Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online
Foto

engstelig 6 åring

• Logg inn for å svare
3 svar til dette emnet

#1 ltcg

ltcg

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 111 Innlegg:
  • StedFredrikstad

Skrevet 12 mars 2012 - 23:04

jeg har en datter på 6 år som jeg ikke vet hvordan jeg kan hjelpe.
ho tør ikke være i noen rom alene bortsett fra rommet når ho sover og stua om jeg er på do eller kjøkkenet,grunnen er som ho sier at ho er redd pga ting ho har sett på reklame på tv.
store søster har og overbevist ho om at det finnes spøkelser.
dette begynner og bli veldig slitsomt og ha ho oppå meg uansett hvor jeg går stort sett.
og det må være fryktelig slitsomt for ho og ikke føle seg trygg nok i sitt eget hjem.

har noen noe forslag om hvordan jeg kan hjelpe ho?

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Mandalas

Mandalas

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 591 Innlegg:

Skrevet 16 mars 2012 - 19:01

Vi har også hatt det sånn med vår sønn da han var ca fem-syv år. Men jeg husker ikke hvordan vi løste det. Men vi bor i en ganske liten bolig, så det var lett for meg å stikke hodet ofte inn i rommet der han var. Feks kunne jeg oppfordre han til å være i stua mens jeg satte på en klesvask, for deretter å komme ut i stua og se til han sikkert fem ganger mens jeg holdt på med vaskemaskinen. Ting tok naturligvis lang tid da, når vi hele tiden måtte ut og inn av rommene, men.. Hos oss var sønnen utrygg på kvelden også, og det var mest kveldstryggheten vi jobbet med. Når den var på plass ble han tryggere i huset resten av dagen også.

Var ikke mye til råd, men ville bare si at vi har vært gjennom det samme. Enda er han ikke alene på rommet sitt..

#3 ltcg

ltcg

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 111 Innlegg:
  • StedFredrikstad

Skrevet 17 mars 2012 - 16:26

trist at noen er sånn,kan ikke være greit for de små.
takk for at du fortalte dette.jeg har nå kunnet stå rett utenfor badet når ho er på do og kan gå litt frem og tilbake men når ho skal dra ned og vaske seg må jeg stå der.
ho har sett noe skummelt på reklame og etter d ble d værre,så nå står aldri den kanalen på når ho er våken.men ho er litt bedre.
har blitt sendt henvisning til ppt tror jeg d var for og hjelpe ho og sette ord på følelsene.

#4 Mandalas

Mandalas

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 591 Innlegg:

Skrevet 18 mars 2012 - 15:39

Ja, sånn gjorde vi også. Stå rett utenfor do, stå en meter bortenfor døra osv. Vi tok små, små musesteg av gangen og til slutt løsnet det en del. Men ja, det må være forferdelig vondt for barna. Jeg er selv litt husredd på kvelder og netter, så vet litt om den følelsen Men det er jo likevel ikke på langt nær som sønnen har/ hadde det.