Gå til innhold

5-6mnd :)


Harfåttprinsen:)

Anbefalte innlegg

Hei damer, håper dere fikk en fin kveld igår, og ikke minst en fin natt ?

 

Vi har hatt en fin natt og han har akkurat slukt ei skål med frokostgrøt. Var skikkelig sulten så det gikk fort unna idag. Nå sitter han i vippestolen, ser litt barnetv og mumler for seg selv. Koser seg. Har deres små noe spesielt de gjør når de koser seg ? Her stryker han og grafser med hendene på ulike steder ; magen, lår eller det som er nærmest, samtidig lager han små grynt i ny og ne :D

 

Håper dere får en knall fin dag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest peacock

Godmorgen! Har dere hatt det fint i går og i natt? Shoppingturen ble så som så, kom hjem med noen biblioteksbøker og noen småting... Og så var det innom butikken og handle til finfin middag og gulrotkaken fra Mamma i Lykkerus - den var kjempegod! Takk for en superoppskrift, det er absolutt ikke siste gang vi har laget den, nei :-)

 

Gutten vår er fortsatt glad i rangler og lekestativ, men han blir helt vill om vi kommer med avispapir eller ballonger! Om man leser avisen med han i nærheten forsvinner det gjerne et par sider eller tre, haha! Han er også meget glad i fjernkontrollene våre og i å hamre i pc og mobil (det får han ikke lov til altså, og heller ikke å leke med fjernkontrollene...). Ellers har vi hengt en sånn spillebamse opp på lekestativet som er flink til å trekke opp med føttene (av alle ting).

 

Nimas, gutten vår krafser også på ALT, og han høres gjerne ut som et lite dyr når han holder på, hehe. Ellers er han veldig glad i å prate - han har lært masse forskjellige lyder og i tillegg har han funnet ut av hvordan man roper.

 

I natt var han skikkelig våken fra 01 til 04, ikke sulten eller noe... Bare prata og prata og prata og testa alle nye lydene han har lært. Så vi er litt trøtte idag, gitt :-) Heldigvis ikke noe hyling, men en liten ropende gutt som sidemann hører man veldig godt da.

 

Zazzy, jeg tror det aller beste du kan gjøre er å lytte til mammahjertet ditt! Kanskje det blir litt mye for jenta å plutselig både skulle sove alene og bli lagt av pappa? Men tror samtidig det er veldig viktig at dere gjennomfører om dere har bestemt at pappa skal legge hende en kveld. Da kan dere heller prøve noe annet dagen etterpå. Tror det er viktig at hun lærer at hun ikke at hun får viljen sin om hun bare gråter lenge nok (selv om hun ennå er liten). Ville umiddelbart tro at hun kjenner pappaen godt nok til ikke å være redd, men det er jo ikke godt å vite hva som skjer i hodene til sånne små... Jeg er jo veldig for å ta ting i babytempo og ikke endre for mye om gangen, men om hun gråter fordi hun er misfornøyd må dere ikke gi etter! Dette er ikke noe babyen tar skade av, og det blir bare verre senere når hun får enda mer vilje :-)

 

Jaja, nå må vi hellere få i oss litt mat (og gulrotkake), så skal vi på lang trilletur :-) God dag, de damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgen :) Her var natten fin :) Endelig :) vi er ikke helt tilbake på det gammle, men alt er bedre en mye våkentid :) Sov fra20-02 smokke og sovnet til 04,smokk og sovnet til 06,vann og sovnet til 0630 :) så helt greit :) Nå har jeg vasket,tørketstøv og fikset hjemme :) Nå blir det en trille tur og bare søndagskos :)

 

Håper alle har det godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei folkens :) Hatt ei ok natt her, jeg la meg halv elleve i går allerede for var stuuptrøtt! Jeg som hadde "gledet" meg til å gå inn til snuppa da hun våknet i gårkveld og bare holde henne litt ettersom jeg syntes det var fælt å høre henne gråte, da hun våknet så enset hun nesten ikke hvem som var der inne, ville bare ha smokken og la seg til å sove igjen med det samme!! Det er leeenge siden det har skjedd, som regel må vi styre en stund for å få henne til å sove igjen, så det var jo veldig deilig, og tar det som et tegn på at hun har det bare fint da :)

 

Jeg la meg som sagt tidlig, men hun hadde vært våken kl 01 og da hadde pappaen lagt seg sammen med henne, hun roet seg fint da, halv fem våknet jeg av at hun ville ha mat og da la hun seg i egen seng igjen og sov helt til kl 07 :)

 

Såå går litt så som så dette med å sove på eget rom, vi har jo vært litt der inne begge to, hehe, men veldig deilig for meg å sove fra halv elleve til halv fem uavbrutt, veldig godt at vi har to rom altså!

 

peacock hehe skravlekopp du har, sover han mer på dagen da ettersom han ligger å skravler på natta?? Her har hun også begynt med flere og flere pratelyder, og det nyeste er å lage harkelyd, akkurat som hun har noe i halsen og hun gjør det om og om igjen, hehe høres litt sykt ut, særlig når vi er ute blant andre folk, de tror vel hun har fått noe i halsen hele tiden :P

 

Harfåttprinsen hørtes digg ut med lasagne og vin i går! Her tok jeg meg en øl men ble jo sååå trøtt! hehe, synes det er vanskelig å skille på gråten jeg, noen ganger hører jeg tydelig f.eks hvis hun slår seg, men andre ganger er det vanskelig å høre om det er trass eller ikke synes jeg :/

 

Nimas hun er veldig glad i å kose med oss da, liker å kjenne på ansiktene og klemme på oss og er ganske hardhendt :P prøver å øve litt på at man kan kose mer forsiktig. Ellers ser jeg at hun av og til legger seg ned på lekematta med hodet ned og bare hviler, da er hun såå søt :) Hun synes det er aller mest stas når vi herjer med henne, kaster henne i vår seng og slike ting, eller jeg krabber på gulvet sammen med henne, da stråler hun, gojenta <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest peacock

Zazzy: Han sov i hvert fall lengre i morges, sov fra 4 til 8 :-) Han var våken til 11, så sovnet han... Han sover fortsatt, men gjenstår å se om det blir mer enn de vanlige 3 timer tilsammen idag :-) Så morsomt med harking, det har vi også hatt en periode med - eller var vel nærmere som hosting... Nå gå det mest i lyder som lalala, nanana, dadada, buuuuuu, sånn fjertelyd med munnen, rrrråååååååååååååå (skarre R) og masse vokaler... Høres ofte ut som en moped som gasser opp og ned, haha! Han er også skikkelig sterk i klypen, og det går gjerne ut over underarmer, hår og nese/munn/ører. Au!

 

Altså, den der gulrotkaken var enda bedre idag! Fysj, det er farlig, altså! Godt vi skal gå en tur til svigermor senere, så kan vi bli av med noe av den, ellers får jeg sikkert spist opp hele snart :-S

 

Kanskje man skulle prøve seg på en cider eller øl eller noe - har drukket kanskje 2 halve glas vin siden før jeg ble gravid, så er vel snart på tide? :-D

Endret av peacock
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe morsomt med så mye forskjellige lyder :) søndager er jeg også helt matvrak, veldig glad jeg ikke har noen kake stående å friste :P

 

Ja godt med en øl nå og da synes jeg, men tåler ikke noe særlig og har ikke drukket noen store mengder enda, men godt som kos i helgene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle sammen J

Natten her var fantastisk! Pappaen var oppe i 2 tiden og ga smokk, og så våknet hun kvart over 6! Så godt som uthvilt jo J

Kjærstekveld var herlig og sårt tiltrengt. Har kranglet en del om BAGATELLER siste tiden, veldig ulikt oss. Skyldes nok at vi er trøtte og slitne og mangel på overskudd. Små små ting blir irritasjonsmomenter. Men vi er begge enige om at dette er en periode og er innstilt på å bli flinkere til å sette pris på hverandre, ikke ta hverandre for gitt. Og ha oftere kjærstekveld, mormor sitter mer enn gjerne barnevakt J

Zassy: krabbestrømpebuksa kjøpte jeg på barnas hus (99 kr). Den er veldig god, holder seg på knærne her, men skulle ønske det gummifeltet var litt større egentlig. Peacock: Antiskli på tube høres jo helt genialt ut! Det må jeg teste ut J Vet ikke om det var tilfeldig, men tok på henne strømpebuksa for første gang i går, og da dro hun seg framover med en gang! Har aldri gjort det før så var litt stas J

Hannah: Høres ut som han er klar for 2 dupper ja! Prøv å drøye våkentiden, etter hvert vil han nok sove lenger på de to duppene han får – men som Peacock sier så regn med litt problemer i starten. Her tok det vel i overkant av 2 uker før det ble bra. Nå sover hun 1 ½-2 timer på første og 1 time på andre dupp.

Nimas: Vi har maxicosi bilsete og det går opp til 13 kg tror jeg? Har altså ikke byttet men begynt å tenke på det, for hun er ganske lang og man skal vel også bytte når selene går nedenfor skuldrene eller babyens hode kommer over kanten? Hvilket sete har du tenkt på evt? Her pusker hun seg forresten i håret når hun koser seg, eller stryker seg på magen J Sååå søt J Liker også å ligge på magen og bli strøket på ryggen J

Harfåttprinsen: Vi har gåstol! Vet at det ikke er anbefalt men bruker den kun kort av gangen og er veldig bevisste på det. Hun elsker den jo såklart, freser rundt og følger etter meg når jeg driver med husarbeid J Greit å ha litt flere valgmuligheter tenker jeg; bytte mellom vippestol, tripptrapp, gåstol, gulvet osv J

Peacock og Mamma i lykkerus: Kakene deres høres fantastisk gode ut, nam J Her er det pappaen som baker og lager alt av mat så får vel printe ut oppskriftene til han he he J

Hvordan er måltidsrytmen deres om dagen? Her ser det sånn ut:

Kl 06.30 Pupp

Kl 8 Grøt

Kl 11.30 Lunsj

Kl 14 Pupp

Kl 16 Middag

Kl 17.30 Grøt

Kl 18.30 Pupp

Opplever at middagen blir litt sen, så det blir for kort tid mellom den og kveldsgrøten. Men det er jo pga sovingen, sover dupp nr 2 ca 14.30-15.30. Tenker å evt gi middag kl 14, men da blir det jo nesten ikke pupp i løpet av dagen? Hva gjør dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer :) Vi har hatt en fin helg, men sover ikke så mye :) Men vi har det greit fordi :)

Ser dere har skrevet om bilsete, vi har skiftet til nr 2.. Vi har Besafe izi combi x3 tror jeg det heter.. Gutten vår er ganske lang så han fikk for liten plass i setet, og han begynte å bli litt utålmodig i bil.. Vi har ikke vært på langtur med det nye setet enda, men blir spennende å se om han synes det blir bedre å kjøre nå som han ser litt mer...

 

Måltidsrytmen vår ser slik ut:

kl 06 pupp

kl 07.30 grøt

kl 10 pupp

kl 12 lunsj

kl 14 pupp

kl 16 middag

kl 18 grøt

kl 19 pupp..

disse tidene fungerer veldig bra for oss allefall :)

 

DU kan jo kanskje bytte om på pupp og middag kl 14 og 16? Vi hadde det slik før, men siden han nå spiser mye av det vi spiser, så lager jeg middag til ham samtidig som vi spiser kl 16...

 

 

Håper dere har det fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest peacock

Vår måltidsrytme er ca slik:

 

7: Pupp (når han våkner)

930: Grøt

12: Pupp (når han våkner)

13: Middag+frukt

15: Pupp (før han skal sove)

17: Brød/frukt

1830: Grøt

19-1930: Pupp (før han skal sove)

 

Når han begynner å spise det samme som os og sitte med ved bordet bytter vi rundt på brødmåltidet og middagen :-) Han sover ca 10-12 og 15-16 :-)

Endret av peacock
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :) Vår måltidsrytme:

05.30 pupp

(av og til frukt hvis hun blir sulten)

09.00 grøt

12.00 lunsj + pupp

15.00 middag + pupp

18.00 grøt

19.00 pupp

 

Og så våkner hun som regel en gang til og skal ha pupp på natta, men ikke alltid. Merker at hun er mindre og mindre intr i puppen på dagtid nå, hun spiser godt på natt/morgen og på kvelden men ellers er det ikke så mye lenger.

 

Pappa legger kveld 3..stille etter 10 min! wow! Jeg har ikke greid å legge henne så raskt på evigheter! Nå skal vi feire med å sette oss på altanen i sola og ta en øl ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest peacock

Hvor gamle er barna deres egentlig? Mini her er 7,5 mnd nå, født 9/9.

 

Tenkte at det kanskje er på tide med en ny tråd og en mer tidssvarende overskrift? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Her har vi hatt en fin dag :) Trillet x2,leket og hatt besøk :) Her har vi litt trøbbel til kvelds nå (etter han har strevt med tenner og forkjølelse) Vil helst bli tatt opp og kost med.. det er jo mest behagelig... hehe så ikveld ble han ikke tatt opp, bare kost med vedsiden av sengen, ut og inn :P men sovnet til slutt.. :) hehe

 

Her strever vi litt med og klare 2 dupper bare :/ han blir jo såå sutrete og urolig når han blir trøtt... men i morgen skal jeg prøve og strekke tiden mellom vi står opp og første dupp litt mere :) Håper dt går :)

 

Her ser måltidene ca slik ut:

 

07.30:120ml mme

0830: grøt

1130-12: brødskive (minimalt ennå,strever med det altså) Grøt og evt frukt og 90ml mme...

15-1530:90 ml mme, middag og litt fruktmos,,

18:Grøt

19: 90 ml mme...

 

Hender jo han fåt div i mellom da :)

 

Min prins er 7,5mnd... født 11 september :)

Har dere vert på lengre biltur med disse små?? Vi skal i komfirmasjon nå til helgen... kjøreturen er på 5-6 t.. så lurer på om noen har nå tips/råd til oss??

 

JEG LAGER EN NY TRåD Nå... Så ER DET BARE OG BEGYNNE DER :) 7-9MND :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei :) Vår måltidsrytme:

05.30 pupp

(av og til frukt hvis hun blir sulten)

09.00 grøt

12.00 lunsj + pupp

15.00 middag + pupp

18.00 grøt

19.00 pupp

 

Og så våkner hun som regel en gang til og skal ha pupp på natta, men ikke alltid. Merker at hun er mindre og mindre intr i puppen på dagtid nå, hun spiser godt på natt/morgen og på kvelden men ellers er det ikke så mye lenger.

 

Pappa legger kveld 3..stille etter 10 min! wow! Jeg har ikke greid å legge henne så raskt på evigheter! Nå skal vi feire med å sette oss på altanen i sola og ta en øl ;)

 

Hurra Zazzy :D:);) fantastisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! :) Har helgen vært koselig? Jeg synes det er så kos å ha pappaen hjemme på formiddagene, lille er så glad i pappaen sin! Jeg begynner å bli kjedelig i lengden tror jeg! :P

 

Vi storkoste oss med middagsbesøk og godt å drikke! Er skikkelig fyllesyk idag, av to glass vin og en mojito! :P Kroppen er ikke så vant til alkohol!

 

Her er også lille veldig intr i papir, fjernkontroller, mobiler og pc. Alt som ikke er lov å leke med!

 

Han lager alle de samme lydenen om gutten til peacock, veldig mye skarre-rrrrrrrrrrååååååå her og!

 

Så bra at du likte kaken, peacock! Ja, jeg synes også den er enda bedre dagen etter! :D Mmmm! Vi har ett stykke igjen! ;P Haha! Den forsvinner fort! Ble motivert til alene-shopping selv jeg nå! Trenger noe nytt altså! Virkelig!!

 

Idag har vi vært på en liten trilletur og hatt besøk av svigermor. Hun tok kveldsstellet og han sovnet etter litt amming og en gang opp i armene til pappaen. Kjenner godt igjen følelsen, Zazzy! Er så godt å bare ta de opp og klemme litt når man føler seg litt på avstand når de legges.

 

Hvor lenge er det til dere skal tilbake i jobb? Jeg skal tilbake 18.juni og har begynt å tenke på hvordan jeg skal gjøre det med avvenning av amming. Nå ammer han litt ved lunsj før hvilen, litt på ettermiddagen, ved legging og noen ganger ila natten. Må jo kutte ned frem mot jobbing. Er så usikker på dette, vil jo amme.. Skal dere nattamme selv om dere jobber? Hmmmmm..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest peacock

Heisann! :) Har helgen vært koselig? Jeg synes det er så kos å ha pappaen hjemme på formiddagene, lille er så glad i pappaen sin! Jeg begynner å bli kjedelig i lengden tror jeg! :P

 

Vi storkoste oss med middagsbesøk og godt å drikke! Er skikkelig fyllesyk idag, av to glass vin og en mojito! :P Kroppen er ikke så vant til alkohol!

 

Her er også lille veldig intr i papir, fjernkontroller, mobiler og pc. Alt som ikke er lov å leke med!

 

Han lager alle de samme lydenen om gutten til peacock, veldig mye skarre-rrrrrrrrrrååååååå her og!

 

Så bra at du likte kaken, peacock! Ja, jeg synes også den er enda bedre dagen etter! :D Mmmm! Vi har ett stykke igjen! ;P Haha! Den forsvinner fort! Ble motivert til alene-shopping selv jeg nå! Trenger noe nytt altså! Virkelig!!

 

Idag har vi vært på en liten trilletur og hatt besøk av svigermor. Hun tok kveldsstellet og han sovnet etter litt amming og en gang opp i armene til pappaen. Kjenner godt igjen følelsen, Zazzy! Er så godt å bare ta de opp og klemme litt når man føler seg litt på avstand når de legges.

 

Hvor lenge er det til dere skal tilbake i jobb? Jeg skal tilbake 18.juni og har begynt å tenke på hvordan jeg skal gjøre det med avvenning av amming. Nå ammer han litt ved lunsj før hvilen, litt på ettermiddagen, ved legging og noen ganger ila natten. Må jo kutte ned frem mot jobbing. Er så usikker på dette, vil jo amme.. Skal dere nattamme selv om dere jobber? Hmmmmm..........

 

Vi har holdt flyttedag fra 5-6 mnd til 7-9 mnd (ny tråd av harfåttprinsen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...