Gå til innhold

Hjeeeeelp!!!!! 10 mnd og sover ikke.....


JTIN

Anbefalte innlegg

Hei!

Har ei lita tuppe på 10 mnd som ikke er så glad i å sove.....

Ho er stuptrøtt, og sovner greit sånn mellom 18.30 og 19. Noen ganger av seg selv, og andre ganger ved puppen, men så.......... Ho våkner i et kjør, og skriker med ca en halv times mellomrom... da holder det noen ganger å gi henne smokken og legge henne over på siden, mens andre ganger må hun vugges i søvn igjen.... sånn går det til ca midnatt, da er det full stopp på soving.... hyler ende ut, og da er det eneste som nytter å legge henne mellom oss i senga vår.... da sover hun bedre, men er kjempe urolig og slenger seg fra side til side.... Er så trøtt at jeg vet snart ikke hva jeg skal gjøre.... får av og til pupp om natten, men det er ikke hver natt.... Noen som har noen tips... skal snart begynne å jobbe igjen, og da kan jeg ikke gå på jobb i denne zombie tilstanden her..... Hjelp!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan sover hun på dagen da?

Og har dere sjekket at det ikke er noe som plager henne? Låsninger, magevondt, øreverk.

Min eldste hadde trolig en lett variant av reflux(bl a sure oppstøt), og sov ekstremt dårlig det første året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest peacock

Hei, jeg har ikke personlig hatt problemer med min sønn og soving annet enn ved sykdom, utviklingssprang og liknende, men har sett i dette forum at mange skryter av sovekarin - har du lest boken hendes? Den er veldig fin med mange gode tips. Hvis dette ikke løser noe er hun også tilgjengelig for konsultasjoner og hjemmebesøk.

 

I første runde er det nok lurt å sjekke hos legen og det er noe som plager henne, ja :-)

Endret av peacock
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ho sover godt om dagen. sover to dupper på 1-3 timer hver.

gikk til osteopat når ho va nyfødt, hadde en låsning i nakken... Lå med pute de 3 første mnd, og da sov hun hele natten. Kanskje jeg skulle tatt meg en tur til osteopaten igjen å høre hva hun sier.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eller kanskje du skulle begrense dagsøvnen? Mine barn har ikke sovet om dagen i det hele tatt fra ca ett års alder. De hadde blitt helt sprø om de skulle sovet så lenge på dagtid som ditt barn gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

har prøvd med mindre søvn på dagen, men da blir hun helt umulig... hun sover vel ca 3 t tilsammen på dagen, er vel ikke så mye????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...