Gå til innhold

*2012* slankerne!


LilleBille:')

Anbefalte innlegg

Det er fryktelig vanskelig å gå ned i vekt av trening, du kan stramme opp og selvsagt øke forbrenningen som jo fører til vektnedgang. Men gode basisøvelser som markløft, utfall, knebøy etc går på de store muskelgruppene, som da gir økt hvileforbrenning... Kostholdsendringer er det de fleste må ty til for å gå ned i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mentha & Junior

Her har hele påsken vært preget av sjukdom. Begynte med omgangssjuke som tok turen til hele familien, og så fortsatte det med influensa. Men jeg har stort sett vært flink med mat og snop bortsett fra i går og i dag. Det har vært et par store utskeielsesdager hehe, men så tenker jeg at det er jo litt godt og da, å kunne rett og slett glemme alt som heter slanking og bare kose seg med god mat og snop :) Men, i morgen er det på'n igjen, tilbake til striskjorte og havrelefse! Nå skal jeg være streng!

 

Ang tips til trening så kan jeg fortelle hva jeg gjør (selv om det ikke er noen fasit i seg selv). Hver morgen (nesten) når jeg har levert i bhg så drar jeg på treningsstudio og løper et intervallprogram på tredemølle jeg lærte av "proffer"; 4 min gange i så stor fart at man _nesten_ småløper, på høy incline (jeg bruker 6-8), så 1 min spurt på incline 2, gjentas fire ganger. Tro meg, man krabber etterpå, og kaloriene flyr... (Vet ikke hva du mener med å løpe "lenge", men dette programmet tar 20 min. Du kan sikkert korte ned det også, og gå f.eks 3 minutter.) Tar litt styrketrening, men trenger mer struktur på programmet. Hver tirsdag svømmer jeg på ettermiddagen, men det blir ikke mer enn 30 min effektiv trening pga tidsklemme. Men svømming er jo genial trening hvis man har problemer med med løping og sykling. Ingen belastningsfare, og masse bra bevegelse :)

Utover det er det ikke mye trim på meg... Skal sies at i påska har jeg ikke rørt meg stort, pga den fordømte sjukdommen som har herjet her. Føler bare at kroppen eser ut her jeg sitter i sofaen og eter sjokolade for siste gang på leeeenge :P

 

Jeg trenger forresten middagstips! Sunne middager med masse grønnsaker og lite halvfabrikata, hvis noen har tips?? Har gått helt i stå på middagsfronten og ender ofte opp med det samme til kjedsommelighet for store og små :/ I need inspiration!

 

Håper ellers dere har hatt en superfin påske damer, og håper dere har fått samlet litt energi til innspurten før sommeren banker på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi spiser egentlig stort sett bare wok og supper i ymse varianter til hverdagsmiddager vi. Masse grønnsaker, og en solid dose protein, stort sett fisk, noen ganger kylling... Også kan man variere så mye med forskjellige grønnsaker og urter/sauser at man blir igrunn ikke lei heller. Type tapastallerken tyr vi også til innimellom; grønnsaker, ost spekemat, guacamole, scampi, oliven etc, lettvintmiddag hvis det blir litt sent... Nå går vi jo også salatsesongen i møte, det er jo smaskens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere :D Ja nå har jeg spist så masse godt i påsken at jeg skjemmes. Derfor lar jeg være å fortelle om det og heller ser fremover. Jeg var ikke så flink før påsken heller, føler motivasjonen har forlatt meg. Håper den er tilbake nå, det nærmer seg sommer, og det nærmer seg 18.mai, og da er det 2 år siden jeg startet med slankingen. Har jo lyst å få gode resultater til da, så håper jeg klarer å være flink nå. Føler jo jeg er proppet med fett og vann og merker på noen av klærne at magen er litt oppblåst. Pleier å være god motivasjon det :P

 

Jeg har egentlig ikke så mange cm/kilo igjen heller, men det går så sent nå i slutten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du moota, jeg skal igang med en tolvdagers Psmf-diett nå for å få en skikkelig boost.. Kanskje det hadde vært no for deg også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heil igjen!

Huff! Jeg har spist aaalt for mye godterier og nøtter i påsken.

Har ikke fått til å spise regelmessig. Gruer meg til i morgen, da er det veiedag =/ Tenkte jeg skulle prøve en 30.days kur nå, å se om det blir litt fortgang. Noen som er prøvd dette? Helt ærlig, så tror jeg vel at det bare er jug, men men :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Har dere plass til en til?

Er 1,69 m høy og jeg veier 132,4 kg sist jeg stod på vekta (no kidding..)

Gikk opp fra 118 til 145 kg i graviditeten (legen visste ikke hva som var riktig stoffskifte gjennom nesten hele graviditeten min og jeg fikk heller ikke kostholdshjelp eller noe), og gikk ned til 130, men gikk opp igjen til 135 før jeg tok grep nå, 11 uker siden fødsel.

Veiingene mine siden jeg begynte min livsstilsendring (tok en og en endring så ikke alt skulle komme på en gang).

11. mars - 134,9 kg

18.mars - 133,8 kg

25.mars - 132 kg

1.April - 132,6 kg (OPP 600 g)

8.April - 132,4 kg.

 

De første ukene etter fødsel slet jeg med rygg og bekkenplager og kom meg derfor ikke ut før 4 uker etter fødsel. Begynte å presse meg selv til å komme meg ut, en liten tur var bedre enn ingen tur. Og så ble de lenger og lenger.

Den 11. mars bestemte jeg meg for å ta noen grep. Jeg kuttet ut alt hverdagsgodt og kun en liiten godteribit på lørdagen er lov. Og så sa jeg at jeg skulle på trilletur en gang om dagen (for ungen sin skyld også).

Men nå må jeg bare skjerpe meg. I påsken drakk jeg 1,5 l cola på torsdagen (har ikke drukket cola på 8 uker), og jeg var ikke ute på tur mer enn èn gang.

Jeg koser meg hver lørdag med en firkløver i eventyrsjokolade-str. For DET burde være litt lov.

 

Men i morgen Må jeg ut på tur igjen..

 

Får ikke "lov" til å trene ordentlig før 12 uker etter fødsel pga keisersnitt. Så med en gang jeg får lov til det, håper jeg det blir litt fortere nedgang.

Jeg må ned ganske mye, og ja jeg må nok endre livsstilen min enda mer om det skal gå til.

Gleder meg til å se deres resultater og dele mine med dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen westroze :) Heier på deg, dette fikser du ;-)

 

For min egen del var måling/veiing i går et lite nederlag, stille siden sist uke, MEN så gikk det endel marsipan nedpå i et døgn fra etter frokost påskeaften til første påskedag. Blir leeeenge til jeg gidder å ødelegge formen med noe sånt igjen, det er jo ikke verdt det!

 

Så idag har jeg startet opp med PSMF og gleder meg til å se hvor raskt resultatene vil vise seg! Litt rart å maule karbonadedeig med spinat og sopp til frokost, menmen, al er en vanesak! Kjente jeg var litt misunnelig på omeletten og smoothien jr satt og koste seg med ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten noen der ute som kunne tenke seg å hive seg med på ekstremprogrsmmet mitt? Hadde værtvstas med en partner in crime til erfaringsutveksling....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mentha & Junior

Jeg må nesten spørre.. PSMF? Når du nevner karbonadedeig og sopp så ser jeg for meg en lavkarbovariant, men vet ikke om det er rett :P

Var lavkarboentusiast før, men endte med at jeg sprakk da jeg ble gravid fordi jeg fikk dilla på brød (selvsagt) :P Og etter det har jeg ikke klart å gi opp mine elskede brødskiver - sukk. Enda vanskeligere blir det når jeg må lage mat til hele familien, og tross al thar en ettåring som trenger litt karbs. Så nå går jeg for ren mat, og laget så godt som mulig fra bunnen selv, med masse grønnsaker og mindre karbs. Og mindre porsjoner, selvsagt ;)

 

Skulle gjerne slengt meg på en runde til med lavkarbo, men av økonomiske grunner så tror jeg jeg må avvente det hele litt før jeg setter igang med et kosthold osm er kun til meg selv (gubben er ikke interessert).

 

Utover det har jeg ikke turt å gå på vekta i dag hehe :P Jeg er et par dager unna mensen og oppblåst som en hvalross, i tillegg til at jg ikke har vært noe flink med verken mat, brus eller godis i påskehelga. Sukk. Men nå er det full skjerpings og innstramming, og resten av godisen har gått i søpla. Farvel unyttige kalorier og sukker!

Skal henge fram bikinien nå så jeg ser den hver dag og blir inspirert til å se best mulig ut i det minimale plagget om noen måneder ;) Så får vi se om jeg tør å ta den på når den tiden kommer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lavkarbo er hverdagskostholdet mitt, PSMF er en diett jeg skal holde meg på i noen uker fremover. proteinsparende modifisert faste; dvs en haug med proteiner og så og si ikkenoe fett eller karbo.

 

Kjenner til det der med økonomien, og at det krever en innsats. Er alene med min ettåring noen dager nå, og på butikken i dag ble jeg jo nødt til å kjøpe to middager, seifilet, asparges og brokkoli til meg, laksefilet, søtpotet og brokkoli til ham. Men det var ellers superenkelt å slenge to fiskepakker inn i ovnen altså...

 

Mensen er noe dritt, og tror sikkert det er lurt å vente med den veiinga til neste uke uansett, de påskekiloene er jo mest vann, så de er sikkert forsvunnet som dugg for solen neste uke ;-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miryks

Kunne gått bedre. Er så lei at jeg ikke vil si hva den ¤#%%% vekta viste i dag. Får bare godta at jeg skal leve et liv som tjukkas, og innstille meg på å sy om gardiner jeg kan gå i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mentha & Junior

Kunne gått bedre. Er så lei at jeg ikke vil si hva den ¤#%%% vekta viste i dag. Får bare godta at jeg skal leve et liv som tjukkas, og innstille meg på å sy om gardiner jeg kan gå i.

 

Ikke gi opp!

Det er gode og dårlige uker - noen ganger går vekta ned og vi blir kjempelykkelige, andre ganger opp, og da blir dagen ødelagt. Det er merkelig hvordan noen tall kan avgjøre hvordan vi føler oss ...

Men jeg tror nok de fleste av oss føler oss mindre freshe nå rett etter påske. Mange (les: meg i alle fall) har skeiet ut i større eller mindre grad i ferien, og det merkes kanskje på vekta denne uka, og det er lett å bli nedfor. Men husk at det er derfor vi er her - for å dra hverandre videre! Så biter vi tenna sammen, og starter på ny frisk i morgen. Det kommer alltid en ny dag med nye muligheter, og det er aldri for sent å ta opp igjen den gode tråden :)

 

Jeg skulle være så flink i går og kaste alt godiset etter påsken, men så ble jeg overmannet av meg selv og måtte bare ta én bit.... og en til..... og en til... :P Og brått så var posen nesten tom. Kastet tre biter med godis haha, så kunne like gjerne trøkket i meg alt sammen. Men det var noe symbolsk med det, at da hadde jeg i alle fall kastet _noe_, og i dag dro jeg bevisst med meg Junior på butikken så jeg ikke kunne gå og snoke i godishylla hehe. Det er sånne småting jeg må gjøre i starten så jeg holder meg unna fristelsene. Det neste blir å lage middager jeg ikke liker så jeg får minsket porsjonene. Mamma grusom slår til :P Det kommer til å bli noen tøffe uker, sukk. Men jeg kjenner på meg selv at jeg har så lyst til å gå rundt med selvtillit! Og det er det jeg jobber for nå.

 

Det er lov å ha dårlige dager, og det er lov å sprekke, skeie ut og bli fly forbanna innimellom :) Men ikke gi opp likevel - de gode dagene kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miryks

Etter fødselen veide jeg 92 kg. Gikk opp til 96, klarte å gå ned til 93 rett før påske. Veier nå 97.

Det eneste vi hadde i påska var en potetgullpose og størstejenta fikk et påskeegg. Vi hadde mininalt med penger, så det ble en stakkarslig påske.

Har prøvd et år å gå ned i vekt nå, så jeg er så lei som det er mulig å bli.

 

Vet godt at det er ups and downs, men nå har det vært flere downs enn ups, og jeg klarer dessverre ikke å nyte oppturene når de kommer. Er en negativ person av natur, og det er noe verken lege eller psykolog har klart å gjøre noe med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har bare ikke funnet din "greie" enda, Miryks, klart du skal få dette til! Jeg har masse kunnskap om mat, diverse dietter og trening, så hvis du har anledning og motivasjon til å følge et opplegg hjelper jeg gjerne! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miryks

Det vil jeg gjerne prøve! Var meningen at jeg skulle til ernæringsfysiolog, men hun slutta uka før jeg tok kontakt med legen ang henvisning, så klart.

 

Med litt pep-talk, så puffes nok motivasjonen opp igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si litt om deg selv da, hvorfor du tror du er overvektig, hvor på kroppen du legger på deg, om du har noen allergier, om eller hva du trener, hva som er hverdagsutfordringene og hva du vanligvis spiser i løpet av en dag! Bare send meg en pm om du vil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du moota, jeg skal igang med en tolvdagers Psmf-diett nå for å få en skikkelig boost.. Kanskje det hadde vært no for deg også?

 

Høres litt fristende ut med en kickstart, men det funker ikke for meg. Jeg kan ikke gå på kur. Det er håpløst. Jeg har jo egentlig sagt at jeg ikke ilslanker meg lenger, jeg har endret kosthold og livsstil, men ser at jeg vil jo få av de der siste ja huff 5-10 kilo kanskje nå etter påske :o

Jeg lever mer eller mindre slik som jeg vil etter endt kur, altså jeg venner meg til et liv jeg kan leve resten av livet. Bare akkurat nå i mindre porsjoner og mengder, og prøver på enda mindre utskjeielser for å gå ned og ikke bare holde vekta :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg litt på rett spor igjen her :D

Starta etter påske på tirsdag med godt mot frem mot 17.mai i første omgang :) Blir vanskelig med mange bursdager og slikt fremover, men jeg får bare prøve, en bursdag om gangen.

 

Igår la jeg inn bilder fra starten på påsken og ble både glad og lei. Glad for at jeg så hvor "liten" jeg har blitt etter mine 100,2 kilo for snart 2 år siden, men litt lei for at jeg igjen har gitt nesten f.. i påsken.

Jeg er nå kjempeinnstilt på at påskekiloene forsvinner relativt fort, og jeg skal se nye resultater til 16.17. eller 18.mai. 18.mai har jeg nemlig holdt på 2 år, så håper jeg når målet en gang før jeg runder 3 år :P

 

Jeg er usikker på om jeg kommer til å veie meg igjen før den tid. Det er ikke snakk om gram jeg har lagt på meg i påsken :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veier meg normalt hver søndag, så har ikke hoppet på vekten i går.

Men huff hvor jeg gruer meg til søndag, skal i dåpen til min nevø (som er akkurat 1 uke eldre enn min datter), og da blir det jo alltids noen kaker.. og jeg som er svært svak for kaker også.. usj..

Jaja, får heller ta en labbetur øya rundt etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har vi vært i selskap og jeg er veldig fornøyd med innsatsen min der :) Hadde 3 veldig små pizzastk, og 1 stk med ostekake :)

 

Så lenge jeg visste at jeg fikk 1 stk med kake idag så var det greit.

 

Merket når jeg prøvde klær før selskapet idag at jeg nok har fått vekk det meste av påskefettet allerede, det er jo kjempeflott!

Føler meg klar for å komme meg litt lenger ned nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8.April - 132,4 kg.- 136 rundt midjen

15. April 131,3 kg- 133 rundt midjen.

 

Altså har jeg gått ned 1,1 kg og fått bort 3 cm rundt midjen :)

 

Ikke så verst fornøyd, men så var det denne dåpen da.. Gir dere oppdatering i kveld..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er! :)

Jeg lurte nesten et øyeblikk på om jeg skulle veie meg i helga, men vet at jeg har lagt på meg masse i påsken og tror jeg venter en uke til. Hvis jeg er like flink denne uka som kommer nå, som det jeg har vært, da skal jeg veie meg til neste helg. Vet at jeg fremdeles er over 80kilo, men synes det er litt greit å ha litt kontrolll på at jeg faktisk går ned, selv om det går sent. Ellers må jeg legge litt mer innsats i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...