Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online
Foto

Min jente spiser så mye og er "hele tiden" sulten..

• Logg inn for å svare
14 svar til dette emnet

#1 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 607 285 Innlegg:

Skrevet 20 mars 2012 - 17:41

Og hun er 3 år gammel! Er dette normalt eller? Til frokost går det stortsett i brødskiver i barnehagen, 2 stykker stortsett, eller en. Kommer an på. Deretter lunsjen, der de har (TROR JEG) varm lunsj hver dag på hennes avdeling. Ettermiidagsfrukt. På ettermiddagen kan hun sluke en-to brødskive på tur hjem før jeg rekker å lage middag ( rester fra matboksen) Og ikke minst: Istad spiste hun en stor porsjon grøt, faktisk fra Toro, sånn ferdig grøt, og sa to minutter etterpå at hun var sulten. Synes hun hele tiden er i kjøleskapet og leiter etter mat og spiser faktisk mange dager mer enn meg.. Er dette virkelig vanlig? At en 3 åring spiser så mye, eller gjør hun det? :) Kan nevnes at hun er stor for alderen. 108 cm og ca 18-19 kilo..

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 nurkisimaven

nurkisimaven

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 441 Innlegg:
  • StedTrondheim

Skrevet 20 mars 2012 - 17:49

hørtes ikke slik ut nei, 6 åringen våres veide 122 kg.....
Venter barn <3<3

#3 Iselilja

Iselilja

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 546 Innlegg:

Skrevet 20 mars 2012 - 17:54

Høres ganske mye ut, men er hun veldig aktiv? Ville kanskje forsøkt å gi henne næringsrik mat som metter mye. For eksempel havregrøt laget på skummet melk i stedet for ferdig risgrøt, og så grov brødmat som mulig med magert pålegg. Mine barn har vært relativt småspiste (spiser veldig variert men lite). Husker ikke hva eldstemann veide i den alderen, men nr to veide 11 kg da han var litt over tre år. Han er en slank gutt, på grensen til mager, men ganske muskuløs.
Nothing is impossible, the word itself says "I'm possible" Audrey Hepburn

#4 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 607 285 Innlegg:

Skrevet 20 mars 2012 - 17:57

I forhold til høgden er ho ikkje så tung. Men både høgde og vekt er over gjennomsnittet for ein treåring. Prøv som ho eine her seier, tilby mat som mettar lenge.

#5 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 607 285 Innlegg:

Skrevet 20 mars 2012 - 17:59

Prøver stortsett å lage sunne middager hver dag med enten grov pasta/brun ris, grønnsaker, magert kjøtt/fisk etc. Kun ekstra grove brødskiver med f.eks et tynt lag smør og mager kyllingost på, eller makrell i tomat, evt leverpostei.. Frukt her hjemme om vi har.. Vi drikker aldri jus eller melk her hjemme faktisk. Vann og til nøds sukkerfri saft. Youghurter har jeg slutta å kjøpe, for de kan hun sluke! Hun er veldig aktiv i barnehagen og løper rundt hele dagen. Men kanskje jeg burde tatt henne med på helsestasjonen eller noe? Hun er jo stor for alderen, men jeg vet ikke når man skal "bekymre seg".. -HI-

#6 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 607 285 Innlegg:

Skrevet 20 mars 2012 - 18:03

Synest ikkje du skal bekymre deg! Forholdet mellom vekt og høgde er jo heilt fint. Du har berre ei over gjennomsnittet stor jente!

#7 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 607 285 Innlegg:

Skrevet 20 mars 2012 - 18:04

I forhold til høgden er ho ikkje så tung. Men både høgde og vekt er over gjennomsnittet for ein treåring. Prøv som ho eine her seier, tilby mat som mettar lenge.

Har en jente som både har fulgt sin egen kurve og spist mer enn sine jenaldrende.
Hun er nå 5 år, 118 cm og 25 kilo.

Kan være at jenten din er inne i en vekstperiode, og at dette bare er midlertidig. Var ihvertfall slik her. I noen perioder spiste jenta mer enn meg, mens i andre perioder spiste hun mer som ett barn.

#8 Sekretøsa

Sekretøsa

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 6 833 Innlegg:

Skrevet 20 mars 2012 - 18:32

hørtes ikke slik ut nei, 6 åringen våres veide 122 kg.....

Stakkar :) Hehe, måtte bare ;)

Men over til spørsmålet, hun er vel kanskje litt stor for alderen? Hun er jo ikke tykk iforhold til høyden. Min snart 5åring er 110 cm og veier 17 kg. Og han er slank.....
Lodotter kommer av seg selv. Alt annet må man jobbe for.

#9 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 607 285 Innlegg:

Skrevet 20 mars 2012 - 19:21

Ja hun er stor for alderen og jeg må kjøpe str 110 til henne i klær, str 5 år altså.. Men merker hun er veldig mye lengre enn andre 3 åringer på henne avd i barnehagen, også er det tyngde på henne. Allikevel sitter kiloene hennes jevnt fordelt, ikke noe spesielt valpefett etc. - HI

#10 nurkisimaven

nurkisimaven

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 441 Innlegg:
  • StedTrondheim

Skrevet 20 mars 2012 - 19:23

Mente 22 kg:-):-):-):-)
  • Sekretøsa liker dette
Venter barn <3<3

#11 Sandkassa

Sandkassa

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 119 Innlegg:

Skrevet 20 mars 2012 - 19:33

Synes ikke hun spiser mer enn hva jeg vil kalle normalt? Ettåringen min tar også gjerne 2 skiver til frokost, da er hun så sulten! Så er det lunsj i barnehagen. Om din jente bare spiser frukt på ettermiddagen er det ikke rart hun er sulten på vei hjem! Jeg spiser selv lunsj 11-1130tida og middag stort sett nærmere 17 - jeg spiser ikke bare frukt mellom der, må ha en skive/et knekkebrød eller to etc. også. Veldig glad mine barn har litt brød også til ettermiddagsmaten.
Så spiser de middag og kvelds.
Ettåringen min spiser relativt sett like mye som treåringen din.
Det at hun er stor kan bety at hun trenger litt mer mat enn mindre, jevnaldrende barn.
Ville ikke bekymret meg.

#12 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 607 285 Innlegg:

Skrevet 20 mars 2012 - 20:03

Mine barn 17 mnd og 7 år spiser begge like mye som meg og faren. Og har alltid gjort det. Hun på 17 mnd spiser nesten mest.. Ca 6 skiver daglig i tillegg til MYE middag og gjerne vafler eller annen frukt og div i bhg.

Hun er veldig aktiv. Og har jo mage men er jo kun 17 mnd da :P

Hun på 7 er tynn som ei flis men spiser også enormt mye. Hun er ikke så aktiv.

#13 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 607 285 Innlegg:

Skrevet 20 mars 2012 - 20:11

Tror rett og slett hun spiser mat som får blodsukkeret til å svinge mye. Prøv å redusere litt på karbohydratene når hun er hjemme, og vær rausere med proteiner og fett. Da vil hun forhåptenligvis holde seg mett uten å spise for mye.

#14 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 607 285 Innlegg:

Skrevet 20 mars 2012 - 20:17

Høres nøyaktig ut som min jente som snart er 2,5 år! ;) Hun er vel drøye meteren nå vil jeg tro, og veier rundt 17 kg. Hun er ikke tykk på noen måte, men er kraftig bygget slik vi foreldre er. Hun er veldig aktiv. Min jente kan gjerne spise i to-tre timer, litt nå og da, jeg har lurt på om jeg skal gjøre noe med det (kreve at hun må bli ferdig), men har foreløpig ikke gjort noe. Hun burde jo ha faste måltider, men har problemer med å nekte henne mat.

#15 Alva♡♡♡♡

Alva♡♡♡♡

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 744 Innlegg:

Skrevet 20 mars 2012 - 20:39

Høres ut som min eldste gutt. Han er også stor for alderen og har spist som en hest hele livet. Han spiste mye av den samme mengden mat som din datter da han var liten. Nå er han 9 år og spiser mer til en vanlig middag enn mannen og jeg tilsammen! Pluss alt annet. Eneste han aldri har vært noe på er frokost, der har han alltid spist "lite" (dvs normalt mye). Han her var vel ca 104 cm og 19 kg da han var 3 år, og er nå 150 cm og ca 40 kg, så han er en helt passelig slank gutt til tross for det enorme matinntaket.