Gå til innhold

Hvor lenge vil dette holde på egentlig??


 ♥ Min engel ♥

Anbefalte innlegg

Å, gleder meg til nattavvenning! Vi har to mÅltider for dag nÅ, men jobber med Å fÅ i henne mer enn et par skjeer. Blir en stund til vi kan nattavvenne med andre ord :)

 

Men jeg skjønner virkelig ikke hvorfor hun vÅkner sÅ ofte, og hvorfor hun da er vÅken sÅ lenge! NÅ sitter jeg med henne pÅ puppen, vært vÅken 1,5 time nÅ, etter Å ha sovet bare to timer. Utrolig slitsomt!

Ja, det skjønner jeg sÅ godt!! Min lille sovnet iallefall etter de hyppige ammingene, sÅ mÅ være enda mer slitsomt med sÅ hyppige oppvÅkninger og i tillegg sÅ skal det være vanskelig Å fÅ henne sovne igjen etterpÅ :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har skumma hele tråden, men klager om jeg har oversett det jeg spør om lell.

 

Har dere prøvd å amme hyppigere på dagen? Dvs prøve å legge til ofte-ofte (kanskje hver time) i noen dager, og se om det hjelper?

 

Da vil ungene få i seg mer melk (produksjonen er uansett størst rett etter amming/tømming) og den vil være fetere (dess mindre melk i brystet, dess mer fett er det i den). Noen barn vil sove mer dersom de får i seg en større andel av døgnbehovet på dagtid - det betyr ikke nødvendigvis "hele natta", men det kan iallfall være verdt et forsøk. Om det overhode ikke funker (ikke mer søvn og bare stress) så kan produksjonen ha økt en del slik at det er lurt å trappe ned litt sakte (tilbake til "vanlig" ammemønster).

 

Et annet tips er samsoving. Mange - både barn og mor - våkner mindre når de sover sammen, og mange trenger ikke våkne skikkelig i det hele tatt.

 

Andre sover veldig dårlig når de samsover, og senga kan bli veeeeldig trang, men det varierer veldig. Det kan også hende at samsoving går bedre nå enn da barnet var nyfødt, om man prøvde da.

Takk for innspill :)

Min lille snuppe spiser stort sett hver 2.time på dagen, noen ganger etter bare 1,5 time. Så syns matbehovet hennes er ganske stort egentlig, har alltid vært det. Men kan jo prøve i noen dager å legge henne til hver time, kanskje hun sover mer på natten da. For selv om vi har begynt med grøt, så våkner hun etter 2-3 timer til mat igjen! Men alt i alt så er det blitt mye bedre. Men hvis det er noe som kan gjøre at hun sover enda mer på natten så skal det selvfølgelig prøves! :)

 

Samsoving kan vi ikke, trang seng og meg som fra før av sover ganske dårlig. Så da har vi det bedre i hver vår seg. Men kan samsove med henne på dagen, hehe. (Da har vi god plass uten samboer, hehe) Så er jeg er sliten så tar jeg en blund med henne. Hun er vanligvis en halvtimesdupp baby, men når hun sover med meg på dagtid kan hun sove i nesten to timer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...