Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online
Foto

Hva bruker dere til å fjerne bæsjen med ved bleieskift, 7 mnd

• Logg inn for å svare
31 svar til dette emnet

#21 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 454 062 Innlegg:

Skrevet 07 mars 2012 - 11:58

Tørker av det verste med bleien, så vaskeklut og vann:)
Bruker våtservietter kun på tur. Jeg er litt skeptisk til å bruke det for mye, vet ikke helt hva som er i dem og langtidsvirkningene av å bruke dem mye. En kan faktisk fjerne maling med disse klutene, kan ikke være bra å bruke de på huden til barna... Men det er bare meg, bedre føre var også videre:)

Forumtråden fortsetter under...

#22 Matrosen og Meg:)

Matrosen og Meg:)

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 328 Innlegg:

Skrevet 07 mars 2012 - 13:17

Jo, jeg skyller også rumpa i vasken, men først etter å ha fjernet bæsjen skikkelig.
Synes det er uhygienisk å skylle bæsj i vasken hvor man både vasker ansikt og pusser tenner.. (selv om man selvsagt ikke har hverken ansikt eller tannbørsten nedi vasken)

Men det er nå meg da;)

Det er jeg enig i, men jeg har sånn antibak såpe som jeg tørker over vasken etter jeg er ferdig med. Jeg synes det alltid blir klin når jeg bruker klut, og våtservietter. men man får jo sine metoder, som man gjerne holder seg ved. Jeg har gjort dette siden dag 1. Men kanskje fordi vasken ikke står helt i nærheten av vasken siden det er vanskelig med klut. Bare gjort det hele veien jeg, til og med på sykehuset :/

Oi, mente så klart, kanskje fordi stellebordet ikke står så nærme vasken:P

#23 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 454 062 Innlegg:

Skrevet 07 mars 2012 - 13:28

Tørker av det verste med bleien, så vaskeklut og vann:)
Bruker våtservietter kun på tur. Jeg er litt skeptisk til å bruke det for mye, vet ikke helt hva som er i dem og langtidsvirkningene av å bruke dem mye. En kan faktisk fjerne maling med disse klutene, kan ikke være bra å bruke de på huden til barna... Men det er bare meg, bedre føre var også videre:)

Det er oljen som gjør at man kan fjerne maling med våtservietter. Så det er nok ikke sterke stoffer som gjør det. Det har vært en del fokus på våtservietter siste årene, så de verste stoffene har nok produsentene fjernet.
Men allikevel, de er ikke helt fri for kjemiske stoffer, så jeg overdriver ikke bruken, og bruker de kun ute på tur.

#24 kaklemor

kaklemor

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 529 Innlegg:

Skrevet 07 mars 2012 - 14:08

De første mnd brukte jeg papir (kompress-servietter, som de bruker på sykehus . ) med vann og olje.
Deretter våtservietter men nå bruker jeg papir og oljevann pga han får utslett av våtservietter..

#25 Cimorene

Cimorene

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 594 Innlegg:

Skrevet 07 mars 2012 - 14:14

Bruker papir-vaskekluter (dry-wipes) med kun vann. Bruker litt babyolje i tillegg hvis det er mye skit og lort. Men lar stumpen lufttørke etterpå, så den ikke blir så fort sår.

#26 isimagen

isimagen

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 143 Innlegg:

Skrevet 07 mars 2012 - 14:44

De første månedene brukte jeg Mesoft-kompresser med olje og vann. Det føltes mest skånsomt mot nyfødt-stumpen.

Nå bruker vi våtservietter både hjemme og på tur. Er egentlig mannen som har fått meg til det, jeg ville egentlig være mer miljøvennlig og bruke vanlig klut.

Bruker både servietter og olje fra Libero.

#27 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 454 062 Innlegg:

Skrevet 07 mars 2012 - 14:45

Dere som bruker klut - skyller dere dem opp og bruker dem til flere bleieskift, eller går de rett i skittentøyet?

#28 zassy☆

zassy☆

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 966 Innlegg:

Skrevet 07 mars 2012 - 15:02

Skyller kluten og legger i egen boks som så går til vask, bruker hver klut bare en gang når det er bæsj. Fjerner da det meste med bleien først før jeg vasker. Har egne rompekluter :P

#29 helene0: jan09+jun11

helene0: jan09+jun11

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 152 Innlegg:

Skrevet 07 mars 2012 - 15:14

Jeg fjerner det værste med bleia, skyller han i vasken også vasker jeg vasken og hendene skikkelig godt etterpå :) Da de var bittesmå eller det er noe som sitter fast bruker jeg vanlig solsikkeolje (har aldri vært så fin på hendene noen gang som i spedbarnsperioden...). Bruker våtservietter når vi er på tur.

Synes det tar lang tid og ofte mye gnikking for å få de rene med våtservietter.

Ingen av mine har vært såre noe særlig

#30 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 454 062 Innlegg:

Skrevet 07 mars 2012 - 15:15

Libero wet wipes, av og til når det bare er tissebleie bruker vi vaskeklut og vann..

#31 C.L.H85

C.L.H85

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 964 Innlegg:

Skrevet 07 mars 2012 - 15:37

Bruker våtservietter og det begynte jeg å brukel fra hun var 2-3 mnd ;) Er det masse CRAP tar jeg det verste med våtservietter og går over en gang med klut ;)

#32 Vimseliten

Vimseliten

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 154 Innlegg:

Skrevet 13 mars 2012 - 13:49

Vasker han under springen, har gjort det siden han var nyfødt. Enklere å få bort all bærsjen med å spyle han synes jeg, istedetfor å bruke X antall våtservietter...

Annonse