Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

*2012* slankerne!

• Logg inn for å svare
1363 svar til dette emnet

#261 L-8

L-8

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 403 Innlegg:

Skrevet 13 juli 2012 - 09:53

Hei og hopp damer! Nå er det lenge siden jeg har vært innom her gitt! Har vært på hytta i nesten en mnd nå, og der har vi ikke vekt, så aner ikke hvordan jeg ligger an... Men har ihvertfall ikke gått ned ;-) Selv om det blir mye turer og springing rundt med jr og hunder får jeg jo ikke trent som vanlig, så føler meg litt dass... Menmen, nyter dagene med jr, til august blir det barnehagestart og med det litt struktur i hverdagen, noe jeg tror vi alle kommer til å ha godt av.

Og moota: SÅ flink du er! Keep up the good work! Jeg kommer sterkere tilbake fra august! :)

Annonsebilag
Annonsebilag

#262 L-8

L-8

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 403 Innlegg:

Skrevet 13 juli 2012 - 09:57

Vis innleggAnonym bruker skrev 30 juni 2012 - 16:18:

Hei alle sammen!

Jeg henger meg på her :) Veide tidligere 90 kg,fordelt på 171 cm.....Har lenge tenkt på å gå ned i vekt og har nå for alvor begynt å legge om kostholdet og hverdagen. Begynte for èn uke siden, men har holdt meg til "planen" i hodet mitt 100%.

Typisk kosthold før:
Kunne gå maaange timer før jeg spiste etter jeg stod opp...gjerne helt uten mat til middag på kvelden i 18 tida. Ellers til 14 tida hvor jeg sprakk og tok en sjokolade etc,helt håpløst. Har alltid spist mye grønt til middag hver eneste dag, men har samtidig vært ALT FOR glad i poteter/ris/pasta/saus/rømme etc. også spiste jeg alltid to porsjoner. Stakkars blodsukkeret og kroppen min...gikk lenge uten mat,for så å spise mye. Drakk brus og spiste godteri fra torsdag-søndag. Vi handler mat for hele uken på torsdager, og godteri delen av innkjøpet var ofte:
-en stor pose smågodt
-en stor melkesjokolade
-3-4 poser potetegull(!)
-mye cola
=helt sykt!

Nå har jeg begynt å spise ca hver 4 time,for å holde blodsukkeret stabilt. Kun brus,godteri,snacks på lørdager (kanskje en neve potetgull og en liten cola en fredag innimellom)
ellers kan det se slik ut:

Frokost: 2 grove skiver med salatblad,ost,skinke og tomat

Lunch: Kornblanding med skummet melk og 1ts jordbærsykltetøy

Middag: rent kjøtt av kylling/svin/storfe med over havle tallerkenen med grønt og litt potet/ris/pasta ( 1/3 del av tidligere)
Samt kun èn middagsporsjon

Kvelds: 1 brødskive med ost,skinke,salat,tomat / kornblanding/ rester fra middag

Innimellom spsier jeg gulrot,jordbær eller vannmelon

Drikker daglig 1-2 l vann

Fra å ikke røre på meg i det hele tatt har jeg nå begynt med 1-1,5 times gåturer i rask gange 4-5 ganger ukentlig.

Hvor raskt tror dere jeg vil merke resultater hvis jeg klarer å fortsette slik?:)

Hei, og velkommen! Lurt å poste med nick her, så klarer vi å holde styr på hvem alle er! Du har nesten samme utgangspunkt som meg! Samme høyde, men jeg hadde et par kilo til. Og ikke fullt så håpløst kosthold ;-) Jeg gikk ned ca 16 kg på et år, og hadde klart enda litt til om jeg hadde vært enda flinkere. Men på det samme året hadde jeg en økning i muskelmasse på minst fem kg, så ihvertfall 20 kg fett borte for å si det sånn! Lykke til, håper du finner et opplegg som funker for deg :)

#263 Tullsjura

Tullsjura

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 359 Innlegg:
  • StedMo i Rana

Skrevet 14 juli 2012 - 06:11

Dette er en trist morgen, sto på vekta i morges, den viste 70,3!! :( det er en pluss på 1,7kg :( ååååh.. Nå må jeg skjerpe meg altså..

#264 moota m storesøster&lillebror

moota m storesøster&lillebror

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 3 610 Innlegg:
  • Stedpå nydelige Jæren

Skrevet 15 juli 2012 - 11:09

Det går litt opp og litt ned. Ikke gi opp!! Du klarer det :D

Sender masse motivasjon til deg :) :)

#265 Tullsjura

Tullsjura

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 359 Innlegg:
  • StedMo i Rana

Skrevet 16 juli 2012 - 20:31

Jepp, i dag var vekta 67,2 så det var sikkert pga en litt hard treningsøkt dagen før?
Men det var ikke noe arig å få en slik overaskelse på badvekta, det gav en oppvekker :P

#266 moota m storesøster&lillebror

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 3 610 Innlegg:
  • Stedpå nydelige Jæren

Skrevet 17 juli 2012 - 17:54

Haha ja kan være det :D  Godt det bare var et lite kortvarig tilbakeskritt :P

Hadde selv 75,3 på vekta på lørdag, litt usikker på om jeg har oppdatert det.. Det er bare 300g fra mitt opprinnelige mål om å nå 75 kilo. Og 400g mindre enn det jeg håpte jeg klarte før vi reiser på ferie (10kilo mindre enn da vi reiste i fjor hehe).

Jeg har ikke vært så flink etter det så er usikker på om jeg tør å gå på vekta på lørdag :P  Skal i tillegg slutte med noka til frokost nå, for å prøve å stabilisere kroppen litt før vi reiser neste uke så det kan jo føre til litt vektoppgang.. Men nå vet jeg at det går og er steinklar for å gå for 73 kilo når jeg kommer hjem fra ferie :D :D

#267 Yzma

Yzma

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 3 965 Innlegg:
  • StedFlyttefot?

Skrevet 21 juli 2012 - 23:25

Jeg gir opp. Vekta har bikka 101 kg, så nå kjenner jeg at jeg ikke gidder mer. Gåturer med tempo, sunn mat og mindre posjoner osv funker ikke, så hva mer er det igjen å prøve? Har ikke penger til noen dietter (noka, nutrilett osv) for en "kick-start" eller noe.

Begynner å falle inn i de tankene at jeg er tjukk uansett, så om jeg slutter å slanke meg, så slipper jeg det stresset og det maset. Litt mindre vekt, på en måte. Går jeg opp, så får jeg bare gå opp. Kroppen min har tydeligvis gitt opp uansett.

Gidder ikke noe medlidenhets-innlegg eller pep-talks.
Skrev dette for å få ut frustrasjon, og kjenner jeg humørsvigningene mine rett så kommer jeg til å være like naiv i morgen og tro at jeg klarer å bli kvitt mine 40 kg med overvekt.
I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

#268 moota m storesøster&lillebror

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 3 610 Innlegg:
  • Stedpå nydelige Jæren

Skrevet 22 juli 2012 - 08:27

Vis innleggMiryks skrev 21 juli 2012 - 23:25:

Jeg gir opp. Vekta har bikka 101 kg, så nå kjenner jeg at jeg ikke gidder mer. Gåturer med tempo, sunn mat og mindre posjoner osv funker ikke, så hva mer er det igjen å prøve? Har ikke penger til noen dietter (noka, nutrilett osv) for en "kick-start" eller noe. Begynner å falle inn i de tankene at jeg er tjukk uansett, så om jeg slutter å slanke meg, så slipper jeg det stresset og det maset. Litt mindre vekt, på en måte. Går jeg opp, så får jeg bare gå opp. Kroppen min har tydeligvis gitt opp uansett. Gidder ikke noe medlidenhets-innlegg eller pep-talks. Skrev dette for å få ut frustrasjon, og kjenner jeg humørsvigningene mine rett så kommer jeg til å være like naiv i morgen og tro at jeg klarer å bli kvitt mine 40 kg med overvekt.

Vis innleggMiryks skrev 21 juli 2012 - 23:25:

Jeg gir opp. Vekta har bikka 101 kg, så nå kjenner jeg at jeg ikke gidder mer. Gåturer med tempo, sunn mat og mindre posjoner osv funker ikke, så hva mer er det igjen å prøve? Har ikke penger til noen dietter (noka, nutrilett osv) for en "kick-start" eller noe. Begynner å falle inn i de tankene at jeg er tjukk uansett, så om jeg slutter å slanke meg, så slipper jeg det stresset og det maset. Litt mindre vekt, på en måte. Går jeg opp, så får jeg bare gå opp. Kroppen min har tydeligvis gitt opp uansett. Gidder ikke noe medlidenhets-innlegg eller pep-talks. Skrev dette for å få ut frustrasjon, og kjenner jeg humørsvigningene mine rett så kommer jeg til å være like naiv i morgen og tro at jeg klarer å bli kvitt mine 40 kg med overvekt.

Ok ingen peptalk, ingen motivasjonråd.
Hvis du vil ned i vekt må det komme fra hjertet og da får du vente til du er klar :) Vi er her og venter på deg. Og vil komme med peptalk og motivasjon om du ønsker det.

Min før ferievekt er og blir 75,3.
Vi reiser på ferie nå til uka og jeg er tilbake i slutten av august for å gå ned feriekilo og resten av fettet jeg må for å kunne puste i brudekjolen en hel dag :)

ønsker deg en god sommer Miryks!! :D :D

#269 Box Fresh

Box Fresh

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 696 Innlegg:

Skrevet 05 august 2012 - 10:10

Jeg vil gjerne være med i "klubben". ;) Ifjor fridde min kjære til meg, og vi satte bryllupsdato til sommeren 2013. Jeg gikk på vekta og den viste nærmere 100 kilo (98). Da hadde jeg fortrengt vekta ganske lenge. To tette graviditetet, vektøkning under amming (ja, jeg er en av dem), et kronisk sykt barn og mye stress hadde gjort sitt med kroppen. Men med bryllup som "gulerot" begynte jeg på den lange veien mot et slankere ytre (og indre). Så jeg la om til lavkarbo, gikk ned 10 kilo på 2-3 måneder. Gikk ned ytterligere fem etter det, men sprakk utpå høsten en gang, og falt litt tilbake til gamle synder. På vårparten igjen fant jeg ut at nok var nok. Jeg hadde da gått opp igjen 4 av kiloene jeg hadde mistet. Begynte på lavkarbo igjen, og har gått ned igjen de 5 kiloene. Nå går jeg på PSMF fremover for å kickstarte vekttapet igjen, og så blir det å fortsette med lavkarbo etter det. :) Håper jeg klarer det! Jeg veier altså 84 nå, og vil hvertfall ned til rundt 70 før bryllupet. Gjerne 65, men det spørs om jeg klarer. :)

#270 Box Fresh

Box Fresh

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 696 Innlegg:

Skrevet 05 august 2012 - 10:11

Ble litt tull der, gikk opp 5 av dem, og har gått ned 4 av dem igjen. ;) Altså omvendt av det jeg skrev. :)

#271 Tullsjura

Tullsjura

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 359 Innlegg:
  • StedMo i Rana

Skrevet 05 august 2012 - 17:36

Hei! Velkommen i kluben Box Fresh! Koselig at du vil være sammen med oss!
Her fikk jeg meg en real oppvekker da jeg sto på badvekta i dag etter ferien. Den viste 69,1kg... Huff.. Men det er kanskje ikke så rart, har levd å spist godt i sverge!
Men, det er vel ikke noe annet å gjøre enn å begynne på igjen.
Mitt første mål er 65kg, å har sakt til meg selv at jeg ikke skal klippe håret før jeg når det målet! (å jeg trenger en hårklipp!!)
Så begynner jeg på nytt Grete Roede kurs den 29. aug. Det blir bra :D

#272 L-8

L-8

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 403 Innlegg:

Skrevet 10 august 2012 - 09:36

Da er ferien offisielt over for min del, trening- og kostholdsregimet igangsettes herved! Det er ca et år til jeg fyller 30. Dette året skal jeg bruke på å komme i så god form som jeg aldri har vært før. Skal komme dit at jeg kan sprade rundt i bikini i 30-årslaget mitt og føle meg toppfresh! Vekten har nok tippet opp litt i sommer, så ligger nå på ca 80. Det er jo fortsatt for nye for mine 171 cm, men jeg har tenkt å legge meg på et moderat underskudd og heller "bruke" overvekten til å få en rask økning i muskelmasse. Har en kjole jeg skal inn i i slutten av september, så mulig det blir en uke psmf på tampen der, ellers skal jeg holde meg til normalkost ihvertfall frem til november. Så får jeg se hvordan kroppen min reagerer da! Planen er fem tunge styrkeøkter, samt tre kardioøkter i uken. I tillegg sykler jeg til/fra barnehage med sykkelvogn noe som utgjør en mil om dagen ca. Nå skal det bli bra!!!! :)

Hvordan går det med formkurven deres jenter?

#273 L-8

L-8

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 403 Innlegg:

Skrevet 10 august 2012 - 09:39

Velkommen i gjengen boxfresh! Ser at vi to har veldig mye til felles, både når det gjelder kosthold og kroppslige utfordringer! Gøy å kunne erfaringsutveksle!

#274 Følelsesvims

Følelsesvims

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 652 Innlegg:

Skrevet 11 august 2012 - 12:28

Snoker litt her jeg og, er 160 cm og 66-ish-kg, vil ned til iallefall 60 :)

Eller, jeg vil se midjen min igjen :P Iallefall ned til 70 cm rundt, er 77 nå...

Nå har treningssenteret åpnet igjen etter sommerstengt (studentsenter), jeg har begynt registreringer på Grete Roede sine sider, og sommer med alt av pils og hvitvin er snart slutt - så nå...! (Igjen ;) )

Så nå sitter jeg her støl som fy, og håper dette går fort, lett og bra - jeg er utålmodigheten sjøl.

Har lest litt av tråden, dere er flinke!

#275 Box Fresh

Box Fresh

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 696 Innlegg:

Skrevet 13 august 2012 - 13:01

Tusen takk for hyggelig velkomst! :) Jeg har gått bort ifra PSMF nå, og har skrevet ned noen leveregler for meg selv fremover. Håper og tror det skal gå bra! :) Blir spennende, og tror det hjelper masse å få litt oppmuntring og inspirasjon fra dere andre flinke damer! :D

#276 moota m storesøster&lillebror

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 3 610 Innlegg:
  • Stedpå nydelige Jæren

Skrevet 17 august 2012 - 10:26

Jeg er tilbake fra ferie og begynner på kur igjen idag. Første mål er å komme ned dit jeg var før ferie + litt til (hadde 300g igjen til målet før ferie og har lagt på meg litt). Vil videre nedover noen kilo til etter dette, men tar det noen få kilo om gangen etter endt mål.

Melder vekt etter en stund når jeg har gått en liten stund + vært på do haha - feriemage :P

#277 *Miss Flua*

*Miss Flua*

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 071 Innlegg:

Skrevet 17 august 2012 - 19:28

Jeg signer meg opp på denne tråden jeg! Trenger motivasjon fremover vet jeg!
Litt om meg..jeg ble sammen med samboeren min for 10 år siden, og veide ca 65 (og er 172 høy). Jeg la da fort på meg av en eller annen grunn :P endte på rundt 80. Så for et par år siden gikk det slag i slag...jeg slutta å snuse (+10), ble gravid..og nå 8 mnd etter fødsel er jeg 101kg. Nå er det veldig nok! Jeg trives ikke med meg selv, og neste sommer ønsker jeg å kunne føle meg ok i bikini på stranda med sønnen min! Planen er foreløpig 70kg, tror jeg vil være fornøyd da :)
Har begynt på go123 shaker og barer. Begynte for 3 dager siden, og. Har gått ned 2 kg til nå :D men må stoppe å veie meg hver dag, og ha veiedag på tirsdag ;)

Ellers har jeg kikket litt gjennom denne 14 siders lange tråden, og jeg blir motivert bare av å lese :D så da gleder jeg mg til å følge dere videre og til å holde motivajonen oppe! Blir en lang vei å gå..puh!

#278 Iiiiik

Iiiiik

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 033 Innlegg:

Skrevet 19 august 2012 - 09:11

Prøver meg på å joine dere, kanskje det er det som skal til for å holde fokus.

Jeg er 155 og veier 65 kilo. Etter tre barn og lite trening var jeg oppe i 73. Hadde et bra første halvår i 2010 og gikk ned 10 kilo. Skulle gi meg et pusterom før jeg tok de siste fem kiloene. Nå har det pusterommet altså vart i halvannet år og tre kilo har kommet på.

Målet er altså åtte kilo i minus. Vet hva som skal til. Spis mindre kalorier og tren mer. Så enkelt og så vanskelig... Har lest hele tråden deres og ser at dere har en innstilling til vektnedgang som passer meg. Jevnt fokus og ikke kurer. Med tre barn og travelt liv er det best å legge opp til noe som ikke krever altfor mye. Og som kan opprettholdes over tid.

#279 Følelsesvims

Følelsesvims

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 652 Innlegg:

Skrevet 19 august 2012 - 09:21

Huff, denne uka har ikke vært veldig bra... Masse kos, drikking og et gjennomsnitt på 2000 kalorier per dag (registrerer på grete roede), og særs lite mosjon... Skal ikke være lett når skolen begynner igjen og alle venninner kommer tilbake! Gruer meg til veiedag idag/imåra :(

Jaja, nå er det bare å  ta seg sammen igjen!

#280 moota m storesøster&lillebror

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 3 610 Innlegg:
  • Stedpå nydelige Jæren

Skrevet 20 august 2012 - 06:21

Til dere nye som ikke leser alt litt kjapt om meg. Jeg har slanket meg hele mitt voksne liv, og plutselig sto vekta på 100 kilo. Startet på noka med ei venninne som maste litt. Gikk ned 12,1 kilo på 3 mnd. Trente også. Var så litt opp og ned en stund. Mest litt opp. Gikk så ned nesten 10 kilo til med normal sunn kost og trening før jeg plutselig av helsemessige årsaker ikke klarte trene. Vekta sto stille i flere mnd. Jeg fant da ut at jeg ville prøve noka for de siste kiloene og se om jeg klarer å holde vekta nede etterpå uten trening. Var 75,3 før ferien. Målet er egentlig 74-75 kilo, men skal ta kilo for kilo etter jeg har kommet ned hit igjen. Blir en plass mellom 70 og 73 kilo da tenker jeg.

Det var jammen ikke lett å starte opp igjen etter ferien :o Kombinasjon av smerter både her og der og skikkelig blodtrykkssjokk når jeg kutta ut alt det jeg har spist i ferien har gjort at jeg har ligget lavere men ikke helt slik som jeg skal. Jeg prøver igjen idag når barn og samboer er ute av huset :)