Gå til innhold

Utenlendinger og kontakt støttet!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har opplevd det samme som hi sier. Mange av de utenlandske barna mangler norsk folkeskikk, de diger ikke oppdragelse i våres norske øyner er foreldrene ikke til stede eller bryr seg ikke hva barna driver med. Dette er vel kulturene som ikke passer. Opplever også at manglende av de utenlandske barna har foreldre som ikke forstår konsekvensen av deres barns handlinger i fremtiden.

I mitt tilfelle var det en jente i som kom å satte tennene i min datter, moren satt i et andet rom og gadd ikke se etter barna sine. Vi andre kunne jo følge med meinte hun. Her ble det tatt opp og hs. Ble invitert for å holde foredrag om barneoppdragelse etter mange lignende situasjoner som min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt enig med deg jeg HI. Kontantstøtte til utenlandske skulle egentlig bidra til integrering, men (...)

 

Og hva skal kontantstøtte til norske mødre bidra til?

 

At man kan sitte på rævva og skrive intetsigende innlegg om hvor fæle vi utlendingene er? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eh... du påpeker jo også her at det var store barn, 4 åringer o.l som var der (de "utlendingene") Og med den gamle ordningen så får ikke dem ks heller...... KS er tilogmed den mnd barnet blir 3 år... fra gammelt av, den nye er tilogmed 2 år =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkeliggift_

Rasistisk vinkling på innlegg. Og jeg er overhode ikke den første som skriker "rasist" hele tiden selv om jeg selv er utenlandsk. Kontantstøtte ble vedtatt som alternativ til barnehage. Altså, siden man aldri kommer til å oppnå barnehagedekning for alle hele året, er dette et alternativ for at foreldrene skal kunne forsørge sine barn når barnehageplass ikke er en realitet og det ikke finnes pålitelige dagmammaer rundt. Kontantstøtte var overhode ikke vedtatt som middel på integrering! Tvert imot, forelå det anbefalinger fra myndigheter om gratis barnehageplasser for utenlandske barn nettopp for å oppnå integrering! Men når man ikke har vedtatt det, har ikke alle råd til barnehage (der moren f eks snakker dårlig norsk og det er umulig for henne å finne jobb), og da blir kontantstøtte en god supplement til familieøkonomien. Kontantstøtte får man forresten når barnet er mellom 1 og 3 år, så når man blander 4-åringer i diskusjonen, mister den noe av sin legitimitet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er ikke rasist! men jeg er drita lei av at dem sitt på ræva og drikker kaffe dem har betalt med mine skattepenger mens barna dem skader mitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg er ikke rasist! men jeg er drita lei av at dem sitt på ræva og drikker kaffe dem har betalt med mine skattepenger mens barna dem skader mitt!

 

Ok, da får du bli politiker og gi alle barna barnehageplass! Og innfør obligatorisk barnehage for utenlandske barn! "Barna dems skade mitt" på generelt grunnlag er rasistisk utsagn ja.

 

Så lenge det ikke er full barnehagedekning får BåDE norske OG utenlandske foreldre kontantstøtte for barn mellom 1-3 år. Og da bør du egentlig ikke bli syk, gravid eller miste jobben, for JEG som er utlending og betaler skatt gidder da ikke bruke skattepengene mine på at du later som du er syk og sitter hjemme på ræva og drikker kaffe for mine skattepenger ("saklig" svar på "saklig" innlegg) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sug lut

Har opplevd det samme som hi sier. Mange av de utenlandske barna mangler norsk folkeskikk, de diger ikke oppdragelse i våres norske øyner er foreldrene ikke til stede eller bryr seg ikke hva barna driver med. Dette er vel kulturene som ikke passer. Opplever også at manglende av de utenlandske barna har foreldre som ikke forstår konsekvensen av deres barns handlinger i fremtiden.

I mitt tilfelle var det en jente i som kom å satte tennene i min datter, moren satt i et andet rom og gadd ikke se etter barna sine. Vi andre kunne jo følge med meinte hun. Her ble det tatt opp og hs. Ble invitert for å holde foredrag om barneoppdragelse etter mange lignende situasjoner som min.

Kaudervelsk, prøv igjen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd det samme som hi sier. Mange av de utenlandske barna mangler norsk folkeskikk, de diger ikke oppdragelse i våres norske øyner er foreldrene ikke til stede eller bryr seg ikke hva barna driver med. Dette er vel kulturene som ikke passer. Opplever også at manglende av de utenlandske barna har foreldre som ikke forstår konsekvensen av deres barns handlinger i fremtiden.

I mitt tilfelle var det en jente i som kom å satte tennene i min datter, moren satt i et andet rom og gadd ikke se etter barna sine. Vi andre kunne jo følge med meinte hun. Her ble det tatt opp og hs. Ble invitert for å holde foredrag om barneoppdragelse etter mange lignende situasjoner som min.

Kaudervelsk, prøv igjen.

 

Men en del nordmenn er heller ikke interessert i å lære om kultur til barna deres barn leker med! Selvfølgelig er det uakseptabelt å bite og ikke følge med på barna sine. Men hvor mange har utenlandske lekekamerater til barna og faktisk viser interesse for kultur til disse barna? Inviterer foreldre på kaffe for å bli kjent, vil smake på mat fra dette landet, har hørt om eventyr fra landet? Jeg har alt for ofte fått slengt i fleisen at "når jeg er i Norge så må jeg oppføre meg som nordmenn!" og legge min kultur og identitet igjen i hjemlandet. Ingen av dem ville lære om min kultur, og har kun fordommer. De lurte på hvorfor i all verden jeg ville ha norsk mann, siden norske kvinner hadde førsterett på menn her, og jeg oppførte meg ikke som norske damer generelt.

 

Hilsen fra ei som har jobbet fra dag 1 i Norge og betalt skatt av hver eneste krone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette seriøst? Språklig sett er jo noen av innleggene helt ute å kjøre...

 

Hva med å vinkle innlegget til: "Hvorfor klarer ikke foreldre å passe på barna sine ordentlig i åpan bhg. Idag var jeg i åpan bhg og da ble jenta mi bitt av en fire år gammel jente uten at moren brydde seg. Hun satt og drakk kaffe med andre venninner og fulgte ikke med. Synes det er frustrerende når folk ikke klarer å passe på sine egne unger!"

 

Var vel det som burde vært hovedbudskapet, hadde vel ikke så mye med utlendinger og kontant(eller burde jeg si kontakt) støtte og gjøre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva De sier? Jeg ikke klarer passe onga min i åpan bhg? Jeg få masse kontakt støtte, for jeg er helt nosk men jeg trenger ny opplæring i nosk kultur, nosk skrive stave lese, og jeg klare ikke å få hjellp av NAV fordi køen er so svart og ful av utenlendinger. Puh, jeg bli helt svett av å prøve å for klare meg så mange gange, jeg trenger ett honkle!!!

 

Når forstår dere vell!!?!?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg satt ved siden av henne og lekte med henne. hun satt vel kanskje en meter unna meg.... så kom jenta på 4 år forbi, stoppet og tok tak å kløp henne og dytta henne ned og gikk videre mens hun lo........

 

 

men ja, så klart.. det er meg dere burde dømme... ikke de j***** mødrene som ikke snakker til barna sine!

 

blir kvalm av å tenke på hvordan barna DERES er!!

får ikke håpe sønnen min går i bhg med dem!

 

 

å JEG FåR IKKE KONTANT STøTTE!!! jenta mi er ikke 1 år enda!!! og hun skal begynne i bhg om noen mnd, så jeg kommer heller IKKE til å søke om kontant støtte!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

å til deg som skrev at det ikke var noe vits at barna gikk i bhg siden mor likevel var hjemme, HVA når barna dems heller ikke kan norsk?? ikke oppføre seg?? jeg vil ikke at skole gangen til barna mine skal bli ødelagt for at det sitter barn der som ikke skjønner norsk og hopper å danser rundt i timen.....

 

 

barna burde jo gå i bhg for å lære seg NORSK før dem begynner på skole..... eller synes dere kanskje vi burde gi dem pengestøtte til tolk også???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en ting.. Når det er en diskusjon om "utlendinger og kontantstøtte", kan dere ikke holde dere innenfor den diskusjonen da?

For hvert j***a innlegg på alle sidene her, så er det alltid noen som må begynne den der "du kan jo ikke skrive ordentlig norsk engang" debatten. Det er jo ikke DET innlegget handler om? Det ser så ufattelig dumt ut, at det begynner med en "ålreit" diskusjon, og så ender det alltid med drittslenging om andres skrivefeil, fordi de selv vil være med å diskutere, men ikke har noen gode poeng å komme med.

 

LAG DERES EGEN SIDE MED SKRIVEFEIL DA VEL!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, beklager, men diskusjonen er faktisk ikke "utlendinger og kontantstøtte", det er din tolkning. Du må nok lese overskriften én gang til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja min tolkning er faktisk rett, jeg har lest overskriften og de to første innleggene, der jeg skjønte relativt fort at HI hadde en skrivefeil eller tre... Hva så? Det tyder på at min intelligens, og de andre som ikke hekter seg opp i skrivefeil, er på rett nivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, men ingen med intelligensen på "rett nivå" kunne tenke seg å diskutere de holdningene HI viser gjennom innleggene sine...

 

Skrivefeilene er dessuten altfor morsomme... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det er helt på sin plass å disse folk som skriver som de har stjålet ordboka, når sånne drittholdninger er hovedbudskapet deres.

 

Dette er opplest og vedtatt på årsmøtet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen hallo.. om dere mener HI har såkalte drittholdninger, så kan dere vel heller si på en SAKLIG måte HVORFOR dere mener det? Alle har forskjellige meninger!? Ja hun kunne vel sagt det på en litt bedre måte, men så er ikke alle like perfekte som andre i å formulere seg, da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har strengt tatt ikke sagt noe som helst til HI i denne saken. Kjenner ikke at jeg gidder heller. Men på generelt grunnlag, så møtes ofte usakligheter med usaklighet. Spesielt her inne. Men du skal ha for å prøve å orke, ¤Hippie¤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har strengt tatt ikke sagt noe som helst til HI i denne saken. Kjenner ikke at jeg gidder heller. Men på generelt grunnlag, så møtes ofte usakligheter med usaklighet. Spesielt her inne. Men du skal ha for å prøve å orke, ¤Hippie¤

 

Tusen takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formuleringene er ikke det største problemet.

Ei heller behovet for STORE SINTE BOKSTAVER etterfulgt av noen fotballag med ! og atter !!

 

Man blir jo helt sliten av å lese det.

 

Men til poenget; HI har et alvorlig problem med utlendinger. At hun tilogmed strekker seg til å gnåle om at "jeg vil ikke at mine stakkars prinser og prinsesser skal få skolegangen RUINNERT fordi de må gå i klasse med en flokk utenlandstalende bajaser som lager apestreker i timen" sier igrunn at HI tilsammen har like mange fungerende hjerneceller som en tom fyrstikkeske.

 

-og her er teskjeen;

Hun gjentar til stadighet dette med "ikke snakker norsk" - og hun suger faen meg hestekuk i norsk selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JIPPI!!!! Da kan JEG irritere DEG like mye som DU irriterer MEG!!!!!

 

Kan du forskjellen på å SNAKKE og SKRIVE norsk?

 

Forresten, er du norsk lærer? Det håper jeg virkelig!!!!!!!!!!! Der, et helt fotballag med utropstegn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...