Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

når man leier bilsete til spedbarn fra if, er de brukt?

• Logg inn for å svare
7 svar til dette emnet

#1 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 565 720 Innlegg:

Skrevet 17 mars 2012 - 13:44

?

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 565 720 Innlegg:

Skrevet 17 mars 2012 - 13:48

ja, men du kan jo være heldig å få en ny modell som ikke har vært utleid tidligere. Men sjangsen for¨å få et helt nytt sete er ikke veldig stor...

#3 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 565 720 Innlegg:

Skrevet 17 mars 2012 - 14:14

er det dumt å ta sjansen på det da kanskje?

#4 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 565 720 Innlegg:

Skrevet 17 mars 2012 - 14:20

De burde vel i og for seg vite om setene har vært utsatt for en kollisjon syns jeg. Tenker du leie under hele småbarnsperioden (tror jeg har hørt man kan det) eller noen dager?

#5 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 565 720 Innlegg:

Skrevet 17 mars 2012 - 14:21

Tror de vet om det har vært utsatt for kollisjon for mener man må ha bilforsikring der for å få leie :)

#6 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 565 720 Innlegg:

Skrevet 17 mars 2012 - 14:24

Tror det er ganske sikkert, setene blir jo sett over, renset osv før de går til neste utleier og de blir ikke brukt i mange mange år uansett siden det ikke er anbefalt. Kjempegammelt er det neppe.

Vi fant ut at det knapt lønte seg da, de tar jo en del i leie og om du kjøper sete når det er kampanjer/tilbud på dem blir det nesten billigere å kjøpe selv.

#7 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 565 720 Innlegg:

Skrevet 17 mars 2012 - 14:33

Du må ha bilforsikring hos If for å kunne leie bilseter av dem, så da skulle man jo tenke at bilsetet er trygt, siden de ville vite det om bilen har havnet i ulykke, men det er jo en gråsone her også, for hva skjer vel når man låner bort bilsetet til besteforeldre eller lignende, og de havner i et sammensmell (stort eller lite).
Vi opplevde dette selv, min far skulle låne setet, da han måtte hente ungen vår i barnehagen for oss (ungen var da 11 mnd). Sammenstøtet var heldigvis ikke stort, men setet måtte jo da ikke brukes mer, vi ringte If og informerte om hendelsen, setet skulle sendes i retur, så de fikk registrert det og kastet det, vi måtte betale ut leieperioden og skulle få et sete i retur så fort som mulig. Valgte da å si opp leien av sete, og kjøpte eget istedenfor, for mine tanker gikk jo da til: Hva om noen andre opplever det samme, men ikke informerer If om hendelsen? Hvor sikkert er det da at man får et sikkert sete til barnet sitt? Nei, vi var fornøyd med leie av setet helt til den hendelsen.

#8 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 565 720 Innlegg:

Skrevet 17 mars 2012 - 14:36

tenkte hele perioden men blir nok å kjøpe likevel :)

hi