Gå til innhold

Erfaringer med babycall


FirstAidKit

Anbefalte innlegg

Hei! Noen som vil tipse meg om en god babycall? :) Kom gjerne med plusser og minuser i forklaringen. Takk, damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har Super nova digital babycall, og er godt fornøyde med den. Ville ikke ha kamera på babycallen, og ønsket en med lite stråling..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har to, må ha en på hvert rom til barna.

Supernova: denne slår seg bare inn hvis bød er en viss mengde lyd. Man kan defor ikke ligge å lytte på barnet, noe som et litt dumt når de er helt ferske, m like greit etterhvert. Bra lyd, godt batteri og en fordel at man ikke må ha ledning i babydelen hele tiden. Temperaturmålingene viser feil, noe om er gjentagende m supernova har jeg hørt, m ikke noe stort problem. Relativ dyr.

Avent: mye rimeligere (elkjøp). Her kan man trykke på talk og prate til babyen, og her er d åpen linje hele tiden. En stor ulempe m denne er at babydelen må stå i strøm hele tiden, noe som er dumt hvis man vil bruke den ute.

 

Avent er super som nr 2, m det at babydelen ikke trenger kontinuerlig strøm er en sånn minus for oss at vi ikke ville vært fornøyd m den som eneste babycall. M hvis man bare skal ha den hjemme så er d jo greit.

Endret av Dori
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har to, må ha en på hvert rom til barna.

Supernova: denne slår seg bare inn hvis bød er en viss mengde lyd. Man kan defor ikke ligge å lytte på barnet, noe som et litt dumt når de er helt ferske, m like greit etterhvert. Bra lyd, godt batteri og en fordel at man ikke må ha ledning i babydelen hele tiden. Temperaturmålingene viser feil, noe om er gjentagende m supernova har jeg hørt, m ikke noe stort problem. Relativ dyr.

Avent: mye rimeligere (elkjøp). Her kan man trykke på talk og prate til babyen, og her er d åpen linje hele tiden. En stor ulempe m denne er at babydelen må stå i strøm hele tiden, noe som er dumt hvis man vil bruke den ute.

 

Avent er super som nr 2, m det at babydelen ikke trenger kontinuerlig strøm er en sånn minus for oss at vi ikke ville vært fornøyd m den som eneste babycall. M hvis man bare skal ha den hjemme så er d jo greit.

 

Vi har Avent og er fornøyd med denne. Vår kan man bruke uten strøm, og batteriene holder lenge. Babyenheten og voksenenheten er synkronisert så man får ikke inn andre babycaller. Vi syns på vår side at det er bra at den bare slår inn når det faktisk er lyd. Er innimellom jeg har savnet å ha kamera, men det er ikke mange gangene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Avent babycall. Foreløpig veldig fornøyd med den. Jeg kan lytte på baby, og den lyser blått når hun lager lyd. Både foreldre og babydel fungerer med og uten strøm (oppladbare batterier i), og jeg kan dermed ha vogna ute på trammen og høre henne (og fossen og fuglene..hehe..det var sånn jeg oppdaget at småfuglene hadde begynt å synge). Det er ikke kamera. Prisen var 799.

 

Kommer ikke på noe mer sånn i farta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også Avent, sikkert samme som sommerfugl11 over har, prisen var i alle fall den samme. Vi er også fornøyd. Det eneste minuset er at babydelen er litt som ei kule med en veldig liten flat side til å stå på sånn at den lett velter om man kommer borti den. Ellers er det veldig greit at begge delene går på både strøm og batteri og de bruker samme lader (du får med to), sånn at om man reiser bort trenger man bare å ta med én lader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kira med en av hver

Jeg har brukt Supernova til førstemann, og har vært fornøyd hele veien. Skal derfor bruke den denne gangen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har neonate (den rimeligste av de) og er kjempe fornøyde. den har god og klar lyd, begge deler har batteri og batteriet har lang levetid, over ti timer før neste lading.

den vi har er helt enkel men fåes også med temp måler etc.

 

hadde doro før og den var elendig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Philips avent med videoskjerm og er superfornøyd. Den koster rundt 1900,- i butikk, men vi fikk den til ca. 1250,- på tretti.no. De leverte på 2 dager!

 

Pluss: at man kan se barnet sitt (om smokken er ute, dynen over hodet osv. ), den har nattlys, den spiller rolige melodier visst ønskelig og de garanterer at den ikke slår inn dersom naboer har maken.

Minus: videoen gjør at foreldreenheten lades raskt ut.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest isimagen

Vi har SuperNova og er fornøyd. Batteritiden er veldig god, men det skal (som også andre her sier) litt lyd til før den slår ut. Hadde vært kjekt om man kunne "slå på lytting" og ikke alltid vente til babyen lager lyd så den slår ut selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også Avent sin med kamera. SUPERFORNØYD!

 

Pluss:

- Video slik at man ser babyen, for eks om smokken har falt ut. Genialt!!!

- Spiller sØte melodier (vi spiller bare på morgenen, da ligger han 10-15min ekstra i senga si mens jeg kan våkne litt. Hehe)

- Nattlys

- Enkel i bruk

- Bruker den både inne og ute

- Ble best i test hos "TV2 hjelper deg" av babycaller med video

 

Minus:

- Viser ikke temperatur

- Babycallen sluker batterier hvis man ikke har kontakt (for eks hvis man lar vogna stå ute uten mulighet for kontakt)

 

Den er litt dyrere enn de uten video, men ville aldri vært foruten! FØr lå jeg å lyttet lenge på natten hvis jeg hØrte en lyd. Lå å lurte på om smokken var falt ut, eller om dyna var over hodet osv. Nå titter jeg bare raskt bort på skjermen mens jeg ligger under den varme dyna :) Noen spØrr meg om jeg ikke blir veldig bekymret og sitter å ser på skjermen hele tiden, men det gjØr jeg ikke. Tvert i mot fØler jeg meg mye tryggere! :) ELSKER babycallen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også Avent sin med kamera. SUPERFORNØYD!

 

Pluss:

- Video slik at man ser babyen, for eks om smokken har falt ut. Genialt!!!

- Spiller sØte melodier (vi spiller bare på morgenen, da ligger han 10-15min ekstra i senga si mens jeg kan våkne litt. Hehe)

- Nattlys

- Enkel i bruk

- Bruker den både inne og ute

- Ble best i test hos "TV2 hjelper deg" av babycaller med video

 

Minus:

- Viser ikke temperatur

- Babycallen sluker batterier hvis man ikke har kontakt (for eks hvis man lar vogna stå ute uten mulighet for kontakt)

 

Den er litt dyrere enn de uten video, men ville aldri vært foruten! FØr lå jeg å lyttet lenge på natten hvis jeg hØrte en lyd. Lå å lurte på om smokken var falt ut, eller om dyna var over hodet osv. Nå titter jeg bare raskt bort på skjermen mens jeg ligger under den varme dyna :) Noen spØrr meg om jeg ikke blir veldig bekymret og sitter å ser på skjermen hele tiden, men det gjØr jeg ikke. Tvert i mot fØler jeg meg mye tryggere! :) ELSKER babycallen :)

Helt enig med deg!! Har også denne. Liker godt at skjermen kan gjøres svart, og at den automatisk skrur seg på om barnet lager lyd...:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for alle svarene, damer! Tror det blir Avent med video, det er i allefall det min kjære mann ønsker seg, og jeg sier jo ikke nei til det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det glemte jeg å skrive! Helt supert at man kan "slå av skjermen" og at den automatisk slår seg på hvis babyen lager lyd. Dette sparer både strøm og er praktisk på natten :)

 

Du kommer ikke til å angre på kjøpet Håpefull83 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Dere som hadde avent uten kamera som går an å også ha i vogna, altså kan gå på batteri i tillegg til strøm, hvilken Avent er det?? Synes det var vanskelig å skjønne om f.eks denne går på batteri eller om bare foreldreenheten gjør det? http://www.elkjop.no/product/hjem-pleie/babyutstyr/SCD505/philips-avent-babycall-scd505-00

 

Virker jo som det bare er foreldreenheten som er oppladdbar, men da lurer jeg på hvilken annen Avent som er snakk om her til samme pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd en hel del her nede i leiligheten vår med vegger som en bunkers. Hadde Supernova Colorvision /m video osv.. Bare skurring og forstyrrelser, hørte ingenting, kunne heller ikke se noe.

 

Kjøpte billig en fra biltema bare for å kunne ha ute i vogna, funka ikke... (Såklart :) )

 

Kjøpte en som var best i test http://www.klikk.no/foreldre/baby/article571331.ece

 

Cobra greia er det mest håpløse jeg har vært borti, det er vel en walkitalkie ikke en babycall, at den i det hele tatt har vunnet noe gjør meg målløs...

 

Men barseltreff er fint, en venninne hadde med seg sin Avent

 

Nå har jeg ikke testa de andre Avent sine, men går ut fra at de hadde fungert bra de også, men siden denne er bevist å fungere hos oss var det ett sikkert kjøp.. Lei av å bruke store summer på slike som ikke fungerer.

 

Det jeg ELSKER:

Den er veldig sensitiv. Men man kan stille dette inn etter ønske.

Temperatur

Den har snakke funksjon og musikkfunksjon

 

Den fungerer som er det absolutt største plusset en babycall kan ha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan babydelen være i vogn eller må den brukes med ledning? Det er egentlig det viktigste for meg så lurer på det. Får vel ta meg en tur å se på i butikker, men tenkte på å bestille på nett så vært veldig fint om du kunne svart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke om det er meg du spør eller ikke, men svarer alikevel. Både foreldredelen og babydelen kan brukes med strøm og batterier (oppladbare og ikke-oppladbare). Så dermed kan den brukes til vognen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...