusfri og tok ikke sjansen på at de skulle være med en ruset far.
Andre grunnen er ene barnet vårt som har en diagnose. Kan plutselig få grineanfall og bli veldig vanskelig. Han klarer ikke å roe barnet, er bare jeg som klarer det.
Tredje grunnen er at han bor sammen med 3 andre. Og de røyker inne.

Hjelper nok ikke å anmelde han for trakkasering da jeg har ingen bevis, sier det som oftest muntlig. Sjeldent han skiver det på melding og de gangene han har gjort det så har jeg slette meldingene..

Hi

#9 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 557 961 Innlegg:

Skrevet 22 mars 2012 - 13:16

Vis innleggAnonym bruker skrev 21 mars 2012 - 21:42:

å herregud da kjerring, hvorfor må bestandig noen i HVER tråd om problematiske ekser eller barnefedre spørre om det? Hvilken relevans har det når barna allerede er kommet til verden da????

#10 marie-s

marie-s

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 310 Innlegg:

Skrevet 22 mars 2012 - 19:32

Men kjære deg, slik kan du ikke fortsette å ha det. For det første, ring banken, forklar situasjonen og si at heretter må han ha din signatur for å få ut penger fra den kontoen, NAV kan ikke få ettersjekket slike ting. Si fra til banken om  de ikke kan ordne dette så bytter du bank.

Og jo du KAN ta bidraget gjennom NAV om han ikke betaler, og selv med en privat avtale kan du kreve å få dette gjennom bidragsfogden. Det vil si at om han ikke betaler vil han enten bli trukket i lønn til slutt eller de vil kunne gå inn å ta andre verdier han måtte ha. På den måten kan du også få noe av bidraget som forskudd om han er for sein å betale en mnd.

Få til et møte på familievernskontoret og få satt opp en avtale der, ta gjerne med en privat bidragsavtale og avtale om at det skal gå via bidragsfoden om du ikke tror du får han til å skrive under på dette ellers.

Ta vare på de stygge meldingene han sender deg. Slutt å svare han på mobil slik at han blir tvunget til å sende deg melding. Og ikke godta å bli behandlet på den måten, nå sender jo du følgende signal til dine barn: Som jente må man godta at gutter kaller de stygge ting og er ond mot dem. Ikke vær så naiv å tro at barna ikke får det med seg, for det gjør det.

Og slutt å være moren hans og ta på deg ansvar for han. Klarer han ikke å melde flytting selv så får han heller godta boten når den kommer da, det er da ikke ditt problem. La han fikse sine egne ting eller la hans biologisk mor hjelpe han.

#11 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 557 961 Innlegg:

Skrevet 23 mars 2012 - 10:48

AMEN til innlegg 10:D Her kom det så mye fornuft og krav om verdighet. Som det blir påpekt, så er det faktisk ikke bare du som tar skade av den behandlingen far gir. Barna tar det til seg fordi far er rollemodell, og gutter vokser opp til selv å behandle jenter bedritent, mens jenter finner seg gutter som behandler dem bedritent. Sannsynligheten for at du selv har hatt en fraværende far, eller en far som behandlet din mor dårlig, er ganske stor siden du godtar den oppførselen fra din eks. Det er barnas skjebne det er snakk om her (ikke bare din egen), så stopp den onde sirkelen.

Følg rådene i innlegg 10 og bare la være å svare på bedritne sms'er og legg ganske enkelt på hver gang han kjefter i tlf. Si til han at du forlanger at han snakker pent til deg, ellers gidder du ikke å ha noe med han å gjøre og kommer heller ikke til å svare han. Ta vare å dårlige sms'er, for de kan fort bli beviser. Du håper fremtiden bedrer seg, men det er slettes ikke sikkert. Ingen vet hva fremtiden bringer. Da er det godt å ha samlet alle bevis. Skriv ned dato og hendelse hver eneste gang noe skjer som kan være til fordel i en tvist. Kan hende du senere må gå til rettsak for å beskytte ungene mot denne mannen, og da er alle bevis viktige. Kanskje barna selv også har godt av å lese litt av væremåten til faren sin, når de en gang er store nok til å forstå og det ikke lenger raserer deres glansbilde av far.

#12 Alenemor83

Alenemor83

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 886 Innlegg:

Skrevet 23 mars 2012 - 11:08

Kunne ikke ha sagt det bedre selv #10

#13 Pashla

Pashla

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 5 480 Innlegg:

Skrevet 23 mars 2012 - 11:19

Forstår din frustrasjon, HI, og holder med innlegger nr 10 her. Slutt å være mor for ham og slutt å finne deg i det.

Mht samvær under tilsyn så er det åpenbart at ungene trenger det. Men det er ikke nødvendigvis sånn at DU må være den personen som skal være der og holde ut med hans frekkheter. Kast han ut hver gang han sier "ekle gris", skubber, dytter, slår eller spytter. Lurer ungene på hvorfor du ber han gå, sier du at det er fordi slik får ingen oppføre seg i ditt hjem.

Og snakk med familievernkontoret om en annen person kan være tilsyn hjemme hos deg når samvær skal skje. Han er jo bare en belastning, ikke en avlastning. Gjennom barnevernet  i kommunen din kan du søke om avlastningsfamilie. hvis du får det innvilget og ungene er der en helg i måneden eller mer, og trives med det, er det ikke  noe i veien for å få en av dem til å ha tilsyn mens far har samvær. hvis det går med på det.
Vampire penguins? Zombie guinea pigs? We're done for.

#14 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 557 961 Innlegg:

Skrevet 24 mars 2012 - 15:37

Vis innleggAnonym bruker skrev 23 mars 2012 - 10:48:

AMEN til innlegg 10:D Her kom det så mye fornuft og krav om verdighet. Som det blir påpekt, så er det faktisk ikke bare du som tar skade av den behandlingen far gir. Barna tar det til seg fordi far er rollemodell, og gutter vokser opp til selv å behandle jenter bedritent, mens jenter finner seg gutter som behandler dem bedritent. Sannsynligheten for at du selv har hatt en fraværende far, eller en far som behandlet din mor dårlig, er ganske stor siden du godtar den oppførselen fra din eks. Det er barnas skjebne det er snakk om her (ikke bare din egen), så stopp den onde sirkelen.

Følg rådene i innlegg 10 og bare la være å svare på bedritne sms'er og legg ganske enkelt på hver gang han kjefter i tlf. Si til han at du forlanger at han snakker pent til deg, ellers gidder du ikke å ha noe med han å gjøre og kommer heller ikke til å svare han. Ta vare å dårlige sms'er, for de kan fort bli beviser. Du håper fremtiden bedrer seg, men det er slettes ikke sikkert. Ingen vet hva fremtiden bringer. Da er det godt å ha samlet alle bevis. Skriv ned dato og hendelse hver eneste gang noe skjer som kan være til fordel i en tvist. Kan hende du senere må gå til rettsak for å beskytte ungene mot denne mannen, og da er alle bevis viktige. Kanskje barna selv også har godt av å lese litt av væremåten til faren sin, når de en gang er store nok til å forstå og det ikke lenger raserer deres glansbilde av far.

Min far har verken vært fraværende eller behandlet min mor dårlig. Han er virkelig den beste faren noen kan drømme om, så akkurat den teorien din stemmer ikke. Men tusen takk for alle andre gode råd:)

#15 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 557 961 Innlegg:

Skrevet 26 mars 2012 - 10:55

Vis innleggAnonym bruker skrev 24 mars 2012 - 15:37:

Vis innleggAnonym bruker skrev 23 mars 2012 - 10:48:

Min far har verken vært fraværende eller behandlet min mor dårlig. Han er virkelig den beste faren noen kan drømme om, så akkurat den teorien din stemmer ikke. Men tusen takk for alle andre gode råd:)

Bare hyggelig. Håper virkelig at situasjonen bedrer seg for deg!! Bare fordi statistikken ikke stemmer på deg, så betyr ikke det at den ikke stemmer som teori;) Det var derfor jeg skrev at du sannsynligvis hadde... Ikke at du hadde:)

Ps. det er ikke min teori, jeg har ikke forsket på dette.... Men det har mange andre. Orker ikke å søke etter nøyaktig statistikk nå, men se f.eks. denne artikkelen, som tar for seg både betydningen av far i oppveksten og utfallet for barnet, og betydningen av fars og mors relasjon:

http://www.childwelf.../chaptertwo.cfm

Tar ut det viktigste her: One of the most important benefits of a positive relationship between mother and father, is the behavior it models for children. Fathers who treat the mothers of their children with respect and deal with conflict within the relationship in an adult and appropriate manner are more likely to have boys who understand how they are to treat women and who are less likely to act in an aggressive fashion toward females. Girls with involved, respectful fathers see how they should expect men to treat them and are less likely to become involved in violent or unhealthy relationships. In contrast, research has shown that husbands who display anger, show contempt for, or who stonewall their wives (i.e., "the silent treatment") are more likely to have children who are anxious, withdrawn, or antisocial.

#16 Lillejonas Mekkemikkel

Lillejonas Mekkemikkel

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 646 Innlegg:

Skrevet 26 september 2012 - 07:24

Vis innleggAnonym bruker skrev 21 mars 2012 - 21:14:

Har aldri ungene hos seg. Har fast samvær hjemme hos meg og som oftest må jeg være til stedet. Han har de aldri over natten og blir sur hvis jeg får barnepass til de. Noe jeg har hatt 3 ganger på 2,5 år, er en hore som går på byen å puler alle ifølge han( noe jeg faktisk ikke gjør) Går jeg ut på trening eller til venner så er det garantert at han ringer etter en liten stund og sier jeg må komme. Svarer jeg ikke på tlf når han ringer så sender han Mld som at jeg er en hore, fitte, gris osv. ikke betaler han barnebidrag heller fast, betaler som det passer han!! Fikk det gjennom NAV før, men de stoppet det og sa jeg måtte få Privat avtale med han.. Ene barnet mitt har en diagnose som gjør at h*n får hjelpestønad på litt over 2200kr mnd. For at barnet skulle få ut pengene sa NAV vi måtte åpne konto til barnet som begge foreldre MåTTE disponere, dette ville ikke jeg pga jeg vet bf ville ta pengene selv(spillegal, bruk dop når han fester, mye gjeld og ingen kontroll over egen økonomi) men neida NAV brydde seg ikke om det. Første utbetalingene på hjelpestønad til ungen var på litt over 15 000( var for flere måneder) jeg viste ikke at de var utbetalt før jeg fikk brev fra NAV, men da var de allerede overført til hans konto. Nå har han faen med tatt de 2223 kr barnet fikk igår. Jeg pleier å overføre de til min konto siden ellers tar han de. Jævla drittsekk.. Dette er penger som skal være til godet for barnet Vårt, til bleier, klær( klærene til barnet blir veldig fort ødelagt) også sparer jeg resten til barnet. Han var her isted, spurte om jeg kunne melde adresse endring for han, siden han har flyttet igjen!!( klarer ingen til selv) skulle logge inn, men sa at altinn er nede pga feil. Da klikket han fordi han hadde bedt meg om å gjøre det for 1 uke siden. Han satt i sofaen med det ene barnet og sa : ta ****( barnets navn) vekk din ekle gris. Jeg sa jo at du skulle gjøre set foreige uke!! så slo han til meg i skulderen, hardt og gikk. Ungene elsker han, han er alltid snill med de. Kjøper frukt osv når han kommer For å ha samvær med de. Leker med de og de er alltid glad når han er her, men mot meg så er han så stygg.. Sier masse stygt til meg, spytter på Eg( aldri foran barna) var første han i dag. Vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Jeg hater han så inni helvete mye. Egoistiske ekle drittsekk. Men kan ikkestenge han ute av barna sitt liv, for han er snill mot de og de er så glad i han. Gruer meg hver gang til å se han.. Vet ikke hva jeg ville, bare få ut litt frustrasjon..

1) Nav kan ikke avgjøre at dere skal ha privat betalingsavtale om underholdsbidrag.

2) Dersom du har omsorgen for barna, kan nav heller ikke insistere på at pengene skal utbetales til noen andre enn deg. Hvis de likevel gjør det, er de nok erstatningspliktige med mindre du har bifalt til at pengene skal utbetales til ham. I så fall er det din egen feil.

3) Hva skal du med barn over myndighetsalder som attpåtil er frekk i kjeften, i huset? Jeg er inneforstått med at du er pålagt til å gjøre det du kan for at barna skal ha kontakt med begge foreldre, men det er da for pokker ditt hus og dine regler. Om det ikke respekteres bør du (om du kan) få ordnet samvær med annet tilsyn. Har han oppegående foreldre f eks?

Det er klart du er frustrert, men her er det mye som både kan og bør gjøres bedre. Du skylder deg selv og ungene dine mindre frustrasjon i hverdagen.