Gå til innhold

har ikke råd til alt babyutstyret man trenger


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

helt hetta her nå. 10 uker igjen og jeg mangler nesten alt!! hva gjør man?? ta opp lån? mastercard? uff :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lykke Fryd ♥

Pust med magen og tenk igjennom hva du virkelig trenger. Det er ikke så mye man virkelig trenger, så da kjøper du det du virkelig trenger først og alt det andre kan vente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke alt man kan kjøpe brukt som bilsete madrasse dyner osv

ser på finn.no men ikke mye billig og bra der synes jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilsete kan du leie hos IF, har du en eller flere forsikringer der blir det ikke mange kronene. Tror vi betalte 72,- pr mnd pr sete da tvillingene var små. Gå inn på if.no og sjekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ikke alt man kan kjøpe brukt som bilsete madrasse dyner osv

ser på finn.no men ikke mye billig og bra der synes jeg

 

Jeg synes det er masse billig og bra på finn. Selvfølgelig kan du kjøpe bilsete og dyner brukt. Dyner kan du vaske. Hva er det du må kjøpe som du ikke har råd til??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor bor du henne. Har klær, dyner, seng, vogn og leker. Pris blir vi ennig om etter hva du har. 4000 kr for alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo da ann på hva du har kjøpt, hva det koster pr ting og hva du mener du mangler..

 

Her var ikke økonomien den beste når vi handlet inn baby utstyret vårt, så vi gjorde slik:

 

Det vi trenger Nå:

-Sprinkelseng/vugge (dette kan man kjøpe brukt, da går det på hva man ønsker seg av de to, og finne billig)

- Vogn (kan også kjøpes brukt, men vi kom over en billig nok ny, Basson Grande til 3500,- Da ventet vi med å kjøpe sportsdelen til vognen, lot det vente til vi nermet oss at vi trengte den)

- Klær (str 50-70, minst, slites ikke så mye, og går fint ann å kjøpe brukt, eller skummlese etter noen som gir det bort) Fikk en del nytt i "fødsel gave" når ungen kom til.

- Håndkler, gulpekuter og andre stelle produkter, dette er ikke så dyrt, og man trenger ikke så ekstremt mye.

- Vognpose (let opp om det er salg på noe i nærheten, eller kjøpe brukt)

- Lameskinn (kjøpe nytt, sjekke nettet og nærliggende barnebutikker og kjøp billigst)

-Dyner (en til vogn og en til senga, kan fint kjøpe en 80*100 dyne til senga, så har du dynen der en stund.

 

Annet:

- Stelleveske kjøpte vi ikke, så ikke behovet, jeg kunne fint bruke en veske, siden mannen ikke ville løpe med veskene mine, så kjøpte vi heller en billig, men romslig sekk :)

- Stellebod/stellekomode ol trenger man egentlig ikke, ikke stellematte heller (om man har god plass å skifte på) eller så kjøper man bare en stellematte, eller legger sammen et stort håndkle, og bytter på ungen på baderomsgulvet eller lignende.

- Bæresjal/sele er heller ikke noe man absolutt trenger.

- baby pute er bare tull det første året, her brukte vi ikke pute før sønnen var 2,5 og prøvde å stjele våres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bilsete, vogn, dyner, tepper, sengetøy som du kan kjøpe billig av meg. Men spørs jo så klart hvor du bor..Jeg bor i østfold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo da ann på hva du har kjøpt, hva det koster pr ting og hva du mener du mangler..

 

Her var ikke økonomien den beste når vi handlet inn baby utstyret vårt, så vi gjorde slik:

 

Det vi trenger Nå:

-Sprinkelseng/vugge (dette kan man kjøpe brukt, da går det på hva man ønsker seg av de to, og finne billig)

- Vogn (kan også kjøpes brukt, men vi kom over en billig nok ny, Basson Grande til 3500,- Da ventet vi med å kjøpe sportsdelen til vognen, lot det vente til vi nermet oss at vi trengte den)

- Klær (str 50-70, minst, slites ikke så mye, og går fint ann å kjøpe brukt, eller skummlese etter noen som gir det bort) Fikk en del nytt i "fødsel gave" når ungen kom til.

- Håndkler, gulpekuter og andre stelle produkter, dette er ikke så dyrt, og man trenger ikke så ekstremt mye.

- Vognpose (let opp om det er salg på noe i nærheten, eller kjøpe brukt)

- Lameskinn (kjøpe nytt, sjekke nettet og nærliggende barnebutikker og kjøp billigst)

-Dyner (en til vogn og en til senga, kan fint kjøpe en 80*100 dyne til senga, så har du dynen der en stund.

 

Annet:

- Stelleveske kjøpte vi ikke, så ikke behovet, jeg kunne fint bruke en veske, siden mannen ikke ville løpe med veskene mine, så kjøpte vi heller en billig, men romslig sekk :)

- Stellebod/stellekomode ol trenger man egentlig ikke, ikke stellematte heller (om man har god plass å skifte på) eller så kjøper man bare en stellematte, eller legger sammen et stort håndkle, og bytter på ungen på baderomsgulvet eller lignende.

- Bæresjal/sele er heller ikke noe man absolutt trenger.

- baby pute er bare tull det første året, her brukte vi ikke pute før sønnen var 2,5 og prøvde å stjele våres.

 

P.S.: Barnesete er jo et must om man er avhengi av bilen for å komme seg rundt, om du ikke har nære venner/familie som har et du kan kjøpe billig/låne så er det best å kjøpe dette nytt.

Til senga bør det være ny madras.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor mye har du til rådighet da, og hva trenger du? Svært mye kan kjøpes brukt, og dersom du ikke har råd til nytt har du egentlig ikke noe valg uansett. Men mye trenger du kanskje egentlig ikke med en gang. Babyen kan fint sove i vognbagen en stund, sengetøy og dyner kan både kjøpes brukt og ønskes som fødselsgave. Bilsete kan også kjøpes brukt, men ikke kjøp gammelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det en kjøp/salg FB- gruppe for stedet du bor? Det er det her, og det er massevis av barneutstyr å få kjøpt! Jeg har blr kjøpt to søskenvogner, lekegrind, stellebord og bæresele til nr to for nesten ingen ting. Dyner og puter kan vel lett kjøpes brukt og billig, madrass også - det med helt ny madrass er bare tull og hysteri, og et babysete for bil er kanskje brukt i 9 mnd og ingen selger skadde barneseter. Det er mye opp til deg selv å finne gode rimelige løsninger, og brukt barneutstyr flyter det over med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke mye barnet trenger med en gang. Barnet trenger et sted å sove, men kan godt sove sammen med deg den første tiden.

Dere trenger litt klær, men 4-5 skift er egentlig nok.

Vogn er kjekt, men du får billige vogner som fungerer helt fint til under 1000,-.

En stellematte er greit. Det koster under 100,-.

Hvis dere har bil bør dere prioritere et bilsete, men det kan leies hvis dere ikke har pengene nå. Det blir ikke vesentlig dyrere enn å kjøpe nytt.

 

Totalt sett klarer du deg fint med 5000,- hvis du kjøper bare det du trenger og kjøper en del brukt. Handler du på loppemarkeder, sesongen starter nå snart, kan det bli enda billigere.

 

Hva føler du at du trenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes helt sikkert mer enn en facebookgruppe for kjøp salg eller gi bort i ditt område. Søk dem opp om du ikke er med allerede. Der er jeg sikker på at du kan få tak i alt du trenger kjempebillig. Madrassen bør være ny, men alt ellers som kan vaskes er helt greit å kjøpe brukt. Tøy er kanskje bedre brukt, siden det jo da er vasket fritt for produksjonskjemikalier. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at babyer sover veldig godt på de tynne billigmadrassene fra jysk også. De kan også sove i vogna lenge, så du behøver ikke stresse med det om du ikke finner seng i tide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ingenting du kan arve fra familie,venner etc? :)

ellers så er det allerede sakt, mye bra og billig på finn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke så mye. Du trenger en bilstol om du har bil, du trenger litt klær og du trenger bleier.

 

Jeg hadde alt som tenkes kan og litt til, da vi fikk vår første. Vi skulle ikke ha flere barn, så jeg gav bort og solgte alt.

Så ble vi mot all formodning gravide igjen, og da kjøpte jeg ingenting til baby skulle komme, jeg kjøpte litt etterhvert som vi trengte det.

 

- Jeg skifta bleier på en tykk håndduk. (med første hadde jeg den flotte stellekommoden)

- Jeg bada ungen i badekaret, kjøkkenvasken, eller en stamp. (hadde hatt badestamp med innsatt baby seng)

- Jeg bar ungen i et langt stykke tøy og kjøpte litt senere en paraplytrille (med første hadde jeg vogn med sete, bag og sportsdel)

- Jeg samsov med ungen, så ble det brukt reisesenga etter første før det tilslutt ble kjøpt en sniglar fra IKEA (første hadde kurv, vugge, og seng)

- andre ungen tok pupp, til første hadde jeg pumpe, flasker, sterilisator, så trengte ikke det jeg hadde det, men flaskene var jo gått i bosset.

- Kjøpte bilstol

 

Det du trenger er klær,bilstol, greit med en liten vogn av en eller annen sort, og det er jo fint å ha en seng til barnet. Tåteflasker om du ikke får til å amme. Resten tar du etterhvert. Du kommer langt med 3000,- kroner.

 

Var ikke økonomi som stoppet meg, men man har ikke behov for alle disse tingene som man føler man må ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt hetta her nå. 10 uker igjen og jeg mangler nesten alt!! hva gjør man?? ta opp lån? mastercard? uff :/

 

 

Har et bilsete som er fra 0-13 kilo. Det kan du få.

Det er maxi cosi, ca 4-5 år gammelt.

Ikke vært i kollisjon e.l. Festes med setebelte. Har vært veldig fornøyd med det. Send meg PM om du vil ha det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...