Gå til innhold

Hvor lenge vil dette holde på egentlig??


 ♥ Min engel ♥

Anbefalte innlegg

Snuppa er nå ca 4 1/2 mnd. Og har i ca en mnd spist hver 1-3 time hele natten gjennom (jeg ammer). TIdligere slo hun til med opp til 5 timer om natten, men det er leeenge siden nå. Jeg tenkte vi hadde økeuker, men det roet seg jo aldri så da begynte jeg med grøt for en uke siden. Hun kom raskt opp i en porsjon, elsket grøten :D Men det hjalp ikke noe på nattesøvnen hennes! Hun våkner etter mat etter 2 timer! Og etter det fortsetter det slik hele natten gjennom. Inatt var det snakk om hver time!

 

Hun er i tillegg en halvtimes dupp baby, så er ikke mye tid jeg har til å ta igjen søvn på dagtid heller.

 

Hvor lenge kan dette egentlig holde på? Kjenner kroppen min er utslitt av dette. Hodepine stortsett hver dag, sliten og lite krefter til å være sosial. Ikke meningen å syte så mye men er rett og slett blitt veldig sliten.

Er det noen flinke mammaer der ute som har noen gode råd som kanskje kan hjelpe, eller er dette en fase jeg rett og slett bare må holde ut?

 

Kan nevne at hun er blid som en sol på dagtid, koser oss sammen selv om jeg er sliten ;) Hun har masse tålmodighet på lekematten sin. Ruller fra rygg til mage og styrer på lenge før hun blir utålmodig :) Hun er heller ikke vanskelig å legge, finner søvnen selv på dag og natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grøt hjelper ikke alltid på nattesøvnen nei. Det er hvertfall erfaringen her i huset. Her har det blitt enda verre, med begge barna. Og forverringen har vart lenge.

Her begynner vi å få dreisen på det med lillemor på 10 mnd. Men vi måtte nattavvenne tilslutt. Selve nattavvenningen gikk veldig bra, allerede andre natta godtok hun å ikke få flaske. Er 3 uker siden nå, og hun våkner forsatt av vane til faste tidspunkt.

Har hatt noen gode netter innimellom, så vi er på rett vei, men er forberedt på urolig netter noen uker enda.

Jeg er helt bunnskrapt energimessig, totalt utslitt, har holdt på med nattestyr i mer eller mindre 3 år nå :(

 

Med eldstemann hadde vi hyppige oppvåkninger(hver halvannen time) på natta til han var godt over året. Han spiste veldig dårlig på dagtid, så var ikke bare bare å nattavvenne heller, så han ble ammet på natta til han var 13 mnd. Da var vanen så godt innarbeidet at han fortsatte å våkne hver 2-3 time til han var rundt 2 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre ingen gode svar, men kan fortelle at jeg også har det sånn, og vet hvor slitsomt det er... Gutten min er fem måneder og har vært sånn de siste tre-fire ukene, før det kunne han også sove i 5-6 timer i strekk. Han sover også kun halvtimes dupper på dagen som jenta di. Vi har også forsøkt begynne med grøt, men han vil ikke ha det heller, han. Kun morsmelk, rett fra brystet som gjelder. En sta liten kar, med andre ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lille er 5 mnd. Han var også slik en stund. Og jeg har begynt med grøt men det vil han ikke ha. Jeg oppdaget at han stort sett sov godt til jeg kom inn på rommet. etter det begynte han å våkne hele tiden.

 

Vi løste det med at jeg sov i et annet rom noen dager. Min mann hentet meg heller når han ikke fikk roet småen eller jeg kom inn selv når jeg våknet av behov for å amme og han var våken. Vi passet på at han fikk mat men han har ikke behov for mat hver time. Stort sett var det bare kosepupp før vi gjorde dette nå spiser han sikkelig Det er lurt å gjøre i forbindelse med helga siden parteren blir trøtt. Etter noen dager roet han seg såpass at jeg igjen kan komme å sove på rommet. Nå våkner han ca 3 ganger i løpet av natta for mat mellom kl 19.00 til 06.00 og da spiser han skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det ikke finnes en fasit på småttisene, så det blir jo bare å prøve seg frem. Noen ganger hjelper det å gi mme på kvelden, man kan forsøke å gi grøt tidligere på dagen eller flytte barnet på eget rom (mange barn sover bedre da). Synes det er for tidlig å tenke nattavvemning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar jenter :)

Huff, ja jeg har jo sett innlegg her inne tidligere at det ikke bare er meg som sliter med denne nattesøvnen. Er litt godt (må innrømme det) å se at det ikke er bare her vi sliter, hehe ;)

 

Vi skulle fått med en bruksanvisning på disse babyene ;)

Får vel ta i bite tennene sammen og holde ut, må jo løse seg etterhvert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi sliter med det samme! Våken hver eller annenhver time. Starta i natt med at mannen tok henne når hun våkna, hvis det var mindre enn 3 timer siden sist. Hun våkna etter to timer, mannen prøvde å roe henne, men det var bare sutring og gråt. Da en time var gått fikk jeg henne til amming. Vi bestemte oss for å prøve dette noen netter fremover. Kan godt holde deg oppdatert på hvordan det går her i denne tråden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må desverre fortelle at gutten min begynte med det samme når han var ca 4.5 mnd, nå er han 7 mnd og han sover nesten aldri med enn maks 2.5 timer av gangen om natta, oftest er vi oppe mye oftere enn det. For to uker siden var jeg helt utslitt, begge puppene føltes helt tomme og ungen bare gråt så jeg sto opp og lagde en flaske med MME til han, da sov han plutselig i 6 timer! Tenkte jeg hadde funnet en fin løsning på sovingen, og prøvde dette neste natt også, men har enda ikke opplevd noe sånt siden...

 

Jeg har en "regel" om at jeg ikke gir mat om det er mindre enn tre timer siden forrige måltid da er det bare trøst, men ser ingen effekt av det ennå. Er helt utslitt og føler meg som en dårlig mamma og dårlig kone fordi jeg blir sint og sur på hele verden mens dette foregår om natta. I dag tidlig kl 6 ga jeg bare ungen til mannen min og sa jeg ikke orket drittungen mer og la meg i stua, fikk så dårlig samvittighet fordi jeg hadde sagt drittunge at jeg bare gråt. Håper jeg får sove litt snart, for jeg begynner å bli litt tullete i hodet av å ikke sove mer enn 2 timer av gangen om natta...

 

Krysser fingrene for at vi alle får sove i natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh Zana, det er som å lese om meg selv! Du er altså ikke alene! (og ikke jeg heller forsåvidt..) Måtte de små sove mer enn to timer i natt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest isimagen

Kjenner meg utrolig godt igjen i det dere skriver. Da gutten var 3,5 mnd begynte en periode hvor han våknet hver 1-2. time om natten - så da han var 4 mnd begynte vi med grøt i ren desperasjon. Det fungerte i en ukes tid. Han våknet plutselig bare en gang om natten etter 6-7 timer! Lykke!!

 

Men så var det slutt, og nå sover han 2-3 timer før han våkner. Roer seg fort hvis han får pupp, men han trenger jo ikke puppen så ofte om natten lenger. Han får nå 2 måltider om dagen. Vi kommer nok til å nattavvenne når han begynner med sitt 3. måltid.

 

Mitt eneste råd er å sette opp få avtaler på dagtid slik at du kan sove når babyen har lurene sine. Heldigvis har han nå 1-2 timer lange lurer, og når jeg har hatt en tøff natt legger jeg meg igjen når han har sin første lur på morgenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når gir du grøt da? Virker som lille ikke er mett for natten.

Min har sovet natten gjennom siden 3 1/2 mnd.

 

Gi grøt rett før natta og pupp på rommet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest isimagen

når gir du grøt da? Virker som lille ikke er mett for natten.

Min har sovet natten gjennom siden 3 1/2 mnd.

 

Gi grøt rett før natta og pupp på rommet:)

 

Skjønner at spm er ment til HI, men jeg svarer likevel da vi har samme problem her hjemme :)

 

Gutten min får pupp + grøt ca 18:00 og er i seng kl. 18:30-19:00. Da tilbyr jeg brystet igjen, men han vil sjelden ha fordi han er mett.

 

Han sover da i 5-6 timer, får da pupp. Så begynner "helvete" med ca 2 timer strekk før han vil ha pupp igjen natten igjennom :(

 

Hvis jeg ikke gir pupp ligger han våken og skråler for seg selv. Ignorerer jeg han begynner han etterhvert å sutre og sovner tilslutt etter 1 time (må da sitte hos han og gi han smokken/legge han tilrette/gi han kosebamsen). Får han pupp sovner han ganske kjapt, men sover bare 2 timer før han vil ha mer pupp.

 

Heldiggrisen du! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest isimagen

når gir du grøt da? Virker som lille ikke er mett for natten.

Min har sovet natten gjennom siden 3 1/2 mnd.

 

Gi grøt rett før natta og pupp på rommet:)

 

Hva legger du egentlig i natten igjennom. Snakker vi 10-12 timer her? Kan de virkelig sove så lenge...? Hehe :) Er ikke babyen desperat etter melk når han/hun våkner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

når gir du grøt da? Virker som lille ikke er mett for natten.

Min har sovet natten gjennom siden 3 1/2 mnd.

 

Gi grøt rett før natta og pupp på rommet:)

 

Skjønner at spm er ment til HI, men jeg svarer likevel da vi har samme problem her hjemme :)

 

Gutten min får pupp + grøt ca 18:00 og er i seng kl. 18:30-19:00. Da tilbyr jeg brystet igjen, men han vil sjelden ha fordi han er mett.

 

Han sover da i 5-6 timer, får da pupp. Så begynner "helvete" med ca 2 timer strekk før han vil ha pupp igjen natten igjennom :(

 

Hvis jeg ikke gir pupp ligger han våken og skråler for seg selv. Ignorerer jeg han begynner han etterhvert å sutre og sovner tilslutt etter 1 time (må da sitte hos han og gi han smokken/legge han tilrette/gi han kosebamsen). Får han pupp sovner han ganske kjapt, men sover bare 2 timer før han vil ha mer pupp.

 

Heldiggrisen du! :)

Jeg tror dere rett og slett legger dem for tidlig. Vet man kan styre dette selv men hadde heller for din skyld prøvd å faktisk legge kl 20:30. Bare la den lille sovne i den tiden som den bruker men prøv i halv ni tiden og skift bleie forsiktig og legg til pupp.

Gjorde det her og han åt som bare det når han var litt våken og i drømmeland :) Nå de siste tre-fire mnd får han grøt eller flaske mellom seks- sju og siste.måltid kl åtte- halv ni. Han sover til halv sju -sju :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når gir du grøt da? Virker som lille ikke er mett for natten.

Min har sovet natten gjennom siden 3 1/2 mnd.

 

Gi grøt rett før natta og pupp på rommet:)

 

Hva legger du egentlig i natten igjennom. Snakker vi 10-12 timer her? Kan de virkelig sove så lenge...? Hehe :) Er ikke babyen desperat etter melk når han/hun våkner?

min sover 10 / 11 timer og skriker ikke etter mat når han våkner nei:) Går gjerne en ti-femten min til han får grøt til frokost. ( han er straks 9 mnd)

 

Jeg tenker at når baby sover fra 21 - 06 har h*n sovet natten gjennom for det er som er natten:-) syns jeg da..

 

Hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest isimagen

Jeg tror dere rett og slett legger dem for tidlig. Vet man kan styre dette selv men hadde heller for din skyld prøvd å faktisk legge kl 20:30. Bare la den lille sovne i den tiden som den bruker men prøv i halv ni tiden og skift bleie forsiktig og legg til pupp.

Gjorde det her og han åt som bare det når han var litt våken og i drømmeland :) Nå de siste tre-fire mnd får han grøt eller flaske mellom seks- sju og siste.måltid kl åtte- halv ni. Han sover til halv sju -sju :)

 

Hm, mja. Men de gangene han har lagt seg kl 20-21 (typisk fordi vi var litt offsync og måtte lure inn en ekstra lur på ettermiddagen) har han ikke sovet noe lenger. Det samme hvis han våkner og får pupp i 21-22-tiden. Han våkner likevel opp ca hver 2. time fra midtnatt og ut :(

 

Før la han seg riktignok kl 20-21, men da han var 3-4 mnd ble han trøtt tidligere og tidligere på kvelden. Tenker jo at det er kjekkest for alle at han legger seg kl 19, så får vi litt voksentid på kveldene også.

 

Jeg satser på at det går over når vi begynner med 3. måltidet. Hvis ikke begynner vi nattavvenningen da - og den skal pappaen ta seg av :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror dere rett og slett legger dem for tidlig. Vet man kan styre dette selv men hadde heller for din skyld prøvd å faktisk legge kl 20:30. Bare la den lille sovne i den tiden som den bruker men prøv i halv ni tiden og skift bleie forsiktig og legg til pupp.

Gjorde det her og han åt som bare det når han var litt våken og i drømmeland :) Nå de siste tre-fire mnd får han grøt eller flaske mellom seks- sju og siste.måltid kl åtte- halv ni. Han sover til halv sju -sju :)

 

Hm, mja. Men de gangene han har lagt seg kl 20-21 (typisk fordi vi var litt offsync og måtte lure inn en ekstra lur på ettermiddagen) har han ikke sovet noe lenger. Det samme hvis han våkner og får pupp i 21-22-tiden. Han våkner likevel opp ca hver 2. time fra midtnatt og ut :(

 

Før la han seg riktignok kl 20-21, men da han var 3-4 mnd ble han trøtt tidligere og tidligere på kvelden. Tenker jo at det er kjekkest for alle at han legger seg kl 19, så får vi litt voksentid på kveldene også.

 

Jeg satser på at det går over når vi begynner med 3. måltidet. Hvis ikke begynner vi nattavvenningen da - og den skal pappaen ta seg av :D

Ja, så klart er ingen unger like:p Da får far litt å bryne seg på:-) Hehe!

 

Lykke til i hvertfall, og håper snart nattesøvnen blir hel:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en gutt på litt over 7 mnd og har plutselig funnet ut at det eneste han vil ha er pupp...han var sååå flink til å spise grøt, middagen har han aldri vært glad i. Jeg har ikke mer melk enn til morgenpuppen, og han ligger hele natten og smågråter, og vil bare opp på fanget.

 

Vi holdt på med nattmatavvenning i over 14 dager og fikk 1 natt hvor han sov seg igjennom...nå er det bare 14 dager til jeg begynner i jobb igjen, og kjenner jeg er overhode ikke klar.

 

En god ting er at han tok flaske for første gang i går!!! Han har ikke forstått hvordan han skal suge, men nå gjorde han det...puh! Hadde håpet at han ville roe seg etter litt vann i natt, men det gjorde han ikke.

 

Skjønner dere så godt, og skulle ønske det fantes en fasit på hvordan få guttungen til å sove natten igjennom....

 

Er helt zombie...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa er nå ca 4 1/2 mnd. Og har i ca en mnd spist hver 1-3 time hele natten gjennom (jeg ammer). TIdligere slo hun til med opp til 5 timer om natten, men det er leeenge siden nå. Jeg tenkte vi hadde økeuker, men det roet seg jo aldri så da begynte jeg med grøt for en uke siden. Hun kom raskt opp i en porsjon, elsket grøten :D Men det hjalp ikke noe på nattesøvnen hennes! Hun våkner etter mat etter 2 timer! Og etter det fortsetter det slik hele natten gjennom. Inatt var det snakk om hver time!

 

Hun er i tillegg en halvtimes dupp baby, så er ikke mye tid jeg har til å ta igjen søvn på dagtid heller.

 

Hvor lenge kan dette egentlig holde på? Kjenner kroppen min er utslitt av dette. Hodepine stortsett hver dag, sliten og lite krefter til å være sosial. Ikke meningen å syte så mye men er rett og slett blitt veldig sliten.

Er det noen flinke mammaer der ute som har noen gode råd som kanskje kan hjelpe, eller er dette en fase jeg rett og slett bare må holde ut?

 

Kan nevne at hun er blid som en sol på dagtid, koser oss sammen selv om jeg er sliten ;) Hun har masse tålmodighet på lekematten sin. Ruller fra rygg til mage og styrer på lenge før hun blir utålmodig :) Hun er heller ikke vanskelig å legge, finner søvnen selv på dag og natt.

 

Har det på samme måten. Mini har egentlig sovet gjennom natten fra han var 5-6 uker. Dvs han sov mellom 6 og 10 timer istrekk uten å få mat. For noen uker siden begynte å han våkne 1-2 ganger i løpet av natten, men nå de siste par ukene har han våknet hver 3. time. Jeg blir såååå utlistt av og det, og skjønner ikke at ikke han er, for jeg legger meg så og si i det han sovner. På dagen sover han ikke mer enn 30-45 minutter (i går sov han 1 time, så da fikk jeg også meg en skikkelig hvil).

har lurt på å begynne med en flaske velling på kvelden for å se om det metter mer og han blir trøtt av det. Hadde håpet å vente til vi hadde vært på ferie (drar neste lørdag og er borte en uke), men tror kanskje ikke jeg orker hver 3. time hver natt i 3 uker til.

HVis jeg begynner med det nå, vil han ha vendt seg til det til neste helg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi det på samme måten, lillegutt er 10 mnd.:) han våkner og vil ha pupp ca. hver 1-2 time i løpet av natta.. trodde det skulle løse seg i januar, da han ble mer opptatt av mat, og ikke ville ha pupp. Sluttet da å amme, men 2-3 uker etterpå så var det bare å starte igjen!

Har prøvd å gi han godt med mme og grøt om kvelden, men han har nok bare bestemt seg for at det passer bra med litt mat om natta også:)

Håper det bare er en periode:)

Men må få legge til at han er blid som ei sol hele dagen:) prater og krabber rundt her, og er verdens beste lille gutt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa er nå ca 4 1/2 mnd. Og har i ca en mnd spist hver 1-3 time hele natten gjennom (jeg ammer). TIdligere slo hun til med opp til 5 timer om natten, men det er leeenge siden nå. Jeg tenkte vi hadde økeuker, men det roet seg jo aldri så da begynte jeg med grøt for en uke siden. Hun kom raskt opp i en porsjon, elsket grøten :D Men det hjalp ikke noe på nattesøvnen hennes! Hun våkner etter mat etter 2 timer! Og etter det fortsetter det slik hele natten gjennom. Inatt var det snakk om hver time! Hun er i tillegg en halvtimes dupp baby, så er ikke mye tid jeg har til å ta igjen søvn på dagtid heller. Hvor lenge kan dette egentlig holde på? Kjenner kroppen min er utslitt av dette. Hodepine stortsett hver dag, sliten og lite krefter til å være sosial. Ikke meningen å syte så mye men er rett og slett blitt veldig sliten. Er det noen flinke mammaer der ute som har noen gode råd som kanskje kan hjelpe, eller er dette en fase jeg rett og slett bare må holde ut? Kan nevne at hun er blid som en sol på dagtid, koser oss sammen selv om jeg er sliten ;) Hun har masse tålmodighet på lekematten sin. Ruller fra rygg til mage og styrer på lenge før hun blir utålmodig :) Hun er heller ikke vanskelig å legge, finner søvnen selv på dag og natt.
Har det på samme måten. Mini har egentlig sovet gjennom natten fra han var 5-6 uker. Dvs han sov mellom 6 og 10 timer istrekk uten å få mat. For noen uker siden begynte å han våkne 1-2 ganger i løpet av natten, men nå de siste par ukene har han våknet hver 3. time. Jeg blir såååå utlistt av og det, og skjønner ikke at ikke han er, for jeg legger meg så og si i det han sovner. På dagen sover han ikke mer enn 30-45 minutter (i går sov han 1 time, så da fikk jeg også meg en skikkelig hvil). har lurt på å begynne med en flaske velling på kvelden for å se om det metter mer og han blir trøtt av det. Hadde håpet å vente til vi hadde vært på ferie (drar neste lørdag og er borte en uke), men tror kanskje ikke jeg orker hver 3. time hver natt i 3 uker til. HVis jeg begynner med det nå, vil han ha vendt seg til det til neste helg?

 

Glemte å si at mini er 4,5 måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sliter med det samme! Våken hver eller annenhver time. Starta i natt med at mannen tok henne når hun våkna, hvis det var mindre enn 3 timer siden sist. Hun våkna etter to timer, mannen prøvde å roe henne, men det var bare sutring og gråt. Da en time var gått fikk jeg henne til amming. Vi bestemte oss for å prøve dette noen netter fremover. Kan godt holde deg oppdatert på hvordan det går her i denne tråden!

Ja, hold meg oppdatert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når gir du grøt da? Virker som lille ikke er mett for natten.

Min har sovet natten gjennom siden 3 1/2 mnd.

 

Gi grøt rett før natta og pupp på rommet:)

Igår gav jeg grøt ca 19.30. Så stelte jeg henne å gav pupp på rommet. Da var klokken halv ni. Våknet likevel klokken 23.00 til mat! Kjempe rart syns jeg. Grøten er laget med mme, så er jo mye mat i både det og grøten :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa er nå ca 4 1/2 mnd. Og har i ca en mnd spist hver 1-3 time hele natten gjennom (jeg ammer). TIdligere slo hun til med opp til 5 timer om natten, men det er leeenge siden nå. Jeg tenkte vi hadde økeuker, men det roet seg jo aldri så da begynte jeg med grøt for en uke siden. Hun kom raskt opp i en porsjon, elsket grøten :D Men det hjalp ikke noe på nattesøvnen hennes! Hun våkner etter mat etter 2 timer! Og etter det fortsetter det slik hele natten gjennom. Inatt var det snakk om hver time!

 

Hun er i tillegg en halvtimes dupp baby, så er ikke mye tid jeg har til å ta igjen søvn på dagtid heller.

 

Hvor lenge kan dette egentlig holde på? Kjenner kroppen min er utslitt av dette. Hodepine stortsett hver dag, sliten og lite krefter til å være sosial. Ikke meningen å syte så mye men er rett og slett blitt veldig sliten.

Er det noen flinke mammaer der ute som har noen gode råd som kanskje kan hjelpe, eller er dette en fase jeg rett og slett bare må holde ut?

 

Kan nevne at hun er blid som en sol på dagtid, koser oss sammen selv om jeg er sliten ;) Hun har masse tålmodighet på lekematten sin. Ruller fra rygg til mage og styrer på lenge før hun blir utålmodig :) Hun er heller ikke vanskelig å legge, finner søvnen selv på dag og natt.

 

Har det på samme måten. Mini har egentlig sovet gjennom natten fra han var 5-6 uker. Dvs han sov mellom 6 og 10 timer istrekk uten å få mat. For noen uker siden begynte å han våkne 1-2 ganger i løpet av natten, men nå de siste par ukene har han våknet hver 3. time. Jeg blir såååå utlistt av og det, og skjønner ikke at ikke han er, for jeg legger meg så og si i det han sovner. På dagen sover han ikke mer enn 30-45 minutter (i går sov han 1 time, så da fikk jeg også meg en skikkelig hvil).

har lurt på å begynne med en flaske velling på kvelden for å se om det metter mer og han blir trøtt av det. Hadde håpet å vente til vi hadde vært på ferie (drar neste lørdag og er borte en uke), men tror kanskje ikke jeg orker hver 3. time hver natt i 3 uker til.

HVis jeg begynner med det nå, vil han ha vendt seg til det til neste helg?

Min lille brukte bare 4 dager på en porsjon grøt, hun absolutt elsket det. Og ingen reaksjoner av det. Kun litt hard mage. Men gav sviskemos på dagtid, og til slutt kom det. Du kan jo bare prøve med vellingen. Kanskje du er kjempe heldig, at han roer seg om natten av det. Men som sagt min ble ikke roligere av grøt, ble nesten verre :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt redd når jeg ser hvor mange med litt eldre babyer som har svart her, det vil jo si at dette kan fortsette leeeeeenge!!! Og jeg som klager etter en mnd, dere har jo holdt ut i måndesvis! All ære til dere altså :D

 

Hvordan har nettene vært da?

 

Jeg gav snuppa grøt ca 19.30. Også pupp på sengen ca 20.15. Hun spiste en del. Sovnet til 20.30. Våknet igjen til mat klokken 23, 01.30, 04, 05.30 og 08.30.

 

Hadde hun bare hatt lengre en halvtimesdupper på dagen så hadde jo jeg og kunnet sovet samtidig. Men akkurat i det jeg faller til ro (bruker alltid lang tid på å sovne) så har det jo gått en halvtime og snuppa vil opp :-/ Blæææ. Prøver å få samboer til å ha henne noen ganger så jeg kan sove på ettermiddagen, det pleier å hjelpe. Da tar jeg "sov i ro" i ørene og sover som en engel ;)

 

Ett lite spørsmål til: Til dere som begynt med grøt rundt fire mnd. Når begynte der å gi måltid to, og hva var dette og når på dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...