Det er nok lurt om du skriver dette i et brev som du tar med til fødeavd, og gjerne sender dem på forhånd. Kanskje kan det være greit å ha en samtale med dem også, det kommer litt an på hvorfor du vil gå rett på MME. De vil nok alltid stille spørsmål, rett og slett for å finne ut om det er noe de kan hjelpe deg med, men de SKAL respektere ønsket ditt om å ikke amme - du kan altså ikke nektes MME eller tvinges til å amme.
En annen grunn til at det er lurt å ta kontakt med dem er dersom du ønsker å bruke et spesielt flaskemerke eller MME-merke - det er ikke sikkert de har dette, i såfall må du ta med nok av alt sammen selv. Samtidig er det MYE enklere dersom du kan bruke sykehusets flasker og MME (spesielt når det er snakk om ks, det er jo ikke sikkert du er i kjempeform), så akkurat det er det kjekt å vite på forhånd.
Dersom du ønsker å gå rett på MME av "ammegrunner" er du velkommen til å ta kontakt med meg via pm eller (helst) epost (finnes i profilen min) dersom du lurer på noe som du tror at jeg som ammehjelper kan hjelpe med. Men som ammehjelper vet jeg også at det finnes masse grunner til å ikke amme som jeg IKKE kan hjelpe med, så ditt ønske om å ikke amme respekterer jeg selvsagt 100%
Jeg er altså ammehjelper / ammehjelpen.no