Vil jo at alle barna skal få. Hun tålte ikke melk og egg, men det gikk greit om det kun var spør av egg sa dem. Står verken melk eller egg på pakka, men melkesukker. Er det det samme som melk?
Allergier??? Muffinser og allergi. Ene i bhg er allergisk mot egg og melk. Er melkesukker det samme som melk? Kan jeg lage disse muffinsene?
Opprettet av
Anonym bruker
, mars 20 2012 14:27
8 svar til dette emnet
Skrevet 20 mars 2012 - 14:27
Snarvei til forumene
Annonsebilag
Annonsebilag
Skrevet 20 mars 2012 - 14:37
Dette kan du dessverre ikke lage. Om et barn er allergisk mot melk, skal du ikke gi noe med verken melkeprotein eller melkesukker (laktose).
Jeg har laktoseintoleranse selv (altså ikke allergisk mot melkeprotein), og det er veldig mye jeg ikke kan spise av kaker og slikt. Skulle ønske jeg hadde et godt forslag til kake, men er ingen ivrig baker. Kanskje noen andre har gode idéer?
Jeg har laktoseintoleranse selv (altså ikke allergisk mot melkeprotein), og det er veldig mye jeg ikke kan spise av kaker og slikt. Skulle ønske jeg hadde et godt forslag til kake, men er ingen ivrig baker. Kanskje noen andre har gode idéer?
Skrevet 20 mars 2012 - 15:15
Takk for svar! Vurderte om jeg skulle lage noen ekstra muffins ved siden av;) Men er sånne hello kitty muffins snuppa har sååå lyst på. Men kan vel bare mikse litt med pynten så blir alle like fine;)
HI
HI
Skrevet 20 mars 2012 - 15:26
Kan du ikke lage "vanlige" muffins bare med rismelk?? Og uten egg? Tror jeg har en oppskrift et sted.
http://krem.no/index...d=154&Itemid=49
Kan bytte ut eplejuicen med havremelk/rismelk/soyamelk. Bare som du sier ha litt Hello Kitty pynt på de så merker de sikkert ikke forskjell. Evt du kan lage begge deler.
http://krem.no/index...d=154&Itemid=49
Kan bytte ut eplejuicen med havremelk/rismelk/soyamelk. Bare som du sier ha litt Hello Kitty pynt på de så merker de sikkert ikke forskjell. Evt du kan lage begge deler.
Skrevet 20 mars 2012 - 15:34
Bare pass på at det ikke er egg i pynten.. Hilsen allergimamma...
Skrevet 20 mars 2012 - 15:35
Det er fint å ta hensyn til alergikerene, men jo, man merker ofte stor forskjell.
Skrevet 20 mars 2012 - 15:56
Takk for gode tips;) Men er i utgangspunktet en håpløs baker. Så tenker jeg bare går på butikken og kjøper en sånn 1-2-3 pose som denne jenta også kan spise;) Så sender jeg med halvparten av hver eller noe, så ser det ikke så dumt ut! Litt vanlig pynt og litt hello kitty pynt om hverandre, og litt hvit og rosa glasur om hverandre. De kitty muffinsene var visst bringebrmuffins oppdaget jeg nå:s jaja.. Blir så bra atte;)
HI
HI
Skrevet 20 mars 2012 - 16:22
Du kan lage de fra Møllerens som heter kakemons eller muffinsmix. Får dem hos bl.annet. Rema. Inneholder ikke melk eller egg og skal bare ha i vann og olje. Smaker så godt atte!
Skrevet 20 mars 2012 - 19:43
Linerlen og aprilgutten skrev 20 mars 2012 - 16:22:
Du kan lage de fra Møllerens som heter kakemons eller muffinsmix. Får dem hos bl.annet. Rema. Inneholder ikke melk eller egg og skal bare ha i vann og olje. Smaker så godt atte! 
HI