Gå til innhold

Tips til pølsemiddag mottas ;)


mamma`n til 3 gutter

Anbefalte innlegg

har en åpnet pakke kjøttpølser jeg skulle funnet på noe spennende med til middag i dag, men hjernen stopper opp ved pølser og potetstappe, noen som har tips???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pølsegrateng.

 

Del pølsene i biter og bland i ildfast form sammen med amerikansk grønnsaksblanding eller andre grønnsaker. Lag hvit saus og bland med et par lett sammenvispede egg, hell over. Topp med ost eller brødkrumme. Stek i ovnen på ca 175 grader til gratengen er stiv. Server med poteter eller pasta.

 

Alternativt kan du blande pastaen i gratengen og servere grønnsakene ved siden av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har 4 åringen fått det for seg at all fisk er æsj og ekkelt. Så da vi skulle ha plukkfisk sist gang ble han lei seg når han hørte navnet på maten, og det ble ikke bedre da ene storebroren også satte seg på bakbeina. Jeg var sliten og upedagogisk den dagen og orket ikke en lenger samtale om hvordan man snakker rundt mat man ikke liker (at det ikke er lov til å si "æsj" osv), så jeg tok likegodt ut et par pølser fra frysen, skar dem i små biter og puttet dem i plukkfisken og serverte det hele som "pølsestappe!" Det skled ned på høykant, hehe... Men det blir kanskje for likt potetstappe og pølse?

 

Pølsegrateng? Evt fiskegrateng med litt pølsebiter i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjær grønnsaker i tynne skiver og wok eller ha de i panne med en terning grønnsaksbuljong og kok til de er passelig møre. Det blir godt! Sunt er det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...