Gå til innhold

Når slutter dere med body?


Knerten's mamma <3

Anbefalte innlegg

Mange i barselgruppa mi bruker vanlige "gensere/topper" og ikke noe body under. Synes det ser så kaldt ut når de ligger på gulvet, og blir løftet osv. Men de er jo tøffe da,fins jo flere fine ovedeler enn bodyer :)

 

Jeg bruker body under enda (ull,så blir ikke svett). Når sluttet dere? I hvilken alder/str? Knerten bruker 74/80, er 11 mnd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker fortsatt body på toåringen. Den vanlige påkledningen er ullbody og ullongs. Også får han på seg en bukse og vanlig genser over. Er redd for at han skal bli mellombar og fryse...

 

Tenker å fase ut bodyene etterhvert når sommeren kommer og han (forhåpentligvis) skal slutte med bleie. Mulig at han får på seg ullbody igjen til vinteren på de kaldeste dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sluttet med body på alle mine barn når de sluttet med bleie..body'n var en fin måte å holde klær over magen på vinteren så mye aktivitet de var i og så holdt den bleia på plass! så den som gikk med det lengst ble 3 år og 2 mnd før bleia var borte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg tenker meg om er det kanskje litt ubehagelig (spesielt for gutter?) å bruke body når man ikke har bleie på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk bustehue at når de slutter med bleie blir det fort veldig selvstendige og vil kle av seg selv når de skal på potte / do, og de fikser ikke det å ta av en body selv.. min erfaring er at raskt etter de har slutta med bleie kan de komme løpende og fortella at de har tissa, og vil ha meg inn på do for å vise at de har tiss i potta, de har kledd av og på seg og de har vasket hendene.. Så tida i body har sin begrensning, men et supert plagg så lenge en kan !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min gutt bruker det enda, men det er mer fordi jeg ikke gidder å bytte ut ullboddyene hans med annet før til neste år. Han er akkurat blitt tre år og slutta med bleie i nov.

 

Knepper den ikke igjen lenger da =p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk bustehue at når de slutter med bleie blir det fort veldig selvstendige og vil kle av seg selv når de skal på potte / do, og de fikser ikke det å ta av en body selv.. min erfaring er at raskt etter de har slutta med bleie kan de komme løpende og fortella at de har tissa, og vil ha meg inn på do for å vise at de har tiss i potta, de har kledd av og på seg og de har vasket hendene.. Så tida i body har sin begrensning, men et supert plagg så lenge en kan !!

 

Hehe.. er mange ting man ikke tenker på ja :) Er vel sikkert med dette som med alt annet, at man finner ut hva som er praktisk når man er der.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har brukt body på våres om vinteren fram til de har sluttet med bleie, men sjeldent brut body på sommerstid, selv når de var små (med unntak av når de har vært nyfødte og har måtte bruke tape-bleier, da må en jo nesten ha body på). Synes det blir å klamt med body når det er varmt ute. Synes at bodyer er forferdelig upraktiske plagg egentlig, men greit isolerende på vinteren ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kuttet ut body da sønnen passerte 2 år, fordi vi arvet så mye tøy til han. Jentene har brukt body så lenge de brukte bleie, ca 2-2,5 år. Vi har en og annen ullbody ennå men bleia holder seg på plass likevel og longsen kan man dra opp over ulltrøya så da er han ikke mellombar heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) Høres fornuftig ut så lenge man bruker bleie ja :) ellers henger og slenger den vel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har sluttet med body til de to eldste da de sluttet med bleien, rundt 2.5 år. Har jo brukt bare genser/overdel når de var mindre også, men synes det er greit med bodyen slik at det ikke blir glipe mellom bukse og overdel :) Synes som deg at det ser litt kaldt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Body på vinterstid har jeg brukt så lenge barna har brukt bleie, altså til de ble 2-3 år gamle.

 

Men jeg har alltid brukt kortermet body med genser eller kjole over da, ikke gått i bare body (som jeg anser som undertøy)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker mest gensere og andre overdeler til gutten vår på 2 år. Syns det var greit å kutte ut bodyen når han begynte å gå fremfor å krabbe, for da sklei ikke genserne opp lenger. Har en og annen body nå også da, mest ullbodyer, og da er det bare fordi det falt seg slik i butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sluttet med body ifjor sommer, rett før hun fyllte 2år.

 

Syns det virker så klamt å gå med body når det er 25-30 varmegrader ute så da ble det for det meste bare tskjorter og shorts hun gikk kledd i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også lurer litt på dette.. nå begynner finværet og komme og han har stort sett t - skjorte under ( han er 2,9 år).

 

Men får man body større enn str. 92, da? Har aldri sett det men skulle gjerne visst om det fantes! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man får body i store str på sparkjøp.

name it, cubus har til 98, babyshop har til 104

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte det på vinteren til de sluttet med bleie, men ikke vår/ sommer etter ca 1.5 år. Da ville de heller ha kule t-skjorter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sluttet når eldste var i str 92, kommer nok til å gjøre det denne gangen å, har aldri hatt no problem med å holde bleia på plass uten egentlig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi brukte mest body til hun var cirka 1,5 år. Med unntak av på sommeren da det var mye t-skjorter og kjoler. Mellom 1,5 og 2 år brukte vi body mindre og mindre fordi hun begynte å øve seg på å gå på potta og da ble det så upraktisk med body. Det er dessuten dårlig utvalg i bodyer større enn str 86.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...