Gå til innhold

hva er selveste rolls royce vognen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

har hørt TFK (et eller annet) er veldig bra og visstnok en dyr vogn...? litt vanskelig å få ta i brukt osv...

noen som har noen meninger her?

er interessert i alle uttalelser:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har selv kjøpt meg en tfk vogn og er kjempefornøyd:) god å trille,lett å svinge med og en super håndbrems. I og med at jeg måtte ha håndbrems var det ikke så mye å velge i. Fant min brukt på finn.no til 3500 kr og den var lite brukt i noen måneder. Hvis du er flink til å følge med der kommer det garantert flere gode tilbud på den vogna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

TFK er ihvertfall langt ifra rolls royce, for styggere vogn får man vel ikke tak i... Kjempe stor og ruvende, masse glorete merkelapper og sånn metalic skinnende stoff, usj :(

 

Men den er jo praktisk da siden er så stor i sittedelen og har stor bag.

 

Hvilken vogn som er rolls royce for deg er det jo bare du som kan avgjøre, siden alle har ulik smak. Men de vognene det selges mest av (ifølge babyshop) er jo bugaboo cameleon, mountain buggy urban jungle, simo kombi og emmaljunga city cross.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men rolls royce trodde jeg HI mente hvilken vogn som ser mest "pompøs" ut, ikke hvilken vogn som er mest praktisk o.l. men kan jo hende jeg misforstod, da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At TFK (Joggster Twist) ikke er pen er jo en ren subjektiv sak, men at den er stor kan man jo ikke påstå. Den er jo av de absolutt minste med hardbag'en (utenpå - av de største på innsiden) på i hvert fall - på samme måte som trehjulingen til Easywalker og Mountain Buggy og veier lite så skjønner ikke helt hvor man får det fra... Emmaljunga og Simo f.eks. er jo myyye større og mer ruvende og ikke minst tunge!

 

Rolls Royce-betegnelsen kommer vel først og fremst fra utstyrsbiten - vogna er laget av tyske ingeniører og har skivebremser, håndbrems, fancy fjæring etc. og er dermed en favoritt blant pappaer ;)

 

Forøvrig skiller den seg heller ikke ut på pris, den er ikke blant de billigste, men mange andre koster like mye :)

 

Fikk 2000 kroner i rabatt på den på Barnas Hus tidligere i vinter! Det er verdt å lete etter kampanjer. Gleder meg masse til den kommer i hus :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At den er stor kan man påstå jo, bare å sjekke fakta det. I forhold til de andre populære tre hjulingene på markedet er det tfk som har størst bag og størst sittedel. Når man triller en tfk føler man at man triller en gedigen sak sammenlignet med f.eks mountain buggy. Men den er lett og blir liten sammenslått, så ja det er en praktisk vogn.

 

At tfk er laget av ingeniører er vel ikke akkurat dette merket alene om, de aller fleste barnevogner er jo det. Og hva alle pappaer i Norge mener om vogner vet jeg svært lite om, men har man det minste snev av estetisk sans ser man jo at den vognen ikke er det minste pen. Praktisk ja, men langt ifra pen!

 

Simo og andre firehjuls vogner er store ja, men poenget er vel at tfk ikke er en stor firehjuls vogn og dermed fremstår som veldig ruvende med den store kalesjen og det brede håndtaket. De andre trehjulingene er jo laget i mye nettere format.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye meninger om en vogn du ikke har selv, EnBlå&ToRosa?

 

Jaja, som sagt - hva man liker av utseende er en subjektiv sak og at innsiden av bagen er stor er klart - det er jo kjempegreit at man kan bruke bagen lenge! Men finn gjerne noe fakta som sier at vogna er vesentlig større _på utsiden_ - det har jeg ikke sett. Har prøvd mange 3-hjulsvogner (trillet med venninner) og ikke merket videre forskjell i hvert fall :=)

 

Personlig synes jeg faktisk TFK'en er kjempefin utseendemessig også - er ikke så glad i disse "bomullsvognene".

 

 

Igjen - at noe er "Rolls Royce" sier ikke nødvendigvis noe om utseende, men funksjonalitet ;=) Det betyr selvfølgelig ikke at ikke andre vogner kan ha funksjonalitet også, men det sies nå at TFK'en kanskje er den mest utstyrte hvis man ønsker trehjuling nå om dagen...

 

http://mammanett.no/baby/utstyr/barnevogn2012

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kira med en av hver

Jeg aner ikke hva som er Rolls Royce vognen, men svarer siden du spurte om TFK.

 

Vi kjøpte TFK denne gangen, og er veldig fornøyd med dette kjøpet. Jeg ønsket meg en trehjuling igjen, og det var også veldig viktig for oss å ha en stor og romslig vogn som ble liten da vi la den sammen. Og det er absolutt denne vognen (vi får plass til den i bagasjerommet ved siden av et stort hundebur). I tillegg har den justerbart fotbrett, noe jeg har savnet på endel andre vogner.

 

Så en veldig god vogn etter min mening, men det kommer jo selvsagt an på hva man ser etter. Man har forskjellige behov og ønsker når det kommer til en vogn, så tror det er vanskelig å si at den og den vognen er bedre enn den og den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som er rolls royce aner jeg ikke, det spørs hva HI mener med det. Men tfk er den mest solgte vogna her hvor vi bor(Trondheim). At den er stygg er det delte meninger om. Selv synes jeg vogner som Simo og emmaljunga er mindre pene, mens tfk ser ok ut etter min mening, og det er ikke minst en vogn jeg er veldig fornøyd med. Har hatt den som enkeltvogn og har nå bestilt den til tvillingene som kommer snart. Blir litt oppgitt over all pepper den vogna får fra mange som ikke har den selv:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rolls Royce er jo en BIL, som ikke nødvendigvis er kjent for å ha masse utstyr sånn rent teknisk. Det er vel heller en bil for mennesker med veldig masse penger, som ikke er det minste redd for å skjule det.

Bilen ser flott og tidløs ut fra utsiden, mens innsiden er overdådig og luksuriøs.

 

å sammenlikne de mindre vakre vognene til TFK med rolls-royce er litt fjollete.

Skivebremser, håndbrems, fancy fjæring etc. er vel blitt en selvfølge for alle barnevogner over 5000 nå for tiden.

TFK kan vel da heller sammenlignes med volvo. Praktisk og stødig. Ikke så nydelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye meninger om en vogn du ikke har selv, EnBlå&torosa?

 

Ja meninger om barnevogner har jeg i massevis, har hatt tfk før og den stiller seg i rekken sammen med 29 andre. Dvs. jeg har litt erfaring å dele av. Kjempe flott at du er fornøyd med vogna di men å kalle den en rolls royce og skryte på den egenskaper den ikke har blir litt fjernt for meg. Alle har ulik smak når det kommer til vogner, og min mening er at den er stor, stygg og ruvende -men veldig praktisk! Litt som en Volvo, slik som hun over her skriver...

 

Og virker jo som om du optimisthoppa har veldig god greie på vogner, siden du kan si at tfk er den mest utstyrte trehjulingene på markedet. Jaja, skal la deg leve i troa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tfk = ustødig veltepetter??

Det er det jeg har hørt om den :/ Ble frarådet den av Barnas Hus pga det.

Tfk = ustødig veltepetter??

Det er det jeg har hørt om den :/ Ble frarådet den av Barnas Hus pga det.

 

Jeg jobber på småbarnsavd. og der er det mange som har tfk. Jeg har ikke hatt den selv til mine barn da jeg ikke liker trehjulinger. Vi har opplevd at den tipper bakover når barna ikke ligger helt stile når de skal sove, sånn at de smeller hodet i bakken. Ene ringte vi sykebil til fordi vi fryktet hjernerystelse.

Uansett om vognen er fin eller ikke (jeg syns den er stor og klumpete) så er ihvertfall sikkerhet det viktigste for min del. Så det blir ingen tfk her ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...