Gå til innhold

20 mnd mellom barna?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har ei på 14 mnd og nå er jeg gravid igjen. Blir 20 mnd mellom barna. Flere som har denne aldersforskjellen som vil dele sine erfaringer? Hadde dere søskenvogn?

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har 21 mnd mellom mine og synes det er en veldig bra aldersforskjell! Storebror er snart 2,5 år og vesla er 6 mnd. Har ikke hatt noe problem med sjalusi og synes det er fint med et års permisjon når man har en toåring i hus.

 

Vi har ikke søskenvogn, bare søskenbrett. Går til og fra bhg hver dag. Tenkte jeg skulle se an behovet for søskenvogn til etter fødselen og fant da ut at vi ikke trengte. Toåringen liker å gå selv eller så står han på brettet når vi har det travelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 23 mnd mellom jentene mine, og det kan absolutt anbefales :) Har ikke hatt noe sjalusi i det hele tatt, og nå som de er 1,5 og 3,5 år leker de stadig mer sammen, krangler faktisk lite og er tydelig veldig veldig glade i hverandre allerede (koser m hverandre, deler på maten, leker osv :) Var en litt slitsom periode da minsta ble mer aktiv og mobil rundt 8-9 mnds alder, men det går seg til og nå som hun er 1,5 år er det litt roligere tider igjen. Eller så er det kanskje bare vi som har blitt vant til et litt høyere tempo i hverdagen- eller kanskje aller helst en kombinasjon av de to hehe :)

 

Akkurat hvordan det kommer til å bli for deg er jo ikke godt å si på forhånd- siden det er jo veldig avhengig av hva slags baby du får, hvordan eldste takler å bli storesøster osv. Men min erfaring med to tette er ihvertfall veldig god, så grattis så mye- gled deg!!

 

(søskenvogn har vært et must for meg, siden vi går til/ fra barnehagen hver dag og det er et stykke å gå. Kjøpte en billig og pent brukt på finn for en drøy tusenlapp og den har vært en veldig god investering for min del:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...