Gå til innhold

11-12 mnd gamle


Dagfrid

Anbefalte innlegg

Hva kan dere små på 11-12 mnd? Har en sønn som blir 1 år 8. april, og han åler seg fremover og snur seg rundt, og krabber/åler opp ei trapp på to trinn og reiste seg for første gang opp etter en krakk i går (men har ikke vist antydning til dette i dag) og ellers så drikker han enda ikke selv fra kopp og har ikke begynt med vokalkonsontant lyder (han sier fortsatt kun agu og arø, og lager freselyder), og setter seg heller ikke opp selv Er han VELDIG sent ute. Kjenner det stresser meg litt, og håper at barnehagestart i mai kan sette litt fart på ting. Vet at alle utvikler seg forskjellig, men skulle bare ønske han snart kom litt mer opp på 2 bein eller i krabbestilling.

 

Han har ei søster som er 16 mnd eldre, hun var tidligere ute med alt egentlig, men har mindre tid til stimulering denne gangen. Er det vanlig at nr. 2 og 3 osv er senere ute med ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gå på helsestasjonen og spør! De er der for at man skal få hjelp til det man lurer på :-) Ellers sier du det selv: babyer utvikler seg i så utrolig ulikt tempo! Jeg ville ikke vært redd hvis jeg var deg, det høres ut som om det går litt sakte foreløpig, men han har jo massiv utvikling nå. Men snakk med HS - om ikke annet for å roe deg ned :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min var som din....men alt

løsna rundt 13 mnd. Nå går hun, 15 mnd gammel.

 

Her snakker hun som en foss da...litt tregere motorisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det løsner snart:) Har liksom alltid tenkt at til sommeren kan vi være mye ute alle 4, for da går nok Kristian, men nå er jo ikke det sikkert. Skal på 1 års kontroll 17. april, så skal ihvertfall høre da, viss jeg ikke ringer før. Setter pris på svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du bekymret så kontakt helsesøster, og få en vurdering av fysio i kommunen..

 

Barn utvikler seg forskjellig - dette avhengig av individ. Ofte er barn nummer 2 og 3 faktisk tidligere ute motorisk fordi de blir "stimulert"/motivert av større søsken. Individuelle forskjeller er vanlig - de som er tidlig ute er ofte svært nysgjerrige og utålmodige av personlighet. Barn som er mer betraktende, og "laid back" utvikler seg litt senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kan dere små på 11-12 mnd? Har en sønn som blir 1 år 8. april, og han åler seg fremover og snur seg rundt, og krabber/åler opp ei trapp på to trinn og reiste seg for første gang opp etter en krakk i går (men har ikke vist antydning til dette i dag) og ellers så drikker han enda ikke selv fra kopp og har ikke begynt med vokalkonsontant lyder (han sier fortsatt kun agu og arø, og lager freselyder), og setter seg heller ikke opp selv Er han VELDIG sent ute. Kjenner det stresser meg litt, og håper at barnehagestart i mai kan sette litt fart på ting. Vet at alle utvikler seg forskjellig, men skulle bare ønske han snart kom litt mer opp på 2 bein eller i krabbestilling.

 

Han har ei søster som er 16 mnd eldre, hun var tidligere ute med alt egentlig, men har mindre tid til stimulering denne gangen. Er det vanlig at nr. 2 og 3 osv er senere ute med ting?

 

 

Jenta mi fyller også 1år den 8 april! :)

 

Her sitter hun selv, krabber, reiser seg, går rundt møbler, sier mama og papa, vinker hade, gir meg *high five*.

I dag gikk hun 9 skritt helt alene :)

 

Her i barselgruppa er det så forskjellig! Ikke bekymre deg, har ei i barselgruppa som har en jente som høres ganske lik ut som din gutt, ingen fare, plutselig kommer det fort! :)

Andre i gruppa er ikke mye lenger fremme enn hun. Mens noen er langt foran min datter igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva kan dere små på 11-12 mnd? Har en sønn som blir 1 år 8. april, og han åler seg fremover og snur seg rundt, og krabber/åler opp ei trapp på to trinn og reiste seg for første gang opp etter en krakk i går (men har ikke vist antydning til dette i dag) og ellers så drikker han enda ikke selv fra kopp og har ikke begynt med vokalkonsontant lyder (han sier fortsatt kun agu og arø, og lager freselyder), og setter seg heller ikke opp selv Er han VELDIG sent ute. Kjenner det stresser meg litt, og håper at barnehagestart i mai kan sette litt fart på ting. Vet at alle utvikler seg forskjellig, men skulle bare ønske han snart kom litt mer opp på 2 bein eller i krabbestilling.

 

Han har ei søster som er 16 mnd eldre, hun var tidligere ute med alt egentlig, men har mindre tid til stimulering denne gangen. Er det vanlig at nr. 2 og 3 osv er senere ute med ting?

 

 

Jenta mi fyller også 1år den 8 april! :)

 

Her sitter hun selv, krabber, reiser seg, går rundt møbler, sier mama og papa, vinker hade, gir meg *high five*.

I dag gikk hun 9 skritt helt alene :)

 

Her i barselgruppa er det så forskjellig! Ikke bekymre deg, har ei i barselgruppa som har en jente som høres ganske lik ut som din gutt, ingen fare, plutselig kommer det fort! :)

Andre i gruppa er ikke mye lenger fremme enn hun. Mens noen er langt foran min datter igjen :)

 

Beklager, men det er slike svar vi IKKE vil høre, vi som har "treige" babyer.

 

HI: Jenta mi er 10,5 mnd og er heller ikke raskt ute. Hun åler seg framover, men mangler fortsatt myyye. Ikke setter hun seg opp selv, ikke reiser hun seg på møbler, ikke reiser hun seg i krabbestilling osv osv... jeg veksler mellom å være "bekymra" og å tenke at jeg må kose meg mens hun enda er såppass "rolig". Har vært hos fysio gjennom hesestasjonen, men ingenting galt. Det blir vel en dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos fysio før jul, og fikk til svar at han ikke er den som er tidligst ute, men normalen er vid og han var innenfor den grensa, så det var ingen grunn til bekymring. Og han er absolutt av den bedagelige typen, men håper at det kommer snart:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest <3gutt11&?2012+engler<3

Jenter pleier jo å være tidligere ute enn gutter generelt ;) Men føler du deg usikker, så er det jo bare å høre med helsesøster, hva hun mener :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi blir 1 år 27 april. Hun krabber, setter seg opp, reiser seg opp, går rundt bordet/møbler, babler mye, sier noen ord, klapper, viser hvor stor hun er, vinker. Hun er nr. 3.

 

Men, eldste her var veldig treg. Han krabbet aldri. Men, er i dag 8 år og normal :-) Men, han er ingen racet fysisk den dag i dag heller. Så barn er forskjellig rett og slett. Og det er sjelden det er noe galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...