Da har jeg bestilt meg legetime om noen uker kun for og få sykemelding!
Skrevet 28 februar 2012 - 23:22
Snarvei til forumene
Skrevet 28 februar 2012 - 23:29
Anonym bruker skrev 28 februar 2012 - 23:22:
Kjipt men sant hvor lett det er å svindle seg til en sykemelding og litt fri..
Håper legen ser tvers igjennom deg...
Skrevet 28 februar 2012 - 23:57
Regner med det blir hyggelig stemning på jobben når du kommer tilbake. Om legen ikke gjennomskuer deg, så gjør ihvertfall dine kolleger det...
Jeg er glad jeg ikke har sånne kolleger. Det er sånne som forsurer arbeidsmiljøet rundt omkring.
Skrevet 29 februar 2012 - 08:16
Kan du ikke heller søke om å ta ut et par feriedager?
Skrevet 29 februar 2012 - 08:22
Får jo ikke refundert flybilletter bare fordi jeg har byttet arb.helg.
HI
Skrevet 29 februar 2012 - 08:46
Skrevet 29 februar 2012 - 09:04
Snakk heller en gang til med arbeidsgiver. Du skal tross alt varsles i ganske god tid om endringer i turnusen.
Skrevet 29 februar 2012 - 09:29
Skrevet 29 februar 2012 - 09:32
Skrevet 29 februar 2012 - 09:38
HI
Skrevet 29 februar 2012 - 09:42
Anonym bruker skrev 29 februar 2012 - 09:38:
HI
Arbeidsgiver har i høyeste grad noe med hvorfor du er sykemeldt... De står fritt til å bestride sykemeldingen din om de mistenker svindel og kan også nekte deg egenmelding.. Som andre nevner vil kollegaene dine ihvertfall se tvers igjennom deg og skjønne hva som skjer, hvordan har du tenkt å takle det når du kommer tilbake? Det danner ikke akkurat grobunn for et godt arbeidsforhold når folk helt tydelig svindler til seg sykemelding fordi de ikke får det som de vil med frihelger/ferie...
Skrevet 29 februar 2012 - 09:52
Nav vil da ringe deg og forlange at du møter til en legetime hos en annen lege for å få flere synspunkter på at du virkelig er syk. Om du da er på andre siden av landet og ikke kan møte kan følgene bli at legen din blir straffet ved å miste rettigheten til å skrive ut sykemeldinger og du anmeldt for trygdesvindel.
Håper arbeidsgiveren din har nok ben i nesa til å bestride sykdom, det er han nemlig i sin fulle rett til å gjøre og da vil det bli kontrollert.
Skrevet 29 februar 2012 - 09:55
Anonym bruker skrev 29 februar 2012 - 09:38:
HI
Jeg tenkte på at du skal vel DRA fra hjemstedet med fly siden det er så langt? He he, ja ja, lykke til. Du har liksom ikke de rette holdningene til å kunne se greia med de svarene du har fått uansett... Jeg ser ut fra det du skriver at du allerede har bestemt deg uavhengig av hva andre sier, og det ser ut til å være en avgjørelse du selv er meget fornøyd med. Da slipper du jo også å jobbe det inn eller ta det igjen senere og det passer deg nok bra tenker jeg.
Skrevet 29 februar 2012 - 10:11
Du har ikke krav på hverken egenmelding eller sykemelding, arbeidsgiveren din kan fint nekte deg det om han/hun ikke tror på at du er syk. Da må du bevise at du faktisk er det.
Skrevet 29 februar 2012 - 11:09
Men: det er likevel ikke greit. Jeg ville ha tenkt meg NØYE gjennom fØr jeg hadde falt "så dypt" som det du tenker å gjØre, for det har egentlig med holdninger å gjØre. Jeg aner ikke hva du har tenkt å si til legen din, men det skal nok godt gjØres å få en 100 % sykemelding basert på juks når kroppen din faktisk ikke finnes syk.
Det som er helt klart, er at det ser suspekt ut på jobb (selv om du i teorien selvsagt KAN bli syk), og det kan vel muligens gjØre noe med forholdet mellom deg og arbeidsplass. Nå vet jeg ikke hva slags arbeidsforhold du har, men dersom du er interessert i å beholde et godt forhold til sjef og kollegaer så ville jeg ha droppet dette. Du kommer nok garantert til å bli en snakkis på jobb.
Jeg skjØnner det er kjipt med bursdag og reise som er bestilt, men jeg ville tro de fleste arbeidsgivere ville ha strukket seg langt for å hjelpe deg - så fremt du bruker "stuerene" metoder for å få fri. Forklar den fortvilende situasjonen, tilby deg å ta ekstravakter senere - i det hele tatt, vær på tilbudssiden - og sats på at det ordner seg. Kjenner du ikke på at dette ville ha vært bedre for samvittigheten din?
Lykke til!
Skrevet 29 februar 2012 - 11:14
Skam deg!!!
Skrevet 29 februar 2012 - 11:32
Skrevet 29 februar 2012 - 11:49
Det som provoserer meg er at du snylter til deg sykepenger du ikke har rett på! Driter du fullstendig i at det går ut over de som faktisk er syk?? Hvert år blir det satt opp budsjett for sykepenger, snyltere som deg gjør at det blir mindre igjen til de som faktisk trenger det!
Skrevet 29 februar 2012 - 11:53
Skrevet 29 februar 2012 - 11:56
å få beviser på at det ikke dreide seg om reel sykdom var enkel. Det var bare å ta noen telefoner.