Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Hvilken Bh str skal jeg bruke? blir snart gal..

• Logg inn for å svare
9 svar til dette emnet

#1 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 563 651 Innlegg:

Skrevet 29 februar 2012 - 07:29

Jeg finner ikke helt ut av hviken Bh str jeg skal bruke.
Her hvor jeg bor,er det ingen hjelp og få i butikkene,bare 16åringer som jobber i butikkene med undertøy,og de kan ingen ting! (Ja,har prøvd;)
Så nå lurer jeg på om noen her kan si meg hva jeg bør prøve meg på ut i fra mine mål?
Over brystet:92cm
Under brystet 76cm

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 563 651 Innlegg:

Skrevet 29 februar 2012 - 07:32

http://www.underverk...CFdAvmAodLxrgUQ

#3 AdrenaLine

AdrenaLine

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 477 Innlegg:

Skrevet 29 februar 2012 - 07:32

Vet de skal ha om dette i Forbrukerinspektørene på onsdag. Tipper du er en 75d eller dd, men har ingen anelse...

#4 AdrenaLine

AdrenaLine

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 477 Innlegg:

Skrevet 29 februar 2012 - 07:35

Dd kalles E i Norge...

#5 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 563 651 Innlegg:

Skrevet 29 februar 2012 - 07:46

Takk for svar :) på linken jeg fikk,får jeg at jeg er 75C,men det er for lite.
Nå bruker jeg 80D,og er nesten i "mål" men trenger en Bh der puppene holder seg inni skålene hehe.. ikke tyter ut

#6 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 563 651 Innlegg:

Skrevet 29 februar 2012 - 08:02

Vis innleggAnonym bruker skrev 29 februar 2012 - 07:46:

Takk for svar :) på linken jeg fikk,får jeg at jeg er 75C,men det er for lite.
Nå bruker jeg 80D,og er nesten i "mål" men trenger en Bh der puppene holder seg inni skålene hehe.. ikke tyter ut

Da må du opp i størrelse på skålene. Og mulig du da må ned en størrelse på omkrets men det finner du jo ut når du prøver alt etter hvor stramt den sitter. Prøv deg frem men dersom puppene tyter og øvre delen omtrent faller ut på 80D så er det mulig du bør prøve 75f.

Mange jenter bruker helt feil bh-størrelse og det beste er jo å gå på en skikkelig undertøysforretning å få hjelp der men jeg skjønner jo at det ikke finnes det overalt.

Lykke til :-)

#7 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 563 651 Innlegg:

Skrevet 29 februar 2012 - 08:09

Et annet tips er at bh-en skal sitte stramt på innerste hekta når du kjøper den fordi den vil miste elastiteten etterhvert.

Det er et vanlig problem at vi bruker for små cup str så prøv, hopp litt opp og ned i prøverommet for se om det sitter på plass..

Når du endelig finner rett BH så er alt så absolutt vært det!!

#8 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 563 651 Innlegg:

Skrevet 29 februar 2012 - 08:17

Vis innleggAnonym bruker skrev 29 februar 2012 - 08:09:

Et annet tips er at bh-en skal sitte stramt på innerste hekta når du kjøper den fordi den vil miste elastiteten etterhvert.

Det er et vanlig problem at vi bruker for små cup str så prøv, hopp litt opp og ned i prøverommet for se om det sitter på plass..

Når du endelig finner rett BH så er alt så absolutt vært det!!

Og enda et tips er å prøve mange ulike modeller for det er virkelig stor forskjell på hvordan de ulike bhene sitter på selv om størrelsen er den samme.

#9 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 563 651 Innlegg:

Skrevet 29 februar 2012 - 09:40

Her jeg bor er det en super undertøysbutikk med skikkelig kvalifisert bemanning, der får man virkelig hjelp og det er mange som har blitt overrasket over størrelsen de har gått ut derfra med. Men alle jeg kjenner går dit igjen og igjen fordi de er så fornøyd.

Av den lille erfaringen jeg har fått ved å se hva slags størrelser mine venner har begynt med etter å ha fått skikkelig hjelp vil jeg tro du nå bruker bh som er for stor rundt, men med for liten cup. Det er sånn at når du går opp i cup må du som regel gå ned i ant cm rundt.

Du må prøve noen bh'er som er max 75 cm rundt og helle gå opp i cup, prøv 75E eller 75F.

Ei venninne av meg som har omtrent dine mål fikk beskjed i undertøysbutikken om å prøve 65 cm rundt og en "giga-cup", den bh'en satt 100% perfekt og hun har aldri brukt noen annen siden.

Prøv deg frem litt, men ikke gå opp i ant cm rundt, gå heller ned i cm og opp i cup, da får du en bh som puppen ikke detter ut av.

#10 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 563 651 Innlegg:

Skrevet 29 februar 2012 - 12:37

Vis innleggJulibarn igjen <3 skrev 29 februar 2012 - 07:35:

Dd kalles E i Norge...

Eh.... Nei. Jeg bruker DD. I Norge. Jeg har også brukt E, men da var jeg større.