Vi har vært på Gran Canaria når snuppa var 4 mnd og når hun var 12 mnd. Da hun var 4 mnd var vi ikke så mye på stranda, var mest på hotellet der hun å i skyggen enten i vogna eller i skyggen fra solsengen. Da smurte jeg henne med 50+ på morgenen og ca i 12-13tiden. Det sies at man kan regne hvor lenge solkremen beskytter med å sette en 0 etter faktoren. Altså faktor 50 skal beskytte i 500 minutter, mens faktor 5 beskytter i 50 minutter. Nå kommer det jo også helt an på hvor mye man bader og tørker seg med håndduk.
Da snuppa var 12 mnd var vi 10 uker på GC. Da var vi på stranda nesten hver dag.Jeg smurte henne med 50+ før vi gikk ut og en gang til etter duppen hennes i 13-tiden. Vi var vanligvis på stranda ca klokka 10, da fikk hun springe litt naken før hun fikk på UV-drakt. Tok den av igjen i 14-15tiden. I tillegg hadde hun bstandig solhatt på. Når hun sov i vogna på stranda hadde jeg en parasoll som gav henne skygge.
Nå har vi nettopp vært en tur i karibien. Hun er nå 2 år. Da smurte jeg henne med 30 2-3 ganger om dagen. Alt ettersom hva vi gjorde på ettermiddagen. Hun fikk være mer naken nå enn de gangene vi var på GC, men brukte UV-drakten da sola er på sitt sterkeste midt på dagen. Vi gikk å spiste i 12 tiden for å få en pause fra sola.
På alle turene våre har hun hatt det kjempebra. Bare husk å gi barna mye å drikke. Jenta mi hadde bestandig en vannflaske som var hennes egen der jeg kunne følge med på hvor mye hun drakk. I tillegg fikk hun ett par småjuice hver dag på stranda.
Jeg fikk også anbefalt av apoteket å smøre med solkremer som har fysisk filter, men det droppet jeg. Synes det ble alt for klissete. Brukte nivea sin solkrem. Blå flaske.
Jenta mi er 2,5 år og har vært i "syden" 5 ganger. Har aldri vært noe problem. Bare tenk logisk så går det bra!