Gå til innhold

5-6mnd :)


Harfåttprinsen:)

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke tenkt så mye på avvenning egentlig, her sover han somregel fra 20-05 før han får mat, dette har han regulert selv etter at jeg har begynt og gitt han grøtx3... men det varierer jo fra natt til natt.. men spiser somregel bare 1gang.. morgen kl 07...

 

LilleGull2011... Hei på deg :) Her måtte han bysses isøvn, men vi har avvennet han det ved og bysse mindre og mindre, (over en lang periode altså..) Bysse han til det er like før han sovner, legg han ned, våkner han,ta han opp igjen og gjenta dette maaange ganger helt til det fungerer... trapp ned etter vert som du oppnår at han sovner... Byss mindre og mindre over tid :) Det fungerte her... Selv om han av og til har tilbakefall og nekter og sovne av seg selv... :/ da starter vi på igjen :)

Drikker han mye mme iløpe av en dag da??

 

Har prøvd dette, men er nok ikke så veldig flink :( og lillegull er sta som et esel! Får han det ikke slik han vil - hyler han!

Men får prøve igjen. Orker ikke å vugge rundt på en 1-åring akkurat!

Han er ikke så glad i MME om dagen. Ligger mer å biter på tutten (pga.tennene). Hva skal jeg gjøre? Tror du at han får i seg for lite væske i løpet av dagen? (gir han vann til måltidene)

 

Nei så lenge han drikker vann er det sikkert greit, vi hadde en periode for noen uker siden der han nektet og drikke melk, men vann drakk han :P gikk over... men ser at han drikker jo mindre melk nå som han har begynt med fast føde ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da tester jeg ut noe nytt i dag :) Drøyde første duppen, slik at hun hadde 2 t 40 min våkentid først, mot 2 timer som vi pleier. Gikk kjempefint faktisk, ikke sur i det hele tatt. Spent på å se om hun da forlenger duppen eller om den blir 40 min som vanlig :)

 

Hvordan dagene ser ut ja, her kommer en typisk dag hos oss:

 

07: står opp, stell/pupp og se på monstertruckene på nrk super

09: første dupp, ca 40 min. Får grøt + pupp når hun våkner. Lek på matta, for tiden ligger hun ikke lenge, blir frustrert for at hun ikke kommer seg framover. Ingen tegn på hverken åling eller krabbing her i gården :) Så sitter hun et kvarter i vippestolen på badet mens jeg dusjer og ordner meg. Litt kos og lek igjen, så er det ut på tur ca kl 12. Triller som regel en times tid, setter vogna på terrassen og hun sover en halvtime til. 2-3 ganger i uka er vi på cafe eller har playdate med noen andre småkids vi kjenner etter turen.

Rundt kl 14 er det pupp og frukt (enten mos eller i fruktnettet), og så er det igjen masse lek og kos, evt terrorisere hunden vår :)

Rundt 16-17 kommer pappaen hjem, og da er han så heldig at han får ta henne ut i vogna til dupp nr 3, med vekslende hell :) Sover max 30 min her. Så er det for det meste kos og lek med pappaen, han gir henne en flaske mme og tar kveldsstellet. Litt pupp og kos med mamma på sengekanten, og så er det natta kl 19. Slokner omtrent idet jeg legger henne i senga, så det er kjempebra :) Har nå bestemt oss for å øve mer på at pappaen legger henne, for så langt har det alltid endt med ramaskrik.

 

Har funnet ut at det fins både åpen barnehage og babysang i nærheten, så det tenkte vi å slenge oss på - kjenner at vi begge to trenger litt mer "stimulans" i hverdagen :) Går på babysvømming da, det er kjempestas :) Hva gjør dere andre med babyene deres? Syns dagene har en tendens til å bli ganske så ensformige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest isimagen

Harfåttprinsen:) : Jeg er førstegangs på 25 år. Hvor er du fra? Og hvor fødte du? Vi er fra Bærum, og fødte på ABC på Ullevål (anbefales!!).

 

Omtrent slik er vår hverdag:

 

06:30

Våkner, får pupp, morgenstell og sitter så i vippestolen på badet og ser på mamma dusje.

 

07:30

Første lur på ca. 1-1,5 timer. Pupp når han våkner. Leker og tuller sammen i voksensenga. Han elsker at jeg skremmer og kiler han. Og vi hilser på vofsen vår som også får ligge litt i senga på morgenen.

 

09:30

Spiser grønnsaksmos (gulrot, pastinakk, persillerot eller avokado).

 

10:30

Lur på 2-2,5 timer. Gjerne litt pupp først.

 

13:00

Pupp når han våkner. Nå pleier vi å dra på trilletur med venninner, gjøre diverse ærend eller bare kose oss hjemme med husarbeidet :)

 

15:00

Pupp og lur på 1-2,5 timer. Hvis denne blir kort prøver jeg å lure inn enda en lur.

 

17:00

Pupp når han våkner og så lager vi hirse eller havregrøt med litt banan eller aprikos. Masse pappakos når han kommer hjem.

 

18:30

Leggerutinene begynner: Koser på stellebordet. Bad eller grundig vask med klut. Hopper i pysjen, og så sitter vi litt i stolen på barnerommet og leser bok/synger en sang eller bare småprater og koser. Tilbyr puppen, men det er ikke alltid han vil ha. Han sovner stort sett innen kl. 19.

 

Våkner for mat kl. 23, kl. 02 og kl. 05 før det er morgen kl 06.

 

Planen er å flytte grønnsaksmåltidet til ca kl. 14, og spise grøt både morgen og kveld. Kjøtt og fisk begynner vi med når han blir 6 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest isimagen

 

Har funnet ut at det fins både åpen barnehage og babysang i nærheten, så det tenkte vi å slenge oss på - kjenner at vi begge to trenger litt mer "stimulans" i hverdagen :) Går på babysvømming da, det er kjempestas :) Hva gjør dere andre med babyene deres? Syns dagene har en tendens til å bli ganske så ensformige!

 

Vi gjør ikke stort annet enn barselgruppe, venninnetreff, trilleturer og småshopping på storsenteret. Ensformig ja! Skal vist vært åpen barnehage her i nærheten også, så tenkte å ta turen dit nå snart.

 

Her i huset ble pappaen leggemester når jeg hadde influensa i nesten 2 uker. Det er bare å bite tenna sammen og ikke gi etter for skrikingen synes jeg. De må bare bli vant til at pappa også kan legge - for mamma trenger sårt litt avlastning på kvelden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isimagen: Så utrolig bra han sover på dagen! Må være fantastisk med så lange dupper :) Ja du har nok rett i det ang legging på kvelden - må bare bite tenna sammen og tåle litt gråt :) Jeg er nok litt vel rask på foten når jeg hører henne gråte. Er nok bare blitt en vane for henne at mamma tar leggingen, hun koser seg jo med pappaen ellers! Skal prøve i kveld og oppdatere på hvordan det gikk :)

 

Kan forøvrig legge til at hun nå har sovet 1 t 15 min så langt på første dupp, og sover enda!!! Har vært ute og sjekket henne 2 ganger, får jo litt noia av dette her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sover dåkke mødrene på dagen?? Eg berre Måå sove litt på førstedubben med jenta mi :) Eg er firebarnsmor (tre jenter på då 5 og ein halv mnd, ei på to og eit halvt og ei på snart fire + ein tenåringsgut som snart blir 14), så eg treng all søvn som eg kan grabbe til meg ;) Eg er snart 36 år! PS: Få unger når dåkke er unge! Tips frå meg ;) hi hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sover dåkke mødrene på dagen?? Eg berre Måå sove litt på førstedubben med jenta mi :) Eg er firebarnsmor (tre jenter på då 5 og ein halv mnd, ei på to og eit halvt og ei på snart fire + ein tenåringsgut som snart blir 14), så eg treng all søvn som eg kan grabbe til meg ;) Eg er snart 36 år! PS: Få unger når dåkke er unge! Tips frå meg ;) hi hi

 

Jeg er 37, og kjenner det ja. Har sine fordeler OG ulemper. Har noe større aldersforskjell jeg da, 18, 16, 6 og minste på 6 mnd. Tar meg en dubb om storeungene passer, ellers så blir det lite. Legger meg tidlig, eller prøver iallefall ;) Er jo ganske bortskjemt med at hun sover 11 timer sammenhengende, men på dagtid så sover hun maks 40 minutters dubber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med pappa legging er bare å bite tenna sammen ja... men vondt for mamma hjertet til og begynne med :/ men det går da over :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg rekker ikke og legge meg.. han sover så korte dupper :/ Men nå har han så brae netter at jeg skal ikke klage... men får se hvor lenge det varer :) Ting endrer seg raskt med disse må :P

 

Hvordan har dagen deres vert damer??

 

Her har han vert endel sutrete og syten i dag... Og sikklet en masse og spist opp alt, kanskje tenner eller bare en dårlig dag :P

Vi har vert på babysang :) kjempe gøy :)

Nå har han lakt seg og jeg håper det blir en good natt på oss alle damer :)

:)

Endret av Harfåttprinsen:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarer her jeg også, min lillemann blir 6mnd den 4.mars :) Her her nå dagene noe helt annet, vi sleit med kolikk til han var 4,5 mnd (født 6 uker for tidlig så dermed fikk vi en lang kolikkperiode + operasjon for lyskebrokk)

 

Nå koser vi oss endelig:) Vi har begynt å få rutiner som andre har øvd på lenge og guri så deilig. Vi er velkjent med 30 min dubber, han slår til med 1 time i større grad enn før det skal nevnes. Ellers får han MME, har prøvd med litt smaksprøver men vi har hatt så mye magetrøbbel så vi drøyer litt med maten. Kveldene går bedre og bedre her, vi var jo i sengs så sent som 23-0030 tidliger men nå er det natt rundt 20.00-2030 og det er vi fornøyd med :D

 

Hvordan er det med det motoriske hos dere da lurer jeg litt på?

 

 

Her rullet han rygg-mage helt kontrollert fra ca 4 mnd og kanskje 1 uke eller 2 etter mage-rygg. Han har også begynt å reise seg opp fra gulvet når han ligger på magen. Har ikke helt knekt koden med at man må bruke armene litt mer for å krabbe. Han sparker fra med beina og moser dermed ansiktet ned i gulvet. *må nesten flire litt*

Tær er også veldig fascinerende her, de spises flittig på! :P

 

Ellers klør han veldig i munnen. har vært veldig urolig de siste kveldene og jeg kjenner en hjørnetann som er på vei!

 

Hvordan er det så med deres små og tenner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer :) Henger meg på, jeg også! Lillemann blir seks mnd den 15. mars. Vi har gitt han grøt til kvelds en knapp mnds tid, og i dag begynte jeg med å gi han det til frokost også.

 

Han sover 3-4 lurer, avhengig av hvor lenge han sover. Ofte kun en halvtime, dessverre.. men i dag hadde han gode, lange lurer! Håper det er begynnelsen på en ny trend ;). Han må dessverre bysses, men ikke sånn at vi knekker armene, håper likevel vi klarer å vende han av med det snart.

 

Motorisk er han i rute, men ikke blant de kjappeste. Velter seg over fra mage til rygg, det er blitt mer bevisst i det siste. Men andre veien har han ikke helt klart ennå. Ligger og vrikker seg og snur seg halvveis rundt, så det er nok ikke lenge til han knekker koden.

 

Vi har stort sett gode netter. Legger han ca kl. 19:00. På kveldene sovner han alltid uten byssing, merkelig nok. Sover da til ca kl 3, 4 eller 5. Får mat og sover videre, men kan begynne dagen grytidlig, avhengig av når han våknet for mat. Det er litt som at han bare tar seg en lang lur etter måltidet..

 

Ellers er han en søt liten tass, som babler veldig mye, elsker å bli tøyset med og liker å leke på gulvet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan Lanzarotejenta:) Velkommen :) Har du skrevet for en stund tilbake i 4mnd tråden???

 

Ja 30 min dupper er ett eget fennomen :o hehe her går det i alt fra 30-60min da,men merker at standaren er 40 min :P hehe

Skjønner det er lett å ta han sammen med deg ja, min prins sover best alene :) så disse små er så forskjellig :)

Er du gammel da? og hvor bor du??

Hvor mye fast føde får prinsen din??

 

Ha en fin kveld :)

 

Hei!

 

Jo jeg la kanskje inn et innlegg eller to paa 4mnd. Jeg husker ikke :)

Jeg er 34 aar, bor paa Lanzarote,men er fra Oslo.

Leo spiser 3 faste maaltider om dagen, og faar pupp baade rett etter og innimellom maaltidene. Jeg ammer han ogsaa paa natten om han vaakner. Naar han vaakner kl 23-00 er han alltid sulten, men tror nok at noen av gangene han vaakner om natten er det bare for aa kose. Innimellom er det to sutt og ferdig.

Han faar frukt ca kl 12.00, grönnsaker ca kl 15.00 og gröt kl 18.00. Hender jeg blander i litt grötpulver i grönnsakene ogsaa, om jeg ser at jeg har beregnet litt lite. (Lager oftest selv).

Lurer litt paa om jeg skal begynne med gröt til frokost ogsaa. Kanskje han spiser mindre paa natten om han spiser mer paa dagen. Vet ikke. Det er jo saa mange teorier ute aa gaar.

Faar pröve med frokostgröt i morgen, saa ser jeg hvordan det gaar.

Naa skal iallefall jeg gaa aa legge meg.

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer!

Lillegull er snart 6 mnd. (14.mars)

 

Han spiser grøt til morgenen, litt most frukt etter en stund, så middagsglass, og grøt før han legger seg.

 

På dagen sover han alt fra 30min,45min -> 2timer.

 

Han er fortsatt våken endel på natten, noe som jeg begynner å bli sliten av :( Våkner for flaske ca 00:00 og 02:00, våkner også i 4-5tiden, men spiser sjeldent mye da, ligger kun og snakker og vil ikke sove.. Klarer etter 1-1.5time å få han til å roe seg igjen og sovne til 6-7 tiden.

Noen som har tips til hvordan jeg kan forlenge natten hans?

Jeg gir kun MME. Når kan jeg begynne med "avvenning"?

 

Han må også vugges i søvn som regel og vil ikke sove på dagen(hyler i et sett!) Skulle ønsket han fant roen selv. Tips mottas med takk!

 

 

Hei, Lillegull!

 

Höres ut som om vaare babyer er tvillingsjeler. De har nesten samme mönster paa natten.

Det eneste er at min har naa begynt aa sovne nesten selv. Jeg maa väre der aa holde han i haanden og klappe han litt paa kinnet saa sovner han i löpet av 30 min.

Paa dagen maa jeg vugge han. Rart det der?

Det ordner seg nok, men har belaget meg paa aa väre trött i noen aar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest isimagen

Isimagen: Så utrolig bra han sover på dagen! Må være fantastisk med så lange dupper :) Ja du har nok rett i det ang legging på kvelden - må bare bite tenna sammen og tåle litt gråt :) Jeg er nok litt vel rask på foten når jeg hører henne gråte. Er nok bare blitt en vane for henne at mamma tar leggingen, hun koser seg jo med pappaen ellers! Skal prøve i kveld og oppdatere på hvordan det gikk :)

 

Kan forøvrig legge til at hun nå har sovet 1 t 15 min så langt på første dupp, og sover enda!!! Har vært ute og sjekket henne 2 ganger, får jo litt noia av dette her :)

 

Kjenner til det. Når gutten min gråt mens pappaen la han sto jeg og trippet etter å blande meg inn. Tenker at jeg vet best hvordan han vil ha det - men det er jo bare tull. Han må tåle å bli lagt av pappaen sin. Han trøster jo like godt som meg, det tar bare litt lengre tid fordi han ikke er vant til det.

 

Har dere forsøkt på nytt?

 

Grattis med lang dupp. Man lurer jo på om de er syke når de plutselig bestemmer seg for å sove ett par timer i strekk på dagtid :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest isimagen

God formiddag, jenter!

 

Hvordan har deres natt vært? Her sov han 5,5 + 2 + 2 + 1 timer. Langstrekket sover han selvfølgelig på kvelden før jeg legger meg :( Og det hjelper ikke at han bestemt skal opp kl 6.

 

Ellers var vi på lunsj hos en venninne i går. Var litt spent på om han skulle få sove når vi ikke var hjemme, men det gikk supert. Han sovna i baggen til vogna inne på besøk. Puh! Han sover nemlig alle lurene sine inne i senga si vanligvis - med mindre vi er ute og triller. Men stillestående vogn aksepterer han ikke.

 

Håper dere har hatt en god natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei ;) Her sov han fra 1940 til 0030 fikk smokk og vann :) sov da til 05 fikk mat og sov til 06 tok han i sengen vår og vi sov til kl 0830 :o lenge siden sist han sov så lenge :) Såå godt og sove sammen med disse små <3

Isimagen, litt hektisk natt hos deg da.. ja kjedelig når de sover lengst sammen hengende først på natten ja.. kjenner til det..

 

Her skal vi gjøre litt husarbeid idag har jeg tenkt :)

Ellers er det dritt vær.. så blir nåkk bare inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kommer jeg for å skryte, får jo nesten dårlig samvittighet ;) Her sov hun fra 19.15 til... tattadaaa.... 08.00!!! Fantastisk!

 

I dag fikk hun spise siste skjeen med grøt selv, og hun hadde full kontroll :) Nå er det en liten dupp, og litt husarbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg faar neppe "aarets mammapris", for aa si det saann..

 

I gaar gikk vi tur i ca en time, og allerede etter 20 minutter begynte Bebis aa hylskrike. Han har várt litt sutrete i det siste, men han tenkt at det sikkrt er fordi det er uvant aa sitte forover i vogna og ikke kan se meg. Trodde det var det in gaar ogsaa.

 

Saa ser jeg i dag naar vi staar opp at han er kjempesolbrent paa det ene öret!!! Först trodde jeg det var grötrester. Jeg fikk saa vondt inni meg at jeg holdt paa aa dö.

öret er litt hovent og rödt, og saa er det et par smaa blemmer paa toppen. Jeg har ringt min mamma (for hun vet jo alt :) ) og hun sa at saa lenge han ikke har feber og virker i fin form saa trenger jeg ikke aa dra til legen.

Jeg har selv blitt brent paa akkurat samme sted selv for noen aar siden, og det var dritvondt. Stakkars lille bebissen min.

 

Det jeg ikke skjönner er at det gikk ann. Han hadde paa seg solhatt, kalesjen paa vogna var oppe, og i tillegg hadde jeg et hekleteppe over (det blaaste endel). Hvordan han kan ha blitt solbrent da?

 

Han oppförer seg helt vanlig i dag, saa jeg faar vel bare holde et öye med det. Skal sies at vi har hatt mye sitting paa fanget og kost i dag - daarlig samvittighet deluxe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest isimagen

Hei!

Jeg faar neppe "aarets mammapris", for aa si det saann..

 

I gaar gikk vi tur i ca en time, og allerede etter 20 minutter begynte Bebis aa hylskrike. Han har várt litt sutrete i det siste, men han tenkt at det sikkrt er fordi det er uvant aa sitte forover i vogna og ikke kan se meg. Trodde det var det in gaar ogsaa.

 

Saa ser jeg i dag naar vi staar opp at han er kjempesolbrent paa det ene öret!!! Först trodde jeg det var grötrester. Jeg fikk saa vondt inni meg at jeg holdt paa aa dö.

öret er litt hovent og rödt, og saa er det et par smaa blemmer paa toppen. Jeg har ringt min mamma (for hun vet jo alt :) ) og hun sa at saa lenge han ikke har feber og virker i fin form saa trenger jeg ikke aa dra til legen.

Jeg har selv blitt brent paa akkurat samme sted selv for noen aar siden, og det var dritvondt. Stakkars lille bebissen min.

 

Det jeg ikke skjönner er at det gikk ann. Han hadde paa seg solhatt, kalesjen paa vogna var oppe, og i tillegg hadde jeg et hekleteppe over (det blaaste endel). Hvordan han kan ha blitt solbrent da?

 

Han oppförer seg helt vanlig i dag, saa jeg faar vel bare holde et öye med det. Skal sies at vi har hatt mye sitting paa fanget og kost i dag - daarlig samvittighet deluxe.

 

Uff, så leit. Også så utrolig vondt for mammahjertet når babyen har hatt det vondt og man har tolket det feil. Kjenner følelsen, ja! Men det er jo sånt som skjer - og det kommer vel til å skje igjen og igjen :-/

 

Tipper de blir solbrente av bare minutter ute i solen når de er så små. Huden har jo aldri vært i sol før. Håper det blir bra fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lanzarotejenta ;) det er da slikt som kan skje alle :) Men det er vondt til mammahjertet ja :/

Her er jeg sikker på at fet er tenner på vei opp, han er liksom litt ekstra trøtt,sutrete og litt misfornøyd fortiden :/ Slitsomt til mammaen det.. blir lange dager når det er slik.. Men idag har vi vert på shopping.. :) kos :)

I kveld sovnet han 1930 og håper han sover like godt i natt også :)

 

Hvordan har dagen deres vert da damer ?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest isimagen

Hvordan har dagen deres vert da damer ?? :)

 

Vi har vært i familiebursdag og akkurat kommet hjem. Han sovnet i utgangspunktet sent (20:30) og våknet igjen når jeg bar han inn og opp i senga. Så nå har han nettopp sovnet igjen.

 

Har et lite håp om at jeg har klart å forskyve natten hans litt så vi får langstrekket hans nå. Fint om han ikke våkner 06 i morgen tidlig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Hiver meg på her jeg :)

Snuppa mi er snart 6 mnd, og koser oss hjemme :) Men merker til tider at det blir ensidige dager, og prøver å komme oss ut litt mer. jeg sliter med smerter i ben og rygg, og håper å få hjelp snart snart, det har bare tatt snart halvanna år!!! arg! Så det blir desverre lite trilleturer med vogn, sellv om jeg gjerne har lyst :)

 

Vår dag ser gjerne slik ut :

 

Opp og stå fra ca 07.30

Ligge litt på golvet og leke(første skittbleien kommer ), og så stell.

Første måltid ca en halvtime etter vi har stått opp.

 

Første dupp fra ca 09,30, og sover ca 1 1/5 time.

 

Et måltid med mme, ca. 11,30 .

 

Ligge på golvet og leke litt, kanskje en tur ut på besøk eller besøk hjemme.

 

Ny dupp, ca 30 min.

 

Grøt ca 14.30, og fruktmos.

 

Mme igjen ca 1 1/2 time til 2 timer etter grøt, og sover gjerne en time. Deretter litt leking igjen, og gjerne med pappen som er kommer hjem fra jobb.

Siste måltid er ca. 19,30 (mme), og tar kveld rundt 20,30 - 21,00. Sover til morgenen uten måltid og oppvåkninger. :)

 

prøve forrige uke å dra fra en tre til to dupper, og det gikk veldig fint noen dager. Men merker tenner er på framgang nå, og blir fort sutrete og trøtt. Så de to ganers duppene varte bare noen dager :/ Noen dager blir det fort 4 dupper også, dersom hun bare sover litt under den første duppen.

 

Snuppa har også startet litt med grøtnekt, har prøvd forskjellige, men ingen suksess. Er ikke så veldig glad i middag, så derfor er det grøt midt på dagen :P Hun sover dårligere på natten om hun får grøt på kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagene her er som følger:

 

Opp mellom 06.30-08.00 (hun pludrer ca 40 min hver morning, så jeg har god tid til å sette på kaffe og våkne før jeg tar henne opp) Da er hun så glad, men blir rasende hver dag for hun må få rein bleie før pupp.

 

En time etter pupp (da har jeg fått de andre avgårde på skolen) er det grøt.

 

Så leker hun på teppet, før hun tar første duppen, 2-3 timer etter at hun våkner.

 

Fruktmåltid rundt 11. Pappaen henter henne kl 12 3 dager i uken (vi er ikke sammen), så da ser jeg ikke henne før kl 16, litt godt, men gud så godt det er å få henne hjem også ;)

Når ikke han henter henne, så er det ut på tur.

 

Middag ca kl 15.00, ammer en gang i mellomtida. Så sover hun litt, leker på gulvet, og får kveldsgrøten ca kl 18.00.

 

Kjempefine dager, med ei blid jente :) Legger seg rundt 19.00.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. Lenge siden jeg har vært innpå siden jeg har hatt problemer med tilgangen. Bra at det ble laget ny tråd;). Kan presentere meg siden det er mange nye: jeg er 23 år, og har tvillinger (to eneggede jenter) på ca 5 1/2 mnd. Det er hektiske dager nå. Har hatt problemer med å få dem til å finne søvnen selv, så her går det i mye bæring og byssing. Det gikk fint noen dager, og de sovnet selv. MEN nå er det tenner på gang. En er kommet gjennom hos dem begge. Så nå er de ganske grinete og trøtte hele dagen og vil bare bli bært og underholdt. Midt oppi dette er samboer bortreist på kursing med jobben i noen dager. Har heldigvis en søster som har vinterferie til å hjelpe meg:):). De får MME ca hver tredje time. Fruktpure i tillegg i 12-tiden og full porsjon grøt i 18-tiden. Så er det kveldstell og legger seg ca 19.30-20.00. Synes det er en fin tid for oss da samboer vanligvis kommer hjem fra jobb kl. 18 så får han litt tid med dem også. I dag tok de derimot kvelden kl. 18! Vet ikke om det er pga tenner at de er så trøtte. Bare håper de ikke tar morgen midt på natten nå. Hehe. De sover vanligvis gjennom natten uten mat, men siste uken har de våknet en gang hver for mat. Pga tenner kanskje? Lett å skylde alt på tennene nå:P hehe. Ellers hadde vi en tur på barneklinikken med ene jenta vår. Hun var helt tett, surklete og klarte ikke å spise pga dette. Hadde også feber. Hun fikk noen runder med inhalasjoner for å åpne opp luftveiene, noe som heldigvis hjalp! Hun er nå nesten frisk. Ikke kjekt med syke barn. Vanskelig å vite hvor terskelen går for å oppsøke lege også. Men bedre med en tur for mye enn for lite:). Var konkluderte med at det var RS virus. Dette var mye på en gang:p sånn går det når det et lenge siden sist. Hehe. Må legge til at ene jenta vår har endelig tatt smokken! Det hjelper henne så mye, og jeg er så glad for at hun endelig har forstått det. Håper andre jenta vår kommer etter:). (skriver på iPhone og aner ikke hvordan jeg får avsnitt. Derfor mye sammenhengende tekst). Håper dere alle får en god natt. Vi snakkes:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det noen runder i natt... Først kl 0030,så 02-lå våken til 0230,fikk mat og sovnet.. sov til 06... trøtt mamma idag... ikke enkelt og takle noen oppvåkninger når du er vant til og sove mye sammenhengende en periode :P hehe

Beccisen :) flott og høre fra deg :) Bra jenta er frisk igjen da :) Her tror jeg også det er tenner, endel byssing,litt urolig på dagtid osv.. men som du sier lett og skylde på tenner.. hehe :P

 

Hvordan har natten deres vert da damer??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...