Gå til innhold

*2012* slankerne!


LilleBille:')

Anbefalte innlegg

Jeg er tilbake fra ferie og begynner på kur igjen idag. Første mål er å komme ned dit jeg var før ferie + litt til (hadde 300g igjen til målet før ferie og har lagt på meg litt). Vil videre nedover noen kilo til etter dette, men tar det noen få kilo om gangen etter endt mål.

 

Melder vekt etter en stund når jeg har gått en liten stund + vært på do haha - feriemage :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg signer meg opp på denne tråden jeg! Trenger motivasjon fremover vet jeg!

Litt om meg..jeg ble sammen med samboeren min for 10 år siden, og veide ca 65 (og er 172 høy). Jeg la da fort på meg av en eller annen grunn :P endte på rundt 80. Så for et par år siden gikk det slag i slag...jeg slutta å snuse (+10), ble gravid..og nå 8 mnd etter fødsel er jeg 101kg. Nå er det veldig nok! Jeg trives ikke med meg selv, og neste sommer ønsker jeg å kunne føle meg ok i bikini på stranda med sønnen min! Planen er foreløpig 70kg, tror jeg vil være fornøyd da :)

Har begynt på go123 shaker og barer. Begynte for 3 dager siden, og. Har gått ned 2 kg til nå :D men må stoppe å veie meg hver dag, og ha veiedag på tirsdag ;)

 

Ellers har jeg kikket litt gjennom denne 14 siders lange tråden, og jeg blir motivert bare av å lese :D så da gleder jeg mg til å følge dere videre og til å holde motivajonen oppe! Blir en lang vei å gå..puh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver meg på å joine dere, kanskje det er det som skal til for å holde fokus.

 

Jeg er 155 og veier 65 kilo. Etter tre barn og lite trening var jeg oppe i 73. Hadde et bra første halvår i 2010 og gikk ned 10 kilo. Skulle gi meg et pusterom før jeg tok de siste fem kiloene. Nå har det pusterommet altså vart i halvannet år og tre kilo har kommet på.

 

Målet er altså åtte kilo i minus. Vet hva som skal til. Spis mindre kalorier og tren mer. Så enkelt og så vanskelig... Har lest hele tråden deres og ser at dere har en innstilling til vektnedgang som passer meg. Jevnt fokus og ikke kurer. Med tre barn og travelt liv er det best å legge opp til noe som ikke krever altfor mye. Og som kan opprettholdes over tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, denne uka har ikke vært veldig bra... Masse kos, drikking og et gjennomsnitt på 2000 kalorier per dag (registrerer på grete roede), og særs lite mosjon... Skal ikke være lett når skolen begynner igjen og alle venninner kommer tilbake! Gruer meg til veiedag idag/imåra :(

 

Jaja, nå er det bare å ta seg sammen igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere nye som ikke leser alt litt kjapt om meg. Jeg har slanket meg hele mitt voksne liv, og plutselig sto vekta på 100 kilo. Startet på noka med ei venninne som maste litt. Gikk ned 12,1 kilo på 3 mnd. Trente også. Var så litt opp og ned en stund. Mest litt opp. Gikk så ned nesten 10 kilo til med normal sunn kost og trening før jeg plutselig av helsemessige årsaker ikke klarte trene. Vekta sto stille i flere mnd. Jeg fant da ut at jeg ville prøve noka for de siste kiloene og se om jeg klarer å holde vekta nede etterpå uten trening. Var 75,3 før ferien. Målet er egentlig 74-75 kilo, men skal ta kilo for kilo etter jeg har kommet ned hit igjen. Blir en plass mellom 70 og 73 kilo da tenker jeg.

 

Det var jammen ikke lett å starte opp igjen etter ferien :o Kombinasjon av smerter både her og der og skikkelig blodtrykkssjokk når jeg kutta ut alt det jeg har spist i ferien har gjort at jeg har ligget lavere men ikke helt slik som jeg skal. Jeg prøver igjen idag når barn og samboer er ute av huset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil også være med her! Kjenner jeg kan trenge litt teamwork, oppmuntring og motivasjon. Jeg er 171 og veier 84 kg. Vil ned ca 15 kg, men kommer til å hoppe i taket når jeg blir kvitt de 4 kg, og kommer meg ned på 70-tallet! :D Problemet mitt er vel at jeg har så stort søtsug, og vanvittig glad i godteri og god mat. Det er mannen min også, men han legger ikke på seg et gram. bare muskler :( Blæh. Spilte handball aktivt for noen år siden, men så slutet jeg og fikk barn, og vekten økte. Nå er jeg klar for å gjøre en livstilendring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi hatt 7-årsdag og det er ingen god start på endringsprosessen. Kake og pizza er vel ikke det man skal spise, eller hva ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe nei det er jo ikke det, men at en er bevisst på at det ikke er hverdagsmat er viktig :P

 

Jeg har vært flink idag. Ble ikke veldig lite middag, tar litt tid å komme ned på ønsket mengde middag under slankingen. Er sånn sett da fornøyd med dagen. Og tar en dag om gangen.

Føler meg slett ikke godt, skal ha mensen nå hvert øyeblikk og er oppblåst til de grader. Antagelig siden jeg har tatt 4-5 brett med p-piller på rappen for å hoppe over mens i ferien.. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, noen som var på byen i går? ;-)

Her går det....greit. Har vært ganske flink de siste par ukene, syklet hver dag, spist greit med unntak av litt ost og kjeks og litt brød til sjømatbord. Ingen krise med andre ord, men har ikke fått trent så mye som jeg vil, bare blitt et par ganger i uka, men ny uke og nye muligheter nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 2,7kg første uka :) Fornøyd med det! Men føler tiden går kjeeeempe sakte hehe. Skulle jo gjerne ha gått ned alt igår! Men jeg føler meg allerede bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ned 2,7kg første uka :) Fornøyd med det! Men føler tiden går kjeeeempe sakte hehe. Skulle jo gjerne ha gått ned alt igår! Men jeg føler meg allerede bedre :)

 

Så utrolig flink du er!

 

Ja, det har blitt litt mye byen og vin i det siste, sånn er det når skolen begynner igjen og man skal sladre om alt som har skjedd i sommer, og ønske nye studenter velkommen.. :P

 

Så kaloriene har ramlet inn, og veldig lite tid/ork til trening... Nå er det skjerpings!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da var det veeeldig lenge siden jeg har skrevet noe her, og lenge siden jeg slanket meg, gitt :-/ Jeg lå nokså jevnt på 63 kg til uti juli en gang, før feriekosen tok meg og jeg føk opp til 67 omtrent - og var dermed tilbake til en BMI på over 25, og overvekt. Vill panikk, etterfulgt av innbitt slanking når jobben begynte igjen, så nå er jeg på ca 65 kilo, og (såvidt) normalvektig. Men NUH skal jeg dampe hardt på til mitt mangeårige mål om å se 5-tallet først på vekta, og en BMI på rundt 21-22 som er trivselsvekt for meg.

 

Og så flinke dere er, alle dere som har holdt koken siden vi begynte tidlig i våres :-)

Endret av Thohoppsannhei
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

jeg startet med kostholdsendring i går, og så langt går det bra. skal ned 15-20 kg. veier nå 84kg, og vil ned til under 70 i hvertfall :)

trener 2 ganger i uken, litt kondisjon,men for det meste styrke. hva synes dere er det vanskeligste med å gå ned i vekt? for meg er det "kjedespisingen" den sjokoladebiten/snacksen jeg tar om kvelden hvis jeg kjeder meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) jeg startet med kostholdsendring i går, og så langt går det bra. skal ned 15-20 kg. veier nå 84kg, og vil ned til under 70 i hvertfall :) trener 2 ganger i uken, litt kondisjon,men for det meste styrke. hva synes dere er det vanskeligste med å gå ned i vekt? for meg er det "kjedespisingen" den sjokoladebiten/snacksen jeg tar om kvelden hvis jeg kjeder meg :P

 

Da ligger vi på det samme ingtho86, og skal ned det samme. Morsomt. :)

Det vanskeligste er kjedespisingen, godterisuget, og at jeg er litt for lat til å komme meg på trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj spiste 2 små muffins igår i forening. Det er bare jeg som er dum og svak! Ellers har jeg vÆrt superflink :)

Har bestemt meg for å se sannheten i øyene og veie meg i helga. Gir meg selv noen dager til å vÆre flink + bli ferdig med mensen før jeg skal skremme meg selv.. Tenker det er nokså ille ja.

Meeeen, syns det var verd det, så får bare kjempe meg ned igjen.

Det verste er egentlig hvor lite jeg har lÆrt om å stoppe når jeg er mett, ikke at jeg koste meg med både det ene og det andre rett som det var .....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorda går det med dere? Er det forresten noen som trener på trenigssenter her? Skal ha første økt i dag. Har ikke trent på et par år!! Motivert og litt småredd. Satser på at de har sett større dundrer enn meg falle av tredemøllen. :D

Jeg har ikke spist godteri, og starter dagen med en god tunfisksalat. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener på treningssenter! Har egentlig alltid trent endel, men når jr var 8-9 mnd innså jeg at jeg ikke hadde gjort annet enn normal aktivitet (type jogging, skigåing, fjellturer etc) på over to år!! Så da gikk jeg rett å slett til anskaffelse av en PT for å komme ordentlig i gang og for å få litt raske resultater! Det er noe av det lurere jeg har gjort, så det anbefaler jeg deg på det sterkeste, selv om du som meg følte at du hadde grei koll på hva som funker og ei. Også anbefaler jeg deg å trene mye til å begynne med, for da blir man gjerne litt hekta ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ellers går det greit her! Kommet i gang med treningen etter et alt for langt opphold i sommer :-/ Også tar jeg et par uker nå (ihvertfall) med periodisk faste, for å holde kcalinntaket lavt og for å komme bort fra sommerens småspisingsuvaner. Vekta var enda høyere enn forventet når jeg til slutt turte å gå på, hele 82 :-S Men et par kilo er allerede borte, så håper jeg er nede på 78 ganske så snart! Forhåpentligvis iløpet av neste uke. Da legger jeg meg tilbake på normal måltidsfrekvens ( frokost, lunsj, middag og kveldssnack) men fortsatt med et moderat kcalunderskudd (ca 1500 per dag) Skal i bryllup om en måneds tid, kjolen er kjøpt og passer perfekt om jeg er nede noen kg til da, også vil jeg gjerne rekke å få strammet opp armene litt da det er en stroppløs kjole ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye var vekten da du begynte å trene og på ditt tyngste? Var det 82? Syntes du er kjempeflink som trener et par ganger i uka og sykler!

Jeg har meldt med inn i elixia og der har de to gratis personlig trener timer. For å være helt ærlig så vet jeg ikke om jeg tør. Veier rundt 83 kg, og føler meg som ei blubbe. Får finne meg den bakerste tredemølla og håper ingen ser, for dette er ukjent teritorium for ei pingle som meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veide 92 når jeg var på vekta noen uker etter fødsel, men jeg tror jeg var enda et par kg tyngre, men orket ikke utsette meg for skuffelsen å se tallene svart på hvitt. I tillegg hadde jeg da ca 6 kg mindre muskelmasse enn jeg har nå (inbody scan) så føler meg mye bedre nå! Jeg er også typen naturlig "tung", så inbody anbefalte meg en vekt på 71 kg etter den nyeste scanningen.

 

Og helt seriøst, de andre på treningssenteret er der for å trene og bryr seg mest om seg selv. Pust, pes, brøl og svett er mitt tips! Hvis du skal tenke på hva alle andre måtte tro så gir du ikke alt.

 

Og samme med PT, vær lite selvhøytidelig, og ikke minst ærlig, så får du det beste utbyttet! Jeg har fått en kjempegod tone med min PT, klasker meg på magen og har det kjempegøy når vi holder på! OG han er en kjekk, barsk og superfit 25-åring!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, vi er en lukket gruppe på Facebook som slanker oss og motiverer hverandre  Har idag 64 medlemmer. Vi har fellesveiing regelmessig og kjører utfordringer i ny og ne. På mandag begynner vi "SLANKEKRIGEN"

 

Hvis dette høres interessant ut, så er det bare å sende meg en e-post :)

 

Gruppen er lukket, så dine Facebook-venner får ikke sett noe.

 

Send meg en melding til: [email protected]

 

Eneste kriteriet er at du oppgir vekt + høyde i e-posten, og det vil også være en åpen sak i gruppen, vi må stole på hverandre :)

Endret av StoreMyen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...