Gå til innhold

Dere med bhg barn (ang morgen rutiner)


MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3

Anbefalte innlegg

Når står DU opp? Når vekker du ungen? Når er dere ute av døren?

 

Og åssen rutiner har dere?

 

Her er det alltid jeg som tar morgenrutinene for pappaen drar avgårde på jobb kl 05 om morgenen, og da er jeg og lillegutt langt inni drømmeland ;)

 

 

Her begynner morgenrutinene våre kvelden i forveien; da dusjer jeg.

 

Klokka 06: Jeg står opp. Lager matpakke til lillegutt, frokost til han (som jeg setter klar i kjøleskapet frem til jeg vekker han) og frokost til meg som jeg spiser i ro og fred - og en kopp kaffe.

 

Klokka 0620:Jeg går på badet og pusser tenner og sminker meg. Så retter jeg ut håret og fikser det og kler meg i de klærne jeg skal ha på meg..

 

Klokka 0645: Vekker lillegutt som helst har lyst å sove mye lengre. Vi går ned i stuen og han sitter på fanget mitt og koser seg med en varm melkeflaske mens han ser på disney junior.

 

Klokka 07: Lillegutt får frokosten sin som jeg smurte til han da jeg stod opp. Han sluker den som regel i løpet av 5 min, og etter frokosten så bæsjer han alltid - det slår aldri feil. Da går vi på badet og tar morgenstellet: ny bleie, vasking av ansiket og hender, pusse tennene og ta på dagens klær.

 

Etter morgenstellet har vi ca en halvtime på oss til lek,tv titting og kosing på fanget før vi er ute av døren kl 0745 :)

 

 

Vi har ganske lange og rolige morgener. Jeg hater morgenstress , så jeg har valgt å stå opp ganske tidlig selv, slik at jeg har god tid på meg, og jeg har valgt å vekke lillegutt en time før vi må gå, slik at vi får en rolig og fin morgen :)

 

 

Så, sånn gjør vi det. åssen gjør dere det? Syns det alltid er gøy å høre om åssen andre gjør ting.. kanskje man plukker opp et tips eller to :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lykke Fryd ♥

Vi står opp mellom 07 og 08 (vi er sovedyr begge to så det kommer an på når jeg har første forelesning når vi står opp).

 

Vi står opp og spiser frokost. Så skifter jeg og steller henne. Mens hun leker så steller jeg meg selv. Har vi god tid så pusler vi litt rundt, jeg drikker litt kaffe, hun leker el. Har vi dårlig tod så fyker vi rett ut døra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mini her spiser frokost i barnehagen kl. 0815.

Smører matpakke og legger fram klær til han og meg kvelden før.

 

Står opp 0630 og dusjer og steller meg selv, vekker han ca kl. 0715. (Av og til våker han tidligere, da parkeres han framfor tven mens jeg dusjer og steller meg -med åpen dør- badet er like ved stua.)

 

Steller og vasker han, eter min egen frokost som han får smake på. Tar den evige kampen med tannkosten, har på yttertøy og er ute av døra mellom 0745 og 0800.

 

Kaffen tar jeg på jobb.

 

Nå er jeg sykmeldt, så jeg står ikke opp før 0710, kjemmer

gjennom håret etc. og vekker han kl 0715- 0720.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i mammapermisjon så har utrolig god tid på levering av lillepia.

 

Hun er fortiden en morgenfugl så hun står opp mellom 06.00 og 06.30 vi sitter i stua å slapper av gjerne på fanget drikker litt melk og spiser en rugkjeks. ser litt på tv. henter lillebror når han våkner. Skifter på han siden bleia hans alltid er blytung på morgenen. Jeg ordner meg klar. før frokost. Går å spiser frokost mellom 07.30 og 08.00. Inn på badet å skifte bleie og få på seg klær. Smører matpakke. slapper av med en kopp te mens lillepia ser på tv. Er gjerne ikke ute av døra før tidligst kl 09.00.

 

Vi må være i barnehagen senest kl 10.30 og bor 5 min unna. Pleier ofte ikke å gå før lillebror skal ha sin første lur.

 

Høres ut som mye tv titting men vi ser ikke på tv på ettermiddagen da vi gjerne har andre ting å holde på med på ettermiddagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på om jeg skal på jobb eller ikke.

 

Jobbdag:

Jeg står opp 06.15. pleier å stelle meg kjapt på badet (Hår og sminke. Kanskje en kjapp kroppsdusj, vasker aldri håret om morgnen, for det hater jeg) Tar ca. 15min. Så vekker jeg lillemann rundt halv 7, men som oftest er han allerede våken av seg selv. Han får flaske mens jeg kler meg, så kler jeg eller pappaen han. Jeg prøver å tvinge meg til å spise på morgnen, hvis ikke blir jeg kvalm. Han får en liten skive som han ikke spiser, så løper vi ut døren. Han spiser frokost i barnehagen, og spiser faktisk mer der enn hjemme. Lager nistepakker på kvelden, så slipper det om morran.

 

Om jeg har fri, senvakt eller skal jobbe med skoleoppgaver: Vi sover eller slumrer til ca. halv 8. Så står vi opp. Han får en flaske mens jeg steller meg kjapt på badet. (En liten ansiktsvask, og fikser håret) Så spiser vi frokost sammen. Ofte så lager jeg noe ekstra om vi står opp før halv 8. Omelett, eggerøre osv, så kler vi oss og løper ut døren. Pleier å levere han før 9. Pleier å dusje leeenge i fred og ro når jeg kommer hjem, før jeg begynner på dagens oppgaver eller husarbeid. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vekkes av snuppa mellom 6 og 7 en gang..

 

Kl 7 hopper samboer i dusjen, mens jeg og snuppa leker litt, ser på nyheter, hun drikker litt melk, jeg tar en kaffe..

Når samboer er ferdig i dusjen er det min tur.

Jeg dusjer, ordner meg og stikker på jobb - spiser frokost der..

 

Samboer og snuppa spiser frokost sammen, han steller henne (og seg selv) og levere henne i barnehagen ca 8.30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg starter morgenen ca 6.45. Da pleier yngstemann å være våken, så jeg steller han på badet mens mannen dusjer. Når jeg er ferdig med å stelle han er stort sett mannen ferdig i dusjen og da pleier jeg å vekke eldste å få han til å sette seg på do mens jeg er i dusjen. Han bruker lang tid på do, så han er stort sett ferdig til jeg er ferdig i dusjen. Da hjelper jeg han med å vaske seg, så kler han på seg selv mens jeg gjør meg ferdig. Når alle har fått på klærne spiser vi frokost alle tre mens mannen da stort sett er på vei ut døra. Jeg begynner ikke på jobb før kl10, så det lureste hos oss er at han kommer seg ut døra raskest mulig og jeg ordner guttene.

 

Etter frokost er det tannpuss på alle tre og så leker de litt for seg selv mens jeg steller meg ferdig med sminke osv og pakker ferdig evt klær som skal være med i barnehagen. Så er det av gårde til barnehagen, da bør helst ikke klokka være så veldig mye mer enn 8.30, for da har jeg god tid til levering og slipper å "kaste" ungene inn i barnehagen mens jeg selv løper videre til toget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er trygdet, så vi har heldigvis svært sjelden stress om morgenen. Vi må være i bhg senest 10, eller 9.30 hvis de er turdag.

Vekkeklokka er som regel på 8.30 - slumrer med litt småkosing ( vi sover sammen) frem til 9,og så spiller vi litt angrybirds sammen på tlf mens vi fortsatt ligger i senga.

Så plasserer jeg ham under dyna i sofan foran bare-tv,mens jeg lager til matboksen hans, kler på meg og finner frem hans klær.

På med hans klær, tannpuss og morgenvask, og så ut døra. Tar 10 min å gå til bhg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er trygdet, så vi har heldigvis svært sjelden stress om morgenen. Vi må være i bhg senest 10, eller 9.30 hvis de er turdag.

Vekkeklokka er som regel på 8.30 - slumrer med litt småkosing ( vi sover sammen) frem til 9,og så spiller vi litt angrybirds sammen på tlf mens vi fortsatt ligger i senga.

Så plasserer jeg ham under dyna i sofan foran bare-tv,mens jeg lager til matboksen hans, kler på meg og finner frem hans klær.

På med hans klær, tannpuss og morgenvask, og så ut døra. Tar 10 min å gå til bhg

 

 

men hvorfor har du ungen i bhg hvis du ikke jobber?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er trygdet, så vi har heldigvis svært sjelden stress om morgenen. Vi må være i bhg senest 10, eller 9.30 hvis de er turdag.

Vekkeklokka er som regel på 8.30 - slumrer med litt småkosing ( vi sover sammen) frem til 9,og så spiller vi litt angrybirds sammen på tlf mens vi fortsatt ligger i senga.

Så plasserer jeg ham under dyna i sofan foran bare-tv,mens jeg lager til matboksen hans, kler på meg og finner frem hans klær.

På med hans klær, tannpuss og morgenvask, og så ut døra. Tar 10 min å gå til bhg

 

 

men hvorfor har du ungen i bhg hvis du ikke jobber?

 

å være trygdet er ikke det samme som å "ikke jobbe". Man har gjerne en grunn/diagnose som gjør at en ikke kan passe barnet hele dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres deilig ut med lange, rolige morgener. :-)

 

Begynner snart i barnehagen og da blir det nok slutt på å sove "lenge" her. Stakkars lille må være i barnehagen presis 07 når det åpner, så blir tidlig opp i hvert fall. Mannen må levere og forte seg til jobb. Jeg er allerede et godt stykke av gårde retning jobb kl 07.. :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i permisjon med minstefrøken på 10 måneder, hun våkner alltid 0555 (slår ikke feil...). Mini på 2 våkner somregel når han hører lillesøster. Vi har rimelig rolige morgenen og vi går med Mini til bhg ca kl 09, da har de spist frokost, lekt, bæsjet og jeg har fått stelt meg selv sånn rimelig. Begynner i jobb etter sommeren, så da blir det mer hektisk når vi skal ut av huset litt over kl 07 (da spiser de frokost i bhg). Heldigvis jobber jeg turnus samt litt redusert, så ikke alle morgenen blir hektiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også hatt ungen i barnehagen selv om jeg selv hadde vært hjemme. Klarer ikke å stimulere like bra som det de kan i barnehagen. Der koser de seg like mye som hjemme. Etter helgen er jeg som regel utslitt, selv om det er kjempe kos å tilbringe tid med minsten:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har bare hatt minsten på 1 år i bhg noen uker, men foreløpig gjør vi det slik. Begge jobber fulltid, men mannen min begynner på jobb kl 7, og jeg kan rekke jobb kl 8 dersom jeg står opp ca 06.10 og leverer i bhg 07.10. De spiser frokost i bhg, og får lunsj der, så ammer bare en gang mellom 5 og 6 før vi står opp. På en god dag sover minsten videre til jeg vekker ham senest 06.50. Da rekker jeg akkurat dusje og spise før. Legger altid frem klær til oss begge dagen før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er hos dagmamma, men det går vel for det smme. Jeg står opp klokken 06.30. Da begynner jeg å stelle meg selv. Etterhvert våkner lillegutt, så hva jeg får gjort kommer an på hvor lenge han sover. Hvis han sover lenge får jeg både stelt meg og spist frokost før jeg steller han og drar av gårde. Hvis han våkner tidligere må jeg stelle han først, så meg selv, og deretter er det frokost for oss begge. Vi drar 07.40. Frokosten han eventuelt spiser hjemme er så kjapp at han uansett spiser frokost hos dagmamma. Matpakke til meg og utstyr til gutten blir pakket kvelden før. Hvis jeg begynner senere på jobb lager jeg matpakke på morningen og lilegutt får god tid til frokosten. Da spiser han ikke hos dagmamma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her står vi opp når han våkner, sånn i 7 tida. Ser på tv, spiser, rydder litt og leker. Pappan kjører til barnehagen 9.30 og jeg drar på jobb kl 11. Vi har god tid om morgenen og det er DEILIG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ann på hvordan jeg jobber (jobber skifte). Ved dagvakt står først samboer opp tiiiidlig (men han sitter bare å drikker kaffe og leser aviser en times tid). Jeg står opp 06.45, steller meg og smører mat til frøkna. Har samboer tid tar han opp frøkna 07.00, ellers gjør jeg det (da greier jeg som regel å kaste i meg litt mat på det foregående kvarteret også:P). Er ute av døra 07.15, jeg leverer alltid i bhg.

 

Jobber jeg kveld sover vi som regel til 07.30, da våkner frøkna av seg selv. Da står jeg opp og steller meg mens hun sitter og plutrer i senga, så tar jeg opp henne, stellèr, så spiser vi en laaang frokost sammen. Så leverer jeg i bhg en gang mellom 08.45 og 09.00.

 

Pga skiftejobbingen med mye fridager midt i uka, noe kveldsjobbing og mellomvakter, er det heldigvis flest av de rolige morgenene (selvom jeg føler ikke at vi stresser på det førstnevnte heller, det er bare liksom så kort:P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ann på hvordan jeg jobber (jobber skifte). Ved dagvakt står først samboer opp tiiiidlig (men han sitter bare å drikker kaffe og leser aviser en times tid). Jeg står opp 06.45, steller meg og smører mat til frøkna. Har samboer tid tar han opp frøkna 07.00, ellers gjør jeg det (da greier jeg som regel å kaste i meg litt mat på det foregående kvarteret også :P). Er ute av døra 07.15, jeg leverer alltid i bhg.

 

Jobber jeg kveld sover vi som regel til 07.30, da våkner frøkna av seg selv. Da står jeg opp og steller meg mens hun sitter og plutrer i senga, så tar jeg opp henne, stellèr, så spiser vi en laaang frokost sammen. Så leverer jeg i bhg en gang mellom 08.45 og 09.00.

 

Pga skiftejobbingen med mye fridager midt i uka, noe kveldsjobbing og mellomvakter, er det heldigvis flest av de rolige morgenene (selvom jeg føler ikke at vi stresser på det førstnevnte heller, det er bare liksom så kort:P)

 

 

Dere vekker frøkna kl 07 og er ute av døren 0715??? WTF? Stakkars unge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss står jeg og mannen opp kl.06.05. Han er på badet, mens jeg lager frokost til de 2 minste på 15mnd, og 3år.

06.20, han kjører ut bilen min, og parkerer den ved ytterdøra, og drar på jobb. Jeg sminker meg, og pakker siste rest av bhg utstyr.

06.45, småungene våkner:) Stelles etter tur, og spiser frokost og ser litt disney:)

07.10: Vekker skolejenta og fikser frokost og skolemat til henne:)

07.40-08.10: Leker litt, børster hår, skifter bæsjebleie og dobbeltsjekker at alt er klart til middagslaging og at vi ikke trenger noe på butikken.

08.10: Sender skolejenta ut, og kjører småungene i bhg:)

 

Synes det fungerer ganske greit:) Bortsett fra de dagene lillejenta våkner tidligere.. Da er hun klengete, og jeg får problemer med å ordne meg selv og gjøre klart alt.. Da kan d bli stress og frustrasjon over å være alene om å få i vei alle 3..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ann på hvordan jeg jobber (jobber skifte). Ved dagvakt står først samboer opp tiiiidlig (men han sitter bare å drikker kaffe og leser aviser en times tid). Jeg står opp 06.45, steller meg og smører mat til frøkna. Har samboer tid tar han opp frøkna 07.00, ellers gjør jeg det (da greier jeg som regel å kaste i meg litt mat på det foregående kvarteret også :P). Er ute av døra 07.15, jeg leverer alltid i bhg.

 

Jobber jeg kveld sover vi som regel til 07.30, da våkner frøkna av seg selv. Da står jeg opp og steller meg mens hun sitter og plutrer i senga, så tar jeg opp henne, stellèr, så spiser vi en laaang frokost sammen. Så leverer jeg i bhg en gang mellom 08.45 og 09.00.

 

Pga skiftejobbingen med mye fridager midt i uka, noe kveldsjobbing og mellomvakter, er det heldigvis flest av de rolige morgenene (selvom jeg føler ikke at vi stresser på det førstnevnte heller, det er bare liksom så kort:P)

 

 

Dere vekker frøkna kl 07 og er ute av døren 0715??? WTF? Stakkars unge..

 

 

 

For at hun skal holde ut til de skal sove i bhg så har jeg faktisk ikke mulighet til å vekke noe tidligere. Og jeg har en jobb og rekke også. Heldigvis har jeg et barn som er i full fart fra samme sekund som hun våkner, og det tar faktisk ikke så fryktelig lang tid å pusse tenner, stelle og kle. Kan forsikre deg om at det hele foregår i rolige former. Så morgenstunden er fin den selvom den er kort.

 

Og signer gjerne med nick om du skal være så frekk i kjeften^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg står opp klokken 7 og vekker skolejenta (da er mannen dratt allerede). Går på kjøkkenet og ordner frokost og lunsj til alle. Minstejenta våkner som regel mens jeg holder på med det. Tar henne opp og går og steller henne. Så går alle tre på kjøkkenet og spiser. 0745 er det skolejentas tur til å stelle seg, hun får hjelp til tannpuss og til å gre håret. Sender henne ut døra klokken 0815. Jeg rydder opp etter frokost, mens minstejenta leker. Jeg steller meg samtidig som jeg prøver å underholde frøkna. Vi går til barnehagen klokken 0930. Jeg er sykemeldt, eller rettere sagt i permisjon fra i dag, så vi kan unne oss deilige lange morninger. Gruer meg til i januar, da har jeg tre småtroll som skal ut døra før man fyker på jobb..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...