Og moota: SÅ flink du er! Keep up the good work! Jeg kommer sterkere tilbake fra august!
*2012* slankerne!
Skrevet 13 juli 2012 - 09:53
Og moota: SÅ flink du er! Keep up the good work! Jeg kommer sterkere tilbake fra august!
Snarvei til forumene
Skrevet 13 juli 2012 - 09:57
Anonym bruker skrev 30 juni 2012 - 16:18:
Jeg henger meg på her
Typisk kosthold før:
Kunne gå maaange timer før jeg spiste etter jeg stod opp...gjerne helt uten mat til middag på kvelden i 18 tida. Ellers til 14 tida hvor jeg sprakk og tok en sjokolade etc,helt håpløst. Har alltid spist mye grønt til middag hver eneste dag, men har samtidig vært ALT FOR glad i poteter/ris/pasta/saus/rømme etc. også spiste jeg alltid to porsjoner. Stakkars blodsukkeret og kroppen min...gikk lenge uten mat,for så å spise mye. Drakk brus og spiste godteri fra torsdag-søndag. Vi handler mat for hele uken på torsdager, og godteri delen av innkjøpet var ofte:
-en stor pose smågodt
-en stor melkesjokolade
-3-4 poser potetegull(!)
-mye cola
=helt sykt!
Nå har jeg begynt å spise ca hver 4 time,for å holde blodsukkeret stabilt. Kun brus,godteri,snacks på lørdager (kanskje en neve potetgull og en liten cola en fredag innimellom)
ellers kan det se slik ut:
Frokost: 2 grove skiver med salatblad,ost,skinke og tomat
Lunch: Kornblanding med skummet melk og 1ts jordbærsykltetøy
Middag: rent kjøtt av kylling/svin/storfe med over havle tallerkenen med grønt og litt potet/ris/pasta ( 1/3 del av tidligere)
Samt kun èn middagsporsjon
Kvelds: 1 brødskive med ost,skinke,salat,tomat / kornblanding/ rester fra middag
Innimellom spsier jeg gulrot,jordbær eller vannmelon
Drikker daglig 1-2 l vann
Fra å ikke røre på meg i det hele tatt har jeg nå begynt med 1-1,5 times gåturer i rask gange 4-5 ganger ukentlig.
Hvor raskt tror dere jeg vil merke resultater hvis jeg klarer å fortsette slik?
Hei, og velkommen! Lurt å poste med nick her, så klarer vi å holde styr på hvem alle er! Du har nesten samme utgangspunkt som meg! Samme høyde, men jeg hadde et par kilo til. Og ikke fullt så håpløst kosthold ;-) Jeg gikk ned ca 16 kg på et år, og hadde klart enda litt til om jeg hadde vært enda flinkere. Men på det samme året hadde jeg en økning i muskelmasse på minst fem kg, så ihvertfall 20 kg fett borte for å si det sånn! Lykke til, håper du finner et opplegg som funker for deg
Skrevet 14 juli 2012 - 06:11
Skrevet 15 juli 2012 - 11:09
Sender masse motivasjon til deg
Skrevet 16 juli 2012 - 20:31
Men det var ikke noe arig å få en slik overaskelse på badvekta, det gav en oppvekker
Skrevet 17 juli 2012 - 17:54
Hadde selv 75,3 på vekta på lørdag, litt usikker på om jeg har oppdatert det.. Det er bare 300g fra mitt opprinnelige mål om å nå 75 kilo. Og 400g mindre enn det jeg håpte jeg klarte før vi reiser på ferie (10kilo mindre enn da vi reiste i fjor hehe).
Jeg har ikke vært så flink etter det så er usikker på om jeg tør å gå på vekta på lørdag
Skrevet 21 juli 2012 - 23:25
Begynner å falle inn i de tankene at jeg er tjukk uansett, så om jeg slutter å slanke meg, så slipper jeg det stresset og det maset. Litt mindre vekt, på en måte. Går jeg opp, så får jeg bare gå opp. Kroppen min har tydeligvis gitt opp uansett.
Gidder ikke noe medlidenhets-innlegg eller pep-talks.
Skrev dette for å få ut frustrasjon, og kjenner jeg humørsvigningene mine rett så kommer jeg til å være like naiv i morgen og tro at jeg klarer å bli kvitt mine 40 kg med overvekt.
Skrevet 22 juli 2012 - 08:27
Miryks skrev 21 juli 2012 - 23:25:
Miryks skrev 21 juli 2012 - 23:25:
Ok ingen peptalk, ingen motivasjonråd.
Hvis du vil ned i vekt må det komme fra hjertet og da får du vente til du er klar
Min før ferievekt er og blir 75,3.
Vi reiser på ferie nå til uka og jeg er tilbake i slutten av august for å gå ned feriekilo og resten av fettet jeg må for å kunne puste i brudekjolen en hel dag
ønsker deg en god sommer Miryks!!
Skrevet 05 august 2012 - 10:10
Skrevet 05 august 2012 - 10:11
Skrevet 05 august 2012 - 17:36
Her fikk jeg meg en real oppvekker da jeg sto på badvekta i dag etter ferien. Den viste 69,1kg... Huff.. Men det er kanskje ikke så rart, har levd å spist godt i sverge!
Men, det er vel ikke noe annet å gjøre enn å begynne på igjen.
Mitt første mål er 65kg, å har sakt til meg selv at jeg ikke skal klippe håret før jeg når det målet! (å jeg trenger en hårklipp!!)
Så begynner jeg på nytt Grete Roede kurs den 29. aug. Det blir bra
Skrevet 10 august 2012 - 09:36
Hvordan går det med formkurven deres jenter?
Skrevet 10 august 2012 - 09:39
Skrevet 11 august 2012 - 12:28
Eller, jeg vil se midjen min igjen
Nå har treningssenteret åpnet igjen etter sommerstengt (studentsenter), jeg har begynt registreringer på Grete Roede sine sider, og sommer med alt av pils og hvitvin er snart slutt - så nå...! (Igjen
Så nå sitter jeg her støl som fy, og håper dette går fort, lett og bra - jeg er utålmodigheten sjøl.
Har lest litt av tråden, dere er flinke!
Skrevet 13 august 2012 - 13:01
Skrevet 17 august 2012 - 10:26
Melder vekt etter en stund når jeg har gått en liten stund + vært på do haha - feriemage
Skrevet 17 august 2012 - 19:28
Litt om meg..jeg ble sammen med samboeren min for 10 år siden, og veide ca 65 (og er 172 høy). Jeg la da fort på meg av en eller annen grunn
Har begynt på go123 shaker og barer. Begynte for 3 dager siden, og. Har gått ned 2 kg til nå
Ellers har jeg kikket litt gjennom denne 14 siders lange tråden, og jeg blir motivert bare av å lese
Skrevet 19 august 2012 - 09:11
Jeg er 155 og veier 65 kilo. Etter tre barn og lite trening var jeg oppe i 73. Hadde et bra første halvår i 2010 og gikk ned 10 kilo. Skulle gi meg et pusterom før jeg tok de siste fem kiloene. Nå har det pusterommet altså vart i halvannet år og tre kilo har kommet på.
Målet er altså åtte kilo i minus. Vet hva som skal til. Spis mindre kalorier og tren mer. Så enkelt og så vanskelig... Har lest hele tråden deres og ser at dere har en innstilling til vektnedgang som passer meg. Jevnt fokus og ikke kurer. Med tre barn og travelt liv er det best å legge opp til noe som ikke krever altfor mye. Og som kan opprettholdes over tid.
Skrevet 19 august 2012 - 09:21
Jaja, nå er det bare å ta seg sammen igjen!
Skrevet 20 august 2012 - 06:21
Det var jammen ikke lett å starte opp igjen etter ferien