Gå til innhold

*2012* slankerne!


LilleBille:')

Anbefalte innlegg

Hei! For jeg følge med dere??

Jeg har slanket meg i 8uker ca, å mistet 5kg, så 15gjenstår.

Er 158cm høy, startet med en BMI på 31,1. Nå er den på 29,0:)

å jeg har gått ned ca 10cm rundt midjen. Ha veiedag på Onsdager!

 

å denne uken var en stor nedtur! Har gått opp!! (meeen, det er kanskje ikke så rart da). Har spist litt for mye god mat, å ikke trimmet en gang denne uken. Har bare holdt meg vannrett på sofaen med snørrpappir og nesespary.

så, opp 500g. :(

 

Men nå er det ny dag, ny uke og nytt giv!

Så mitt mål for denne uken er å drikke mye vann, å være mye flinkere med maten! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært flink så langt denne uka. Har spist bra og trent 2 ganger. Var i 30 årsdag til ei av mine beste venninner på lørdag, og det ble en del alkohol. Søndagen ble både gatekjøkkenmat og sjokolade som jeg hadde sett frem til i flere uker :P

 

Må prøve å være flink en stund nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her viste vekta 62.5 i dag tidlig, det er minus 1,5 kg, juhu! :-) Håper det fortsetter sånn :-)

 

Og det aller beste er at nå ser jeg 5-tallet nærme seg :-) Det var sist sett i 2007, og er veldig etterlengtet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mentha & Junior

Jeg måtte veie meg i går, siden vi er på ferie, men da hadde jeg gått ned 1,5 kg, trass i at jeg går vært sjuk en uke og ikke har fått trent. Fornøyd med det! Stå på damer, dette klarer vi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går spiste jeg sjokoladekake.. :o Uff... Samboeren min hadde kjøpt med fra butikken.. At det skal være så vanskelig?!

Han kom med det at: "Vi har jo vært ganske flinke har vi ikke? Da kan vi jo unne oss litt........" Det hjelper jo ikke på.. Så at han satt og spiste litt kake mens han drakk kaffe.. Og litt senere på kvelden sprakk jeg med et stykke.. (!)

 

I dag begynte jeg med og erstatte 2 måltider med Noka.. :P For en stund tilbake kjøpte jeg en pakke med MANGE måltider i. I går sa samboeren min at: "Du kan jo starte med og spise det noka greiene dine, siden du absolutt skulle bruke så himla mye penger på det tullet." :P Haha..

Har ikke helt trua på det, men det er vel greit og spise det tomt ved og erstatte et par måltider om dagen. Så får jeg bare fortsette og prøve og spise sunt.. :)

 

Noen andre som har sprukket disse dagene, eller er det bare meg? :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hrrrmm, jeg har altså spist opp resten av en pose med sånne påske charmellows, jeg synes de er så fæsli gode. Såh - det er nok ikke bare deg. Det er i hvert fall meg også ;-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jenter.

Her har det gått kjempe bra. Jeg har brukt målebånd. Og etter en ukes innsats, så har jeg gått ned 2 cm over rumpe, lår og mage. og 1,5 cm. rundt hofter og under brystene. Ingen hensikt å måle brystene da jeg testet positivt på lørdag, så de vil nok vokse uansett hva jeg gjør :).

 

Jeg har spist godis på fredag og lørdag, men har begrenset det noe (spesielt brusen). På søndag hadde jeg en liten dessert. Da spiste vi middag hos svigers. Jeg regnet med dette på forhånd og valgte derfor å gå dit i stedet for å kjøre (ca. 8,5 km).

Jeg har vært veldig aktiv ellers i uken også. Jeg har ca.1,5 mil til jobb. Har enten syklet tur/retur, gått hele (en vei) eller deler av strekningen hver dag.

Ellers har jeg tenkt litt på mengden mat jeg har spist. Begrenset meg til 2 skiver, og droppet dobbel middagsporsjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, funkisfruen :) Og så flink du er til å gå langt!

 

Jeg har vært inne hele helga pga sykt barn, så jeg har ikke fått min daglige kveldstur. Men i kveld prøvde jeg Jillian Michaels 30 days shred for første gang, ble god og svett og fikk nok brent av noen kalorier der.

 

Spiste 1 bit sjokoladepåskeegg i går (note to self: ALDRI mer ha sånne i hus! Uforskammet gode!) og gulrotkake i dag, men har likevel holdt meg under mine 1577 kcal (er med i vgs vektklubb).

 

Startet for 4 uker siden og har gått ned 3 kg hittil. Merker det mest i leggene, støvelettene som jeg ellers må tvinge glidelåsen igjen på, smatt på som en lek i dag :)

 

Jeg er 168 høy og veier 83 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mentha & Junior

Jeg synes dere er kjempeflinke, jenter :) :) Må bare si det! Jeg er på ferie og blir skambortskjemt av mine foreldre som elsker å by på god mat og drikke (sukk, hehe), men jeg prøver hardt å holde meg i skinnet, samt å trille gode turer med junior og leke mye både inne og ute. Heldgivis er det stort sett bakker her, så det blir lett å trimme litt ;)

Har ikke målt enda, men lurer litt på hvor man bør måle? Kanskje det kan gi ekstra inspirasjon når man ser målene går nedover og man VET at kroppen faktisk blir mindre. Nice :)

 

Ellers - tommelen opp til alle dere flinke damer! Jeg er glad for at jeg er med i en sånn gruppe hvor vi alle kan dra hverandre videre :) Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært så lite flink i helga at jeg skammer meg!! Jeg sprakk allerede på fredag :o Jeg som bare pleier å unne meg en dag til å spise litt mer annen hver uke.. Jeg var jo i 30 årsdag sist helg og da fikk jeg vel nok! :(

Så nå har jeg bestemt at jeg må være flink til palmehelga :)

Startet flott idag med kake på jobb haha :P

Jaja har vært flink utenom det ministk jeg tok da, og har syklet 35 min nå.

Må bare prøve å bite tennene sammen. Føler meg gravid. Har spist for 3-4 stk i helga og ikke vært så masse på do, så magen står faktisk utover.. Heldigvis føler jeg at det er litt motiverende.

 

Håper på noen fine, litt varme dager fremover og kanskje noen turer ut på feltet og slik :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært så lite flink i helga at jeg skammer meg!! Jeg sprakk allerede på fredag :o Jeg som bare pleier å unne meg en dag til å spise litt mer annen hver uke.. Jeg var jo i 30 årsdag sist helg og da fikk jeg vel nok! :(

Så nå har jeg bestemt at jeg må være flink til palmehelga :)

Startet flott idag med kake på jobb haha :P

Jaja har vært flink utenom det ministk jeg tok da, og har syklet 35 min nå.

Må bare prøve å bite tennene sammen. Føler meg gravid. Har spist for 3-4 stk i helga og ikke vært så masse på do, så magen står faktisk utover.. Heldigvis føler jeg at det er litt motiverende.

 

Håper på noen fine, litt varme dager fremover og kanskje noen turer ut på feltet og slik :)

 

Jeg har og vært lite flink! I går spiste jeg masse sjokolade! :o Må virkelig skjerpe meg nå!.. *Oppgitt*

 

Jeg reiser i morgen, så får ikke skrevet oppdatering på meg selv, så jeg tror jeg venter til neste gang:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff ja jeg har jo kommet så langt vil ikke gi opp nå :S

 

Blir nok ikke slank til jeg blir 30 da, men har jo som sagt gått ned en del, så det er jo bedre enn ingenting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mentha & Junior

Det som er så fint hvis man sprekker, er at det er bare å starte på'n igjen :) Heldigvis slipper vi å gå tilbake til start, det er bare å rulle opp ermene og fortsette i det gode sporet :)

Det er lov å sprekke litt innimellom, bli møkke lei og skeie ut med godis og snop. Det viktigste er å holde seg til det man har satt som mål til vanlig. Hva er det Grethe Roede sier; det er ikke det du spiser mellom jul og nyttår du legger på deg av, men det du spiser mellom nyttår og jul ;)

 

Dette går bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hopper inn jeg og! Startet fellingen tirsdag. Da var vekta på 80,5 kg, er 171 høy. Her går det i lavkarbo (har insulinresistens og lavt stoffskifte) styrketrening 2-3 x per uke hvorav en med PT og kondisøkter øvrige dager. Har en veldig muskuløs kroppstype, så aner ikke helt hvor jeg ser for meg å ende opp, men sånn ca 70 kg tror jeg blir bra! Skal ta frem målebåmdet hver tirsdag, spent på hvor fort resultatene vil vise seg! Jeg gikk drastisk opp i vekt etter fødsel for et år siden, og på det meste viste vekta 93 kg (grøss!) dette var under en mnd etter fødsel, og var da mer enn jeg veide den dagen jeg fødte, veldig rart! Jeg har kuttet karber en god stund nå, derfor jeg har gått ned 13 kg til nå, men det er først nå jeg skal legge inn støyten med trening og hardkjør på kosthold. Ønsker meg en fin kropp til sommeren ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så dårlig til dette at jeg vil spy!!!!

 

Klarer ikke å komme i gang igjen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi to, moota! Jeg var (igjen) ikke så flink i helga, og igår var jeg bedt bort på skinkesteik med alt tilbehøret.... Needless to say, ingen slankedag igår. Og da har jeg slitt i dag og, man blir så fort sulten igjen når man har hatt et stoort måltid.

 

Jeg er taktisk i dag, og veier meg IKKE. Ellers hadde jeg mistet all motivasjon, tror jeg! Men nå skal jeg snart på trening. Flink ut uka og helga nå, så da går det kanskje bra neste uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag i dag! -0,6 :)

Men i helga har jeg vært i lite aktiviet, sliter med bihulebetennelse!

Fikk en kur til legen i dag som jeg skal bruke i 14dager, så håper det går over snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bihulebetennelse forrige uke og tenkte at jeg sikkert måtte til legen, men googlet kjerringråd og jommen var det ikke et som virket! Hold for et nesebor mens du trekker så hardt du kan inn gjennom det andre, og så bytter du. Gjenta noen ganger om dagen. Helt seriøst, det rant guffe ut av nesa og trykket bak øynene og i kinna forsvant! Helt magisk! Verdt et forsøk ihvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har trent 4 ganger denne uka, det er jo ikke så verst :P

 

Håper jeg nå har klart å hente meg liiiitt inn igjen og at jeg klarer å holde en litt mer rett linje i alle fall til påske. (Heldigvis) skal jeg jobbe mandag og tirsdag i påsken, så blir litt struktur hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg dele oppskriften på en gulrot"kake" med dere? Den har hjulpet meg med å komme meg gjennom søtsug og slike må-ha-noe-å-tygge-på-Nå!!-øyeblikk... Den inneholder ikke sukker,hvetemel, smør, olje eller melk. Jeg bruker proteinpulver i den og da blir det en hjemmelaget proteinbar som kan spises som små mellommåltider for å døyve hungeren, men det er ikke nødvendig.

 

3 dl havremel

2 måleskjeer vaniljeprotein

1 ts kanel

1/4 ts salt

1/2 ts muskat

1/2 ts bakepulver

4 eggehviter

2 dl sukett i pulver ( om du vil ha den litt søtere, men det trengs absolutt ikke)

ca 4-5 gulrøtter finrevet (vil man gjøre det lettvint og ikke få en litt tørr deig kan man bruke to små glass med babymat med mos av gulrøtter)

0,25 - 0,5 md vann etter eget ønske for en litt våtere konsistens.

 

 

bland tørt og vått, stekes på 175 grader i 20-30 minutter (stikk en tannpirker midt i kaka, henger det ikke deig igjen på pirkeren så er kaka ferdig. Del den i små biter. Man spiser som regel bare ett eller to stykker uavhengig av størrelsen. bruke en liten dråpe med olje i formen slik at ikke kaka henger fast.

Endret av La rubia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg trener så sykler jeg ca 35 min foran tv hjemme i stua. Har vært sykemeldt siden i høst pga operasjon i begge hendene og da har det fungert kjempefint! Har syklet opp til 10 ganger i uka da (ofte både morgen og kveld). Nå jobber jeg 40% og har nesten mer enn nok med det så det jeg prøver å få til 3-4 ganger i uka.

 

Har også en rockering som er brukt imponerende lite :P

 

Før svømte jeg, det var enormt god trening, men da må en helst gi litt. Jeg svømte 2000 m 5 ganger i uka og sykla en sjelden sjelden gang. Nå har vi flyttet bort fra svømmehallen og har bare svømmehall med damesvøm 1-2 ganger i uka på kveldstid :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener stort sett på treningssenter, går i step-timer, styrketrening oppe i sal, og løping på tredemølla (intervalltrening). Jogger også i teorien utendørs, har bare ikke kommet så langt i år enda... En sjelden gang trenings-DVD på stuegulvet.

 

Step-time to ganger i uka, så skynder jeg meg å kjøre gjennom det veldig korte styrkeprogrammet mitt når jeg først er varm etterpå. Samme hvis jeg løper på tredemølla, styrke etterpå.

 

Prøver å få til minimum to ganger i uka, helst tre, og hvis jeg får fire er jeg sååå fornøyd med meg selv :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...