Må starte med å si at jeg aldrig har gått ut og åpnet døren når manden er på do for å se om han står eller sitter.....er ikke en ting som har vært naturlig samtaleemne heller..... Jeg går egentlig ut fra at han kan begge deler om han trenger det.
Men jeg lurer på en ting: alle disse små guttene, når de virkelig opp til doskålen når de står, eller må de stå på krakk el lign?
Min lille gutt har startet dotrening men han sitter. Både fordi det er uklart hvor lang tid det går før det kommer noe og fordi han rett og slett er for liten til at den essentielle biten når over dokanten...
Når gjikk deres gutter på toalettet selv? De som står for å tisse
Opprettet av
GuttenMin09 ♥ Jentebaby i 2012
, mars 05 2012 18:12
22 svar til dette emnet
Skrevet 02 mai 2012 - 11:17
Snarvei til forumene
Annonsebilag
Annonsebilag
Skrevet 16 mai 2012 - 00:12
Usj, har ikke lest alle svar - men nei gud så mye gris med smågutter som SITTER å tisser altså! Æsj. Og så uhygienisk..! Det kommer ofte tiss mellom doringen og selve toalettet da, mens når han står går strålen rett oppi. Og han tørker den med et lett tørk før han tar den bort etterpå, alltid. Så på den måten blir det null gris her! Han er 3,5 år og har stått og tisset siden etter jul ca... Han sluttet med bleie da han var 2 år og 8 mnd, så han satt den første tiden. I tilegg er det jo vi som foreldre som er ansvarlig for hva vi lÆrer våre små barn opp til,, her i huset Må både lillemann og storemann legge ned både doring og dolokk etter toalettbesøket. Og alle mennesker, uansett jente eller mann, kvinne eller gutt, vasker jo sine hender. Så nei, usj, ikke sitting for gutter og all det ekstra gris det blir da!
Som svar på selve hovedinnlegget, så har han vel gått alene på do siden etter jul det også. Ca 3 år og 3 mnd da
Men holder et øre med han når han går, så jeg vet han gjør alt vi har lÆrt han til. Og hvis han bÆsjer, roper han "FERDIG!" til oss - får ikke lov å tørke selv da nei... Også vasker vi begge våre hender etterpå.
Som svar på selve hovedinnlegget, så har han vel gått alene på do siden etter jul det også. Ca 3 år og 3 mnd da
Skrevet 17 mai 2012 - 14:49
Jøss, visste ikke at menn sitter og tisser, jeg. Trodde alle menn stod mens de tisset... haha. Nå har jeg vokst opp uten far, altså. Og mannen min (og tidligere kjærester) har alle stått og tisset. Så det gjør også sønnen vår på tre år. Jeg synes det er bedre faktisk, for hvis han sitter på do og tisser (i forbindelse med når han bæsjer) så holder han aldri tissen ordentlig ned, så det blir gjerne søl på både gulv og klær.
Ser ut som om hver familie gjør det som passer best for dem. Tror ikke det er noe fasitsvar. For meg virker det komisk at menn sitter og tisser, men jeg skjønner jo at jeg ikke er helt med her på at det faktisk er normalt...!
Ser ut som om hver familie gjør det som passer best for dem. Tror ikke det er noe fasitsvar. For meg virker det komisk at menn sitter og tisser, men jeg skjønner jo at jeg ikke er helt med her på at det faktisk er normalt...!