Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online
Foto

Hvilke leker hater du?

• Logg inn for å svare
9 svar til dette emnet

#1 KatrineA

KatrineA

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 36 Innlegg:

Skrevet 05 mars 2012 - 11:31

Trenger innspill fra dere med små eller litt større barn til en artikkel på klikk om lekene foreldre hater. Helt anonymt.

Har junior for eksempel en tromme, en aktivitetsleke, en leke som spiller samme melodi gang på gang eller en spillkonsoll som driver deg fra vettet?

Så: Hvilke leker hater du og hvorfor?

Hilsen Katrine Andreassen, frilansjournalist

Forumtråden fortsetter under...

#2 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 453 931 Innlegg:

Skrevet 05 mars 2012 - 11:39

Hello Kitty, Cars, Kaptein Sabeltann!!!! Vrimler av det overalt.

#3 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 453 931 Innlegg:

Skrevet 05 mars 2012 - 11:41

Bratz, stygge dukker med altfor store hoder! I tilegg så stimulerer de bare til at jenter skal fokusere på utseende og klær! Gi jentungen heller en god bok eller et bra spill! Og så hater jeg Hello Kitti! Det merker doller opp og skaper kjøpepress hoss de aller minste jentene fra 2år og oppover. De skal jo ha Hello Kitty fra alt på trusa til regntøy og leker...

#4 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 453 931 Innlegg:

Skrevet 05 mars 2012 - 11:47

Samtlige leker som skal trene min lille datter på 14 måneder til å bli en god mamma og husmor.. Jeg har alvorlige problemer med å gå i lekebutikkene, fordi jeg blir dypt og inderlig provosert av den åpnebare kjønnsdelingen der inne.

Forøvrig holder jeg på å bli sprø av den evinnelige fortellerstemmen de har på samtlige Fisher Price-leker:P

#5 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 453 931 Innlegg:

Skrevet 09 mars 2012 - 10:04

Leker som skal etterligne ekte våpen.
Leker med masse lyd og farge som lyser opp. Lyd har vi nok av uten at vi trenger leker som lager mye bråk, problemet med slike leker er vel igrunn det at lyden er så veldig høy på de fleste.

#6 den perfekte mor

den perfekte mor

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 5 598 Innlegg:

Skrevet 15 mars 2012 - 13:50

leker med høy lyd! Eller, med lyd i det hele tatt kanskje...

Og også veldig kjønnstypiske leker. Som f.eks. at "jenteleker" skal være så jækla jentete med blomster og pastellrosa. Det kan skremme enhver liten gutt fra å leke med kjøkken og dukkevogn. Prinsesseting synes jeg også er ganske stygge, da de fokuserer ektremt på et urealistisk utseende.
Starwars og andre krigsleker og våpen synes jeg også er helt forkastelig.
daglig leder i AS Heimen

#7 Gjest_annfrid_*

Gjest_annfrid_*
  • Gjest

Skrevet 04 april 2012 - 19:59

Hater lekedatamaskiner som spiller en monoton melodi i bakgrunnen, samtidig som ungen trykker på bokstaver/tall for å svare på oppgaver. Og Hater att de har lett tilgjengelig norsk/dansk tale knapp.
Misliker den forferdelige kjønnsdelingen på lekefronten, lite med kjønnsnøytrale farger/utseende på leker.

#8 esam

esam

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 60 Innlegg:

Skrevet 14 april 2012 - 07:16

zoobeles eller hva de heter, Slim, Leker med for høy lyd og sånne små samlefigurer....de er overalt der de ikke skal være!

#9 moota m storesøster&lillebror

moota m storesøster&lillebror

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 9 315 Innlegg:
  • Stedpå nydelige Jæren

Skrevet 01 mai 2012 - 14:48

Alt av lekevåpen, gevær, sverd, kniver ol. Også leker som handler om å sloss/drepe. Onde figurer og fantasifigurer som tom. gir meg mareritt om nettene.
Starwars og spiderman.
Leker som har høy lyd, lyden bør være justerbar for voksne. En gjemt knapp f.eks.

#10 lavendula

lavendula

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 68 Innlegg:

Skrevet 01 mai 2012 - 15:07

Alt av "Top Model,". Og "Bratz" -dukker med oppblåste botox-lepper og hoder større enn midjene.
At små jenter skal leve seg inn i en fantsiverden der shopping er den viktigste aktiviteten man kan bedrive.

Annonse