Jump to content

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Hvordan få erfaring som daglig leder når man pokkern ikke får jobb??

• Please log in to reply
2 replies to this topic

#1 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 558,704 posts

Posted 29 February 2012 - 01:29

Altså, jeg skulle på jobbintervju i dag på en daglig leder stilling. Jeg har skrevet i cv og søknad at eneste leder erfaringen jeg har er opplæringsansvarlig i bedriften jeg jobber i nå.

Kommer til intervju, og midt i intervjuet sier hun som intervjuer meg: "Jeg ser du har alt som kvalifiseres til stillingen av det jeg har hørt deg si, men du har ikke nok leder erfaring."
Jeg svarte høflig tilbake: "Med god opplæring og oppfølging fra dere pluss en god porsjon engasjement og pågangsmot fra min side så tror jeg ikke dette skal bli noe problem, jeg ønsker å lære og jeg føler selv jeg har personlige kvalifikasjoner som en daglig leder har."
Føler de sa til meg der og da at jobben ikke er min. Dette demotiverte meg litt og muligens ødela min sjanse siden jeg følte jeg heller måtte forsvare meg enn å selge meg inn i firmaet.

Hvorfor innkalle meg til ett intervju når det står svart på hvitt i cv og søknad at jeg ikke har spesiell erfaring innenfor det feltet? Her kommer jeg til intervju med masse drømmer og håp om at endelig kan det bli noe av meg og at jeg er den rette for stillingen, men får bare slengt i trynet at jeg ikke har nok erfaring.

Hvordan få erfaring når man bare vil ha folk som er erfarne?? Jeg blir ikke klok av dette..

Jeg får svar i morgen om jobben er min eller ikke, om jeg skulle fått den så har det skjedd ett mirakel, for slik intervjuet gikk virket det ikke som at jeg var potensiell.
Enda jeg fikk skryt av hun som intervjuet meg for at jeg spørte så mange spm til dem ang jobben for det var ikke ofte hun opplevde det, måtte bare dra frem en positiv ting ut av alt dette negative.

Huff, dette ble langt. Men dagens utblåsning. Be til høyere makter for meg i morgen, da er det D-day :P

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 558,704 posts

Posted 29 February 2012 - 07:57

Det er nok bare en pen måte å si at du ikke har det som trengs og at du ikke vil passe inn. De hadde sikkert satset på deg på tross av manglende ledererfaringer om resten var på plass.

#3 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 558,704 posts

Posted 29 February 2012 - 10:02

Sist vi ansatte en leder hos oss ble det en ute erfaring. Det sto i utlysningen at vi ønsket en med erfaring, men den vi mente passet best til jobben hadde ikke erfaring. Det ble mer jobb på oss med å lære han opp, prøve og feile seg litt frem. Men det har vist seg at vi valgte den rette.
Når vi skulle ha ny leder ønsket vi oss en som vi ikke måtte lære opp så mye, i den perioden hadde vi mange nye ansatte rundt omkring så vi ønsket ikke enda en vi måtte lære mye opp. Vi plukket ut endel forskjellige søkere til interjuv, flere var kvalifisserte med noe ledererfaring og noen med masse erfaring. Men som sagt så ble det en uten erfaring, vi mente det var rette menneske for jobben.

Jeg var ikke med på selve interjuvet, men jeg vil nok tro det kom opp at han ikke hadde erfaringen vi søkte. Det er helt naturlig, for oss så kommer det mye ann på hvordan reaksjonen til personen hva den sier. Innstillingen til personen.

Så du kan være heldig å få jobben selv om du ikke har ledererfaring.