Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online
Foto

Gifte seg i utlandet ?

• Logg inn for å svare
25 svar til dette emnet

#21 SurferMamma

SurferMamma

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 4 Innlegg:

Skrevet 02 mars 2012 - 10:16

Kult HI - gratulerer. Hvor i Sri Lanka skal dere være? jeg har vært mye i SL og elsker stedet!

Annonsebilag
Annonsebilag

#22 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 084 676 Innlegg:

Skrevet 03 mars 2012 - 11:33

Takk :) vi skal til unawatuna <3 venninna mi er derfra så vi vet det blir ordentlig:) Det blir bare bedre og bedre :) Gleder oss voldsomt . Bare lyst til å pakke kofferten nå med en gang :)

#23 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 084 676 Innlegg:

Skrevet 03 mars 2012 - 20:04

Jeg personlig synes slike festligheter som koster gjestene skjorta er en uting.
Hva er det som får folk til og tro at de er så viktige at andre folk skal bruke flere ti talls tusen på dem?

Hadde dere gitt gave for 10 000 kr til noen som giftet seg i Norge?

Ja, ser jo den at de da får ferie og opplevelse på kjøpet, men uansett, så er det en utgift man får fordi noen inviterer dem til det.

Hva er det med det og innvitere folk også ender man opp med og betale for hele gildet selv.
Har selv sagt nei til slikt ved et par anledninger. Vi har tre barn og da er det ikke spesielt billig og reise på slike turer, og å reise på ferie uten dem er uaktuelt.

Men det er nå min mening.

#24 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 084 676 Innlegg:

Skrevet 03 mars 2012 - 20:58

Hvis du leser hele innlegget står det at vi har et bryllup i Norge også ! Og ja jeg har faktisk brukt 10 000 kr til noen som giftet seg i Norge og fikk ikke annet enn halvdårlig mat, stereo som streika midt i brudevalsen og fyllebråk.
Her blir folk bedt med til et ferie paradis, får en unik sjanse til å oppleve et land de normalt ikke hadde dratt til. og hvis folk ikke vil komme er det helt greit det å, men det er faktisk bare her inne det er kommet negativ respons. Hva med å se på mulighetene man får istede for å se på kun det negative. Og det er faktisk vanlig å betale for reise og opphold selv. Personlig har jeg dratt til nord Norge sovet på hotell og spist mat i en helg for det samme det koster for den turen gjestene våre nå tar. bare at de får sommer vær, paradis strender og en opplevelse og 14 dager borte. mot den helga i overskyet kaldt Nordlands vær en helg.
Og det er ikke som om gjestene betaler hele gildet. Vi kommer til å bruke over 100 000 kr på dette bryllupet.

#25 petite fleur

petite fleur

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 986 Innlegg:

Skrevet 03 mars 2012 - 22:07

Venninnen min giftet seg på tinghuset, dagen etter dro de til Thailand og hadde en nydelig seremoni på stranda på Koh Lanta. Star Tour ordnet en bryllupsarrangør for dem der nede, og hun fikset alt før de kom (mat, blomster, frisør, nydelige dekorasjoner, seremonimester, fotograf mm). Til sommeren skal de ha bryllupsfest for familie og venner her i Norge.

#26 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 084 676 Innlegg:

Skrevet 03 mars 2012 - 22:46

Ut i fra hva jeg har lest her, så virker det som om dere har en relativt god økonomi, og da sikkert har venner med god økonomi.

Vi har flere venner som ikke sitter så godt i det, så om vi hadde valgt en slik løsning hadde vi valgt bort våre gode venner til fordel for å være ekstra fancy.

Jeg ville heller valgt et godt gammeldags bryllup med mine venner rundt meg på en slik dag, enn noen dagers luksus, vell viten om at mange viktige mennesker manglet.

Hva er det med folk i dag? Alt skal være så forbanna stor, flott og anderledes.
Det er tydelig at det er mye penger i omløp hos oss nordmenn.