Gå til innhold

Bytte til sportsdel 6-7mnd!?


Ulykkesfuglen=lykke aug-11

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle prøve å bytte til sportsdelen. Min blir 7mnd den 22.mars.

Tenkte å prøve nå som det er så fint vær. Men får se om jeg bytter til bagdel noen ganger, spes. når jeg skal på kino og slike ting. Blir nok sikkert et slit og mas, men det finner jeg vel fort ut av.

Når byttet du, eller når har du tenkt å bytte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bytta da jenta nettopp hadde passert 8 mnd. Bagdelen var fortsatt passe (lita jente, stor bag), men det var ikke morsomt for lillemor å være våken å bare ligge strak på ryggen å glane opp i kalesjen.

Hun er generelt ikke glad i å trille i våken tilstand, men håper det blir bedre etter hvert når jeg slipper å pakke inn babyen i flere lag med klær og pledd, og at hun kan sitte å se ut på livet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bytta da mini var 7 mnd. Da hadde han lært seg å sitte, så da ble de superspennende å sitte i vogna og se på omgivelsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytta da snuppa var 4 mnd. Hun trivdes dårlig i vogna helt til vi bytta til sportsdelen, da ble alt bra.

De får se så mye spennende når de sitter/ligger i sportsdelen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg byttet da min var 7mnd og nå er det en fryd å gå tur. Han er storfornøyd når han får kikke rundt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp bytta, småen er 5 mnd nå. Det avhenger jo av om sportsvogna er god å ligge i når den legges flat. småen liker veldig godt å sitte og se seg rundt, men han er jo liten og trenger å ligge og hvile ryggen en del, og sover jo også i vogna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi begynte så smått å bruke sportsdelen ved ca 6 mnd, men hun satt ikke så godt i den når hun var så liten så gikk tilbake til bagen. Den hadde ryggstøtte som kunne felles opp så da kunne hun sitte når hun ville det uansett ;) Ved 7-8 mnd kjøpte jeg en vogn nr 2 med ergonomisk sete og det var stor suksess! På turer da jeg visste snuppa kom til å sove brukte jeg den andre med bag, og bruker den fortsatt til å sove i på dagtid til jenta på 9 1/2 mnd!:) Begge vognene er Emmaljunga m Easyfix - så da er det ingen sak å bytte på bag/sportsdel ettersom hva som passer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet nettopp til sportsvogn, og småen er 8 mnder. Han begynte å sette seg opp i bagen, så slik merket jeg det var på tide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi byttet når gutten var ca 4-5 mnd, han har aldri, og da mener jeg ALDRI likt å ligge i vogn. Det har vert et sant mareritt siden jeg ikke har bil. Fra han var født og til vi byttet til sportsdelen skrek han fra han ble lagt i vognen og til vi tok han opp igjen. Da vi byttet ble alt bedre og nå går det fint å trille tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi byttet rett før han ble 7 mnd :) hadde enda god plass i bagdelen (har simo duo) men gutten vår er litt av en apekatt og skulle hele tiden klarte ut av vogna. Så vi byttet mest pga at det var seler i sportsdelen :) fungerer veldig fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Teutonia vogn der jeg ikke synes sportsdelen egner seg før babyen er rundt 10-12 mnd.

 

Derfor har jeg lånt en Bugaboo vogn i mellomtiden og da begynte vi å bruke sittedelen på den ved 6 mnds alder.

 

Så vi bruker Bugaboo når hun skal være våken på gåtur. Men hun sover fortsatt i bagdelen på Teutoniavogn, da fysioterapeuten ikke anbefalte å sove i sittedelen på Bagaboovogna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har em. city cross og bagen på den er ganske liten, og gutta mine lange. Skiftet til sportsdel m eldstemann da han var litt over fem mnd siden d var sommer. M minsten ventet jeg til seks mnd siden d var vinter og han er litt mer bedagelig enn eldstemann. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

byttet ved 7 mnd, gruet meg faktisk litt, var så lettvint å greit med bag, men er jo supert med sportsdel, hun elsker å sitte litt opp å titte ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...