Er så bekymret når barnet mitt er hos far!
Skrevet 28 februar 2012 - 10:38
Barnefar er 26 år og bor med sin bror og kompis til broren sin på 18 år. De igjen har damer på 16. Barnefar sin dame er også 16. Og igjen der så er det venninnene til disse småtassene. Så det er fullt hus der bestandig.
Alle sammen blogger selvfølgelig fant jeg ut av nå, så jeg sjekket litt rundt. De røyker inne og drikker når mitt lille barn på 2 år er der. Jeg blir også bekymret av miljøet min sønn er oppi. Det er rot og søppel overalt, sneiper osv. Det er 16 åringene som pleier og stå opp med barnet mitt. Barnefar sover for han pleier og være oppe hele natten.
Moren til barnefar pleier og ha barnet mitt ofte når far og barn egentlig skal ha samvær. Jeg syntes det blir alt for mye frem og tilbake for han. Han er hjemme hos meg fast, og hos far annenhver helg . Fredag til mandag, og annenhver tirsdag til onsdag. Så er han 50% av samværstiden hos sin bestemor.
Han stinker røyk når han kommer hjem fra samvær helg, hoster litt og piper når han puster. Dagen etter er det borte.
Han har heller ingen regler der, og spiser mye pizza boller og får brus.
Når han leverer sønnen min til meg etter samvær så kommer han hjem med boller og brus i hånda, på en mandag. Nekter og spise og vil bare ha boller og brus.
Jeg har ny kjæreste og i går så sa barnet mitt til min samboer :" Pappa sier at jeg ikke er ****** sin gutt. Pappa sier at ***** er dum "
Vet ikke helt hvor jeg ville med dette. Men jeg blir så frustrert og jeg syntes det er ekkelt og levere mitt barn dit, men så er jeg igjen redd for og nekte han det, fordi han sladrer til mora si, og moren hans har før truet meg med masse rart. At hun skal sørge for at hun får omsorgsrett for min sønn og blablabla.
Snarvei til forumene
Skrevet 28 februar 2012 - 10:43
Greit nok at far selv bestemmer hvordan samværet skal foregå, hvem han har på besøk, hva de gjør osv., men det er IKKE greit når dette går utover et barn, en 2-åring, som ikke engang kan si fra! Fy faen for en far!! Jeg hadde ringt barnevernet og bedt om samvær med tilsyn.
Skrevet 28 februar 2012 - 10:47
Og truslene til farmor skal du bare le av, ikke la deg skremme av henne!!!
Skrevet 28 februar 2012 - 10:48
#5 Gjest_Jenta til Henrik_*
Skrevet 28 februar 2012 - 10:48
Anonym bruker skrev 28 februar 2012 - 10:43:
Greit nok at far selv bestemmer hvordan samværet skal foregå, hvem han har på besøk, hva de gjør osv., men det er IKKE greit når dette går utover et barn, en 2-åring, som ikke engang kan si fra! Fy faen for en far!! Jeg hadde ringt barnevernet og bedt om samvær med tilsyn.
Helt enig!
Skjønner deg godt, hi!
Men du, ikke nevn for far at du vet om bloggene. Dette springer du som en bombe på ham når dere kommer til fvk, eller opplys saksbehandler på forhånd om det slik at de kan sjekke ut bloggene før dere kommer. Bruk det som bevis!
Skrevet 28 februar 2012 - 10:49
en av de 16 åringene skrev på bloggen sin :
Nå kom lille ***** så koselig.
Nå skal vi snart drikke litt. det blir kos..
Jeg vet jo ikke om det var fest akkurat. Men jeg mener at alkohol og barn ikke hører sammen i det hele tatt. Jeg pleier ikke engang og ta meg en øl når mitt barn er hjemme. Men det er jo meg.
Også bilder av masse dritt, søppel, klær overalt, og røyk i munn.
Det var en gang jeg hentet min sønn der kl 13.00 og både barnefar og min sønn lå og sov. Han hadde tatt av seg bleia og tissa i senga. Barnefar lå i tisset til sin egen sønn, og det lå en lighter på min sønn sin side.
Etter den episoden så sa jeg til barnefar sin mot at jeg kom til og kontakte barnevernet, men hun lovet meg at hun skulle følge godt med under samværene. Så jeg stolte jo på det da.. Dumme meg.
hi
Skrevet 28 februar 2012 - 10:52
Du kan ikke detaljstyre hva far og sønn gjør sammen i helgen men helsen hans har du lov å bry deg om. Din eks får skille på helger med barn og uten barn - seriøst!
Stå på og jobb for ditt barns beste - du må bare tørre det selv om eks-svigermor behandler deg litt ubehagelig. Hun må da se "galskapen" her hun også??
Lykke til og stå på jente!
Skrevet 28 februar 2012 - 10:55
Skrevet 28 februar 2012 - 10:58
Hva skal jeg gjøre? Hvordan skal jeg legge dette frem?
Og hva gjør familievern kontoret i slike situasjoner`?
Skrevet 28 februar 2012 - 10:59
IKKE gi deg! Du vet at du "sloss" for barnet ditt og at du gjør det rette. Og det er mange som vil støtte deg i det!
Skrevet 28 februar 2012 - 11:00
Skrevet 28 februar 2012 - 11:03
Jeg lagrer hvertfall bildene og tekstene på data.
Tenkte og skrive alt sammen ned og gi til saksbehandler. Jeg syntes dette er veldig ekkelt og jeg er redd jeg begynner og gråte når jeg snakker om det, så lettere og skrive da..
HI
#13 Gjest_Jenta til Henrik_*
Skrevet 28 februar 2012 - 11:04
Men én ting til, hvor er foreldrene til disse 16åringene? Eksen din har faktisk ikke lov til å skjenke mindreårige. I verste fall kan han bli dømt for heleri..
Hvordan dette reflekterer på deg som mor? Som en flott mamma som kun ønsker det beste for sitt barn! Det må du ikke bekymre deg for
Dette innlegget har blitt redigert av Jenta til Henrik: 28 februar 2012 - 11:06
Skrevet 28 februar 2012 - 11:06
Så ta opp dette med fest og rot, og generelt fars bosituasjon. Det er ikke stabilt for et barn i et hjem med rot og fest. Skal far ha samvær så bør han ønske dette såpass mye at han legger festingen på hylla den tiden han har barnet hos seg.
Så tar du frem utskrifter fra bloggene. Vent med det til slutt for å høre hva han sier før du legger frem "bevis".
Det er ikke ulovlig å bruke utskrifter fra blogg. Til og med barnevernet gjør dette da en blogg er offentlig for alle som ønsker å lese.
Til slutt ville jeg bedt om samvær med tilsyn. Jepp, det ville jeg gjort. Samvær med tilsyn inntil barnefar kan vise at han er skikket til å ha omsorg for et lite barn.
#2 og #10
Skrevet 28 februar 2012 - 11:11
Skrevet 28 februar 2012 - 11:14
Anonym bruker skrev 28 februar 2012 - 11:11:
Det fungerer slik at en tilsynsperson alltid er tilstede under samværet.
Når man har samvær med tilsyn faller overnatting bort og samværet foregår kun på dagtid og aldri uten tilsynspersonen tilstede for å påse at barnet blir godt ivaretatt.
Skrevet 28 februar 2012 - 11:17
Skrevet 28 februar 2012 - 11:53
Og du kommer til å fremstå som en flott mor som vil det beste for barnet sitt, det må du ikke være bekymret for :-) Lykke til!!!
Skrevet 28 februar 2012 - 12:05
Ønsker deg lykke til!
Skrevet 28 februar 2012 - 12:17