Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Har dere begynt å tenke på nestemann allerede?

• Logg inn for å svare
11 svar til dette emnet

#1 MiraculixGRAVID

MiraculixGRAVID

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 56 Innlegg:

Skrevet 04 mars 2012 - 16:03

Jeg skal innrømme at tanken har streifet meg. Hva blir ett passe mellomrom mellom barna? Det praktiske i det, at barna får glede av hverandre, kan arve klær/leker o.l , men også at det til tider kan bli utrolig stressende og slitsomt. Jeg har kun litt over ett år mellom meg og min søster og vi har ett fantasisk godt forhold. Mens mannen min har flere år mellom søsknene sine, og de har ett helt annet forhold til hverandre.

Sitter bare å funderer over dette innimellom ;-)

Skal jo nevnes at vi slet veldig med å få lillemann, vi brukte hele 5 år. Klarte det ikke alene, men etter litt hjelp fra legen satt han på 3 forsøk. :-) Så jeg vet jo ikke om neste blir like vanskelig å få til.

Hmmm. Skal innrømme at en ny graviditet ikke høres helt feil ut, samtidig som jeg vil vente en stund til.. Huff, hehe. Lillemann er nå 10 mnd. Jeg har tenkt at kanskje 2 år mellom barna er passe (Om jeg er så heldig at jeg kan planlegge det ).

Hva slags tanker har dere gjort dere rundt dette?

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Mikkemafian

Mikkemafian

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 659 Innlegg:

Skrevet 04 mars 2012 - 16:29

Nei, men så er dette min nr 3, og det holder egentlig for oss:) Når førstemann var 6 mnd var jeg klar for nr 2;) Det er2 år mellom barna våre, og det passer fint for oss...

#3 Dorrimor ♂♂

Dorrimor ♂♂

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 317 Innlegg:

Skrevet 04 mars 2012 - 16:30

Jeg tror nok d er fordeler og ulemper m alle aldersforskjeller mellom barna. Jeg har alltid ønsket meg to tette, så da jeg fikk tilbake mensen da eldstemann var 10mnd begynte vi å prøve igjen. D ble 19mnd mellom dem. Mitt inntrykk er at hvis det er 2år eller mindre mellom barna så kan d bli veldig slitsomt spesielt det første halvåret til året siden eldstemann ikke er store barnet enda og jobber med språkutvikling etc, bruker enda bleier. Men når minstemann har rundet året vil de kunne leke sammen mer og mer som jevnbyrdige, de vil alltid ha en lekekompis i nærheten. Så jeg tenker at på kort sikt vil 2år eller mindre kunne være slitsomt, spesielt d første halvåret, dobbelt opp m bleiebarn, mye sykdom første året i barnehage etc, m på lang sikt et dette kjempeflott! Ventet man 2 1/2 år eller lengre vil ting kanskje være lettere i starten, eldstemann forstår mer, m kanskje vil de ikke få d helt tette forholdet, eller de må bli mye eldre før de utvikler d? D er 3 1/2år mellom meg og søsteren min, og jeg var nok tenåring før vi fikk et tett og godt forhold. M dette er jo også individuelt, d et 7år mellom mannen min og broren hans, og de har et flott forhold.
D jeg ville tenkt på var situasjonen dere er i nå. Har du en mann som kan trå til på ettermiddagen og hjelpe til? D kam være hektisk, arbeidsomt og slitsomt m to tette, m vi synes absolutt d har vært verdt d!!

Lykke til!

#4 Lengter84 med jente♥

Lengter84 med jente♥

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 37 Innlegg:

Skrevet 04 mars 2012 - 18:04

Heisann
Ja, må innrømme at jeg drømmer om en til :) Jeg synes det var så fantastisk fra dag 1 med jenta mi, og har ønsket å få barn såå lenge at tanken om nr to kom raskt her i gården  :) Samtidig  vil jeg jo ha tid til å nyyyyte tiden fult med lillemor som nå er 6 mnd. Vi brukte også 5 år før spiren satt...og måtte også ha hjelp. Så da tenker jeg jo som deg at det kan ta tid å bli gravid igjen (viss vi er så heldige å få det til da).
Tenker du og mannen likt om dette da? Meg og mannen er nokså enige om å ikke vente alt for lenge hvertfall ;)

#5 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 557 769 Innlegg:

Skrevet 04 mars 2012 - 18:20

Jeg har begynt å tenke på det :-)
Nr.3 er bare 5 mnd. Snakket med mannen min nettopp. Foredeler og ulemper. Stort steg å bevege seg over på nr.4. Både økononomisk og tid (+++)

For oss vil det være fint med ca. 2 år i aldersforskjell. Med hensyn til at de kan ha glede av hverandre. Da kan vi begynne prøvingen allerede i Desember. Jeg syns ikke det er lenge til. Tiden flyr med 3 barn. Men idelt ville jeg hatt et barn i juni, ha hele sommeren hjemme med alle barna. Lettvint med baby på sommeren. Da blir det litt over 1,5 år mellom barna. Har ikke bestemt oss helt enda.

#6 MiraculixGRAVID

MiraculixGRAVID

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 56 Innlegg:

Skrevet 05 mars 2012 - 07:35

Joda, er nok både fordeler og ulemper ved to tette. Men ser mest fordeler hittils :-) Mannen syntes det er helt greit å begynne med nr 2 så raskt som mulig, han er av oppfatningen at prevensjon skal legges på hylle frem til nestemann kommer, også kommer h*n når h*n kommer. :-) Men det er jo godt at eldstemann er litt selvhjulpen før man får en ny baby i huset. Nei, får nok vurdere det en tid til .-)

#7 kaklemor

kaklemor

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 317 Innlegg:

Skrevet 05 mars 2012 - 07:50

Vis innleggMiraculix &gutten <3 skrev 04 mars 2012 - 16:03:

Jeg skal innrømme at tanken har streifet meg. Hva blir ett passe mellomrom mellom barna? Det praktiske i det, at barna får glede av hverandre, kan arve klær/leker o.l , men også at det til tider kan bli utrolig stressende og slitsomt. Jeg har kun litt over ett år mellom meg og min søster og vi har ett fantasisk godt forhold. Mens mannen min har flere år mellom søsknene sine, og de har ett helt annet forhold til hverandre.

Sitter bare å funderer over dette innimellom ;-)

Skal jo nevnes at vi slet veldig med å få lillemann, vi brukte hele 5 år. Klarte det ikke alene, men etter litt hjelp fra legen satt han på 3 forsøk. :-) Så jeg vet jo ikke om neste blir like vanskelig å få til.

Hmmm. Skal innrømme at en ny graviditet ikke høres helt feil ut, samtidig som jeg vil vente en stund til.. Huff, hehe. Lillemann er nå 10 mnd. Jeg har tenkt at kanskje 2 år mellom barna er passe (Om jeg er så heldig at jeg kan planlegge det ).

Hva slags tanker har dere gjort dere rundt dette?
Er på vei med neste :-) Blir ca 15/16 mnd imellom:-)

Ei venninne brukte tre eller fire år på første baby og hun ville bare prøve med en gang i tilfelle hun ikke fikk det igjen..

Jeg gleder meg til to smårollinger i hus og er forberedt på at det kan være veldig slitsomt og hardt, men samtidig forberedt på så mye glede:-)

Det praktiske får vi se når kjønnet blir fortalt, for blir det ei jente må vi til innkjøp av jenteting;) ( mor e gla' i shopping)

#8 MiraculixGRAVID

MiraculixGRAVID

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 56 Innlegg:

Skrevet 05 mars 2012 - 08:28

Gratulerer Kaklemor med nok ett lite under på vei :o) Blir det samme som jeg har mellom meg og min søster, perfekt for oss iallefall - alltid hatt ett kjempe godt forhold :o)

Jeg har også tenkt som venninnen din at siden vi strevde med første så hopper vi på igjen og fortsetter. Samtidig gikk det jo veldig greit å bli gravid med bittelitt hjelp. Men man vet jo aldri, og jeg vil jo gjerne ha fler barn :-)

Ja, du vil nok få veldig mye glede av to tette selv om det blir travelt en periode! Fordelen vil jo være der for alltid, mens travelheten avtar etterhvert :)

#9 MiraculixGRAVID

MiraculixGRAVID

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 56 Innlegg:

Skrevet 05 mars 2012 - 08:29

mente :-) og ikke sånne sjokkerte tegn, haha, teknisk anlagt ja ;-)

#10 to tettitett

to tettitett

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 61 Innlegg:

Skrevet 05 mars 2012 - 10:40

Jeg har 15 mnd mellom mine og sitter nå med en liten fantastisk jente på 3 mnd. Ja det er slitsomt, men samtidig så blir vi ferdige med nattevåk og bleieskift på en kortere periode...

I tillegg slipper du unna mye sjalusi:-) storebror har allerede glemt hvordan det var å være alene. Vi kan selvfølgelig aldri gå fra henne liggende på gulvet mens han løper rundt, men det er fordi han ikke skjønner at han kan legge seg oppå å kose, han gjør jo d med oss:-)

Fokuset vårt er på de små å det blir lite akriviteter for oss voksne på kveldstid, da er vi slitne... Men det er jo en kort periode og utrolig koslig også:-) jeg hadde gjort det igjen selv om jeg er komatrøtt i dag etter skytteltrafikk mellom soverommene deres:-) tror de kommer til å bli gode venner og storebror viser stor omsorg for lillesøster og prater mye om og med henne:-)

#11 Carina har to små gull

Carina har to små gull

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 261 Innlegg:

Skrevet 05 mars 2012 - 10:49

Tenker at to tette må være bra :) Sikkert slitsomt i begynnelsen, men er forberedt på det.
Snuppa er 10 mnd, mensen kom for 3 uker siden og jeg er i dpo land en plass om jeg har hatt el. Tar det vel egentlig mer som det kommer. Men en ny spire er hjertelig velkommen. Tok jo nesten 2 år sist da inkludert begge abortene. Håper det skal gå litt lettere denne gang :)
Prinsesse født April-11<3
Prins født November-12 <3

#12 MiraculixGRAVID

MiraculixGRAVID

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 56 Innlegg:

Skrevet 07 mars 2012 - 07:39

Ja, jeg er enig med alt du sier der, To tettitett :) Høres veldig koselig ut. Og selv om det er travelt nå som du sier, så har man jo så utrolig mange fordeler i vente!

Her er også lillegutt 10 mnd og jeg har akkuratt fått tilbake mensen. Er vel like før en ny eggløsning nå. Det er nok også derfor mye av tankene svinser rundt dette. Vi brukte om sagt 5 år på å få til han her, inkludert 1 MA og 4-5 sa på forskjellige stadier. Er vel derfor vi lurte på om vi bare skal sette oss på hesten igjen og fortsette prøvingen på søsken :-)

Det blir nesten rart etter så mange år med prøving og ikke regne ut el og sitte og vente spent på månedens resultat ;-)

Men jeg er ikke begynt å jobbe igjen, så jeg kommer nok til å vente litt til. Litt lyst til å jobbe litt og bare være oss tre, og ingen sv.skaps plager o.l.